Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zarąbiste... kozaki.. sam bym takie chciał. Rozglądałem się, ale strasznie ciężko takie dostać w Europie. Nie wiem czy przypadkiem jedynki w stanach tylko takie mają.

E30, E36, E60, E87, F48

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Na lato przydałoby się chyba jednak kupić jakieś większe felgi. Żeby nie wyglądało komicznie (kwestia gustu naturalnie) ale trochę bardziej bojowo padło na 17 cali. Wzorów masa, ale znalazłam ciekawe choć dziwnie tanie Momo Next. Dane są takie:

Odsadzenie (ET) 35

Rozmiar 8x17

Rozstaw śrub 5x120

 

Wyglądają tak:

http://image.ceneo.pl/data/products/7706016/product.jpg

 

Spasują do 118d czy nie? I druga sprawa to jakie opony należy do nich kupić? Tzn. profil, szerokość itd. Co do modeli też chętnie posłucham opinii bardziej doświadczonych :) ROF i zwykłe na razie biorę pod uwagę.

 

Pozdrawiam,

pepe

 

ps. Fred, dzieki za film, przemawia i to bardzo

Opublikowano
Na lato przydałoby się chyba jednak kupić jakieś większe felgi. Żeby nie wyglądało komicznie (kwestia gustu naturalnie) ale trochę bardziej bojowo padło na 17 cali. Wzorów masa, ale znalazłam ciekawe choć dziwnie tanie Momo Next. Dane są takie:

Odsadzenie (ET) 35

Rozmiar 8x17

Rozstaw śrub 5x120

 

Spasują do 118d czy nie? I druga sprawa to jakie opony należy do nich kupić? Tzn. profil, szerokość itd. Co do modeli też chętnie posłucham opinii bardziej doświadczonych :) ROF i zwykłe na razie biorę pod uwagę.

 

Pozdrawiam,

pepe

 

ps. Fred, dzieki za film, przemawia i to bardzo

 

Rozstaw śrub jest prawidłowy,

Co szerokości 8 cali to orgi BMW mają od 6,5 do 7,5 cala, a ty chcesz szersze o pół cala.

ET w standardzie to bodajże 42 a te mają ET 35.

 

Jest jeszcze ten sam model MOMO NEXT 7x17 5x114,3 ET42. Tutaj szerokość i ET sa prawidłowe ale znów rozstaw śrub nie pasuje i chyba bez dystansów się nie obejdzie.

 

Tu masz linka, który może ci więcej rozjaśni.

http://www.felgi-opony.com/Co_to_jest_ET_felgi_aluminiowej__Czy_moze_byc_inny_od_fabrycznego_,3,352,15.html

 

Zgodnie z tym co tam pisze z osadzeniem nie powinno być problemu ale napewno będą szeroko rozstawione tak jakbyś jeździł na dystansach bo odbydwa parametry poszerzą Ci rozstaw. Jaki to będzie miało wpływ na własciwości jezdne i układy DSC/DTC nie wiem i czy nie będzie tarcia w nadkolach przy skręcie.

Dawno temu mialem sportinga na szerszych felgach i dystansach, oprócz efektu wizualnego i mniejszego promienia skrętu miało to ujemny wpływ na trakcję i wspomaganie układu kierowniczego. Czyli zawsze coś za coś ale w BMW napewno bym takich "tunningów" nie robił.

 

Najlepiej zapytaj w zakładzie specjalizującym się w felgach.

Opublikowano

Rozstaw śrub jest prawidłowy,

Co szerokości 8 cali to orgi BMW mają od 6,5 do 7,5 cala, a ty chcesz szersze o pół cala.

ET w standardzie to bodajże 42 a te mają ET 35.

 

Jest jeszcze ten sam model MOMO NEXT 7x17 5x114,3 ET42. Tutaj szerokość i ET sa prawidłowe ale znów rozstaw śrub nie pasuje i chyba bez dystansów się nie obejdzie.

