Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem w swojej bawarce, mianowicie dwa miechy temu sprowadziłem e46 i od razu po przejechaniu paruset kilometrów zauważyłem, że ubywa płynu chłodniczego. Sądziłem, że może było go za mało, wiec go dolałem. Po czasie wyskoczyła kontrolka o niskim stanie płynu w chłodnicy, powtórzyłem manewr. Z czasem zaczęło go ubywać coraz więcej, wiec zacząłem lać wodę. Z biegiem czasu autko zaczęło okropnie kopcić na biały dym, przestałem nim śmigać.Gdybym wiedział jaka maże być przyczyna tego uciekającego płynu od razu bym się podjął lokalizacji. Teraz wiem,że była walnięta uszczelka pod głowicą :( . Oczywiście głowica sprawdzona na ciśnienie i splanowana, wszystko git. Szczęście w nieszczęściu płyn uciekał w układ wydechowy. Bunie odebrałem w zeszłym tygodniu od mechanika, wszystko było ok, temp. w porządku. Po dwóch dniach postoju, auto nie palone, gdy się zagrzało zauważyłem podobne zjawisko. Uciekający płyn z chłodnicy i ogromna chmura dymu za autem, jakbym na opale śmigał :mad2: . Koledzy pomóżcie!!! Co może ją jeszcze boleć, a może coś zostało źle zrobione?!?! Z góry dziękz i pozdrówki. Edytowane przez negroski
Opublikowano

O ile sprawdzona na szczelność.. o tyle głowica może być delikatnie pęknięta, a takie rzeczy wychodzą w momencie uzyskania wysokiej temp. płynu. Wtedy głowica się rozszerza i to mikropęknięcie którego nie widać wcześniej, w końcu się pojawia. Także tu może tkwić cały problem.

 

Pzdr.

Opublikowano
Podejzewam ze facio sprawdzal ci glowice na szczelnosc ale na zimno .WSI w Koszalinie sprawdzaja szczelnosc piecowo.Mialem identyczny problem jak ty okazalo sie ze pekniecie bylo grubosci wlosa,czego zwykla proba na szcelnosc nie wykazala .
Opublikowano
Myślę, że to kopcenie po wymianie uszczelki było spowodowane tym, że płyn chłodniczy znajdował się w tłumiku, stąd ten biały dym. Sądzę tak, ponieważ teraz już nie kopci. Płyn nadal gdzieś ucieka, gdzie tego nie wiem, bo nie widać wycieków :duh: . W silniku stan dalej taki sam, nic nie przybywa, nic nie ubywa. Temperatura w normie, z tym że wskaźnik wychyla się na połowę niebieskiego pola chwilkę po odpaleniu. Później pokazuje wszystko jak ma być. Czy ten uciekający płyn i szybki wychył wskazówki temperatury silnika może być spowodowany złą pracą termostatu?
Opublikowano

Ciąg dalszy moich problemów z bawarką :mad2: . Mianowicie, ucieka gdzieś płyn chłodniczy a wycieków nie widać, gdyby tego było mało układ się zapowietrza i to dosyć szybko :duh: . Odpowietrzałem go parę razy. Nic to nie pomogło. Węże twarde, ciepłe, temperatura w pionie, nie wychyla się ponad stan prawidłowy. Dodam, że niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Wcześniej układ nie był zapowietrzony a z wężami nic się nie działo. Po wymianie jakieś czary się z nią dzieją :cry2: . Pod chłodnicą korek od spustu płynu jest ok, trzyma, inaczej byłoby widać plamkę pod autem. Czytałem, że jest też drugi korek od spustu płynu na bloku silnika.

Moje pytanie:

Czy to prawda, że taki korek się tam znajduje, jeśli tak to jak go zlokalizować?

Możliwe, że mechanik go nie dokręcił, płyn leci na ciepły blok, stąd nie widać wycieków, takie moje przypuszczenie i oby trafne. Dodam, że układ zapowietrza się w chwilkę po odpowietrzeniu i odpaleniu auta(do 5sek.), bo z dziurki w zbiorniczku wyrównawczym leci płyn ciągłym strumieniem a po chwili już strumienia niema. Koledzy pomóżcie bo opadam z sił. Jak zlokalizuje wyciek to bankowe, że opisze całą sytuacje. Z góry dziękz i pozdrawiam.

Opublikowano
objawy wskazuja na uszkodzną uszczelke pod głowica (braki w płynie i napuchnięte węże) ale skoro uszczelka była wymieniona to może głowica? zobacz na korku od wlewu oleju czy wody nie masz. Pozdr
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koniec problemów :cool2: . Nieszczelna chłodniczka spalin. Po uszczelnieniu jej nic już nie kopci i nie ubywa ani kropelki. Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.