Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

w moim BMW posiadam opony 215/45R17 wiem ze odbiega to od proponowanych rozmiarów np( 225/45R17 ) moje opony węższe o 1cm i niższe o ~0,5cm wiec nie powinno to robić znacznej różnicy. Są to opony wykonane w normalnej technologii, nie RUN on FLAT. Czy ciśnienie w takich oponach powinienem mieć takie samo jak przy runflatach ? Jakie ciśnienie proponujecie ?

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A ja właśnie zakupiłem takie felgi z oponami do mojego e87

 

http://allegro.pl/bmw-16-runflat-rsc-i1762606232.html

 

Zakupiłem ale jeszcze nie zapłaciłem bo cały czas wydawało mi się ze tam są opony 205 (nie wiem jak to widziałem)

Jak będzie z oponą 225/50 nie będzie problemu z użytkowaniem takich opon.

Z góry dziękuje za odpowiedź

Opublikowano
A ja właśnie zakupiłem takie felgi z oponami do mojego e87

 

http://allegro.pl/bmw-16-runflat-rsc-i1762606232.html

 

Zakupiłem ale jeszcze nie zapłaciłem bo cały czas wydawało mi się ze tam są opony 205 (nie wiem jak to widziałem)

Jak będzie z oponą 225/50 nie będzie problemu z użytkowaniem takich opon.

Z góry dziękuje za odpowiedź

 

Bedzie ok :)

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie!

Zbliża się zakup opon zimowych i mam problem z wyborem rozmiaru.

Obecnie mam koła alu 17", model Star Spoke 142 opona 205/50.

Chciałem zmienić na zimę na 195/55R16 ale model Star Spoke 142 , ze względu na solidną konstrukcję i niewielką ilość szprych (łatwe do czyszczenia) świetnie nadaje się na zimę.

Wiosną kupiłbym 17" na przód i 18"na tył (zostają mi wtedy letnie opony :roll: )

W subaru oba komplety miałem 225/45R17 i ta szerokość zimą nie miała większego znaczenia.

 

Doradźcie proszę :

- rozglądać się za felgami 16" i węższymi oponami zimowy

- dokupić zimówki na posiadane 17", a wiosną założyć nowy kpl.17"+18"

 

Zastanawiam się nad rezygnacją z RUN Flat w zimówkach, nie mam dojazdówki ale są tzw.zestawy naprawcze :norty:

Opublikowano

Wiosną kupiłbym 17" na przód i 18"na tył

 

dziwny pomysł jak dla mnie :mad2:

 

Ująłeś to bardzo dyplomatycznie, ja bym napisał o tym pomyśle coś co i tak było by cenzurowane więc się powstrzymam. ;)

 

A do 125i - z tego co pamiętam tam tarcza przód ma 300mm - wchodzą 16" felgi z wysokim ET? :shock: Sprawdź lepiej dokładnie zanim się w ten temat wpuścisz, żeby kasy nie tracić. Bo mi się wydaje że przy wysokich jedynkowych ET 300mm już w 16" może się nie zmieścić. Ja bym na 17" został. 16" w E82 wygląda nieciekawie.

Opublikowano

Wiosną kupiłbym 17" na przód i 18"na tył

 

dziwny pomysł jak dla mnie :mad2:

 

to jedna z opcji podana przez producenta na boku drzwi :shock:

Zdecydowałem się na 17", jaki felga mowinna mieć ET i szerokość ? 7*17" ?

Czy zwykłe opony (nie RUN FLAT) moga być w aucie z miernikiem ciśnienia (wg.prędkości obrotowej koła więc chyba OK ?).

 

Czym Waszym zdaniem wyróżniają się felgi "zimowe" chodzi o jakąś formę czy materiał ??

Opublikowano

Wiosną kupiłbym 17" na przód i 18"na tył

 

dziwny pomysł jak dla mnie :mad2:

 

to jedna z opcji podana przez producenta na boku drzwi :shock:

Zdecydowałem się na 17", jaki felga mowinna mieć ET i szerokość ? 7*17" ?

