Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zastanawiam się co można włożyć do bmi e87 jaka maks opona na feldze oczywiscie bez dystansów bo troszkę się obawiam większych prędkości na ustawionym poszerzeniu o dystans.

Proszę o podpowiedz czy jakieś 19 wchodzą w grę na Polskie dziurawe drogi :P

Aktualnie założone mam,Rozstaw śrub 5x120 , 7J x 17 , ET 47 model chyba 181 spoke czy cos takiego :P

chciałbym włożyć coś większego jakaś 19 slick.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować, jak ET40 maja rzeczywiście te felgi.

 

matti idealnie do podsumowałeś. "Jak rzeczywiście mają takie et". A z tym w podróbach bywa różnie. :lol: Ja nie czaje ludzi którzy w tak ważnej kwestii dla bezpieczeństwa wspierają chińskie wytwórnie g.ó.w.n.a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz replika nie znaczy chińska felga. Repliki są niemieckie i są włoskie, ceny są niskie i wysokie. Wcześniej w audi miałem 2 komplety 18stek replik r8 i s5 włoskiej firmy WSP italy. Powiem ci że były lekkie i bardzo wytrzymałe( zaliczyłem kilka sporych dziur naprawdę szybko i nic ) a lakier z nich nie schodził. Felgi oryginalne są sporo przepłacone wiem bo sam kupiłem ori do jedynki i za te pieniążki miał bym baprawde fajny komplet innych kół....

Druga sprawa jeżeli miałbym dać 15 tyś za felgi BBS LM to musiało by mnie ostro pop....ić żeby wsadzać 1/3 wartości auta w biżuterię która zaraz i tak będzie zrysowana......

Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz replika nie znaczy chińska felga. Repliki są niemieckie i są włoskie, ceny są niskie i wysokie. Wcześniej w audi miałem 2 komplety 18stek replik r8 i s5 włoskiej firmy WSP italy. Powiem ci że były lekkie i bardzo wytrzymałe( zaliczyłem kilka sporych dziur naprawdę szybko i nic ) a lakier z nich nie schodził. Felgi oryginalne są sporo przepłacone wiem bo sam kupiłem ori do jedynki i za te pieniążki miał bym baprawde fajny komplet innych kół....

Druga sprawa jeżeli miałbym dać 15 tyś za felgi BBS LM to musiało by mnie ostro pop....ić żeby wsadzać 1/3 wartości auta w biżuterię która zaraz i tak będzie zrysowana......

 