 

Tu masz linka, który może ci więcej rozjaśni.

http://www.felgi-opony.com/Co_to_jest_ET_felgi_aluminiowej__Czy_moze_byc_inny_od_fabrycznego_,3,352,15.html

 

Zgodnie z tym co tam pisze z osadzeniem nie powinno być problemu ale napewno będą szeroko rozstawione tak jakbyś jeździł na dystansach bo odbydwa parametry poszerzą Ci rozstaw. Jaki to będzie miało wpływ na własciwości jezdne i układy DSC/DTC nie wiem i czy nie będzie tarcia w nadkolach przy skręcie.

Dawno temu mialem sportinga na szerszych felgach i dystansach, oprócz efektu wizualnego i mniejszego promienia skrętu miało to ujemny wpływ na trakcję i wspomaganie układu kierowniczego. Czyli zawsze coś za coś ale w BMW napewno bym takich "tunningów" nie robił.

 

Najlepiej zapytaj w zakładzie specjalizującym się w felgach.

 

widzisz, o to mi właśnie chodziło!! właśnie nie mam zamiaru jeździć na felgach wyglądających na zbyt szerokie (i będących zbyt szerokimi), jakby nie w tą stronę, nie tędy droga :)

 

czyli powinny mieć większe ET (najlepiej 42, ale ile może być żeby było w miarę normalnie?), rozstaw 5x120 to już wiem i szerokość 6,5 - 7,5 cala max.

 

czyli te momo odpadają, sprawa jasna. DZIĘKI :)

 

edit:

 

taka propozycja:

Dezent RE

Odsadzenie (ET) 42

Rozmiar 7,5x17

Rozstaw śrub 5x120

 

Nawet znalazłam zdjęcie na czarnej jedyneczce :) Moja dwudrzwiowa, więc NATURALNIE musi wyglądać lepiej ;-) wyglądają wg mnie ładnie, klasycznie :D

http://img696.imageshack.us/img696/4807/img1674s.jpg

 

http://img713.imageshack.us/img713/8271/img1675j.jpg

 

jeżeli zdjęcia się prawidłowo nie wyświetlają to są też tutaj: http://www.1erforum.de/reifen-felgen/biete-dezent-re-alu-felgen-17-x-7j-und-sommerreifen-225x45-hankook-s1-evo-rft-37172.html

powraca pytanie --> opony??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanko . Szukam śrub do kół do BMW , w chromie lub coś podobnego do chromu . Mam oryginalnie czarne śruby ale już nie wyglądają świeżo a jednak nie chce szpecić felg letnich śrubami czarnymi z widocznymi śladami . Jakich śrub szukać?

Drugie pytanie to opony :

Felga 2x7,5x18

ET-49

Tylne felgi:

Felga 2x8,5x18

ET-52

 

lepiej założyć :

215/40/18 przód

225/40/18 tył

 

Czy

225/40/18 przód

225/40/18 tył

Opublikowano
Mam pytanko . Szukam śrub do kół do BMW , w chromie lub coś podobnego do chromu . Mam oryginalnie czarne śruby ale już nie wyglądają świeżo a jednak nie chce szpecić felg letnich śrubami czarnymi z widocznymi śladami . Jakich śrub szukać?

Drugie pytanie to opony :

Felga 2x7,5x18

ET-49

Tylne felgi:

Felga 2x8,5x18

ET-52

 

lepiej założyć :

215/40/18 przód

225/40/18 tył

 

Czy

225/40/18 przód

225/40/18 tył

 

http://www.willtheyfit.com/ na tej stronie masz kalkulator rozmiarów opon uwzględniający offset i szerokość felgi. Zrób sobie za jego pomocą wizualizację która opcja będzie najbliższa znamionowemu rozmiarowi koła w 1er.