Czy zwykłe opony (nie RUN FLAT) moga być w aucie z miernikiem ciśnienia (wg.prędkości obrotowej koła więc chyba OK ?).

 

Czym Waszym zdaniem wyróżniają się felgi "zimowe" chodzi o jakąś formę czy materiał ??

 

Na boku drzwi masz podane, że może być mieszana średnica kół dla przedniej i tylnej osi?! :mad2: :mad2: :mad2: Włącz myślenie bo to naprawdę nie boli!!! Różne to możesz zastosować szerokości, a na boku drzwi masz podane przykłady ciśnień dla felg 17" i 18" a nie sygnał do możliwości zastosowania jednocześnie dwóch średnic różnych dla osi. Ja nie mogę skąd się biorą tacy pewniacy?! :shock:

ET dla jedynki zależy od szerokości i średnicy, szerokość zależy od opony jaką będziesz chciał zastosować. Np 205/50/17 wymaga felgi 7" na 17" z et z zakresu 45-50.

Możesz stosować zarówno rof jak i zwykłe nie ma to żadnego wpływu na czujniki bo niby czemu miało by mieć.

Felgi zimowe nie różnią się niczym konstrukcyjnie. Niektóre firmy malują modele zimowe inną farbą - tyle różnic.

Opublikowano

A ja kolego nie mogę zrozumieć skąd się biorą tacy pewniacy jak ty.....

Średnicę felgi można spokojnie zredukować odpowiednim doborem opon, zresztą jest to często stosowane w samochodach sportowych, vide Corvette...

Opublikowano

Koledzy,

od miesiąca jestem posiadaczem 118d, felgi 17'', opony 225/45. Z tego co się orientuje to na zimę powinienem zakupić 16'', i węższe, 205 będą ok? Mógłby ktoś ewentualnie zweryfikować moje myślenie? ;)

 

Z góry dzięki :)

Opublikowano

To, że rozwiązanie micaka jest nietypowe, to nie znaczy jeszcze, że jest złe. Ja minus widzę tylko taki, że w oryginalnych kołach bmw ciężko będzie znaleźć koła 17 i 18 cali o takim samym wzorze (czyli może trochę estetyka samochodu ucierpieć ;)

pozdro

Opublikowano
Tylko, że w Vette jest to działanie tylko i wyłącznie designerskie przewidziane już w procesie projektowania. I powiadasz że często w samochodach sportowych? :lol: To pokaż mi auto SPORTOWE z wyjątkiem tych do drag'u które mają różne średnice felg na osiach. Vett startujące w zawodach jeżdżą na kołach o tych samych średnicach dla obu osi. A w BMW serii 1 pomysł jest z dupy. Pomijając fakt, że nie dobierzesz z fabrycznych felg takiego samego wzoru 17" i 18", to co ma Ci to niby dać? Jesteś to w jakiś sensowny sposób wyjaśnić co ma na celu mieć taki zabieg poza spieprzeniem wyglądu auta? To że średnicę koła zrównoważysz oponą nie jest niczym nowym bo średnica całego koła musi mieścić się w ramach dla modelu dla zastosowanej każdej dopuszczalnej średnicy felgi więc - popisałeś się naprawdę tajemną wiedzą.
Opublikowano

Ehh... kolego SzybkiKuba, proszę pokaż mi w którym miejscu mówiłem cokolwiek o zastosowaniu takiego setupu w serii 1?? Ty zakwestionowałeś samą ideę takiego rozwiązania, więc poczułem się w obowiązku sprostować. Tyle.

 

Nie chcę wchodzić w jakiekolwiek pyskówki, ale widzę że reprezentujesz gatunek tych mądrych i wszystkowiedzących ( na zasadzie ja tak mówię, tak ma być) użytkowników.

 

tylko corveta ma takie rozwiązania
To pokaż mi auto SPORTOWE z wyjątkiem tych do drag'u które mają różne średnice felg na osiach.

