Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Mam prośbę o poradę czy bezpiecznym będzie wymiana żarówki w ringach na moc 23W zamiast tej, która jest fabrycznie (10W)? Czy nic się tam nie stopi, nie zniszczy odbłyśnika, albo plastików reflektora?

 

Czy dozwolone przepisami byłoby włożenie do ringów żarówki pomarańczowej (takiej jak w kierunkach)?

 

Pozdrawiam,

Piotr

Edytowane przez Ratovnik
Opublikowano

Jeszcze sprawdziłem opisy na lampie i jest tam wyryte przy homologacji, że przeznaczona jest na żarówki ringów o mocy 10W.

Czy stosowanie innych (o większej mocy) może negatywnie wpłynąć na reflektor, odbłyśnik?

Opublikowano

Co do tego pomarańczowego koloru żarówki w ringach to przepisy mówią wyraźnie, że światła mijania/postojowe/drogowe mają mieć określoną barwę (zółtawą, białą). Wszelkie "kolory" w tych światłach to już sa montowane na Twoje ryzyko i mogą Cię przy kontroli Policji narazić za konfiskatę dowodu rejestracyjnego - a w najłagodniejszej formie - mogą się wiązać z koniecznością wymiany tych "wynalazków" na normatywne kolory podczas kontroli drogowej w obecności policjantów. I moim zdaniem - nie kombinuj i nie rób z ANGEL EYES fuszery - to nie DAEWOO...

Co do większej mocy - ciężko powiedzieć jakie konkretnie będzie to miało skutki. Ja obstawiałbym jakieś wariacje LCM (albo sygnalizowanie spalonej żarówki albo włączanie zamiast takiego ringu kierunkowskazu itp.) Na pewno montowanie żarówki sporo większej mocy jest już Twoim ryzykiem...

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki za info odnośnie przepisów.

 

A z punktu widzenia elektroniki jaka jest różnica w wydzielaniu ciepła przez żarówki 10W, 20W i 23W?

Opublikowano
Dzięki za info odnośnie przepisów.

 

A z punktu widzenia elektroniki jaka jest różnica w wydzielaniu ciepła przez żarówki 10W, 20W i 23W?

Sądzę, że możesz takie zapytanie skierować na http://www.elektroda.pl/rtvforum/index.php?sid=

Podejrzewam, że tam możesz otrzymać dokładniejsze info - może nawet zmierzone przez kogoś. Tutaj każdy Ci powie, że taka żarówka będzie na pewno wydzielać o wiele większe ilości ciepła (jest ponad 2 razy mocniejsza). Ale o ile większe - trudno powiedzieć dokładnie. Kwestia - ile tego ciepła więcej są w stanie wytrzymać neony w ringach...

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

LCM w sterowaniu ma jakieś klucze typu mosfet, wiec z powodzeniem 'przetrawi' kilka amper. Musi, bo prad rozruchu włókna jest spory, więc zapas jest konieczny.

21W podejdzie spokojnie, był o tym temat, jak znajde to wkleję.

 

Jak sie boisz o odbłysnik czy inne plastikowe elementy, to spróbuj wstawić Power LED o ciepłobiałej barwie.

Edytowane przez ar_w
Opublikowano
LCM w sterowaniu ma jakieś klucze typu mosfet, wiec z powodzeniem 'przetrawi' kilka amper. Musi, bo prad rozruchu włókna jest spory.

21W podejdzie spokojnie, był o tym temat, jak znajde to wkleję.

 

Jak sie boisz o odbłysnik czy inne plastikowe elementy, to spróbuj wstawić Power LED o ciepłobiałej barwie.

Dokładnie - także zamiast bawić się w mocniejsze żarówki poszukałbym jakiegoś mocnego LEDa. Nie grzeje się tak a i apetyt na prąd ma mniejszy.

Pzdr.

Opublikowano

wracając do przepisów to można zamontować światło białe lub żółte selektywne, w światłach postojowych, jak i mijania oraz drogowych, nie ma też wyraźnego zakazu używania świateł innego koloru jeśli nie są niebieski lub czerwone które są kolorami zastrzeżonymi dla pojazdów uprzywilejowanych :D

 

a tak podchodząc ze zdrowym rozsądkiem do sprawy to, żarówka 23W pewnie wydziela 70-110 % energii cieplnej więcej jeśli nie jeszcze więcej, niż taka 10 watowa nigdy tego nie liczyłem bo i po co

problem powinny rozwiązać diody, kolor wybierasz dowolny :D a nie nagrzewają się tak mocno, nie wiem w jakim celu taka przeróbka, bo światła nie mają homologacji (sam reflektor) do jazdy dziennej, więc w razie jakiejkolwiek stłuczki możesz być winny oraz może to byc podstawą do nie wypłacenia odszkodowania przez twojego ubezpieczyciela lub ubezpieczyciela sprawcy (oni podnoszą takie bzdurne kwestie żeby odwlec wypłatę odszkodowania że szok) wygodniej chyba zainwestować w jakieś światełka typu podróba, które mają homologacje europejską jako światła do jazdy dziennej w ringach :D, ewentualnie przeprogramować komputra jeśli oczywiście się da aby świecił przód długie tak na kilkanaście procent i wtedy będzie spełnione założenie świateł do jazdy dziennej :D