Opublikowano

Co do rozmiarów opon i felg które zaproponowałeś w przypadku z 8.5 calową felgą i 225/40 masz tylko 6 setnych procenta odchyłki od wymiaru znamionowego 205/50/17 przy 7 calowej feldze, druga opcja 205/45 przy 7.5 calowej feldze daje Ci odchyłkę na poziomie 0.76% czyli także tyle co nic. Teoretycznie BMW mówi że odchyłka +/- 2.5 % jest akceptowalna i nie wpływa na niepoprawną pracę kontroli trakcji, więc wymiary które podałeś powinny być bdb rozwiązaniem.

 

Co do sp sport maxx zużyłem dwa komplety w rozmiarze 205/55/16 - bardzo przyjemna opona klasy średniej. Fajna przyczepność, wadą przy rozmiarze który miałem byłą miękka ściana boczna i przebieg jaki można było uzyskać - "+/-" 15k km na komplecie.

Opublikowano
Ja kupowałem na allegro od użytkownika "GIT-CAR24". Śruby są M12 x 1.5 mm. Długość chyba 28 mm. Są to zwykłe (chyba ocynkowane) śruby. Nie chromowane, które podobno matowieją czy odpryskują. Przejeździłem na nich całe lato i teraz zimę jeżdżę i wyglądają cały czas tak samo... co prawda się już nie błyszczą jak nówki, ale też nie zaśniedziały.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Co do rozmiarów opon i felg które zaproponowałeś w przypadku z 8.5 calową felgą i 225/40 masz tylko 6 setnych procenta odchyłki od wymiaru znamionowego 205/50/17 przy 7 calowej feldze, druga opcja 205/45 przy 7.5 calowej feldze daje Ci odchyłkę na poziomie 0.76% czyli także tyle co nic. Teoretycznie BMW mówi że odchyłka +/- 2.5 % jest akceptowalna i nie wpływa na niepoprawną pracę kontroli trakcji, więc wymiary które podałeś powinny być bdb rozwiązaniem.

 

Co do sp sport maxx zużyłem dwa komplety w rozmiarze 205/55/16 - bardzo przyjemna opona klasy średniej. Fajna przyczepność, wadą przy rozmiarze który miałem byłą miękka ściana boczna i przebieg jaki można było uzyskać - "+/-" 15k km na komplecie.

 

Cześć dzięki za pomoc .

Czyli mówisz żeby zakładać na przód 205/45 a tył 225/40 ?

 

Z tego co ja słyszałem to sp sport maxx to opona klasy wyższej :) . Chciałbym najbardziej kupić Vredestein Ultrac Sessanta ale niestety nie ma opcji 205/45 :( bieżnik tej opony super a i jazda rewelka mam w e60 245/40 r18 i naprawdę super.

Z tego co słyszałem to opony sp sport maxx oraz Vredestein Ultrac Sessanta są z tej samej półki i różnica to tylko firma . Tak już kilka razy słyszałem .

Na oponach się nie znam i liczę na opinie fachowców . Niech się każdy zajmuje tym co umie

Opublikowano

Witam.

 

Mam felgi 18 cali 2 szt 7,5'' i 2 szt 8,5". Naciągnięte na to są opony 205/45R18 i 225/45R18. Opony GoodYear Eagle. Opony na feldze wyglądaja nieiekawie tzn, boję sie, że przy najbliższej okazji "zjadę" felgi o krawężniki.

Skłaniam się bardziej ku rozmiarowi 225/40R18 na przód i 245/35R18 na tył.

 

Z opon prawdopodobnie poszukam raczej jakichś wynalazków w rodzaju Kumho V70A, a goodyeary choć maja dopiero 3000 km przebiegu zdejmę.

 

Zresztą zobaczę jaki gatunek szwajcarskiego sera będą przypominały po zimie drogi...