 

Prosz...

 

Honda NSX

Lotus Esprit

Carrera GT

KTM X-BOW

Ferrari 599

Dodge Viper

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ty dalej nie rozumiesz sensu użycia dla auta określenia "sportowe". Tak się składa że Vette, Viper, Carrera GT - co do reszty które wymieniłeś nie wiem jak tam mają - jeżdżąc w zawodach mają koła takiej samej średnicy dla obu osi i napisałem już to w poście powyżej który zacytowałeś wyrywkowo - dla Vette np felgi dostarcza BBS i mają takie parametry : Front 12.5” x 18, rear 13” x 18. To tak na wstępie. Ok, niejasno się wyraziłem za co przepraszam. Po drugie auto drogowe które opuszcza fabrykę jest wynikiem jakiegoś procesu który opiera się na założeniach. Jeżeli dajmy na to Vette czy wspomniana przez Ciebie Carrera opuszcza fabrykę na setup'ie 20"r + 19"f to znaczy, że wszystko zostało do tego przystosowane już na poziomie projektu. Poza tym zabieg taki ma na celu jedynie zmianę wyglądu, ale ok z mojej wypowiedzi można było zupełnie odmienną rzecz wywnioskować jak widać. Dokonywanie w aucie do tego nie przystosowanym takiej ingerencji - a tego dotyczy sedno tematu - może mieć bardzo złe skutki.

Weźmy teraz sobie taką serię 1 BMW w której przewiduje się użycie na 17" felgach mieszanej szerokości dajmy na to opony 205/50 z przodu i 225/45 z tyłu. Dla 18" felgi opona tylna ma 245/35 i przednia 215/40. Nie wiem czy miałeś okazję czy nie, ale jeżdżąc jedynkami z zestawem 17" i 18" czuć kolosalną różnice w prowadzeniu samochodu wynikającą z innych parametrów opon chociażby z wysokości ściany bocznej. Tak się jednak składa że ktoś to policzył i 205/50 współgra z 225/45 a 215/40 współgra z 245/35. Wyobraź sobie teraz, że ktoś zakłada z przodu 205/50/17 i z tyłu 245/35/18 i odpowiedz sobie sam na pytanie czego może się spodziewać skoro różnica pomiędzy zestawami 17" i 18" jest wyczuwalna w bardzo wyraźny sposób. Więc korygowanie różnicy parametrami opony aby zachować odpowiednie średnice nie zawsze jest możliwe/skuteczne.

Sama idea jest bezsensowna więc ją skrytykowałem. Nie możesz stawiać chwytu designer'skiego który jest uwzględniony w procesie projektowo konstrukcyjnym dla danego modelu i wtedy ma rację bytu z samowolną próbą zrobienia czegoś niebezpiecznego i pozbawionego jakiegokolwiek sensu.

Opublikowano
proszę pokaż mi w którym miejscu mówiłem cokolwiek o zastosowaniu takiego setupu w serii 1??

 

 

ponawiam pytanie....

 

 

 

poza tym nie rozpatrywałbym zastosowania większych felg na tylnej osi jako zabieg designerski, no ale skoro wiesz lepiej...

Opublikowano

To po co wtrąciłeś się do rozmowy której to było głównym sensem przedstawiając w ogólny sposób pogląd o prawidłowości takiego rozwiązania - bo chciałeś poprzeć pomysł kolegi?! Dla mnie to było dosyć oczywiste. :lol: ?!

 

Co do zastosowania tego w serii 1 - powtórzę - jest to pomysł debilny i powinno się go wystrzegać mówiąc o tym dosadnie.

