Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie jeszcze jedno kumpel zalozyl wlasnie te stylingi 138 7.5j/17 is43 i mi dzwoni ze sa narowno z nadkolem przeciez to nie mozliwe?

W pt podjade i zoabcze na zywo ,sam chcialem je kupic

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie jeszcze jedno kumpel zalozyl wlasnie te stylingi 138 7.5j/17 is43 i mi dzwoni ze sa narowno z nadkolem przeciez to nie mozliwe?

W pt podjade i zoabcze na zywo ,sam chcialem je kupic

 

Nie ma takiej opcji wchodzi do środka z 2cm

  • Moderatorzy
Opublikowano

Hej, mam do wymiany opony zimowe, z tylnej prawej schodzi powietrze (prawdopodobnie ktoś życzliwy mi przebił, ale to będę wiedział jak już zmienię) - a że to miał być ostatni ich sezon to już nie będę naprawiał.

 

Pytanie co kupić? :) Dotychczas jeździłem na Goodyear UltraGrip 7+, a wynalazłem sobie Nokian W+ 205/55 R16 91 T. Ktoś ma te opony? Jak wrażenia - dają radę? W stosunku do Goodyear są miększe/twardsze?

Może mi ktoś coś innego polecić?

 

No i jeszcze jedna sprawa... zastanawiam się czy zmieniać tylko tylne, czy razem z przednimi. Na przodzie stan opon jest trochę lepszy - myślę, że i 2 sezony jeszcze by wytrzymały... ale może lepiej od razu wszystkie 4 wymienić?

Opublikowano

Ja zmienilem jakies 3 tygodnie temu goodyeary ale model gw-3 na nokiany wr-g2 (te niby zimowki na europejskie zimy) i powiem , ze po przejechaniu 500km doatarly sie z wierzchu i czuc wyraznie roznice na plus. Oczywiscie porownanie troche nie na miejscu bo poprzednie opony byly juz w polowie zuzyte.

ogolnie jestem zadowolony. Zobaczymy jak na sniegu, ktorego wciaz brak :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dzięki! Różnica w cenie pomiędzy G+, a WR-G2 jest dosyć spora. Zastanawiałeś się nad G+? Jeśli tak to dlaczego wybrałeś droższą? I pytanie, z którym indeksem prędkości wziąłeś? V czy H? Tutaj na plus moim zdaniem są G+ bo mają index prędkości T. A że szybciej niż 190km/h w zimie nie będę jechał to wolę taką mieszankę ;)
Opublikowano
Myslisz, ze szybciej nie pojedziesz? :) ja na poprzednich (z indexem H) jechalem 220 licznikowe - wiec na granicy :) teraz dla pewnosci zalozylem z indexem V - do 240 (roznicy w twardosci zapewne nie da sie odczuc wzgledem H). Co do modelu to akurat moglem okazyjnie kupic ten model, no i , ze mi podpasowal to kupilem (350zl za sztuke - 205/50/17 V). Opony RSC oczywiscie
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja latem rzadko dochodzę do takich prędkości ;) Także tym bardziej zimą. A jednak mieszanki z niższym indeksem prędkości raczej mają lepsze właściwości - stąd wolę T niż H, a nie wspomnę o V czy Y.

Natomiast co do RSC to, ja napisze odwrotnie... chcę kupić oczywiście nie RSC ;) Ale to już każdy ma swoje podejście do tego tematu :D

Opublikowano

Ja kolego od dwóch sezonów śmigam zimą: Nokian WR A3 205/55 R16 91 H a latem na zestawie: przód Yokohama ADVAN Sport V103 205/50 R17 93 Y tył Yokohama ADVAN Sport V103 225/45 R17 94 Y. Jestem bardzo zadowolony z obu kompletów i jak coś to polecam :cool2:

 

P.S. Indeks prędkości zawsze lepiej wybrać większy nawet jak się tak szybko nie jeździ, zawsze to bezpieczniej jak jest zapas :D

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dzięki Bruce za info... to W+ to jest ten sam bieżnik co WR, tylko nowsza mieszanka.

Co do indeksu prędkości... prędkości z jakimi jeżdżę to jeszcze spory zapas do tych 190km/h ;) Na lato to faktycznie może trochę za niski index, ale na zimę... wyższy nie ma sensu. Tak mi się wydawało, ale trochę poczytałem i sam już nie wiem. Generalnie słyszałem od osoby zajmującej się rajdami samochodowymi, wyścigami na torach i cartingiem, że wyższy indeks prędkości wcale nie jest taki dobry. W uproszczeniu opona jest twardsza, może gorzej trzymać w zakrętach, hamować itp... i na torze lepiej się sprawdzają te niższe indeksy. No ale jak poczytałem na sieci, to pierwsza sprawa homologacja... a druga sprawa to niby zachwalają wyższe indeksy ze względu na twardość opony (że daje to lepszą precyzję prowadzenia itp.) podając za jedyny minus - komfort.

