Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Felgi ładne, ale jak dla mnie mają jedną zasadniczą wadę - nie występuje nic w maksymalnym dla mnie akceptowalnym rozmiarze czyli 17''. Opona 225/45R17 czy 205/50R17 to ostatni profil na jaki jestem w stanie się dać namówić na naszych drogach.

Najbliższą modyfikację poglądów przewiduję na rok 2012 - mam nadzieję, że kilka nowych kilometrów dróg się do tego czasu zbuduje, poza tym liczę na remonty starych odcinków ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
panowie potrzebna pomoc :) otoz dzis zauwazylem ze mam malego gwozdzia wbitego w opone ... ? nie wiem jak dluge z tym jedze ale opona jest cala tylko dlatego ze to runflat :) zastanawia mnie czy go wycagnac czy nie :)nawet nie wie czy jest dlugi :)
Opublikowano
Wyrywaj , wyrywaj jest ryzyko jest zabawa . A tak serio raczej jeżeli nie uchodzi powietrze zostawił bym go narazie czekając na sezon ziomwy i zmiane kół , wtedy możesz bawić się w testy .
Opublikowano
Wyciągnąć go możesz. Run flat został tak zaprojektowany, aby jeździć bez powietrza, także luz. Tylko nie możesz przekraczać 80km/h no i nie jechać dłużej niż 100 KM (tak to chyba było w instrukcji napisane). Jak go wyjmiesz, to ci szybciej powietrze zejdzie. Ja bym go zostawił i tylko powierza dopompowywał, dopóki nie wymienisz opony, bo teoretycznie run flat jest nienaprawialny, choć kolega z Holandii gdzieś tu na forum pisał, że tam naprawiają :D

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
no tak ale po glowce widac ze to raczej maly gwozdz jest :) wyciagne go na weekend :) i zobacze :) jutro mi auto jest potrzebne :) ale z tego co sie przygladam tej oponie to nie zmienia ksztaltu i cisnienie jest takie same caly czas :)
Opublikowano
Ja z gwoździem przejeździłem cały sezon, dopiero przy wymianie się pokazał. Opona została załatana i zamontowana, nie ma z nią żadnych problemów. Robione w warsztacie Gąsiorowski w W-wa przy Fabrycznej - mają sprzęt do runflatów (urządzenie do zdejmowania i zakładania opon).
Opublikowano
no tak ale po glowce widac ze to raczej maly gwozdz jest :) wyciagne go na weekend :) i zobacze :) jutro mi auto jest potrzebne :) ale z tego co sie przygladam tej oponie to nie zmienia ksztaltu i cisnienie jest takie same caly czas :)

 

dopóki będzie gwóźdź w oponie to powietrze nie zejdzie nawet w zwykłej oponie - nie musi być RF

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

RSC - to oznaczenie opony typu Run Flat.

215/40 (zakładam, że 17cali) to za mała opona na taką szerokość, te opony nie są poza tym certyfikowane przez BMW do serii 1. Druga sprawa to sprawdź swoje warunki z ubezpieczycielem bo np. w DE jak masz opony nie przewidziane przez producenta to kasy nie zobaczysz w przypadku kolizji.

Opublikowano

Problemy z ubezpieczalnia ehh oni mnie już tam znają ;)

O to się naprawdę nie martwię

Problem polega w tym że znalazłem zaje/// fele z oponami nom właśnie run flat a na tyle mamy oponke 245/35 r 18 :( na przodzie jest tak jak chce czyli 215/40 r 18

Niestety 245/35 napewno nie zostawie i chciałbym założyć coś węższego , drugi problem opony znów run flat czy da się to dziadostwo wyrzucić z tych kół ?

