Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć,

 

mam 2 pytania dot. felg i opon w mojej jedynce (E87, 120D, 2005, S226A Sports suspension settings):

 

1. Czy opony 205/55 R16 mogą być używane z łańcuchami? Czy jedyna opcja to 195/55?

2. Czy felgi od F20, z następującymi parametrami będą pasować do E87?: 7J16 H2, 5x120, IS/ET40

Głównie chodzi mi o odsadzenie, ponieważ z tego co patrzyłem to OEMowe felgi 7J16 do E87 mają ET44.

Opublikowano
Mam 8,5 cali et40 na równo z blotnikiem z przodu więc 7 cali spokojnie wejdzie

 

Dzięki. Ktoś może wie jak to wygląda z tymi łańcuchami?

Opublikowano

2. Czy felgi od F20, z następującymi parametrami będą pasować do E87?: 7J16 H2, 5x120, IS/ET40

Głównie chodzi mi o odsadzenie, ponieważ z tego co patrzyłem to OEMowe felgi 7J16 do E87 mają ET44.

 

Mam zimowe R16 205/55 z F20 i pasują OK. Faktycznie wystają o 4mm więcej na zewnątrz od dedykowanych, ale to nie problem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzwoniłem do dealera i dowiedziałem się, że 205/55 R16 można spokojnie używać z łańcuchami śniegowymi.

 

Teraz zastanawiam się tylko czy warto dopłacić i wziąć Run Flaty, czy też nie. Nie mam zapasu w E87, więc teoretycznie mogłoby to być sensowne. Z drugiej strony Run Flaty mają sporo wad. Jak to wygląda u Was?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli czynnik finansowy jesteś w stanie znieść to powinieneś kupić RoF ze względu na to, że zawieszenie Twojego auta jest do tego przystosowanego. W przeciwnym razie przy tak wysokim profilu będziesz odczuwać delikatne pływanie samochodu przy zakrętach.
Opublikowano

Mam ROF R16 205/55 w E81 i jest OK. Zawieszenie standard - Continental Ice Control.

Lato R18 ROF - Good Year i też ok.

W E91 na oponach ROF było strasznie niekomfortowo i przeszedłem na zwykłe XL.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W końcu kupiłem 205/55R16 Nokian WR D4 w wersji Run Flat (oznaczenie Nokiana FRT) i jestem bardzo zadowolony. Auto nie jest wcale jakieś specjalnie twarde (a wręcz miększe niż na moich letnich R18 bez RFT). Bardzo dobra przyczepność na śliskim i w błocie (miałem okazje już testować). Opony są dość ciężko dostępne, ale wg mnie zdecydowanie warte swojej ceny, szczególnie w polskich jesienno-zimowych warunkach.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Mam do kupienia Stylingi 162 z e90 i pytanko czy podejdą te felgi do jedynki z zawiasem S226A?

przod 8' et 34 225/40/18

tyl 8,5' et 37 255/35/18

pzdr.

http://i.imgur.com/ZlcrycJ.jpg?1
Opublikowano
Nikomu się nie chce przewijacie tyle stron w tył żeby się dowiedzieć, czyli ogólnie mówiąć minimum to felgi 6 calowe, a maksymalne: przód ( 8J i ET34 na oponie minimum 225) i tył (8,5J i ET37 na tej samej oponie, bo 255 trą o błotniki. Wszystko poniżej i powyżej pasuje bez problemu ?
Opublikowano

Ja mam osiemnastkę na obniżonym pakiecie i jest ok

Tyle że przednie opony to 205 tył 225 oryginalnie fabrycznie

Opublikowano
Dzwoniłem do dealera i dowiedziałem się, że 205/55 R16 można spokojnie używać z łańcuchami śniegowymi.

 

Teraz zastanawiam się tylko czy warto dopłacić i wziąć Run Flaty, czy też nie. Nie mam zapasu w E87, więc teoretycznie mogłoby to być sensowne. Z drugiej strony Run Flaty mają sporo wad. Jak to wygląda u Was?

