Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam nastepujacy problem. Na zimnym silniku auto reaguje na wcisniecie pedalu gazu w miare ok, ale jak sie nagrzeje jest juz gorzej. Auto slabo sie zbiera, po odpuszczeniu gazu i ponownym wcisnieciu jest lepiej ale po zmianie biegu na nastepny znow slabo..znow odpuszczam i wciskam.. czasem jeszcze raz. Dodam ze auto nie jest calkiem slabe.. ale czuc jakby lekko ktos reczny zaciagnal. przy przyspieszaniu powiedzmy na 2jce z niskich obrotow do 5tys czuc pare razy jakby chwilowe wzrosty mocy ale trwajace moze pol sekundy i pojawia sie to raz czasem 2 razy przez caly cykl wchodzenia na obroty na jednym biegu. Przeplywomierz wymienilem na nowy boschowski. Silnik M43 1.9 118KM. Przebieg 196tyś km

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
a nie wiem czy ma to zwiazek ale jak pada deszcze czasami faluja obroty spadaja do 400 potem na tysiac i tak pare razy az sie stabilizuja po paru chwilach. Czasem tez jest tak ze obroty sa okolo 1200 jak stoje na swiatlach ale juz na nastepnym skrzyzowaniu jest ok.. dziwna sprawa

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano

po pierwsze chcialem sie przywitac jako ze jestem nowy na tym forum.. :cool2:

moze byc kilka powodow, po pierwsze sprawdz przeplywomierz odlaczajac go, jesli bedzie poprawa po odlaczeniu to masz winowajce, jesli nie szukasz dalej, nastepnie sprawdz krokowiec odlacz go i tak samo powinna byc poprawa jesli jest to nalezy go wyczyscic aczkolwiek nie zawsze pomaga i moze bedzie trzeba wymienic, wskazane byloby tez wymienienie filra paliwa swiec i filtra powietrza o ile nie byly wymieniane, jesli nadal to nie pomaga trzeba sprawdzic sonde

 

sorry wlasnie doczytalem ze wymieniales przeplywke wiec przejdz do punktu drugiego - krokowiec, ja mialem taki sam problem i po wyczyszczeniu krokowca jest poprawa aczkolwiek czeka mnie jeszcze wymiana swiec i filtrow

Opublikowano
Swiece wymienione na NGK 10 tys km temu, komputer nie wykazuje bledow, sonda tez byla wymieniana jakis czas temu. Odma nie zapchana. dzis sprawdzalem jak to jest z tym przyspieszaniem i przyspiesza bardzo nierownomiernie, czasem jak juz wspominalem jest duzo lepiej o ile moze byc przy 118KM ;) ale roznica jest naprawde duza. W wiekszosci czasu auto zbiera sie jak seicento.. albo i nie bo fiacik tez rowno sie wkreca na obroty;) Moze to katalizator? albo juz nie wiem co!:(

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
Swiece wymienione na NGK 10 tys km temu, komputer nie wykazuje bledow, sonda tez byla wymieniana jakis czas temu. Odma nie zapchana. dzis sprawdzalem jak to jest z tym przyspieszaniem i przyspiesza bardzo nierownomiernie, czasem jak juz wspominalem jest duzo lepiej o ile moze byc przy 118KM ;) ale roznica jest naprawde duza. W wiekszosci czasu auto zbiera sie jak seicento.. albo i nie bo fiacik tez rowno sie wkreca na obroty;) Moze to katalizator? albo juz nie wiem co!:(

 

tak jak pisalem juz.. u mnie bylo tak samo i byl to silniczek krokowy, pomoglo porzadne przeczyszczenie, jak nie wiesz jak sie czysci to poszukaj na tym czy tez na innych forach jak to sie robi

Opublikowano
A mozesz napisac jak Ty czysciles? Myslalem ze w BMW jest zawor powietrza dodatkowego ale nie jestem pewny czy ma cos wspolnego z praca silnika przy otwartej przepustnicy.. wlasnie raczej dziala on wtedy gdy jest zamknieta i nawet jezeli pomoze mi na falujace obroty bardzo zalezyt mi na uporaniu sie z problemem zwiazanym z "wkrecaniem" auta na obroty

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano

na 90% to krokowiec, wnioskuje po objawach, u mnie byly takie same, tu masz zdjecia z czyszczenia krokowca

 

krok 1 odlaczasz przewod od silniczka krokowego

http://img532.imageshack.us/img532/4730/krokowiec1.jpg

 

krok 2 odkrecasz sruby mocujace

http://img28.imageshack.us/img28/9159/krokowiec2.jpg

 

 

 

http://img266.imageshack.us/img266/193/krokowiec3.jpg

 

 

 

http://img714.imageshack.us/img714/9259/krokowiec4.jpg

 

 

 

http://img714.imageshack.us/img714/4631/krokowiec5.jpg

 

 

ja uzylem srodka w sprayu do czyszczenia silnika i czesci w pianie

http://img686.imageshack.us/img686/1438/krokowiec6.jpg

 

wpuszczasz go do srodka, zostawiasz na kilka minut i tak powtarzasz az zacznie wyplywac czysta piana

http://img684.imageshack.us/img684/3687/krokowiec7.jpg

 

 

 

http://img14.imageshack.us/img14/4458/krokowiec8.jpg

 

 

 

http://img297.imageshack.us/img297/3434/krokowiec9.jpg

 

po przeczyszczeniu nalezy przedmuchac krokowca i z powrotem przykrecic, jak nim potrzasniesz uslyszysz jak cos sie rusza w srodku, jesli nie powtorz operacje

  • 2 lata później...
Opublikowano

Podepnę się, żeby nie mnożyć tematów o tym samym.

W moim m43tu 105KM jest trochę inaczej tj. falowanie na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu i gaśnięcie silnika po dodaniu gazu. Jak już zaskoczy i trzyma obroty to jest w porządku, problem tylko przy pierwszym uruchomieniu. Czy to też będzie w moim przypadku krokowiec?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.