Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Z całą pewnością felgi z linku 2 i 5 do jedynki nie wejdą, zbyt niskie ET.

Z pozostałych jak dla mnie, bierz te z 3 linku :twisted: :wink:

 

1. Felgi z modelu 5 nie pasują do 1/3

2. felga trochę już nie z epoki e87.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

trochę nie grają rozmiary felgi.

gdyby były jeszcze za dwa miesiące to je biore.

pakietu nie mam, kolor japanrot

Opublikowano

mirot napisał(a):

WITAM

Panowie takie felgi;

17", szer. 7" ET40

 

jakiego rozmiaru oponki najlepiej kupić? interesuje mnie wersja normalna (jeden rozmiar na tył i przód) oraz wersja dla koneserów:-) (tył szeroko, przód wąsko)

 

dzieki za pomoc.

pozdrawiam mirek

 

Felgi wejdą na pewno. Co do opon to jak 4 takie same to przy tej szerokości 205/50/17... Nie wiem czy przy felgach wszystkich 7" jest sens wkładać na tył szerszą oponę. Teoretycznie mógłbyś włożyć na tył 225/45 tak jak się to robi przy 7.5 bo odchyłka jest w normie, ale weź pod uwagę jak Ci się na feldze ułoży ta opona. Będzie odrobinę w kształcie trapezu schodzącego się do felgi.

 

 

dziekuję za pomoc, szczerze mówiąc myslałem o oponkach 225/45 tył i 215/45 przód. czy takie cos ma sens? ta odchyłka nie jest czymś niekożystnym dla prowadzenia?

Opublikowano
Zakładając że docelowy rozmiar na 7" feldze to 205/50, to przy 225/45 masz odchyłkę 0.4%, a przy 215/45 odchyłka wyniesie 1.9%. Są to w obu przypadkach dopuszczalne wartości. Co się zmieni? Licznik będzie minimalnie przekłamywał. Zresztą jak porównasz 18" felgę z oryginalnym rozmiarem dedykowanym przez BMW do dedykowanej 17" to też jest między nimi odchyłka.
Opublikowano

dzieki Kuba

 

a w takim razie mam jeszcze jedno pytanie skoro najlepszy byłby rozm 205/50 to może bym dał taki przód a z tyłu 225/45?

a czy różnica 50 i 44 oznacza że przednia opona będzie wyższa niż tylnia? nie bedzie to dziwnie wygladało..

Opublikowano

Seryjnie BMW dopuszcza np w M-Pakowych felgach 205/50 na 7 calowej feldze z przodu i na tylnej osi jest felga 7.5 cala i opona 225/45. Obwód koła przedniego w takiej sytuacji wynosi 636.8mm dla przedniego i 634.3 dla tylnego. U Ciebie przy 225/45 na 7 calowej feldze będzie mniejsza różnica.

 

edit: i nie chodzi że 205/50 był by najlepszy, są różne możliwości. Dałem ten rozmiar za przykład bo standardowo BMW wyposaża 17" felgę o szerokości 7" w 1er w oponę 205/50. ;)

Opublikowano

dziękuję za wyjaśnienie Kuba

 

mam jeszcze jedną koncepcję:

 

mam do kupienia 18" z oponkami 225/40 wszystkie cztery, ale felgi mają ET35 czy ma to sens?

Opublikowano
No i wszystko jasne, zamówiony zestaw DOTZ Mugello 18' za kwotę 2200zł bez opon. :)

gdzie zamawiales ? sam chce do swojej kupic takie :) tylko zastanawiam sie nad czarnymi do swojej srebrnej buni :) do tego swiatelka czarne tylnie i czarna nerka :)

Opublikowano

Panowie felga :

rozmiar-17"

rozstaw-5x120

szerokość -8J

ET-35

wejdzie do jedynki? ktoś na takich felgach jeździ? Jakie opony na to?

Opublikowano
Panowie felga :

rozmiar-17"

rozstaw-5x120

szerokość -8J

ET-35

wejdzie do jedynki? ktoś na takich felgach jeździ? Jakie opony na to?

 

Wejdzie :wink:

Jeżdżę na takich dokładnie felgach, tylko 18", niema najmniejszych problemów :lol:

oponę mam 225/40.

Opublikowano

Witam!

 

Planuje zmiane opon, do tej pory na mojej E87 mialem nalozone Run Flaty felga 17 i przyznam, ze przy naszym zawieszeniu mega twardo!

