Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem że coś mi puka w przednim prawym kole, a objawia się to najczęściej tym że jak jadę np. z 40km/h i ostro skręcam w lewą stronę to słyszę pojedyncze puknięcie, czasami też to słyszę jak wyjeżdżam z parkingu i trzeba skręcić o 90 stopni i jest też takie pojedyncze pukniencie.

Czy ktoś miał taki przypadek i co było uszkodzone :?:

Dodam że wymieniałem wahacze i tuleje wahaczy (jakiś miesiąc temu) a wczoraj jeszcze sprawdziłem jak podniosłem samochód czy przypadkiem nie mam luzu na sworzniu wahacza (bo wiadomo mógł być uszkodzony), na końcówce drążka kierowniczego oraz na łączniku stabilizatora i wszystko jest w porządku.

Ktoś ma jakieś pomysły :?:

Opublikowano
Witam. Na moje oko to są przeguby, one właśnie objawiają się pukaniem przy skręcaniu, rozumiem, że gdy jedziesz prosto i przyśpieszasz nie słychać żadnych stuków? Przeguby w tych modelach nie są częstą awarią, tu znaczną wskazówką może okazać się przebieg, ile masz przejechanych km w swoim cudzie? Spróbuj na prostym skręcić kołami do oporu i dość szybko przyśpieszyć jeśli będzie ci łupać z przodu to na 90% przeguby.
Opublikowano

Ale przecież z przodu nie ma przegubów :roll:

I tak jak jadę prosto to nic nie puka i nie stuka, tylko czasami jak skręcam to tak puknie, strzeli, walnie coś o metal...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Na moje oko to są przeguby, one właśnie objawiają się pukaniem przy skręcaniu, rozumiem, że gdy jedziesz prosto i przyśpieszasz nie słychać żadnych stuków? Przeguby w tych modelach nie są częstą awarią, tu znaczną wskazówką może okazać się przebieg, ile masz przejechanych km w swoim cudzie? Spróbuj na prostym skręcić kołami do oporu i dość szybko przyśpieszyć jeśli będzie ci łupać z przodu to na 90% przeguby.

 

:duh: Nie ma przegubów z przodu w autach z napędem na tyną oś.

Opublikowano
Cześć, mnie też puka, ale mam luz na tulei wahacza, i podobno cały wahacza muszę wymieniać. Zdejmij koło i popatrz wstępnie, może sam zlokalizujesz luz.
Opublikowano

Tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest górne mocowanie amortyzatora...

Bo jak przygniatam samochód z góry tak jak się sprawdza czy amortyzatory są dobre to z jednej strony potrafi stukać.. ale nie zawsze... czasami będę go tak uginał i uginał i dopiero powiedzmy z kilka razy stuknie a później cisza... sam już nie wiem co to...

Opublikowano

A próbowałeś podnieść na lewarku i poruszać kołem we wszystkie strony? jak są tam gdzieś jakieś luzy to powinno się je dać wyczuć.

 

pozdro

Opublikowano

Więc to chyba to łożysko znajdujące się w poduszce kolumny amortyzatora,tylko najlepiej wymienić obie lewą i prawą .

 

Pozdro.

Opublikowano
Może i racja ale 3 lata temu jak miałem uszkodzony łącznik stabilizatora to wiem że pukał na nierównościach, a głównie na płytach betonowych i przy przejeżdżaniu przez zwalniacze na drodze... a tutaj tak niema

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.