Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Krótki epizod dotyczący opon zimowych, czyli nie kupujcie Nokianów.

 

Dopiero PO zakupie Nokianów WR A3 (polecane rzez kilku znajomych głównie za świetną trakcję i ciszę) i zobaczeniu na nich napisu "made in Russia", wszedłem na net sprawdzić, czy nie ma z nimi problemów (takie dziwne przeczucie mnie naszło: )). Jakże byłem zdziwiony, gdy 1szy wynik wskazywał na nasze szacowne forum i wątek o wyważaniu. Nie zgadniecie ale... poszło mi jak dzi... w deszcz, bo szystkie 4 oponki nie do wyważenia. 4 próby i nic, a musiałem jechać w podróż służbową, więc z niezłym łańcuszkiem na felgach zrobiłem 1500 km.

Wynik? Reklamacja i jedna felga skrzywiona. Tak, skrzywiona. Nie pytajcie ile było ciężarków założone, bo na samą myśl mam ochotę walnąć główą w mur. Gdyby nie przymus wyjazdu, reklamowałbym od razu.

Na szczęście sklep, będący jednym z wiodących internetowych dostawców w naszym kraju i jednocześnie dystrybutorem, stanął na wysokości zadania i uznał reklamację.

 

I teraz szczęśliwe zakończenie: Michalin A5, bo na takie wymieniłem. Rewelacja. Zrobiłem jakieś 600km, większość w ten weekend po znanych mi odcinkach. Mokre, śnieg kilka cm, breja z lodem- to ostatnie dziś przed południem. Doskonała trakcja, poślizgi bardzo rzadkie i przewidywalne. Hamowanie na suchym i mokrym identyczne. Na śniegu szło mi tak dobrze, że zastanawiałem się dlaczego wszyscy tak wolno jadą. Jednym słowem polecam, choć pewnie wszyscy już po zakupach :) Jeśli ktoś jest ciekaw spalania i hałasu, to jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ;)

Opublikowano
Krótki epizod dotyczący opon zimowych, czyli nie kupujcie Nokianów.

 

Dopiero PO zakupie Nokianów WR A3 (polecane rzez kilku znajomych głównie za świetną trakcję i ciszę) i zobaczeniu na nich napisu "made in Russia", wszedłem na net sprawdzić, czy nie ma z nimi problemów (takie dziwne przeczucie mnie naszło: )). Jakże byłem zdziwiony, gdy 1szy wynik wskazywał na nasze szacowne forum i wątek o wyważaniu. Nie zgadniecie ale... poszło mi jak dzi... w deszcz, bo szystkie 4 oponki nie do wyważenia. 4 próby i nic, a musiałem jechać w podróż służbową, więc z niezłym łańcuszkiem na felgach zrobiłem 1500 km.

Wynik? Reklamacja i jedna felga skrzywiona. Tak, skrzywiona. Nie pytajcie ile było ciężarków założone, bo na samą myśl mam ochotę walnąć główą w mur. Gdyby nie przymus wyjazdu, reklamowałbym od razu.

Na szczęście sklep, będący jednym z wiodących internetowych dostawców w naszym kraju i jednocześnie dystrybutorem, stanął na wysokości zadania i uznał reklamację.

 

I teraz szczęśliwe zakończenie: Michalin A5, bo na takie wymieniłem. Rewelacja. Zrobiłem jakieś 600km, większość w ten weekend po znanych mi odcinkach. Mokre, śnieg kilka cm, breja z lodem- to ostatnie dziś przed południem. Doskonała trakcja, poślizgi bardzo rzadkie i przewidywalne. Hamowanie na suchym i mokrym identyczne. Na śniegu szło mi tak dobrze, że zastanawiałem się dlaczego wszyscy tak wolno jadą. Jednym słowem polecam, choć pewnie wszyscy już po zakupach :) Jeśli ktoś jest ciekaw spalania i hałasu, to jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ;)

 

Tez mam nokiany, tyle, ze WRG2. Pamietam jak przywiozlem je do wulkanizatora to jak tylko je zobaczyl, westchnal i powiedzial, ze lekko nie bedzie z wywazeniem. Okazalo sie jednak, ze poszlo w miare dobrze. Podobno dlatego, ze ja mam akurat opony Made in Finland. Druga zime na nich smigam, wczesniej mialem GoodYear'y siodemki. Trudno rozsadanie je porownac bo tamte mialy juz 4 - 5mm wiec subiektywnie nokiany duzo lepsze

Opublikowano
Z tymi Nokian'ami to podobno na dwoje babka wróżyła bo ja mam WR A3 i jestem mega z nich zadowolony i nie było problemów z wyważaniem ale pamiętam, że wulkanizator coś mówił, że może być kłopot... ale na szczęście się mylił :norty:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

Zazdroszczę Koledzy. Coś musi być na rzeczy, bo jak to mówią: zza wschodniej granicy jeszcze nic dobrego do nas nie przywędrowało ;) Mam nadzieję, że limit pecha na ten rok wyczerpałem, bo co się nakląłem, to moje :/

Kolejne doświadczenie na mokrej breji i lodzie na Michelinach A5. Mam porównanie z Nokianami (choć te z powodów złej wulkanizacji mogły coś tam negatywnego wnosić do trakcji). Na Nokianach, w początkowej fazie poślizgu z załączającym sie DSC auto nie było do końca stabilne (śnieg kilka cm, marznąca breja). W tych samych warunkach Micheliny utrzymują pełną stabilność, a sam poślizg pojawia się później i jest bardziej kontrolowany. Tam, gdzie na Nokianach samochód łapał tendencję do myszkowania, na Michelinach mogę jeszcze dodawać gaz i wciąż jedzie prosto.

