Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki za odpowiedzi, możecie mi powiedzieć czy dobrze rozumiem: im większe ET tym opona głębiej osadzona? Czy w moim przypadku nie będę potrzebował żadnych podkładek?

waham się cały czas bo jest okazja na felgi na zime, a to zawsze ładniej wygląda niż dekle :) teraz mam piękne 17 tomason :dance:

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To jest tak... Jeśli ET felgi będzie mniejsze od dotychczas posiadanych felg, to oznacza, że koła będą bardziej wysunięte na zewnątrz samochodu. Jeżeli natomiast odsadzenie felgi zwiększymy, spowoduje to „głębsze schowanie” kół w nadkole samochodu. :cool2:
Opublikowano

Załóżmy czysto hipotetycznie że masz felgę o szerokości 9" i ET=0 ; oznacza to tyle że ET przebiega dokładnie w połowie szerokości felgi. Jeżeli np dla takiej samej felgi 9" ET=20 to oznacza to że część rotora która przylega do piasty jest przesunięta w stosunku do ET=0 do zewnętrznej części rotora, ET=40 jeszcze itd. Czyli im wyższa wartość ET tym koło "głębiej się chowa" w nadkole, a im niższe ET tym bardziej jest odsadzone na zewnątrz.

 

* oczywiście to co napisałem tyczy się "pozytywnego ET",

Opublikowano

Witam, mam pytanie:

czy felga o takich parametrach 5X120x72,5 ET37 6J 16'' sprzedawana na allegro będzie mogła posłużyć mi za ewentualny zapas do jedynki. Kupiłem auto i jeżdzę na felgach 17 opony 225/45 zwykłe nie runflaty. Opony są prawie nowe więc szkoda je wyrzucać a zapas przydałby się zwłaszcza w trasie.

Opublikowano
W takim razie na jakie et muszę zwracać uwagę przy 18 calach i 19 ? Planuję zmianę na coś innego raczej nie ori a na ET się nie znam. A jeżeli ktos będzie zainterosowany to moje kółka są na predaj :)
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Opublikowano

To zależy jaka będzie szerokość tych felg 18 i 19".

7 i 1/2 cala szerokości przy średnicy 18" optymalnie powinna mieć ET 49

8 i 1/2 cala szerokości przy średnicy 18" optymalnie powinna mieć ET 52

Piszę optymalnie bo taka jest przewidziana przez BMW szerokość/średnica/offset. Na to czy możesz zastosować szerszą felgę, czy niższe ET w jedynce składa się kilka czynników - np znaczenie też ma jakie masz zawieszenie. Ja bym nic odbiegającego znacząco od normy nie kupił bez przymierzenia.

Opublikowano
Zawiweszenie mam chyba seryjne bo auto miał jednego właściciela od nowości ( bylo kupione w niemcarni w salonie ). Jak ewentualnei sprawdzić czy to seria zawias ? Jest sztywno , sprężyście ale komfortowo i dość nisko więć może była jakaś opcja sport ???
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Opublikowano

Najprościej sprawdzić po numerach części na amortyzatorach i obecności stabilizatora ew. jego grubości. Jeżeli masz 100% pewność, że nigdy nie było rozbierane zawieszenie to rozkoduj tylko vin. Ale ja też nieprecyzyjnie się wyraziłem - jeżeli masz seryjne zawieszenie normalne czy też seryjne "usportowione" m-pakietowe to w zasadzie nie gra roli i nie o to mi chodziło bo różnica w wysokości to tylko 15mm. Poza tym może być tak że mając zużyte zwykłe zawieszenie, po założeniu m-pakietu auto będzie wyżej. Jednak te różnice nie wpływają na to o co miałem na myśli ;) Mi chodziło o to, że np inne felgi będziesz mógł upchnąć w nadkola na seryjnym zawieszeniu a inne zakładając jakiś gwint typu KW V3 gdzie diametralnie możesz zmienić prześwit i inne ustawienia zawieszenia.

Generalnie chodzi o to, że felgi o średnicy 18 i 19" są zwykle dosyć szerokie i margines błędu z doborem ET zmniejsza się wraz z większą szerokością felgi. Lipnie było by kupić felgi które Ci np obcierają o nadkola jak będziesz podróżował z pasażerami na tylnej kanapie ( a jeszcze gorzej jak bez nich ). ;) Dlatego ja bym kupił felgi o parametrach fabrycznych.