Waham sie nad zmiana na zwykle opony, poleciacie, negujecie? Jak sie ma zmiana na "zwykle opony" w przypadku systemu pomiaru cisnienia??? czy przy zwyklej oponie tez sie inicjuje test? system nadal dziala? nie wykazuje bledow? JAKIE LETNIE OPONY POLECACIE?

z gory dzieki za pomoc!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

a ja mam 2 pytania praktyczne - czy run flaty koniecznie trzeba zakładać na specjalne felgi? skąd wiadomo, że te, które kupię akurat będą dobre? w tej chwili mam letnie run flaty na felgach MAK, ale na szczęście nie miałam nigdy żadnych przygód i problemów, natomiast o co chodzi z tym rozszerzeniem felgi (extended hump)?

 

i druga sprawa - czy opony o szerokości 225 (to chyba najszersze na jakie bym się mogła zdecydować) zwiększają spalanie i zmniejszają moc auta? 118d, jak widać, po lifcie, więc trochę mocniejsze. i nie mogę się zdecydować czy 17 czy 16, czy z run flatami znowu czy bez. bezpieczeństwo przemawia ale... :mrgreen:

Opublikowano

Witam,

Ja na twoim miejscu na lato wziąłbym 17 Run Flat, dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze, wiem że jest dużo zwolenników jak i przeciwników opon Run Flat, ja cały czas jeżdżę i czuję się dobrze, mimo tych fatalnych dróg :mad2: :mad2: :mad2:

Jeżeli chodzi o szerokość opony to fakt wpływa to na spalenie może podnieść o jakieś 0,3 do 0,5 jeżeli chodzi o moc, to w twoim przypadku będzie prawie nie zauważalna :mrgreen:

Na temat felg do Run Flat poczytaj sobie Tutaj

Opublikowano
Panowie z racji ze na przyszly sezon zmieniam felusie na wieksze postanowilem nie inwestowac w oponki typu run flat na obecne felgi i kupilem zwykle :) problem polega na tym ze nie bardzo wiem w jakim rozmiarze opona dojazdowa ma byc :) wiem ze 16 cal :8) moze ktos bedzie cos wiedzial gdzie moge sie szybko zaopatrzyc w taka dojazdowke :)
Opublikowano

dziekuje Kamilu :) przymierzales je moze na bryce ? nie chcialbym pozniej zalowac :) rozwiazales moze przewozenie tego zapasu w autku ? pokrowiec jakis ?

Opublikowano

Czemu ma nie pasować ?

Rozmawiałem ze sprzedającym i twierdzi że na 100% pasuje w dodatku potwierdziła to jeszcze jedna osoba .

 

Co do przechowywania koła w bagażniku , cały czas myśle jak to zrobić aby koła nie było widać . Prawdopodobnie będzie wyżej podłoga w bagażniku zrobiona , oczywiście koło w pokrowcu . Kupiłem je jakiś czas temu i zamiast w samochodzie leży a garażu :) .

Opublikowano
Witam,

Ja na twoim miejscu na lato wziąłbym 17 Run Flat, dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze, wiem że jest dużo zwolenników jak i przeciwników opon Run Flat, ja cały czas jeżdżę i czuję się dobrze, mimo tych fatalnych dróg :mad2: :mad2: :mad2:

Jeżeli chodzi o szerokość opony to fakt wpływa to na spalenie może podnieść o jakieś 0,3 do 0,5 jeżeli chodzi o moc, to w twoim przypadku będzie prawie nie zauważalna :mrgreen:

Na temat felg do Run Flat poczytaj sobie Tutaj

 

jeździsz właśnie na 17 run flat? wpływ na spalanie nie byłby duży, dobrze, że na mocy się nie odbije :)

 

dzięki za linka, już przeglądnęłam temat. a teraz jeszcze taka sprawa - czy te opony na przód i tył tej samej szerokości (205 lub 225) będą homologowane przez bmw? tzn. w razie złego (tfu tfu odpukać) ubezpieczalnia nie miałaby na mnie ładnego haka, że mam złe opony?

 

pozdrawiam świątecznie :)

pepe

Opublikowano
Koledzy, pomóżcie. Kupiłem pół roku temu E87, autko już wtedy stało na zimowych oponach (normalny winter contact continetala na firmowym alu 16) dodatkowo od sprzedającego dostałem komplet gum letnich typu run flat...przyszła wiosna,przyszedł czas na zmiane. W zakładzie wyklanizacyjnym nie poinformowano mnie że były jakies problemy przy zmianie,lecz niestety po dwóch dniach na kompputerze wywaliło mi błąd ciśnienia w kołach :/ pierwszy raz go widze, wczesniej tego nie było...dopompowałem powietrza,bo myślałem że może za mało mi w wulkanizacji napompowali,jednak błąd nie znikł:/ jakies rady? co moze byc przyczyną błędu? jak się go pozbyc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.