Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
e87 118d , kupuje nowe opony na lato i nie wiem czy lepiej wybrać 195/55R16 czy 205/55R16. Zimówki kupowałem nowe 195 i jestem b. zadowolony. Ale zastanawiam się nad letnimi czy nie lepiej byłoby wybrać 205-tki? Jazda głównie w ruchu miejskim, czasem autostrada. Zastanawiam się nad Goodyear Efficientgrip Performance 87H na oponeo sztuke sobie cenią 350zł. Może ktoś ma jakieś porównanie jazdy na obu rozmiarach?
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miał ktoś może styling 107 w "jedynce"? MI przy oponie 225/40/18 przy maksymalny skręcie opona zahacza o wahacz, a od felgi do amortyzatora jest mniej niż 1cm. Ktoś coś może na ten temat powiedzieć? Pozostaje tylko dystans w takim wypadku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
e87 118d , kupuje nowe opony na lato i nie wiem czy lepiej wybrać 195/55R16 czy 205/55R16. Zimówki kupowałem nowe 195 i jestem b. zadowolony. Ale zastanawiam się nad letnimi czy nie lepiej byłoby wybrać 205-tki? Jazda głównie w ruchu miejskim, czasem autostrada. Zastanawiam się nad Goodyear Efficientgrip Performance 87H na oponeo sztuke sobie cenią 350zł. Może ktoś ma jakieś porównanie jazdy na obu rozmiarach?

 

Ja kupiłem zimówki 205/55R16 i jeździ sie ok. Popularny rozmiar więc powinno być tanio. Tu kupowałem moje opony w styczniu 2017. Rocznik opon 2016.

http://logistykaopon.pl/p/3539-goodyear-efficientgrip-perf-20555-r16-91-h-b-a-1-68db

Prawie 100zł taniej na sztuce niż te twoje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miał ktoś może styling 107 w "jedynce"? MI przy oponie 225/40/18 przy maksymalny skręcie opona zahacza o wahacz, a od felgi do amortyzatora jest mniej niż 1cm. Ktoś coś może na ten temat powiedzieć? Pozostaje tylko dystans w takim wypadku?

 

No pozostaje tylko dystans. Skoro masz je na aucie to zmierz jaki, żebyś nie przeadził w drugą stronę i będzie błotnik tarło.

Opublikowano
e87 118d , kupuje nowe opony na lato i nie wiem czy lepiej wybrać 195/55R16 czy 205/55R16. Zimówki kupowałem nowe 195 i jestem b. zadowolony. Ale zastanawiam się nad letnimi czy nie lepiej byłoby wybrać 205-tki? Jazda głównie w ruchu miejskim, czasem autostrada. Zastanawiam się nad Goodyear Efficientgrip Performance 87H na oponeo sztuke sobie cenią 350zł. Może ktoś ma jakieś porównanie jazdy na obu rozmiarach?

 

Ja kupiłem zimówki 205/55R16 i jeździ sie ok. Popularny rozmiar więc powinno być tanio. Tu kupowałem moje opony w styczniu 2017. Rocznik opon 2016.

http://logistykaopon.pl/p/3539-goodyear-efficientgrip-perf-20555-r16-91-h-b-a-1-68db

Prawie 100zł taniej na sztuce niż te twoje.

 

Wiesz co bo ogólnie dziwna sprawa jest odnośnie tych cen. Bo 195/55R16 cena jest 349zł i produkcja 2017 Niemcy a 205/55R16 jest 267zł za sztuke i produkcja POLSKA 2017. Czyli wychodzi na to, że płacimy 80zł więcej za to ze jest opona prod w Niemczech. A tych 195 w Polsce w ogóle nie produkują. Wedle serwisu, przewidziane są 195 a 205 to opcjonalny wybór, ale właściwie boje się trochę , ze spalanie wzrosnie i tj wersja 122KM wiec przy szerszej oponie może słabiej startować. Ogólnie pewnie 205 są tańsze bo 3/4 narodu jeździ na tym rozmiarze a 195 jest mniej popularny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Wszyscy jeżdżą na 205/55r16. Różnicy przy tym rozmiarze nie poczujesz. Spalanie ci nie wzrośnie. 122KM to nie tak mało, Bez problemu auto będzie jeździło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:roll: Tył za chiny ludowe nie wejdzie. Przejrzyj temat w którym piszesz od początku do końca. Koledzy pisali wiele razy co wejdzie a co nie. Te fele musiałyby mieć ET koło 48-50 żeby się na tył zmieściły. Ja kupiłem na tył 8,5 przy ET 41 i boję się że będzie ciężko. 9,5 przy Et 36 nie ma szans tam wejść. Przód może na styk by wszedł żeby błoników nie niszczyć, ale też bym się bał. Zobacz na stronie 43 na samym dole jest fota auta, jak to wygląda przy podobnym przodzie.
Opublikowano

Jw, przod bedzie na bank wystawac, tyl pewnie tez.

Mam takie same szerokosci w kolach letnich natomiast et z przodu to 40 i jest rowno z blotnikiem i nic nie trze przy oponie 225/35.

Tyl ma et46 i moze wszedlby nieco mniejszy offset przy naciagnietej oponie ale na et36 bym nie liczyl chyba ze masz gwint i regulowane cambery ;-)

 

Wysłane z mojego E6533 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam !

Chciałbym zapytać o poradę - czy do 116i e87 - 2008, pasować będzie taki zestaw:

średnica felgi: 16"

szerokość opony: 205

profil opony: 55

ET: 31

felga: BMW 16 cali WZ-360

 

z góry dzięki !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
To jest fela o szerokosci 7x16 i Et 31 zmieści się. Myśle że nawet fajnie to z tyłu będzie wyglądać w porównaniu do oryginałów et44. Felga wysunie się na stronę 13mm. Przód też wejdzie. Edytowane przez Jack79
Opublikowano

Panowie, jestem dość świeży z moim BMW jeszcze i jestem na etapie szukania felg pod opony letnie.

 

Przyznam się, że już zgłupiałem od wszystkich oznaczeń osadzenia, wielkości, szerokości etc. W dodatku mam wrażenie, że każdy pisze coś innego a część myli pojęcia, nawet w tym wątku.

 

Aktualnie mam założone zimówki Nokiany o parametrach 205/55R16 91 H w mojej e87 116i z 2009. roku. Na różnych stronach z kalkulatorami felg itd. są przeróżne dane i różne parametry, łącznie z tym, że można znaleźć tą samą 116i w... trzech różnych wersjach rzekomo, gdzie wybór nie różni się niczym przy kw nawet.

 

Mam do kupienia felgi 17 (tak, takie mi się uwidziały, mam wrażenie, że 18nastki byłyby już do jedynki za duże) o szerokości 8j i et 30 według sprzedającego. Czy to będzie pasować jakoś logicznie? Jakie wałki do tego wsadzić wtedy...?

Opublikowano
Witam! Chciałbym kupić do mojej jedynki letnie opony, auto kupilem na felgach z zimowkami 17 cali 205/50. Chciałbym kupić o takich samych wymiara ewentualnie profil 45, tu moje pytanie co polecacie? Jakąś firme? Czym się sugerować? Wiadomo żeby opony się trzymały na mokrej nawierzchni i czy warto kupować opony run flat? Bo nie mam koła zapasowego i czy lepiej kupić zwykłe opony i dotego wozić ze sobą jakieś koło zapasowe w sprayu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8j i et34 jest to chyba max co na styk wejdzie i nie powinno obcierać. Wszystko co ma mniejsze et wiąże się z modyfikacją błotników. Chociaż znajomy ma fele styling 162 parametry 8x18 ET34 z oponami 225/40R18 na przód oraz 8,5x18 ET37 z oponami 225/40R18 (naciąg) i twierdzi, że mu nie obcierają. Przy 245 tył niby przycierał. Przynajmniej tak twierdzi, bo nie jechałem tym autem. Muszę tylko powiedzieć, że kozacko to wygląda. Fela jest prakycznie na prosto z błotnikiem na przedzie i na tyle.

 

YMDe87 ja bym nie ryzykował, i brał coś z ET 37 przy szerokości 8j. Będzie bezpieczniej jeśli chodzi o tarcie błotników.

 

Basshard bmw zaleca albo opony 205/50R17 na felę 7x17, albo 225/45R17 na felę 7,5x17. Takie bym brał żeby licznik pokazywał dobrą prędkość. Co do marki to zależy ile chcesz wydać. Wiadomo im droższe tym lepsze:) To samo jest z runflatami. Kasa dużo większa za nie, ale niby auto lepiej śmiga. Tego nie potwierdze, bo mam zwykłe laczki w mojej jedynce.

Opublikowano

Jestem prawie przekonany do zwykłych opon a nie RoF. Ale jeszcze pytanie.

 

Do silnika 120d 177km należałoby założyć opony XL, czy przy tej masie pojazdu i mocy nie będzie różnicy w precyzji prowadzenia i trwałości w stosunku do zwykłych opon bez wzmocnienia (nie XL).

Opublikowano
U mnie siedzi

przod:

8,5J ET35 18" + opony 215/40/R18

tył:

9,5J ET40 18" + opony 235/40/R18

 

I jest idealnie :)

 

A u mnie 8j ET 47 18" na przód zahacza o wahacz, o włożeniu opony nie wspominając :(

Opublikowano
cos masz kolego zle oznaczone mialem takie kola i nic o wahacz nie tarło..... moze masz w aucie jakies rzeźby odstawione ... tu bym sie doszukiwał....
Opublikowano
cos masz kolego zle oznaczone mialem takie kola i nic o wahacz nie tarło..... moze masz w aucie jakies rzeźby odstawione ... tu bym sie doszukiwał....

 

Dokładnie to chodzi o styling 107 w 118i. Przy maksymalnym skręcie felga zahacza o wahacz a od amortyzatora jest mniej niż 5 mm odstępu. Wahacze sprawdzane, nie są odwrócone...

Opublikowano
moze cos nie tak z przekladnia kierownicza i nie ma odboju w prawidłowym miejscu... ktos cos musiał gdzies grzabac bo te kola pasuja idealnie do 1er
Opublikowano
Dzięki za informację. Cyrk na kółkach i to dosłownie z tym tematem, bo jak szukałem felg to byłem przekonany, że podejdą bez problemu.
Opublikowano

Witam

Pilne pytanko:

średnica felgi: 17"

szerokość felgi: 7.5"

odsadzenie (ET): 37

Wchodza do jedynki czy nie wchodzą :twisted:

Jeśli tak to na jakich oponach :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

17 oryginalne do BMW E87 mają takie parametry

7x17 205/50R17 ET 47 przód

7,5x17 225/45R17 ET 47 tył

Czyli przy ET 37 tył wysunie się 10mm na stronę w porównaniu z oryginałami. Wejdzie.

Przód będzie szerszy więc ja bym założył też laczek 225/45R17, bo to popularny rozmiar, więc kasa niższa. Przód wysunie się o 16mm do zewnątrz, więc też powinien wejść.

Ogólnie w tym temacie jest wszystko, więc czytać!!! Nawet może foty znajdziesz jak auto wygląda na takich felach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.