 

ot takie moje zdanie :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Opublikowano

No z tymi światłami drogowymi ustawionymi na kilka proceny to też nie jest tak do końca. Nie można ich używać jako dziennych, ponieważ reflektory hella (te z ringami) nie posiadaą homolgacji do jazdy jako światła do jazdy dziennej (nie posiadają oznaczenia RL, maja tylko homologcję E1 na drogowe, mijania i ewentualnie ksenony).

 

Jeśli upie diodę do postojowych to będzie ona delikatnie mrużyć. Jak temu zaradzić?

Opublikowano

de facto światła nie mają homologacji ale spełniają warunki określone w przepisach jako światła do jazdy dziennej :D

 

znalazłem podobny temat już kiedyś poruszany i tam jeden z zacnych forumowych kolegów napisał iż 20 watowa żarówa topi ten plastik w którym jest zamocowana :D

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=63015&start=30

 

diody przynajmniej te zestawy z allegro w okolicach 150 zł nie "smużą" jedyną ich wadą jest mruganie przy zgaszonych światłach i włączonym zapłonie :( ale ogólnie efekt jest niezły :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Opublikowano

HEJ! HEJ! Było na forum. Stopisz ringi. Tylko jakiś LED czy coś podobnego.

Co do DRL na długich, to można to zaprogramować, ja mam na 18%, spełniam wszelkie wymogi najnowszej ustawy o światłach dziennych. Polecam.

Opublikowano
HEJ! HEJ! Było na forum. Stopisz ringi. Tylko jakiś LED czy coś podobnego.

Co do DRL na długich, to można to zaprogramować, ja mam na 18%, spełniam wszelkie wymogi najnowszej ustawy o światłach dziennych. Polecam.

 

Dzieki za info. To jedak nie bede wymieniał na te 23W. Zastanowię sie nad tymi LEDowymi.

 

18% normy spełnia, jednak reflektor nie posiada wymaganych oznaczeń dopuszczających go jako legalny do jazdy dziennej, więc zawsze mogą sie doczepić. Chyba lepiej dokupić osobne, montowane gdzieś w zderzaku.

Opublikowano
HEJ! HEJ! Było na forum. Stopisz ringi. Tylko jakiś LED czy coś podobnego.

Co do DRL na długich, to można to zaprogramować, ja mam na 18%, spełniam wszelkie wymogi najnowszej ustawy o światłach dziennych. Polecam.

 

Dzieki za info. To jedak nie bede wymieniał na te 23W. Zastanowię sie nad tymi LEDowymi.

 

18% normy spełnia, jednak reflektor nie posiada wymaganych oznaczeń dopuszczających go jako legalny do jazdy dziennej, więc zawsze mogą sie doczepić. Chyba lepiej dokupić osobne, montowane gdzieś w zderzaku.

Sęk w tym, ze montowane w zderzaku e39 osobne reflektory do jazdy dziennej wyglądają jak kupa :duh:

Niestety - a może i na szczęście - stylistyka przodu e39 jest tak skonstruowana, że wszystko jest na swoim miejscu i dokładanie jakichkolwiek lampeczek/reflektorów momentalnie dźga w oczy. Ja tam zamiast tych dodatkowych wynalazków do jazdy dziennej wole sobie to odblokować na dniach na światłach długich.

Pzdr.

Opublikowano
Ja tam zamiast tych dodatkowych wynalazków do jazdy dziennej wole sobie to odblokować na dniach na światłach długich.

Pzdr.

 

A w razie wypadku wmawiać, że sie miało załączony xenon. :wink:

Opublikowano

Aż poszedłem sprawdzić. Mam przedliftingowe lampy.

Przekręcony kluczyk.

Przełącznik świateł wyłączone: DRL na długich 18%, nic więcej.

Przełącznik świateł na pozycyjnych: DRL na długich 18% + pozycja (ringi po lifcie) i zapala się cały tył + oświetlenie wnętrza.

Przełącznik światek na mijania: gasną DRL na długich, zapalają się ksenony, świeci się też pozycja, tył + oświetlenie wnętrza.

 

Co do świateł doklejanych i przepisów, to zależy jak są zamontowane, gdyż w ustawie jest zapisane, że po włączeniu świateł mijania światła dzienne powinny zgasnąć. 90% aut jeżdżących z doklejanymi tak nie ma.

Opublikowano
Aż poszedłem sprawdzić. Mam przedliftingowe lampy.

Przekręcony kluczyk.

Przełącznik świateł wyłączone: DRL na długich 18%, nic więcej.