 

Oczywiście zastosowanie szerszej felgi na tylnej osi ma sens, ale zwiększanie średnicy jaki ma mieć inny cel niż design'erski? Po co zwiększać masę nieresorowaną? Dla zmiany przełożenia - ?! :lol:

Dlaczego skoro ma to mieć inny cel to poza Drag racingiem nie ma miejsca w wyścigach czy rajdach? Dlaczego auta, które rozpatrywaliśmy tu w związku z posiadanymi felgami o innych średnicach w swoich sportowych odpowiednikach poruszają się na kołach o średnicy wspólnej dla obu osi? Mi odpowiedź nasuwa się dość szybko, ale jeśli masz jakieś sensowne wytłumaczenie to z wielką chęcią go wysłucham.

 

Mont na 7,5" BMW przewiduje 225/45. 205/50 jest przewidziane dla felgi 7". A wejść oczywiście 205 na 7.5" wejdzie ale zmieni się średnica całego koła.

Opublikowano
A ja dalej twierdzę, że pomysł jest nietypowy, co nie oznacza, że zły. I na pewno nie jest to powód, żeby kogoś mieszać z błotem i wyzywać od ludzi, którzy mają problemy z myśleniem. Może kolega lubi pojeździć bok iemwięcej niż przeciętny użytkownik jedynki i ma do dyspozycji opony 225/40R18 z bieżnikiem dajmy na to Michelin Pilot Sport Cup, a na tył chciałby założyć jakąś tańszą mniej przyczepną oponę, np. 225/45R17...
Opublikowano

zamieszanie wzięło się stąd, że na naklejce okok 17" z napisem front są 18" oznaczone jako rear,

ten nadpobudliwy "kolega" już u mnie trafił do igdnorowanych, to najlepsza metoda na takie mądrale, opierzy się to nabierze ogłady :mrgreen:

 

Czy na felgę 7,5" x 17" wejdzie opona 205/50/17 czy trzeba 225/45/17 ?

 

ponawiam zapytanie

Opublikowano
A ja dalej twierdzę, że pomysł jest nietypowy, co nie oznacza, że zły. I na pewno nie jest to powód, żeby kogoś mieszać z błotem i wyzywać od ludzi, którzy mają problemy z myśleniem. Może kolega lubi pojeździć bok iemwięcej niż przeciętny użytkownik jedynki i ma do dyspozycji opony 225/40R18 z bieżnikiem dajmy na to Michelin Pilot Sport Cup, a na tył chciałby założyć jakąś tańszą mniej przyczepną oponę, np. 225/45R17...

 

A dla mnie jest adekwatny do użytych określeń dla kogoś kto go proponuje i nie potrafi czytać ze zrozumieniem podstawowych oznaczeń przedstawionych na samochodzie. :lol: Wolę być mądralą niż nie potrafić zrozumieć podstawowych bardzo oznaczeń.

Poza tym sam też masz chyba problemy z trzymaniem się sedna tematu. Zaczęło się od bardzo wyrafinowanego i mądrego pomysłu zastosowania 18" felgi z tyłu i 17" z przodu. Faktycznie oznaczenia na wnęce drzwi są tak zawiłe do rozpracowania że można dojść do wniosku, że tak się da. :cool2: :mad2:

Ty teraz wyjeżdżasz z czymś zupełnie innym - z zastosowaniem mniejszego/węższego koła z TYŁU POJAZDU - tak robią to osoby mające zamiar polatać bokiem, spalić gumę i jak najmniej na tym stracić, ze względu na przeważnie niższe koszta opony dla mniejszej średnicy lub wtedy gdy chcą to robić autem które się do tego nie nadaje i silnik nie był by wstanie zerwać przyczepności tylnej osi - tyle że jak ma się to do eksploatacji pojazdu i to, że niektórzy tak drutują wcale nie oznacza, że taki trend jest "cool"?! Ale jak ma się to do pomysłu zastosowania większej średnicy na tylnej osi w 1er do użytku codziennego?! Nijak. Zupełnie inna koncepcja do innego rodzaju użytkowania więc skoro pomysł dla Ciebie nie jest zły to rozwiń myśl dlaczego tak ma niby być w pierwotnej koncepcji bystrzaka który to zaproponował - czyli 18" z tyłu i 17" z przodu w BMW serii 1. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.