 

Jeśli chodzi o skumanie ET - to jest podawane w [mm]. Załóżmy że mamy dwie felgi o średnicy 18" i 8,5" szerokości i przyjmijmy hipotetycznie dla łatwości zobrazowania sytuacji, że przy ET=52 rant zewnętrzny felgi idealnie licuje się w każdym położeniu amortyzatora z nadkolem nie pozostawiając miejsca na odchyłkę. Jedna ma ET 52 a druga ma ET 20. Osadzenie felgi z ET=52 wyniesie 160mm do wnętrza i 56mm na zewnątrz a tej z ET=20 wyniesie 128mm do wnętrza i 88mm na zewnątrz czyli ta z ET=20 będzie wystawać poza obrys naszego hipotetycznego nadkola o 3,2cm!!! Na tej zasadzie możesz pomierzyć jak to wygląda przy nominalnym kole ( odległość rantu od nadkola ) i spróbować policzyć ile miejsca Ci zostanie, ale jest to i tak ryzykowne bo jest duża szansa, że wkradnie się gdzieś błąd pomiarowy. Ale rozjaśniła Ci się kwestia co oznacza ET?

Opublikowano
Oczywiscie taka felga bedzie pasowac, ale moim zdaniem szkoda marnować miejsca w bagażniku i lepiej kupic dojazdówkę np taką http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-bmw-e46-e36-dojazdowka-nowa-16-i1872928341.html

 

BondE87 jesteś pewny, że taka dojazdówka będzie pasowała do jedynki. Pytam bo ja jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o te koła a nie chcialbym wydać bez sensu kasy. Dzieki za pomoc.

Opublikowano
Wg danych technicznych nie powinno być problemów, ponadto na forum już było to dyskutowane i wniosek był taki, że dojazdówka 16" od E46 pasuje.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Drodzy koledzy dzis zalozylem zimowki na stalowkach z et 34 i jak wrocilem do domu podotykalem sruby :norty: i ku mojemu zaskoczeniu byly cieple rowniez felga w srodku!czy to normalne?we szystkich kolach tak bylo! w innych moich autach mialem zimne
Opublikowano
Jesli sa "tylko" ciepłe to nie ma się czego obawiać to normalny objaw po kilku hamowaniach, natomiast jeśli byłyby gorące to możliwe, że coś trze.
Opublikowano

witam,

Mam pytanie, będę wdzięczny za wskazówkę.

Czy felgi od 118d o rozmiarze R16 będą pasowały do Mini Coopera z 2002 r. ? Chodzi o rozstaw śrub.

 

pozdrawiam

Opublikowano
witam,

Mam pytanie, będę wdzięczny za wskazówkę.

Czy felgi od 118d o rozmiarze R16 będą pasowały do Mini Coopera z 2002 r. ? Chodzi o rozstaw śrub.

 

pozdrawiam

 

Nie, BMW ma rozstaw śrub 5x120, a Mini ma 4x100.

Opublikowano
witam , koledzy z tego powodu ze stalem sie jednym z was gdyz jestem posiadaczem bmw 120 chcailbym sie poradzic. chodzi dokladnie o te felgi http://moto.allegro.pl/alu-17-5x120-bmw-1-3-e26-e46-e90-e81-e87-m5-i1915891638.html . sa warte swojej ceny i czy wogole jest sesn cos takiego kupic, gdyz to prawdopodobnie jest jakis chinski bubel . co sadzicie? szukam jakis felg na lato 17 cali, pozdrawiam
Opublikowano
witam , koledzy z tego powodu ze stalem sie jednym z was gdyz jestem posiadaczem bmw 120 chcailbym sie poradzic. chodzi dokladnie o te felgi http://moto.allegro.pl/alu-17-5x120-bmw-1-3-e26-e46-e90-e81-e87-m5-i1915891638.html . sa warte swojej ceny i czy wogole jest sesn cos takiego kupic, gdyz to prawdopodobnie jest jakis chinski bubel . co sadzicie? szukam jakis felg na lato 17 cali, pozdrawiam

 

Moim zdaniem absolutnie nie ma to sensu, w tej cenie spokojnie kupisz komplet uzywanych oryginalnych 17" BMW w bardzo dobrym stanie - bedziesz mial sprawdzona jakosc i pewnosc ze ET itp. sa wlasciwe dla Twojego auta.

Do lata jeszcze sporo czasu, napewno cos znajdziesz :cool2:

Pzdr, MtothaJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.