Przełącznik świateł na pozycyjnych: DRL na długich 18% + pozycja (ringi po lifcie) i zapala się cały tył + oświetlenie wnętrza.

Przełącznik światek na mijania: gasną DRL na długich, zapalają się ksenony, świeci się też pozycja, tył + oświetlenie wnętrza.

 

Co do świateł doklejanych i przepisów, to zależy jak są zamontowane, gdyż w ustawie jest zapisane, że po włączeniu świateł mijania światła dzienne powinny zgasnąć. 90% aut jeżdżących z doklejanymi tak nie ma.

 

W przedliftingowych są ringi??

Opublikowano
witam ja mialem 20w zamiast 10w i stopilo mi plastik pozdrawiam

 

Ten w obudowie z żarówką od ringów czy w gnieździe reflektora?

Opublikowano

" michals " a jak kwestia świateł dziennych jako drogowe zmniejszone do 18% ma sie do przepisów bo napewno nie masz na kloszu homologacji RL ?

Czy spotkałeś sie już z policją przez tak działające światła albo podczas przeglądu diagnosta nie miał nic przeciwko ?

Opublikowano
Nie wiem jak to się ma. Nikt jeszcze nigdy mnie nie zatrzymał, nie czepiał się. Jeżdżę tak od jesieni. Nawet zimą jeździłem na dziennych. Nikt się nie czepiał.
Opublikowano
" michals " a jak kwestia świateł dziennych jako drogowe zmniejszone do 18% ma sie do przepisów bo napewno nie masz na kloszu homologacji RL ?

Czy spotkałeś sie już z policją przez tak działające światła albo podczas przeglądu diagnosta nie miał nic przeciwko ?

 

Prawda jest taka, że ustawienie świateł drogowych na 18% lub inną wartość i jazda z nimi jako "do jazdy dziennej" nie jest zgodne z przepisami ze względu na brak homologacji tych lamp jako do jazdy dziennej (mogą tylko świecić jako postojowe, mijania, drogowe, ksenonowe, kierunki).

 

W E39 żadne fabryczne lampy nie są przystosowane do funkcji świateł do jazdy dziennej (oczywiście mowa o przystosowaniu zgodnie z przepisami). Tak więc narażamy się na mandat przy ewentualnej kontroli zorientowanego w sprawie patrolu Policji drogowej.

Opublikowano
witam ja mialem 20w zamiast 10w i stopilo mi plastik pozdrawiam

 

Ten w obudowie z żarówką od ringów czy w gnieździe reflektora?

 

 

ten w obudowie z zarowka

pozdrawiam

Opublikowano
" michals " a jak kwestia świateł dziennych jako drogowe zmniejszone do 18% ma sie do przepisów bo napewno nie masz na kloszu homologacji RL ?

Czy spotkałeś sie już z policją przez tak działające światła albo podczas przeglądu diagnosta nie miał nic przeciwko ?

 

Prawda jest taka, że ustawienie świateł drogowych na 18% lub inną wartość i jazda z nimi jako "do jazdy dziennej" nie jest zgodne z przepisami ze względu na brak homologacji tych lamp jako do jazdy dziennej (mogą tylko świecić jako postojowe, mijania, drogowe, ksenonowe, kierunki).

 

W E39 żadne fabryczne lampy nie są przystosowane do funkcji świateł do jazdy dziennej (oczywiście mowa o przystosowaniu zgodnie z przepisami). Tak więc narażamy się na mandat przy ewentualnej kontroli zorientowanego w sprawie patrolu Policji drogowej.

 

 

tutaj nie mogę się zgodzić, coś takiego jak światła do jazdy dziennej muszą mieć homologację dopiero w samochodach wyprodukowanych po 31.12.2009 i wtedy musza świecić same przednie bez postojówek z tyłu i oświetlenia tablicy również z tyłu, samochody wyprodukowane przed tą datą, mogą mieć światła mijania używane do jazdy dziennej, a co za tym idzie mamy obowiązek jazdy na światłach cały rok, ale aby samochód spełniał wymagane przepisami warunki świateł dziennych muszą one być zainstalowane w wyznaczonych odległościach od jezdni z tego co mi się przypomina jest to 25 cm od podłoża, ale nie wyżej niż 40 być widoczne z jakiejś odległości (dokładnie nie pamiętam) być umieszczone symetrycznie, oraz nie dalej niż jakaś konkretna odległość od krawędzi pojazdu dokładnych danych nie pamiętam oraz powinny gasnąć po włączeniu świateł mijania i w przypadku opisanym przez kolegę światła te spełniają te warunki a co za tym idzie są traktowane jako światła do jazdy dziennej ale na forum już to było pisane wielokrotnie, a co z tego wszystkiego wynika ano wynika tyle że światła zaprogramowane na 18 czy 30 procent mocy spełniają założenia świateł do jazdy dziennej i nie musza posiadać dodatkowej homologacji jak jest to w wypadku samochodów nowych :D

 

pozdrawiam

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.