Homologacja mnie trochę zmartwiła bo widzę, że nasze auta są sprzedawane z indeksem H. Więc chyba jednak zacznę szukać czegoś z indeksem H.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pytałem w moim zakładzie wulkanizacyjnym... co do opon to jak zwykle polecają mi Michelin (w tym przypadku Alpin A4 - także z indeksem T). Nokiany skrytykowali, że odkąd zaczęli je produkować w Rosji to tragedia, że problemy są z wyważaniem...

 

Co do indeksów... powiedzieli mi, że na zimę można indeks mieć niższy o 2. Trochę mi się w to wierzyć nie chciało więc pogoogleowałem no i faktycznie znalazłem dobry artykuł: http://www.opony.com.pl/artykul/indeksy-predkosci-i-nosnosci-w-oponach-zimowych/?id=1231 (polecam wszystkim zapoznanie się):

...

Indeks prędkości opony wyrażony jest za pomocą litery wskazującej maksymalną prędkość, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie wynikające z indeksu nośności. Na boku opony znajdziemy go po liczbie określającej indeks nośności. Co do zasady należy stosować opony o indeksie co najmniej równym wskazanemu przez producenta pojazdu.

Również zimą zdecydowanie najlepiej zadbać, aby opony posiadały indeks prędkości taki, jak zaleca producent auta. Mamy jednak trochę więcej swobody niż w przypadku indeksu nośności. Kwestię tę regulują przepisy europejskie (Dyrektywa 92/23/EWG) jak i polski Kodeks Drogowy. Mówią one, że w odniesieniu do opon zimowych możliwe jest stosowanie niższego indeksu prędkości niż wskazany przez producenta opon, nie niższego jednak niż indeks Q odpowiadający prędkości 160 km/h. W takim przypadku konieczne jest umieszczenie informacji o maksymalnej prędkości wynikającej z indeksu opon wewnątrz samochodu, w miejscu widocznym dla kierowcy.

W dobrych serwisach przy montażu opon o indeksie niższym niż homologowany umieszczana jest naklejka informująca o maksymalnej prędkości jaką można rozwijać na danych oponach. Kierowca ze swojej strony powinien dostosować prędkość do indeksu używanych opon zimowych.

W praktyce większość producentów i ekspertów zaleca różnicę indeksów nie większą niż o jeden stopień (czyli H zamiast V, T zamiast H). Absolutnym maksimum są dwa stopnie różnicy (czyli T zamiast V). Oczywista jest konieczność uwzględnienia warunków i sposobu użytkowania. W przypadku mocnych aut, czy częstej jazdy autostradowej najlepiej jak pisaliśmy wcześniej pozostać przy tym samym indeksie prędkości jaki jest oryginalnie.

Europejskie koncerny oponiarskie obecnie nie produkują w zasadzie opon zimowych o indeksach niższych niż T (190 km/h) pomijając małe rozmiary trzynastocalowe.

...

 

Jak zwykle wybór opony to ciężka sprawa - co osoba to opinia.. a minął weekend a ja nadal nie wiem co kupić :)

Opublikowano

wrzuciłem micheliny alpin a4 do 530d i sa bardzo fajne. cicho. dobra trakcja na mokrym....

kiedys dosc sporo czytalem o wielosezonówkach... i nadal o nich mysle np: dunlop sport AS 01

jedynie w ostrym sniegu sa gorsze.... reszta o niebo lepiej... na mokrym na suchym, i na blocie posniegowym. rozwazmy ile czasu w zime jezdzimy po mokrym a ile po sniegu....

w serii montowane sa chyba w tiguanach i cayenach.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To co piszesz to prawda (ile jest tych dni z leżącym śniegiem na drodze, zwłaszcza w mieście... a jeszcze w tym roku to już w ogóle :) )... ale jednak chcę mieć zimówki ;)

A te Alpin z jakim indeksem prędkości kupiłeś?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja w końcu zdecydowałem się na Michelin Alpin A4 (205/55/R16 91T). Głównie z tego powodu, że były na miejscu i w dobrej cenie.

Oczywiście nie ma co porównywać z jazdą na starych oponach, z których z jednej schodziło powietrze. Jak już trochę się nimi nacieszę to coś więcej napiszę.

A no i u wulkanizatora potwierdziło się, że opona miał zrobioną dziurę z bok! :/ Czyli trafiłem na jakiegoś kretyna. Tak podejrzewałem, bo pod moją pracą już kilka osób miało przebite opony - niestety kretyn ciągle nienamierzony :/ A i żeby nie było - są to normalne miejsca parkingowe przy drodze publicznej (tyle, że pod blokami).

Opublikowano
strone temu napisalem jakie max et i szerokosc kola wchodzi ale zaden oo.....iol nie przeczyta.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
nie mow szerokie kolo lekki naciag + gleba + dobry offset i calkiem inne auto ;) chociaz fele akurat nie do 1er

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.