Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trudno powiedzieć pewnie z jednych i z drugich byłbyś zadowolony może poczytać jakieś testy recenzje, na YT masz fajne kanały i oponach no wulkanista lub motolab może coś rozjaśnią o tych kapciach.

Ja jednak jestem zwolennikiem opon jednosezonowych więc wolałbym dwa komplety opon i sądzę, że pewnie starczyły by na więcej czasu niż 2 komplety wielosezonowych.

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czytałem testy. W tych niemieckich Continental zawsze ciut przed Michelin ale patrzę, że ludzie częściej jednak kupują Michała.
Opublikowano

Naczytałem się jak to źle się jeździ jedynką w zimę i muszę powiedzieć, że bzdury. Na dobrych oponach, u mnie są to Pirelli sotozero jeździ się po śniegu bez różnicy, auto trzyma się na śliskim bardzo dobrze, żadne lodowiska niestraszne :)

Jak ktoś szuka dobrych opon na zimę czytaj śnieg, oblodzenia to polecam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam pytanie jakie parametry felg są najlepsze do E87/E81 aby koło nie było schowane w nadkole tylko było mniej więcej na równi z nadkolem. W grę wchodzą tylko 18 najlepiej z delikatnym naciągiem (myślałem o szerokości felgi 8.5 cala)

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak felga nie ma odpowiednich parametrów to wrzucasz dystans.

4x 8,5" to zły pomysł do 1er. Naciągu nie skomentuję. To nie civic.

Poszukaj fabrycznych felg i daj na przód 10 mm dystans na stronę a na tył 12 - 15 mm na stronę. Do tego muszą być dłuższe szpilki.

http://www.bmwstylewheels.com/1/E87+


Jak podobają ci się jakieś customy albo z innego modelu to wrzuć tutaj, bo pisanie jakie wejdą a jakie nie trochę by zajęło.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, czy felgi 8j/et47 i 8,5j/et50 będą pasować tak aby nie obcierało o nic, jakie opony do tego dobrać i czy bedzie potrzebny jakiś dystans aby to jakoś sensownie wyglądało

Rozmiar felgi to 18 cali

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Czy jeździ ktoś na 225/40/18 przód i 235/40/18 tył? Goodyear F1 Super Sport są jedynie w takim pasującym rozmiarze. Felgi styling 208: 7.5/18 i 8.5/18.

Czy taka kombinacja podejdzie do E87?

Opublikowano
Opony masz mieć 215/40 + 245/35. Skąd wziąłeś takie rozmiary w ogóle?

Wiem jakie powinienem mieć jednak nie ma zbyt wielu opon UUHP w rozmiarze 215/40. 225/40 i 235/40 obwodem są bardzo zbliżone i teoretycznie mogą ze sobą współpracować a szersza na tył ze względu na szerszą felgę. Czytałem, że niektórzy tak jeżdżą jednak chciałem dopytać czy rzeczywiście ma to sens i ktoś to użytkuje na co dzień.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak to nie ma?

Chcesz gumę co klei to bierzesz micheliny PS4/PS4S lub bardzo klei - PSS, nawet jak na tor wrzucasz tę e87 raz na rok, to masz pilot sport cup 2, to mało która guma to pobije.

Do miasta nie polecam PS4S i PSS, bo nie wykorzystasz potencjału tej gumy jeżdżąc 90% czasu 50 km/h.

Jak masz 3.0 w tym e87 to możesz wrzucić 225/40 + 255/35 dla większej trakcji.

Rozwiązanie 225/40 + 235/40 jest bez sensu.

Opublikowano
Jak to nie ma?

Chcesz gumę co klei to bierzesz micheliny PS4/PS4S lub bardzo klei - PSS, nawet jak na tor wrzucasz tę e87 raz na rok, to masz pilot sport cup 2, to mało która guma to pobije.

Do miasta nie polecam PS4S i PSS, bo nie wykorzystasz potencjału tej gumy jeżdżąc 90% czasu 50 km/h.