 

Miałem ten sam dylemat. Zamało miejsca w bagazniku na pelnowymiarową opone i bagazę. Wybrałem pełnowymiarowe opony + pełen Assistance za nieduże pieniądze. Nie zauważyłem plywania. Komfort o duzo wiekszy.Ale to moje zdaanie

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
W zamian są zdecydowanie bardziej precyzyjne w prowadzeniu oraz o wiele bezpieczniejsze.. Jeśli chodzi o wagę to jest praktycznie identyczna do opon XL wazylem.. Dla mnie więcej zalet niż wad szczególnie ze 1er nie ma miejsca na koło zapasowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cena jest dużo wyższa. W 1 raczej mało ludzi jeździ XL, a od zwykłych są dużo cięższe. Ich jedyna zaleta to , że na flaku dojedziesz do wulkanizacji. Oby tylko ten super pośredni system kontroli ciśnienia powiedział że brak powietrza w oponie. Tak naprawdę ta opona nie siada tak mocno bez powietrza, więc komp może tego nie wychwycić. Wjdzie że zanim się kapniesz, że coś jest nie tak, to już ją zajedziesz. Ja kupiłem zwykłe ale jeżdze wkoło komina.
Opublikowano
Ich kluczowa zaleta to precyzja prowadzenia, cypis ma racje. Jeździłem wieloma jedynkami na różnych oponach, różnica między zwykłą gumą a runflatem jest moim zdaniem zasadnicza na korzyść tych drugich ;) kolejna sprawa to bezpieczeństwo (wystrzał w oponie przy wyższych prędkościach może się różnie skończyć, polecam zapoznać się z filmikami). Ojciec ostatnio na ROF złapał gumę, czujnik wychwycił od razu, dojechał 100 km do domu bez problemu ;) dla mnie ROF same plusy (poza ceną, ale moim zdaniem na oponach nie ma co oszczędzać), jedynie zimą jeżdżę na zwykłych bo lepiej sobie radzą na śniegu ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszę teraz letnie kupić to się zastanowie jakie. Najgorsze że mówią że to jakoś specjalnie siè na felgę zakłada żeby rantów nie uszkodzić. To w mojej wiosce pewnie spierdzielą albo nikt się nie podejmie :(
Opublikowano

Zrobiłem na kapciu 100 km i przez połowę dystansu nawet się nie zorientowałem lecąc ponad 90 km/h

Po zatrzymaniu się oponka lekko jakby siadła ale nie miałem pewności czy ma powietrze czy nie bo na dotyk nie stwierdzisz

Dojechałem na stację sprawdziłem ciśnienie było 0 atmosfery.

Więc ja osobiście stwierdzam że warto jeździć na runflacie po pierwsze a po drugie są bardziej doskonałe na zakrętach nie uginają się jak standard kapeć

Ja jeżdżę na good year Eagle i są nie do zabicia

Opublikowano
Ja mam letnie Nokian Z Line i chyba nie miałem jeszcze lepszej letniej opony, polecam. Brat w 118d jeździ na Pirelli P7 Cinturato i w porównaniu z moimi wypada strasznie słabo, szczególnie na mokrym, bywa wręcz niebezpiecznie.
Opublikowano

Zgadzam się z przed mówcą Nokiany kozak, moje 205 przy zakresie 2-3 lepiej hamowały niż koledze chińskie z zaje**** bieżnikiem (jak traktor) ;D Ale niestety trzy sezony i opony na śmietnik, wadą jest słaba wytrzymałość.

 

Może macie rację ja na RunFlatach przejeździłem parę miesięcy, jeżeli chodzi o precyzję prowadzenie no to minium 18" bo inaczej mocno odczuwa się ruchy opony na feldze (tym bardziej jak ma się zimówki 195/55r16 :norty: ).

 

PS: Mógłby ktoś znany po raz setny powiedzieć czy te wartości są graniczne dla e87 ?

Opublikowano
Bardzo was proszę o pomoc, mam bardzo dobrą okazję do zakupu kół bmw wz 261, tylko na tylnych felgach opona to 255/35 18". Mam zawieszenie 226a i e87, czy tył bd obcierał, czy wejdzie jeszcze bez przeróbek?
Opublikowano
Czy ktos z uzytkownikow bmw jezdzi/l na oponach marki accelera? Niedlugo beda stal przed wyborem czy kupic czy nie bo w rozmiarze 205/45/18 tylko ta firma je oferuje i jeszcze dunlop non rft.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.