Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Co prawda wstyd pisać o takim problemie ale cóż, nie wiem co robić ;) otóż tak: Kiedyś z rozpędu wpadłem na stację benzynową i powiedziałem do sprzedawczyni że potrzebuje olej 5w40 byle jaki bo i tak mam do wymiany. Pisałem coś na komórce, zapłaciłem i pojechałem, u znajomego który już na mnie czekał tylko szybko dolałem tego oleju i wtedy zauważyłem że to był olej 5w50 (paragonu nie miałem żeby wymienić ale i sam byłem sobie winien że nie zwracałem uwagi co dostaje bo pisałem na komórce). Przejechałem na tym oleju kilka km (ok 200 - 250) i teraz samochód mi chodzi 2razy głośniej nie potrafi się wkręcić na obroty i wyraźnie brakuje mu mocy. Czy to wina oleju (na olejach szczerze się nie znam za bardzo jeżeli chodzi o ich specyfikacje)? Czy tylko jakiś zbieg okoliczności i szukać innego powodu?

 

Silnik do 2tyś obrotów idzie w miarę normalnie ale powyżej zaczyna bardzo głośno chodzić i nie ma duże kłopoty żeby przekroczyć 3tyś obrotów. Mocy tak jakby było że 70km. Temperatura w normie cały czas.Oleju dolałem 1L, a i tak będę wymieniał w tym tygodniu.

 

 

 

z góry dzięki i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej to nie przez to ale kto to wie co tam wlałeś?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mobil 5w-50 Rally Formula, żeby być dokładnym. Co innego może spowodować takie objawy? uszczelka pod głowicą?
Opublikowano
Mobil 5w-50 Rally Formula, żeby być dokładnym. Co innego może spowodować takie objawy? uszczelka pod głowicą?

 

zardzewiałe wydechy, katalizator padnięty - wytnij chyba, że już robiłeś

 

P.S padnięta uszczelka to twarde węże, mieszanie się płynu i oleju, parowanie szyb, pęknięta nagrzewnica, temperatura wysoka, ubywanie płynu chłodniczego

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Jechałem teraz autkiem i tak: węże ok, temperatura silnika cały czas w normie, ogrzewanie chodzi jak ta lala szyby nie parują, tyle że przy wkręcaniu na obroty głośno chodzi i ma kłopot przekroczyć 3tys obrotów.

 

Katalizator jeszcze nie był wypruwany. Jak sprawdzić najlepiej czy to ten katalizator? Od razu go wytargać?

Opublikowano
Jeszcze tylko dodam że znacząco wzrosło mi spalanie.

a konkretniej ile i jak to stwierdziłeś

 

P.S uderz w kata jak się odezwie to do wymiany (zagrzechoce)

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Dokładnie nie jestem Ci w stanie powiedzieć, ale widzę po prostu że szybciej mi opada wskazówka poziomu paliwa i komputer mi pokazuje mniej km do przejechania na danej ilości paliwa. Wcześniej mając na ciepłym silniku 15L paliwa w baku komp pokazywał mi że mam do przejechania ok 180km. Gdy wyłączyłem samochód i zapaliłem go np. na następny dzień i był zimny komp max zaniżał do 150km. Teraz w tej samej sytuacji na ciepłym pokazuje 160km, a na zimnym 120km.

Podjadę wieczór dziś do znajomego na warsztat to zobaczę tego kata.

Opublikowano

Dokładnie nie jestem Ci w stanie powiedzieć, ale widzę po prostu że szybciej mi opada wskazówka poziomu paliwa i komputer mi pokazuje mniej km do przejechania na danej ilości paliwa. Wcześniej mając na ciepłym silniku 15L paliwa w baku komp pokazywał mi że mam do przejechania ok 180km. Gdy wyłączyłem samochód i zapaliłem go np. na następny dzień i był zimny komp max zaniżał do 150km. Teraz w tej samej sytuacji na ciepłym pokazuje 160km, a na zimnym 120km.

Podjadę wieczór dziś do znajomego na warsztat to zobaczę tego kata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź podłącz ją pod kompa i sprawdź czy sondy lambda żyją?

Do sprawdzenia jeszcze wrtyskiwacze czy nie leją < regulator ciśnienia paliwa tez warto by sprawdzić.>

Ogólnie to pod kompa z nią.

 

Możesz jeszcze spróbować zrobić RESET i sprawdzić czy chociaż przez chwilę po tym nie będzie lepiej?

 

A może paliwa kiepskiego zalałeś?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Oglądałem wieczorem i słychać jakieś brzęki spod samochodu. tak jakby kat. Rano pojadę z nią na kompa i zobaczę co się tam wyświetli, jak nie będzie żadnych błędów to jadę pruć kata.

Paliwo od kiedy jest ze mną w Polsce (czyli od stycznia) leje tylko 98 na bp albo vpower na shell.

napiszę jak tylko posprawdzam te rzeczy.

Z góry dzięki za sugestie i napiszę co i jak po komputerze.

Opublikowano

Wróciłem właśnie od mechanika który wypruł mi kata i wszystko chodzi jak ta lala. Pierwsza część kata była w środku luźna i obijała się o obudowę i kruszyła na drugą część która się przez to zatkała. Wszystko pięknie tylko ten dźwięk mnie teraz trochę przeraża ;p

 

Dzięki wszystkim którzy się zainteresowali moim tematem i dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano
No nie jest może jakaś mega głośna ale na pewno głośniejsza niż przed wyjęciem kata. Ale to chyba normalne z tego co mi wiadomo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.