Jak bym założył na tył 245/35 to spalanie miał bym już z 17 litrów

teraz komputer od początku lata pokazuje mi 13-14 litrów :( oczywiście przez korki bo wieczorami gdzie ruch mniejszy to tak 9-10

Opublikowano

Cześć wszystkim

Poruszam temat który zapewne ciekawi sporo osób czy jest możliwość "wycięcia" RUN FLAT/a i założyć zwykłe opony na felgi ?

Czy od felgi w której była opona RUN FLAT nie nadaje się do założenia zwykłej opony?

Czy po wycięciu środka z opon (balona) jest możliwość założenia starych opon na felgi bez RUN FLATa?

Opublikowano

Czyli da się to bez problemu przerobić ?

Teraz na felgach jest cały zestaw Run flat czy opony mogę zostawić stare ( bo są w super stanie praktycznie nowe ) a wyciągnąć tylko to z koła co odpowiada za trzymanie powietrza przez te ok. 50 km ?

Czy opony z oznaczeniem RSC nie nadają się jako sama opona bez wkładu RUN FLAT?

Opublikowano

Kamil,

opona RF jest znacznie cięższa od zwykłej opony o kilka kilo, ponieważ w oponie RF jest więcej kilo płótna drucianego w wysokości opony (np profil 55) Opona RF po przebiciu jedzie dalej ponieważ ma to płótno i jest sztywniejsza. W takiej oponie nie ma żadnego dodatkowego balona.

Śmialo możesz przekładac opony RF, czy inne opony na inne felgi to jest ta sama opona, ale felga od opon RF w wewnątrz ma minimalnie inny próg, ale w niczym to nie przeszkadza by zalożyc tam oponę zwykłą. Ja taką operacje wykonałem i wulkanizator powiedzial, że można śmialo jeździć.

Opublikowano
Ja jeździłem na Run flatach cały poprzedni sezon... zachwalałem je jak nie wiem co... teraz wiem, że to nie na nasze polskie drogi. Opona jest twarada, droga, ciężka. Jeszcze jakbym miał kupić 17" run flat to bym chyba nigdy w życiu nie założył 17 calowych felg. Jeszcze jak mi gostek szepnąl, że za założenie runflata biorą 100 zł od sztuki + wyważenie, to tymbardziej utwierdziłem się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem zamieniając na zwykłe kapetki. Zwykłego kapcia założysz na każdą felgę, niezależnie od tego czy felga jest przystosowana do run flat czy nie, natomiast run flata nie założysz na każdą felgę. Ja mam u siebie 17" na zwykłym kapciu i jest o milion procent lepiej niż na run flacie. Zauważyłem tyko, że opona jest podatna bardziej na uślizgi boczne, ale to chyba wina mojej opony (Barum).

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Problem jest w tym znalazłem koła ( napiszecie pewnie ) "kopnięty jesteś " 18 calowe z oponami które są w bardzo ładnym stanie . Czyli nie opłaca mi się kupować kompletnych tylko najlepiej same felgi :( na co raczej sprzedający się nie zgodzi
Opublikowano
Problem jest w tym znalazłem koła ( napiszecie pewnie ) "kopnięty jesteś " 18 calowe z oponami które są w bardzo ładnym stanie . Czyli nie opłaca mi się kupować kompletnych tylko najlepiej same felgi :( na co raczej sprzedający się nie zgodzi

Sam zastanawiałem się nad kupnem 17" z już założonymi oponami, które miały ok. 6 mm bieżnika, bo dogadałem gościa na naprawdę dobrą cenę, ale potem ten wzór przestał mi się podobać i nie kupiłem. Takie rozwiązanie jest dobre, bo możesz sobie wypróbować jak będą śmigać 18stki, a jak coś ci się nie spodoba, to sprzedasz, a poza tym nie będziesz dużo ładował kasy w felgi. Ja potem doszedłem do wniosku, że nigdy w życiu na 17stkach nie jeździłem i chce spróbować i jeździć (wszystko na jedną kartę postawiłem nawet jakby mi się to nie spodobało) i powiem szczerze, że nie żałuje. 17 cali jest dobre na nasze koślawe drogi, ale 18 to już raczej na równe niemieckie. 18stki nie założył bym na moje łódzkie drogi, nie ze względu na fakt, że by się pogieła... ale raczej z powodu zerowego komfortu. Już jest w 17 calach + zawieszenie sport + dziury = solidna trzęsiawa zadka.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

