Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zauważyłem, że gdy przyśpieszam z wydechu wydobywa się lekki czarny dymek, nie jest to chmura, tylko lekki dym. Moc samochodu jest taka sama jak była dotąd. Czym jest to spowodowane i gdzie szukać przyczyn? Powiem żeby nie było pytań:

- Wymieniłem odmę

- Filtry też

- Byłem na komputerze, 0 błędów.

 

 

Mój samochód to e46 320d 150KM 2002r.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano
Moim zdaniem to nie jest nic dziwnego chociaz moj nie puszcza dymku...ale wczesniej mialem diesla i tez jak mu wdeplem ostro to puscil czarna chmurke...zreszta duzo widzialem bmw jak dymka puszczaja...;) Moim zdaniem niemasz co sie martwic kolego.Pozdrawiam
Opublikowano
po prostu dostaje za mało powietrza w stosunku do dawki ropy :cool2: , martw się jak zacznie kopcić na biało :cry2: a na razie spoko sporo nowych dyszli tak ma . :mrgreen:
Opublikowano

U mnie też delikatnie kopci na ciemno przy bucie w podłodze od 2000, auto mam od 7 miechów...

Spalanie w normie (średnie 6,5), moc ok, błędów zero, osobiście się tym nie przejmuje...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie tez kopci na czarno przy gwaltowym przyspieszeniu. Kopca wszystkie: VW, Fordy czy Mercedesy. Ostatnio widzalem 7-ke w nowej budzie i tez kopcila przy ruszaniu spod swiatel.
Opublikowano
Jak dlamnie spowodowane to jest tym ze diesel'em sie zazwyczaj spokojnie jezdzi, w tlumnikach gromadzi syf ponieważ spaliny w dieslach są gorsze niz w benzyniaku. I jak sie mu czasami depnie to sie to tam pod wplywem naglego zwiekszenia cisnienia spalin ta sadza z tlumnikow wylatuje.
Opublikowano
Bez filtra czastek stalych zawsze troche zakopci. Mimo to wole kopcenie niz serwisowanie ww. filtra :)
Opublikowano
Jak dlamnie spowodowane to jest tym ze diesel'em sie zazwyczaj spokojnie jezdzi, w tlumnikach gromadzi syf ponieważ spaliny w dieslach są gorsze niz w benzyniaku. I jak sie mu czasami depnie to sie to tam pod wplywem naglego zwiekszenia cisnienia spalin ta sadza z tlumnikow wylatuje.

 

 

Moze tak byc jak kolega pisze,ale to jest tylko do pierwszego mocnego butniecia,pozniej tego objawu nie ma,przynajmniej ja tak mialem w pasku b5.

Ogolnie cala zasada polega na tym iz w danym momencie jak ktos wczesniej wspomnial jest wiecej paliwa niz powietrza.Na to moze skladac sie wiele czynnikow,od lejacych wtryskow po mala nieszczelnosc w dolocie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kopcenie nieustalo, do tego straciłem moc...Pojechałem na kompa, nic nie wykazało znowu, wiec zrobiłem screeny tego co mierzy INPA. Możecie ocenić co jest nie tak.To wszystko na biegu jałowym . Oto screeny:

 

http://img29.imageshack.us/f/wolneobroty.jpg

 

http://img684.imageshack.us/f/wolne2.jpg

 

http://img718.imageshack.us/f/wolne3.jpg

 

http://img163.imageshack.us/f/wolne4.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
  • 2 lata później...
Opublikowano

Chciałbym troszkę odświeżyć temat.

Moje autko (320d automat 2003r. touring) kopci na czarno w momencie gwałtownego dodania gazu.

Nie jest to mały dymek tylko chmura czarnego tłustego dymu.

Aż mi wstyd kogoś wyprzedzać.

Macie może jakieś pomysły?

Opublikowano

Przyczyny dymienia na czarno to;

mało powietrza (sprawdzić turbine i szczelność połączeń)

zła regulacja pompy

lejące wtryski

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano

Czyszczony miałem na pewno zaworek EGR (był zanieczyszczony), chwilkę było spokoju z kopceniem, ale później wszystko wróciło do "normy".

Martwią mnie jeszcze te nieszczelności na dolocie, o których pisano wcześniej, bo chyba ciężko będzie to zlokalizować.

Czy na kompie będzie można sprawdzić poprawność ustawień na pompie bez konieczności jej demontażu?

Od czego najlepiej zacząć?

 

Autko mam już ponad rok i cały czas był ten problem, więc nie wiem, czy moc mu spadła. Kupując go miałem mały niedosyt mocy, spodziewałem się że 150 KM to będzie bardzo dużo. Wytłumaczyłem sobie jednak, że to automat i inaczej się zbiera, nie czuć tu tej mocy jak w manualu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Po wizycie u mechanika z nastawieniem na najgorsze, okazało się że mam pęknięty wąż między turbiną i intercoolerem.

Koszt zakupu - 200 zł

Opublikowano
Jak dla mnie to wtryski Ci leja

 

 

Innch pomyslow nie masz? Bo ciagle powtarzasz to samo :duh:

 

Czarny dym to turbina puszczajaca, mala ilosc dymu to norma, szczegolnie jak jezdzisz po miescie na niskich obrotach. Zrob trase, przegon.

 

Jakby wtryski lały kopcilby raczej na niebieskawo.

 

A ktos pisal o bialym dymie... bialy dym teraz jest powodem niskiej temperatury...

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.