Zacznijmy od tego że jeżeli chcemy być dokładni to nie można tych felg nazywać REPLIKAMI tylko trzeba napisać wyrób podrobiony, pot. podróba lub falsyfikat. Replikę BBS LM to będzie mógł wykonać zakład BBS'a po zakończeniu produkcji LM'ów wprowadzając w jakimś stopniu zmienioną REPLIKĘ ich wcześniejszego produktu. To tak na wstępie jeżeli chcemy się już posługiwać nomenklaturą odpowiednią. Po drugie oczywiście że rynek felg podrabianych imitujących felgi na których są wzorowane ma dużą rozpiętość jakościową. Tak jak wśród znanych firm produkujących felgi swojego projektu, są różnice dotyczące technologi produkcyjnej i normy jakości, tak jest też w świecie podróbek. Akurat włoski przykład który podałeś znam z autopsji i stwierdzenie że były lekkie świadczy o tym że albo jesteś bujnie umięśniony albo nie masz odniesienia. Poza tym stwierdzenia że: "lakier z nich nie schodził" czy "zaliczyłem kilka sporych dziur naprawdę szybko" nie powinno być argumentem za tym jaka ta felga jest wspaniała, tylko oczywistą oczywistością. Najgorsze są te chińskie albo gdziekolwiek, robione z materiału który się do tego nie nadaje, odlewane grawitacyjnie ( jak byś widział taką felgę prześwietloną nie chciał byś na nią nawet nasikać ), nie spełniające żadnych norm,robione pół-legalnie bez inwestowania w linie produkcyjną wysokich środków. Sam wyrób ma być jak najtańszy i to to jest w podróbce cel dla wytwórcy. Nawet te lepsze podróby nigdy nie przewyższą jakościowo felgi na której się będą wzorować. Nie ma cudów technologia i jakość kosztują zwłaszcza przy produkcji takich elementów. Ja osobiście wolę dopłacić a nie drutować. Zwłaszcza że na rynku jest bardzo dużo firm które produkują bardzo porządne felgi w średniej klasie cenowej. ;) Co do oryginalnych felg BMW to zgodzę się w 100% że jakościowo w znacznej mierze odbiegają od tego co BMW kładło chociażby do końca lat '90. Felgi są w stosunku do rozmiaru bardzo ciężkie, i znane są przypadki felg BMW które pękały. Był o tym nawet na Discovery kiedyś film. Poza tym zgodzę się że nie są warte więcej niż 50% tego za ile BMW je sprzedaje. Ja do jedynki też bym LM'ów nie wsadził bo uważam że do auta użytkowanego jako DD szkoda, ale jeśli uważasz że LM nie jest wart swojej ceny, nawet gdyby miało to być trochę przepłacone 15k które podałeś to szkoda że tak myślisz. ;) 19"x8,5" LM którego zdjęcie poniżej zamieszczam jest 3kg lżejszy od mojej O.E.M felgi Double Spoke 207M która ma 17" x7". Poza tym osobną kwestią jest to że proceder podrabiania felg to zwykła kradzież ze strony ich wytwórców. Kupując je wspierasz piractwo.

http://img190.imageshack.us/img190/1184/20100820698.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim eseju idę dać na mszę i modlić się do Boga żeby mi wybaczył , że chciałem kupić produkt nieoryginalny :)Człowieku to tylko felgi , pierdoła. Swoją drogą e87 na podróbach LM i posadzonym zawiasie powinna wyglądać conajmniej ładnie.
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eltabbo, sprawdź ofertę felg Vermilion :) Ta firma ma jeden model -Virtus nieco podobny do BBS LM, a jakosc podobno b. dobra, ewentualnie masz coś w stylu inspirowanym BBS LM- Dotz Mugello, Dezent RG dark, ATS Champion. Lepsze to niż chamska podróbka z allegro z dekielkami BBS gratis :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim eseju idę dać na mszę i modlić się do Boga żeby mi wybaczył , że chciałem kupić produkt nieoryginalny :)Człowieku to tylko felgi , pierdoła. Swoją drogą e87 na podróbach LM i posadzonym zawiasie powinna wyglądać conajmniej ładnie.

 

:cool2: Powodzenia życzę. Według Twojej koncepcji jak felgi są pierdołą to proponuje również kupować najtańsze filtry, jeździć na oleju W5, wkładać tarcze hamulcowe odlane u pana mietka w szopie etc. A później dziwić się że polska to kraj BMszrotóW. :cool2:

 

BondE87 zgadza się, Vermiliony to bardzo dobry stosunek cena/jakość. Felgi produkowane w Japonii, bardzo dobre jakościowo, ciekawe wzory, i co ważne naprawdę niska masa. Poza tym ich przedstawiciel wydaje się być dobrze ogarnięty w temacie i potrafi doradzić. Sam w pewnym momencie się zastanawiałem nad ich felgami jednak ostatecznie odpuszczam takie tematy w 1er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, 100% racji i "esej" jak to koledzy troszkę prześmiewczo piszą, absolutnie prawdziwy! Felgi to bardzo ważna sprawa, podobnie jak i opony. A kwestia wspierania oszustów kradnących (tak!) cudzą własność intelektualną (w formie pomysłu i projektu felg) to też nie takie byle co.

 

Kupienie felg renomowanej firmy w stylu oryginalnych czy BBS jest chyba najlepszym pomysłem. Jeżeli nie przemawiają do Ciebie argumenty Kuby, to przynajmniej będziesz miał gwarancję i pewność w miarę dobrej jakości.