Fakt zawieszenie u mnie jest takie samo :) czyli max twarde :)

Boje się 18-stek że może być kijowo z komfortem . Lecz dziennie jedynka przejeżdżą ok 15 km w mieście a te 15 km pokonuje w godzine czasu :) bo takie są korki z powrotem jest jeszcze gorzej , więc w korku wpakować się w dziurę to należy być wybitnie zdolnym a choćby nawet przy takich korkowych predkościach o skrzywieniu felgi nie możemy mówić .

Jedynie jazda wieczorem po pustych drogach miasta jak i wsiach bywają zdradliwe . Lecz według mnie nie ma reguły 16 stke też można skrzywić .

18 cali z oponą np. ( myślałem o 205/45 ale chyba nie wejdzie na tył bo felga jest szeroka ) ale tak 225/45 r18 bez runflata powinna ważyć ok. 22 Kg bo felga 18-calowa (inny wzór ) z oponą 205/45 waży 22,5 kg natomiast 225/45 waży 23,5 a jest tam ten pierdzielony ruflant :( bo gadałem zgościem i specjalnie zważył mi swoje koła .

Skoro moje 16-calowe koła ważą 21 kg wydaje mi się że auto nie powinno osłabnąć bo wagowo będzie to samo jedynie szersza opona może spowolnić auto.

Mi bardziej przeszkadza ten runflant niż pomaga :) taka jest prawda .

Opublikowano

Byłem wczoraj w Poznaniu i tam mają bruk w centrum miasta!!! Do tego ten bruk jest stary, nie remontowany, z torami tramwajowymi. Normalnie masakrycznie się tam jeździło. Jakbym miał 18" lub run flaty to wolałbym na pieszo iść.

 

Ja miałem 16" + Continental PremiumContact SSR 205/55 i koło ważyło równo 20 kg. Teraz mam 17" wzór 142 + Barum Bravuris 2 i koło waży ~21 kg (felga waży coś koło 11 kg, w porównaniu do 16" gdzie ważyła chyba ~8,5 kg). Różnicy w spalaniu czy przyspieszeniu nie ma, ale komfort znacznie się zwiększył. 17 czy 18 nadają się na nasze drogi, ale nie z run flatami, bo dziury są niesamowite. Tam gdzie są lepsze drogi (patrz. autostrady) to ok, ale reszta porażka.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Zobaczymy na danich co wyjdzie z tymi 18-stakmi zawsze można zaryzykować :) pojezdzić do końca sezonu i jak będzie lipa to sprzedać :) szkoda tylko pieniążków za felgi i nowe opony .
Opublikowano
ja mam 18'' na ROF i jak droga nierówna to jedzie się niezbyt komfortowo, ale generalnie nie ma tragedii. po mojej części miasta, gdzie jest sporo dobrych dróg śmiga się bardzo fajnie :). brat do e90 320d założył nówki letnie 17'' ROF i po tygodniu zdjął, bo różnica w dynamice była znaczna (ciężkie to opony :roll:)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Pany mm problem ... dzis na trasie zory katowice zapalila mi sie kontrolka czerwona ta od opon ... niby opona przebita ale cisnienie non stop takie same jest ... czy to faktycznie jest ze mam opone przebita ?? dodam ze po zmianie opon na zimowe nie postapiem zgodnie z instrukcja uzytkowania i nie zainicjalizowalem sprawdzenia opon ;/ dla tych ktorzy nie wiedza o co chodzi - INIT

pomozcie jesli wiecie co moze byc przyczyna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.