Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie na początku zaznaczę że szukałem tego na forum ale nic sensownego nie znalazłem.

Pojawił się u mnie pewien problem, dotyczący tylnego zawieszenia.

Na ładnej nawierzchni auto jedzie jak przyklejone do drogi natomiast na nierównościach np. jakaś studzienka, tak jak by przestawia tył auta, uślizguje się na boki. Na felgach 16 cali dało się jeszcze jakoś wytrzymać, ale na 17' jest prawie ze tragicznie.

Zawieszenie oczywiście z nivo które działa bo przy załadowaniu auto się podnosi, i ogólnie prosto stoi.

Wahacze dolne też nie maja jakiś dużych luzów.

Dodam ze górne wahacze są nowe i tuleje tylnej belki (te duże 4) również są nowiutkie.

Ma ktoś może pomysł o co tu chodzi?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdro

Opublikowano

Witam!

Obstawiałbym tuleje pływające/wachliwe. Powodzenia.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Myślisz ze tuleje pływające miały by aż taki wpływ na to? Auto jak by nie miało amortyzacji i je wybijało tak na boki, takie przynajmniej jest wrażenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Panowie na początku zaznaczę że szukałem tego na forum ale nic sensownego nie znalazłem.

Pojawił się u mnie pewien problem, dotyczący tylnego zawieszenia.

Na ładnej nawierzchni auto jedzie jak przyklejone do drogi natomiast na nierównościach np. jakaś studzienka, tak jak by przestawia tył auta, uślizguje się na boki. Na felgach 16 cali dało się jeszcze jakoś wytrzymać, ale na 17' jest prawie ze tragicznie.

Zawieszenie oczywiście z nivo które działa bo przy załadowaniu auto się podnosi, i ogólnie prosto stoi.

Wahacze dolne też nie maja jakiś dużych luzów.

Dodam ze górne wahacze są nowe i tuleje tylnej belki (te duże 4) również są nowiutkie.

Ma ktoś może pomysł o co tu chodzi?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdro

Mam dokladnie tak samo,tuleje plywajace do wymiany.

Opublikowano
czy ktoś może podrzucić rysunek które to są te tuleje pływające?
Opublikowano

no to w takim razie jutro biorę się za wymianę tulei ;-)

Tylko jeszcze takie pytanie odnośnie firmy.

Co sądzicie o tulejach firm takich jak:

-kraft

-hans pries

-optimal

Oczywiście wiem ze naj naj naj lepszy jest oczywiście LEMFORDER

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedź, jutro dam znać czy wymiana cos pomogła.

Opublikowano
witam. jak kupiłem auto to było na zimówkach195/65R15 i jeżdzilo super. ale na lato założyłem 235/45R17 i j/w zaczeło uślizgiwać się przy wjechaniu w dziurę lub na mokrych pasach. więc może to nie tuleje tylko za szerokie koła?
Opublikowano
witam. jak kupiłem auto to było na zimówkach195/65R15 i jeżdzilo super. ale na lato założyłem 235/45R17 i j/w zaczeło uślizgiwać się przy wjechaniu w dziurę lub na mokrych pasach. więc może to nie tuleje tylko za szerokie koła?

 

Nie sądzę aby to był powód. Niektóre E39 wyjeżdżały z takimi oponami z fabryki i na pewno nie uślizgiwał się im tył.

Sam jeżdżę na takich oponach (235/45R17) i nic takiego niezaobserwowałem.

Opublikowano

Czyli tak, jak pisałem na początku - tuleje pływające/wahliwe do wymiany, klasyk w e39. Ja co prawda jeszcze tego nie ruszałem, ale czytam forum regularnie...było o tym multum. Następnym razem poszukaj głębiej, Grochu, no i powodzenia z wymianą.

Co do wyboru producenta - mój padłby na Lemfordera - różnica w cenie groszowa tak naprawdę (co to jest dla posiadacza e39? :mrgreen: ). Jeśli nie to Hans Pries raczej, żaden Optimal itd... Kupisz lepsze i masz "raz na długi czas".

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
ja miałem podobny problem ale w E38. Miałem do zmiany opony na felgach tylnych 18" i pojechałem je kupić na kacu :) zalecany rozmiar u mnie jest 235/50R18 przód i 255/45R18 tył. Właściciel namówił mnie na opony 275/35R18. No i się zgodziłem. Co się później okazało..auto na równym jechało ok , ale po zjechaniu na nierówną drogę tyłem straszni rzucało tzn podbijało go do góry i traciło przyczepność nawet przy 160km/h włączała mi się kontrola trakcji..powodem tego było zbyt duża różnica profili między przodem a tyłem. Po zmianie na zalecane opony 255/45R18 wszystko wróciło do normy..Moim zdaniem otwórz sobie przednie drzwi i na słupku masz napisane jakie ogumienie jest zalecane do Twojego auta..Może to CI coś pomoże..Pozdrawiam
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
no to w takim razie jutro biorę się za wymianę tulei ;-)

Tylko jeszcze takie pytanie odnośnie firmy.

Co sądzicie o tulejach firm takich jak:

-kraft

-hans pries

-optimal

Oczywiście wiem ze naj naj naj lepszy jest oczywiście LEMFORDER

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedź, jutro dam znać czy wymiana cos pomogła.

 

kupuj TRW zamiast LEMFORDERA to jest to samo a TRW jest tańsze..

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
Kolego gawor, po czym wnioskujesz, że Lemforder i TRW to jedno i to samo? Jakieś konkrety?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Kolego gawor, po czym wnioskujesz, że Lemforder i TRW to jedno i to samo? Jakieś konkrety?

 

bo tak jest handluje częściami i jak weźmiesz leamfoldera to na gumach pisze TRW :) tak samo jak SWAG i FEBI to jest to samo....tylko że SWAG jest tańszy

 

LMI jest pakowaczem i Febi tak samo jak RUVIELLE.

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

sam ale bez ściągacza nawet nie próbuj bo za ciasno siedzą. założyłem hart-a po 40 za sztukę, a jak się rozsypie to już mam wprawę i wymienię. trzeba uważać przy wciskaniu bo lubią krzywo się wpasować i zrobić zadzior w uchu. (i przy nivo najlepiej od razu spuścić powietrze z poduszek to wszystko się tak nie napręża.)

tak to wygląda po wyjęciu:

http://img180.imageshack.us/img180/6868/zdjcie023n.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano
W mojej buni też ostatnio strasznie zaczął mi tył latać, a po deszczu w koleinach to już całkiem masakra. Przymierzam się do wymiany tych tulei pływających i chciałbym to zrobić samodzielnie. Dużo z tym roboty? Dodatkowo na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=33_0519&hg=33&fg=30 elementy 14 i 18 mają luzy delikatne w kierunku przód tył wiec przy okazji pewnie warto i to wymienić. Lemfordery strasznie drogie więc czy możecie coś innego polecić w dobrym stosunku kasa/jakość. Idzie zima i już sobie wyobrażam, że jazda po śniegu z takim wyciuchanym zawieszeniem to będzie masakra i może skończyć się poza droga.
Opublikowano
tak przypuszczalem. Zastanawiam sie czy nie wymienic juz i plywajacych bo tył auta nie dosc ze strasznie wali na kazdych nierownosciach to jeszcze potrafi mnie lekko podbijac i rzucac na wybojach. Koszt juz wcale nie taki duzy tylko pytanie jaki sciagacz do nich bedzie mi potrzebny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.