 

Pozdrawiam i powodzenia z felgami, nie jest łatwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest min ET i max J dla jedynki w 18 calach tak żeby nei wystawalo i nie obcierało ??

 

18"x8,5" przy ET 52 ładnie wypełnia nadkola. Niższe ET przy tej szerokości i średnicy pewnie można założyć ale nie mam pojęcia o ile. I na pewno niewiele niższe. Jedynki potrzebują wysokiego ET.

 

A parametr "J" jest niezmienny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie znalazłem ciekawe kółka w konfiguracji et49 8x18. Pasowało by mieć na tym 225/40 przód i tył . Dobrze kminię ? Wracając do tego co piszesz wyżej 8,5 cala wymuszą oponę szerszą niż 225 a przy moim 118d to masakra....
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie znalazłem ciekawe kółka w konfiguracji et49 8x18. Pasowało by mieć na tym 225/40 przód i tył . Dobrze kminię ?

 

Felga M double spoke 208 występowała w 3 wariantach, w tym jeden miał identyczne parametry które podałeś. Powinien być jeszcze bezpieczny zapas.

 

A tak na przyszłość "J" które napisałeś wyżej to parametr kształtu profilu felgi (Są jeszcze np JJ), a "x" oznacza felgę wgłębioną. To tak żebyś wiedział. Dużo osób myśli że to szerokość felgi, a tak nie jest.

 

EDIT: zgadza się, dla 8 i 1/2 " BMW przewiduje 245. Ja w 123d mam 225 i dochodzę do wniosku że więcej nie potrzeba. Na 8" możesz założyć 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie wiedziałem. Teraz się zastanawiam tylko nad tym czy mogą być opony 225/40 z przodu i z tyłu ? Na tabliczce jest napisane 225/40 tył 205/45/18 przód ale chyba mogą być takie same z przodu i z tyłu tym bardizej że szerokość felg będzie ta sama...
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 205 na przód a 215 przy 18" felgach. Tyle że to 215 jest przewidziane dla przedniej felgi 7 i 1/2". Przy przedniej 8" możesz zastosować takie same opony jak z tyłu. Jeżeli na 8" zastosujesz 215/45 to też się nic nie stanie odchyłka będzie bardzo mała. A dokładnie będzie wynosiła równe 2%. Ja bym na Twoim miejscu założył albo na obu osiach 225/40, albo z tyłu 225/40 a z przodu 205/45 - tak to nie pomyłka 205 nie 215. 205/45 ułoży się na 8" lepiej niz 215 i średnica będzie niemal identyczna jak w 225/40. 637,2 dla 225 i 641,7 dla 205 co daje Ci odchyłkę 0,7% czyli o 1,3% korzystniejszą niż dla 215. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam was i prosze o porade, chce wsadzic do swojej bmw felgi o rozmiarach (18 CALI 8J ET20 SZTUK 2, 18 CALI 9J ET24 SZTUK 2) 5x120, oraz opony typu GOOD YEAR F1 RUNFLAT o rozmiarach (245/40 R 18 93Y przód, 275/35 R 18 tył RUN ON FLAT), czy felgi z takimi oponami wejda do tego samochodu i czy nie beda obcierały nadkoli? Z gory dziekuje i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was i prosze o porade, chce wsadzic do swojej bmw felgi o rozmiarach (18 CALI 8J ET20 SZTUK 2, 18 CALI 9J ET24 SZTUK 2) 5x120, oraz opony typu GOOD YEAR F1 RUNFLAT o rozmiarach (245/40 R 18 93Y przód, 275/35 R 18 tył RUN ON FLAT), czy felgi z takimi oponami wejda do tego samochodu i czy nie beda obcierały nadkoli? Z gory dziekuje i pozdrawiam

 

co do rozmiaru felg to niech inni poradzą ale 275 na tył :? takie kapcie chyba są w M5 , nie wiem jaki motor masz u siebie, ale kółkami to przekręcisz może na śniegu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.