Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

dzisiaj podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki eml i asc. Kilka sek wcześniej jadąc na 4biegu ok 70km/h (trzymając nogę na pedale gazu) auto na 1 sek. "samoczynnie" wyrwało do przodu- tak jak bym natychmiastowo przyśpieszał- a później zapaliły si e te kontrolki. Po kilkudziesięciu metrach zatrzymałem i zgasiłem samochód. Po odpaleniu nic się nie zmieniło- kontrolki nadal się świecą. Co gorsze do ok 40km/h i od 80km/h podczas "mocniejszego" wciśnięcia pedału gazu silnik przerywa i szarpie.

Dodam, że ok kilku dni auto nie jest garażowane i podczas tych dni dość sporo pada deszcz.

Czytałem troszeczkę na forum informacji o eml, ale mam pytanie gdzie ona się znajduje? Jak ją zlokalizować w mojej 2l buni 320i.

Mam kilka dni wolnego, więc mógłbym sprawdzić/przeczyścić styki lub inne połączenia.

 

Niestety, ale do mojego mechanika mam ok 150km i nie wiem, czy taka podróż jest wskazana i w ogóle możliwa?

 

pzdr

Radek

Edytowane przez kedar007
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn jedź na początek na komputer jeżeli masz błąd przepustnicy to jest ona do wymiany i tyle czego nie rozumiesz ?? Elektronika w przepustnicy jest nie wymienna więc trzeba ja cała wymieniać, przepustnice oczywiście. Auto jest zmulone, przy próbie dodania gazu bardzo opornie reaguje ??
Krzysztof
Opublikowano
Witam mam ten sam problem w takim samym aucie ten sam silnik i auto też stało długo na zewnątrz nie odpalane a dziś lipa pozgaszeniu przechodzi mu i znowu lipa Pomocy!!! gdzie cos moze przeczyścić??
Opublikowano
Znalazłem w necie że da sie to jakos naprawić rozbierają czyszczą i czasem pomaga będe z tym walczył bo to moje pierwsze kilometry bunią wczesniej stał długo bo był mały problem przy rejestracji i przed tym długim postojem było ok a teraz sie spie....
Opublikowano

A czy na pewno jest to identyczna jak masz ?

Ja wiem że tej nie da się rozebrać żeby naprawić potencjometru, a czyszczenie na nic sie zda bo wyczyścisz jedynie klapkę.

A ty masz problem z elektroniką tej przepustnicy. Jak coś to mam fotkę takiej przepustnicy i zapas w domu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panom: grodek i kedar007 polecam zacząć od odczytu błędów w aucie.

Rozbieranie przepustnicy na 99% skończy się jej uszkodzeniem, potem trzeba będzie kupić inną/nową a po jej założeniu okaże się że co innego jest uszkodzone.

Opublikowano
Mialem to samo w M52TU 2.8. U mnie wystarczylo wyjecie przepustnicy i jej dokladne wyczyszczenie (bez rozbierania).
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Fotki mile widziane dopiero zaczynam przygode z BMW więc w tym temacie jestem zielony dobrze wiedzieć ze ktoś ma sztuke na zapasie:] w tym autku da sie sprawdzić błedy jakąś domową metodą? czy tylko warsztat??
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem w mojej bawarce z silnikiem M52. Silnik gdy jest zimny strasznie szwnkuje gdy go odpalę po nocy strasznie wachają się obroty ma nawet tendencję do zgaśnięcia i oczywiście co za czym idzie zero mocy. Byłem u mechanika powiedział mi ab y sprawdził zapłon, cewki i świece są wporządku. Byłem podpiąc się pod kompa i wyrzucił błąd sonda lamda. Sprawdziłem sądy i też są wporządku więc co to może być. Przepustnica? Czy może jak jest zimny silnik warjuje ciśnienie zimnego oleju i starowanie vanosa nie działa poparwnie. Proszę o pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem w mojej bawarce z silnikiem M52. Silnik gdy jest zimny strasznie szwnkuje gdy go odpalę po nocy strasznie wachają się obroty ma nawet tendencję do zgaśnięcia i oczywiście co za czym idzie zero mocy. Byłem u mechanika powiedział mi ab y sprawdził zapłon, cewki i świece są wporządku. Byłem podpiąc się pod kompa i wyrzucił błąd sonda lamda. Sprawdziłem sądy i też są wporządku więc co to może być. Przepustnica? Czy może jak jest zimny silnik warjuje ciśnienie zimnego oleju i starowanie vanosa nie działa poparwnie. Proszę o pomoc

 

Jeżeli masz silnik M52 TU to sprawdz w linku który podałem wyżej trzecie foto, koło miarki jest tzw. disa przez nią możesz mieć takie objawy, dokładnie takie same miał mój szwagier i pokazywało błędy sondy, po wymianie disy jak ręka odjął.

Opublikowano
no to nie ten sam problem bo u mnie jak sie odpali to autko chodzi cacy jak sie doda wiecej gazu to wyskakuje ten błąd i silnik chodzi ładnie bez zadneg falowania obrotów tylko ze nie moze się wkręcić na obroty :(
Opublikowano
.. jak sie odpali to autko chodzi cacy jak sie doda wiecej gazu to wyskakuje ten błąd i silnik chodzi ładnie bez zadneg falowania obrotów tylko ze nie moze się wkręcić na obroty :(

 

Wszystko się zgadza.

Jak odpalisz, zapewne nie wciskasz gazu do odpalania, więc nie dotykasz (załączasz) potencjometrów na przepustnicy.

Jak dodajesz za chwilę gazu, potencjometr błędnie interpretuje odczyty z położeń klapy przepustnicy oraz DSC (lub ASC), i za chwilę ci o tym sygnalizuje kontrolką na zegarach. Dopóki nie dotkniesz gazu, silnik będzie chodził równiutko, bo nie włączasz do pracy przepustnicy.

Podczas jazdy wciskasz gaz i operujesz cały czas zepsutymi ( bądź nieprawidłowo działającymi) potencjometrami, i komputer może zastosować tryb awaryjny, albo potencjometry masz tak uwalone, że regulują tylko do takich położeń przy których silnik wkręca się do danego miejsca.

  • 9 lat później...
Opublikowano
Witam w mojej 320i 99 rok mam tez taki problem.odpala normalnie ale jak sie nagrzeje silnik pojezdze troche i wyskakuja bledy traci moc obroty lekko faluja..raz jedzie 20km na godzine raz tez sa bledy i jedzie do 90km na godzine..szarpie..wymienilem swiece..wymienino tez przepustnice na druga..pare dni pojezdzil i to samo..zla przepustynica czy co to moze byc??????jak sie zatrzymam na bledzie lekko faluja obroty od0,5 do 1,5 obrotow..dziwnie chodzi..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz komputer z programem do bmw, jak będą błędy od przepustnicy a Twoja jest dobra to problem jest z wtyczką/wiązką lub przerwami w sterowniku silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.