Jak masz 3.0 w tym e87 to możesz wrzucić 225/40 + 255/35 dla większej trakcji.

Rozwiązanie 225/40 + 235/40 jest bez sensu.

Rozważam Michelin PS4S, Goodyear F1 Super Sport i Bridgestone Potenza Sport - żadna z tych opon nie występuje w rozmiarze 215/40/18 według stron producenta. Z ciekawości sprawdziłem 255/35/18 i tylko Goodyear ma taki rozmiar więc jak sam widzisz wybór jest ograniczony. Moim faworytem były Michelin dlatego zapytałem o taką konfigurację bo jako jedyna zgadza się mniej więcej obwodem (ok 1% różnicy) i pasuje na moje felgi. Na tor zamierzam jeździć częściej niż raz na rok ale też nie tak często, żeby kupować opony w 100% dedykowane do tej zabawy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam pytanie czy felgi 17x8J ET38 wejdą do BMW E87 (Przed Lift). Widziałem na FB, że jeden kolega jezdzi na 18x8J ET34 i nie obciera, ale chce być pewny w 100%, że nie będzie tarło z przodu.

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tu masz 8,5x18 ET 45 z oponą 235/40. Twoja felga wyjdzie 0,7 mm więcej, ale dasz oponę 225/40.


attachment.php?attachmentid=891911&stc=1&d=1374802120

attachment.php?attachmentid=1106777&stc=1&d=1413754862

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam pytanie czy felgi 17x8J ET38 wejdą do BMW E87 (Przed Lift). Widziałem na FB, że jeden kolega jezdzi na 18x8J ET34 i nie obciera, ale chce być pewny w 100%, że nie będzie tarło z przodu.

 

Wejdą. Ostatnio mierzyłem E87 polift 17x8j ET34 na zawieszeniu S704 M sport i tyl fajnie siedzi z błotnikiem , ale przód dla mnie wyglada komicznie, bo wychodzi za blotnik. Nie obciera, ale mi takie wystajace koło się nie podoba. Także ET38 fajnie z przodu wejdzie. Z tego co wiem polift i przedlift to to samo.

Opublikowano

Dziękuję wam za odpowiedź! Zdecydowałem, że kupię te felgi i do nich po okazyjnej cenie opony Kormoran Ultra High Performance 225/45 R17 (Wolał bym 225/40 ale takie się trafiły :D)

Mam nadzieję, że przez wybór profilu 45 nie popełniłem błędu przez który zwiększy się obwód koła i będzie przycierało o nadkole :shock:


PS: Mam aktualnie 16x7J ET 47 (Opona 225/50) z dystansem 20mm na tylnej osi i przyciera na dołkach chyba o nadkola co denerwuje i nie mam pomysłu co z tym zrobić, a nowe felgi będą identycznie osadzone... (Spróbuję może odkręcić nadkole i wtedy się przejechać bo może będę musiał coś tam podłubać, bo z tej strony miałem naprawiane nadkole i dziwnie się układa nadkole na rancie)


A to fotka felg które wybrałem :lol:

279973470-322399736686652-2494331499703270592-n.jpg

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • Moderatorzy
Opublikowano

No i będzie tarło przez ten profil, który wziąłeś.

Felgi chinole i na oponach też oszczędzasz...

Opublikowano

Napewno? Ty mi pokazywałeś felgi 18x8.5 et45, a ja kupiłem felgi 17x8 et 38 i patrzę na porównywarkach, że one wyjdą na zewnątrz tylko 0.7mm więcej a przy 17x8 ET 34 nie obciera

(Nie chcę rozpętać burzy, ale to tylko moja teoria :8) )


PS. Co do felg to są produkowane w DE, a opony wystarczą do mojej jazdy, bo dopiero zaczynam jeździć i nie szaleję :D Jak by to były 18 to proste, że brałbym 225/40 bo 17 na tym profilu będzie strasznie mała :D

Aktualne Auto:

BMW E87 118d M47TU2D20

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

1.Czy do felg, na których mam założone opony 195/55 r 16 będą pasowały opony 205/55 r 16 czy nie koniecznie?