Sprawdziłem hałas na suchym i Micheliny wydają się być tak ciche jak Nokiany, więc jest dobrze. Z oceną spalania muszę się wstrzymać, bo silnik mi się nie dogrzewa (znowu padają termostaty, po dwóch latach kurde!),

Opublikowano
Witam, co prawda za oknami nadal zima, a ja już się zbroję na sezon letni. Czy moglibyście mi doradzić jaki rozmiar opon będzie najlepiej pasował do felg 17', 7,5Jx17H2 ET40? Wcześniej przy 17' felgach i szerokości felgi 7 latałem na 205/50 R17. Oczywiście chodzi mi o opony letnie;) Pozdrawiam!
Opublikowano
osobiscie mam 225/40/18 przod i 255/35/18 wlasnie w tym silniku tylko podciagnietym.
Opublikowano
Jeśli o mnie chodzi to ja latam przy 240 ps na 235 szerokości. Co do 18 dałbym 205/45 oraz 225/40. Ten rozmiar co napisał cypis bedzie ok ale jego wada jest spory opór toczenia

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
najlpiej zczytaj sobie ze słupka :) tam pisze ;) gdyby był większy wybór opon w rozmiarze 205 dla 18 cali moze myslałbym nad zestawieniem 205 z 225
Opublikowano

Witam,

 

jak ma się sprawa z wkładaniem felg z innych modeli do 1ek? Kwestia tylko doboru parametrów?

Napalony jestem na styling 236 z 5ki,

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/236

 

troche daleko od 1 do 5 wiem :P

17'' 8j et30 - da sie to jakoś dobrać do 1 bez zadnych kombinacji i konfliktów? Jeśli tak, jakie musialby byc gumy?

Mam 118i/143km M-zawieszenie i szukam czegoś na lato.

Opublikowano
zeby nie obcierało musisz sobie z przodu blotniki powycinać przeczytaj troche tego watku to bedziesz wiedział :search:
Opublikowano

Czytam od rana ; )

 

dzieki za odpowiedz, w takim razie chyba daruje sobie tą szerokość bo nie mam zamiaru nic przycinać. Rozumiem ze przy szerokosci 7-7,5 i et np 35 problemu juz nie powinno byc?

Opublikowano

bez problemu jest 8 cali et 47 i 8,5 cala et50 tył

uzyj kalkulatora et dostepnego w www

Opublikowano

Witam! Wiem, że temat był już odgrzewany kilka razy, niczym stary kotlet, ale w zw. z nadchodzącym sezonem letnim i nowymi modelami opon czy jesteście w stanie polecić/odradzić producentów/modele opon do naszych E87? Interesują mnie opony w rozmiarze 205/50 R17 bez RoF, ew. zastanawiam się nad szerszą oponą na oś tylną. Poszukałem trochę na brytyjskim tiresreview i nieźle przy naszych E87 wypadają Michelin Pilot Sport 3...

Moje E87: 2.0 Diesel, 163 kM. Pozdrawiam!

Opublikowano

Ja kolego jeżdżę na takim zestawie i jestem z niego bardzo zadowolony.

- przód: Yokohama ADVAN Sport V103 205/50 R17 93 Y

- tył: Yokohama ADVAN Sport V103 225/45 R17 94 Y

 

http://img203.imageshack.us/img203/8117/yokohamaadvansportv103.jpg

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

Ja juz doszedłem do ładu z 8j et 29 ze nic nie trze. Kosztowało to trochę nerwów ale wygląd masakra jest

W skrócie to temat tylu. Z przodu mam 8j et 35. Przy dumie 205 z przodu i zawinięciu błotnika być moze wejdzie bez tarcia ale to być moze

Trzeba klepnąć troszkę blotniki z tylu jak juz pisałem

Wyciąć cześciowo ślizg zderzaka

Przemodelować opalarka nadkola

Spiłować wewnętrzny rant zderzaka

Przy jeździe po wybojach w 3 osoby i dobiciu tylnego zawiasu nic nie trze

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja juz doszedłem do ładu z 8j et 29 ze nic nie trze. Kosztowało to trochę nerwów ale wygląd masakra jest

W skrócie to temat tylu. Z przodu mam 8j et 35. Przy dumie 205 z przodu i zawinięciu błotnika być moze wejdzie bez tarcia ale to być moze...

 

Aleś namieszał... :(

Nie zamierzam nic zawijać, ani obcinać. Z tego Twojego opisu, to teraz nawet nie wiadomo co na przód założyć.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Ja juz doszedłem do ładu z 8j et 29 ze nic nie trze. Kosztowało to trochę nerwów ale wygląd masakra jest

W skrócie to temat tylu. Z przodu mam 8j et 35. Przy dumie 205 z przodu i zawinięciu błotnika być moze wejdzie bez tarcia ale to być moze...

 

Aleś namieszał... :(

Nie zamierzam nic zawijać, ani obcinać. Z tego Twojego opisu, to teraz nawet nie wiadomo co na przód założyć.

 

Napisałem co trzeba zrobić żeby weszło.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.