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Co do rozmiarów opon i felg które zaproponowałeś w przypadku z 8.5 calową felgą i 225/40 masz tylko 6 setnych procenta odchyłki od wymiaru znamionowego 205/50/17 przy 7 calowej feldze, druga opcja 205/45 przy 7.5 calowej feldze daje Ci odchyłkę na poziomie 0.76% czyli także tyle co nic. Teoretycznie BMW mówi że odchyłka +/- 2.5 % jest akceptowalna i nie wpływa na niepoprawną pracę kontroli trakcji, więc wymiary które podałeś powinny być bdb rozwiązaniem.

 

Co do sp sport maxx zużyłem dwa komplety w rozmiarze 205/55/16 - bardzo przyjemna opona klasy średniej. Fajna przyczepność, wadą przy rozmiarze który miałem byłą miękka ściana boczna i przebieg jaki można było uzyskać - "+/-" 15k km na komplecie.

 

Cześć dzięki za pomoc .

Czyli mówisz żeby zakładać na przód 205/45 a tył 225/40 ?

 

Z tego co ja słyszałem to sp sport maxx to opona klasy wyższej :) . Chciałbym najbardziej kupić Vredestein Ultrac Sessanta ale niestety nie ma opcji 205/45 :( bieżnik tej opony super a i jazda rewelka mam w e60 245/40 r18 i naprawdę super.

Z tego co słyszałem to opony sp sport maxx oraz Vredestein Ultrac Sessanta są z tej samej półki i różnica to tylko firma . Tak już kilka razy słyszałem .

Na oponach się nie znam i liczę na opinie fachowców . Niech się każdy zajmuje tym co umie

 

 

Żeby nie być gołosłownym, bo dużo ludzi w necie mówi co miało a czego nie poniżej zdjęcie Sp Sport Maxx po +/- 2000km :

 

http://img593.imageshack.us/img593/3655/dsc03632q.jpg

 

Czy klasy wyższej, hmm no ja bym jej tam nie zaliczył. Mimo wszystko w porównaniu z Conti Sport Contact 3 czy Michelin Pilot Sport 3 to jednak Dunlopy odstają.

 

Jeśli chodzi o rozmiary które zaproponowałeś, to przy szerokości felg które posiadasz tak jak wyżej pisałem odchyłki masz 0.06% i 0.76% więc są pomijalne. Tego typu odchyłka może nawet pojawić się na tej samej oponie jak porównasz nową z taką o przebiegu 20k km.

 

 

 

Kubaszyn co do rozmiarów które Ty zaproponowałeś, to dziwię się że przy 225/45/18 wszytko jest ok bo średnica koła uwzględniając że opona układa się na 8.5 cala, jak policzysz 45% z 225 to wychodzi że całkowita średnica koła wynosi +/- 660mm!!!

245/35/18 to rozmiar oryginalny dla 18" m-pakietowej felgi w 1er i średnica koła wynosi wtedy 629mm. Natomiast przód przy 7.5 feldze powinien mieć 215/40/18 wtedy średnica koła także jest +/- 629mm. Co prawda przy 225/40/18 jest 637mm więc tak jak ma to miejsce w jedynkach przy feldze 17", z tym że będziesz miał różnicę pomiędzy przodem a tyłem na poziomie 1.33% - co notabene jest dopuszczalne.

Poza tym nie wiem jaki masz silnik w swojej jedynce ale masz świadomość że 245 to już w słabszych autach pochłaniacz osiągów?

Opublikowano
Trochę się "przejęzyczyłem". Na tyle jest nie 225/45R18 a 225/40R18. Wiem, że "kompletem" do 245/35R18 jest 215/40/18, ale na babybmw.net wyczytałem, że założenie 225/40 poprawia nieco prowadzenie. Poza tym poszukiwana przeze mnie opona nie występuje w rozmiarze 215/40/18.
Opublikowano
Trochę się "przejęzyczyłem". Na tyle jest nie 225/45R18 a 225/40R18. Wiem, że "kompletem" do 245/35R18 jest 215/40/18, ale na babybmw.net wyczytałem, że założenie 225/40 poprawia nieco prowadzenie. Poza tym poszukiwana przeze mnie opona nie występuje w rozmiarze 215/40/18.