Kończą mi się letnie , mam zwykłe opony ( Conti Eco Contact) ale czaję się znowu na Runflaty jakoś pewniej się w nich czuję a ceny tych 195 /55 są niestety z kosmosu , do tego za bardzo nie chcą spadać.


W sumie to zależy mi bardziej na autostradowej jeździe ( Niemcy), czy taka ewentualna wymiana wpłynie znacząco na parametry jazdy ?


Drugie pytanie

2.powiedzmy łapię kapcia na tych 205/55 r 16, zapas mam 195/55 r16 ......czy takie koło można traktować jak normalny zapas czy bardziej jak ''dojazdówka'' , w sensie czy śmiało można zrobić kilkaset km..... a może nie spodoba się to elektronice samochodu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz spokojnie zakładać 205/55/16. Ja na takich jeżdżę. Prawdę mówiąc, myślałem że właśnie taki rozmiar jest zalecany do 16''.

Co do następnego pytania... jeśli założysz runflaty, to po co Ci zapasówka?

Ale zakładając nawet że założysz 195'' i wyskoczy błąd, to auto będzie jeździć.

Po zmianie opony (koła) na poprzedni rozmiar, błąd powinien dać się wykasować opcją zawartą w menu. Teraz dokładnie nie pamiętam, ale sam chyba nie będzie chciał zniknąć.

To tak z mojego doświadczenia, kiedy zmieniałem koła z letnich na zimowe i odwrotnie.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Dzięki za odp.


Nie no , bez koła zapasowego to sobie można po okolicy w Polsce albo po mieście jeździć. Za granicą jak kilkaset km do domu do tego w niedzielę, może być różnie.


Ja miałem kapcia w Trier (Niemcy) w mieście chwile przed powrotem do Polski, na szczęście miałem zapas, tak samo na przełęczy Passo di Stelvio ( 2756) też z zapasem.

Brat kiedyś jeździł bez zapasu to na autostradzie w Austrii tak rozwalił te runflaty, że nie dało się jechać.....telefony, serwis mobilny BMW w sumie zajęło kilka h do tego za opony bardzo skasowali. Nie wiem jak to teraz się odbywa bo to było z 10 lat wstecz.


( może prawd. kapcia minimalne ale co szkodzi koło zapasowe do bagażnika zapakować, no chyba że się jedzie w 4 kę, z walizkami , wtedy w 1 ciasno ale i tak dawaliśmy radę )


Ja runflaty to tylko dlatego bo mi się lepiej jeździ i te ryzyko ''wystrzału'' z tego co czytałem bardzo ograniczone, no ale jakby szybciej się zdzierały przynajmniej moje zimowe Bridgestone .

Opublikowano
Możesz spokojnie zakładać 205/55/16. Ja na takich jeżdżę. Prawdę mówiąc, myślałem że właśnie taki rozmiar jest zalecany do 16''.

 

Nie wiem czy coś nie pomieszałem , szuakałem szukałem aż w końcu wczoraj kupiłem Opony Bridgestone Touranza T1005 (dokładnie z tego linku ale wczoraj cena była 393/sztuka , dziś już 415 https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-turanza-t005-driveguard-205-55-r16-94-w-run-on-flat-xl#376672128).


Widać niezbyt dokładnie przeczytałem opis a tam znaczki ''94 W'' .Na Bmw Store w sekcji opon są różne- ale nośność albo 87 albo 91 , 94 brak. Są dostępne opony gdzie opis ''Homologacja BMW'' tutaj nie ma tego opisu.


To jakieś mocniejsze pewnie twardsze gumy, wejdzie to na felgę moją felgę na której mam teraz 195/55 r 16 ? ....zawsze mogę oddać , stracę najwyżej 50 zeta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że ''taktyka'' cenowa opon, jak z biletami np. na samolot. :mad2:

Co do nośności (W) opon... swego czasu też mnie interesował ten temat. Poczytałem w sieci, ale

szczegółów nie pamiętam. Wiem tylko, że im wyższy współczynnik, tym lepiej.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.