 

No to teraz wszystko gra bo 225/45/18 mnie zdziwiło. ;) Ja na Twoim miejscu założył bym taki rozmiar jaki chce założyć kamil20011. No chyba że masz 1er z N52 lub N54. ;) Ewentualnie jak bardzo boisz się że będzie podsterownie to załóż też 225/40 na przód. Różnica 1.3 % pomiędzy przednią a tylną osią jest jak najbardziej do zaakceptowania.

Opublikowano
Witam.

 

Mam felgi 18 cali 2 szt 7,5'' i 2 szt 8,5". Naciągnięte na to są opony 205/45R18 i 225/45R18. Opony GoodYear Eagle. Opony na feldze wyglądaja nieiekawie tzn, boję sie, że przy najbliższej okazji "zjadę" felgi o krawężniki.

Skłaniam się bardziej ku rozmiarowi 225/40R18 na przód i 245/35R18 na tył.

 

Z opon prawdopodobnie poszukam raczej jakichś wynalazków w rodzaju Kumho V70A, a goodyeary choć maja dopiero 3000 km przebiegu zdejmę.

 

Zresztą zobaczę jaki gatunek szwajcarskiego sera będą przypominały po zimie drogi...

 

 

Pozdrawiam.

 

Możesz wstawić zdjęcie swojego auta jak wygląda z tymi oponami 205 i 225 ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy jest problem :)

Okazało się że nie może tak być jak chciałem czyli 205/45 przód a tył 225/40

Ponieważ jest to niezgodne z zaleceniami BMW i w razie wypadku ubezpieczyciel nie wypłaci pieniędzy :(

 

Czy 225/40 18 na przodzie i na tyle jest już zgodne z zaleceniami BMW ?

Sprawa się ma felgi przod 7,5 cala , tylna 8,5 cala szerokości .

Opublikowano

mam taki oryginalny katalog bmw z wszystkimi kołami do bmw wszystkich aktualnie produkowanych serii - i tam, miedzy innymi są koła, których zdjęcia Ci wysłałem - własnie z oponami w rozmiarze 205/45R18 i 225/40R18.

Więc sprawa jest lekko dziwna. Skąd informacja o braku wypłaty odszkodowania?

Opublikowano

Niektóre TU (jeżeli nie wszystkie) mają zapisy w OWU o możliwośći odmówienia wypłaty odszkodowania z powodu ww. niewłaściwego, niezaleconego przez producenta rozmiaru opon w aucie(chodzi o AC), w Ogólnych Warunkach Ubezpiecznia Allianz mam zapis o niewypłaceniu odszkodowania z powodu braku ogumienia zimowgo/letniego w danej porze roku(pora zimowo-letnia jest chyba podzielona dokładnie nawet na miesiące :D ). Zresztą w czasie likwidacji szkód czy to moich czy znajomych-zawsze pierwszą czynnością jaką robił rzeczoznawca było zrobienie zdjęć oponom-spisanie marki i rozmiaru. :shock:

 

kubaszyn, ma rację rozmiar 205/45R18 i 225/40R18 jest zalecany przez BMW (sprawdziłem w 2 źródłach), zalecany rozmiary to także(poza

poniżej podanymi nie ma już więcej zalecanych rozmiarów i kombinacji):

 

przód 215/40R18 i tył 245/35R18

przód 225/40R18 i tył 255/35R18

225/40R18

przód 205/45R18 i tył 225/40R18 do felg o pszzczególnych numerach: BMW 36116768561 i BMW 36116775631 i BMW 36116775629

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zwracam się do Was po poradę. Właśnie zdjąłem z letnich felg opony run flat które na nich były. Dokładnie Good Year Eagle ROF 2 sztuki 205/50 i 2 225/45. Chce je wystawić na alledrogo ale nie mam pomysłu na ile ustawić cenę żeby się nie sfrajerować i żeby w miarę szybko się ich pozbyć... Jakieś sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.