Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam szanowne grono

mam nowy przepływomierz BOSCHA i chciałbym przed podmianą zrobić jakiś odczyt jakiś parametrów tego starego jak i późnej tego nowego w celach porównania

i tu moje pytanie, mam INPE i brak wiedzy jak za pomocą jej sprawdzić przepływomierz, czy trzeba robić jakieś logi statyczne czy może dynamiczne :?: no i jak to zrobić :?:

 

PS. po wymienia przepływomierza nie trzeba robić żadnej adaptacji czy tym podobnych rzeczy :?:

 

z góry dziękuje za pomoc :8)

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie wiem jak to bedzie u ciebie ale umnie w sterowniku DDE w zakladce analog2 jest informacja odnosnie (air pressure, air mass itp. ). Najlepiej sam test przeprowadzić na drodzę podczas jazdy na jakims prostym odcinku na 3 biegu. 1 pomiar 2000obr przez conajmniej kilkanascie sekund by wskazania sie unormowaly pozniej kolejno 2500 do 3500. Wskazania najlepiej nagrywaj jakims programem do zrzutów ekranu. Pozniej na spokonie możesz sobie to przeanalizować. Wartość soll ... np. soll air mass jest zadana a ist air mass mierzona. jeśli np. wartość air pressure odbiega to znaczy, że masz a) zapchany filtr powietrza b) błąd zmiennej geometri lub układu podcisnienia c) nieszczelność miedzy kolektorem dolotowym a turbiną.

Jeśli Air mass jest niezgodne to winna jest przepływka (w zalozeniu ze cisnienie w kolektorze jest właściwe ). To by bylo chyba na tyle.

 

Co do adaptacji to na 99% masz nowszą wersje przepływki której po wymianie nie trzeba adaptować

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a więc dziś miałem chwilkę aby się podłączyć

niestety u mnie nie było nigdzie zakładki analog2 ale znalazłem coś takiego, nie wiem czy to coś powie

 

przy 2000obr./min.

http://img218.imageshack.us/img218/3850/2000i.th.jpg

przy 2500obr./min.

http://img27.imageshack.us/img27/1007/2500h.th.jpg

przy 3000obr./min.

http://img121.imageshack.us/img121/2374/3000y.th.jpg

przy 3500obr./min.

http://img514.imageshack.us/img514/2083/3500.th.jpg

 

nie wiem czy te odczyty cokolwiek mówią o przepływomierzu

ale może w sobotę jak będzie troszkę czasu to założę nowy i porówna się wtedy

Opublikowano

Witam,

 

Podepnę się do tematu kolegi :wink:

 

Moja 530d kopci jak przycisnę od 2.500 obr.. Co dziwne mniej kopci lub prawie w ogóle w ciepłe dni natomiast w zimne dni kopci czarną chmurą.

Inny objaw to jadąc na 5 biegu przy prędkości około 100 km/h, wciskam gaz, auto przyspiesza ale obroty nie rosną. Potrafi tak przyspieszać do 160km/h. Obroty wtedy minimalnie się podnoszą.

 

Podłączając auto do kompa, INPA pokazuje takie parametry w zakładkach "analog" :

 

http://img697.imageshack.us/img697/4923/silnik3.th.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/1526/silnik2x.th.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/2341/silnik1q.th.jpg

 

Zapisy zrobione na postoju.

 

Na dzień dzisiejszy w aucie zrobiłem :

 

- wywaliłem z kolektora pechowe klapki

- wyczyściłem zawór egr

- wyczyściłem filterek zaworu turbiny

- wymieniłem całą odmę na nową

- wyczyściłem zaworek ciśnienia w kolektorze ssącym

 

Czy przepływka może być przyczyną moich problemów?

 

Pozdrawiam

 

Filip

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Zrobiłem dzisiaj test. Odłączyłem przepływkę i przejechałem się autem. O dziwo samochód podczas jazdy zachowywał się podobnie jak z podpiętą przepływką tzn. przyspieszał płynnie, skrzynia normalnie zmieniała biegi i kopcił jak mocniej przycisnąłem. Ogólnie DDE 4.0 w INPA nie zgłasza żadnych błędów nawet przepływki jak jest normalnie podpięta.
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Witam,

 

Podepnę się do tematu kolegi :wink:

 

Moja 530d kopci jak przycisnę od 2.500 obr.. Co dziwne mniej kopci lub prawie w ogóle w ciepłe dni natomiast w zimne dni kopci czarną chmurą.

Inny objaw to jadąc na 5 biegu przy prędkości około 100 km/h, wciskam gaz, auto przyspiesza ale obroty nie rosną. Potrafi tak przyspieszać do 160km/h. Obroty wtedy minimalnie się podnoszą.

 

....

 

- wyczyściłem zaworek ciśnienia w kolektorze ssącym

 

Czy przepływka może być przyczyną moich problemów?

 

Pozdrawiam

 

Filip

 

 

Na 100 % masz kłopoty z przepływką, ale zrób jeszcze zrzut z analog value 4 - z korekcjami wtrysków.

Opublikowano

Na 100 % masz kłopoty z przepływką, ale zrób jeszcze zrzut z analog value 4 - z korekcjami wtrysków.

 

Witaj,

 

Poniżej zamieściłem odczyt "analog value 4" zrobiony na biegu jałowym :

 

http://img526.imageshack.us/img526/31/wtryskisilnikpracuje.th.jpg

 

Co do problemu z przepływką, możesz to jakoś uzasadnić po czym to wywnioskowałeś ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Na 100 % masz kłopoty z przepływką, ale zrób jeszcze zrzut z analog value 4 - z korekcjami wtrysków.

 

Witaj,

 

Poniżej zamieściłem odczyt "analog value 4" zrobiony na biegu jałowym :

 

http://img526.imageshack.us/img526/31/wtryskisilnikpracuje.th.jpg

 

Co do problemu z przepływką, możesz to jakoś uzasadnić po czym to wywnioskowałeś ?

 

 

Co do korekcji wtrysków z AV4 - korekcje są bardzo dobre. A nawet wręcz super.

Natomiast co do przepływki - parametry soll-air mass i Inst Air mass masz przekroczone. O ile soll masz ciut ponad normę, to Inst masz przekroczone kilka razy. Szukaj nowej przepływki, najlepiej Siemensa. Spisz numer i szukaj po numerze. Koszty nie są jakieś spore.

Pzdr :)

Opublikowano

Witaj,

 

Dzięki

 

Możesz mi jeszcze powiedzieć, gdzie na tych wykresach odczytam wartości z czujnika doładowania ciśnienia (ten co siedzi w kolektorze ssącym), czy w ogóle jest on u mnie sprawny, bo miałem przygodę z nim podczas czyszczenia - ułamał mi się ten króciec z o-ringiem podczas wyciągania go z kolektora i montując z powrotem potraktowałem go mocnym klejem, przykręciłem i jakoś siedzi w kolektorze...

 

A wracając do tematu przepływki, to będzie u mnie konieczna adaptacja nowej przepływki ?

 

Pozdr

 

Filip

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Mam jeszcze pytanie - czy przepływomierz firmy Pierburg jest godny polecenia, bo mam mozliwość kupić sam wkład za 300pln z VAT na gwarancji 12 m-cy ?
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

No i kupiłem tego Pierburg'a. Założyłem sam wkład, po trudach z odkręceniem tych cholernych śrub ala torx z bolcem, no i... efekt po tym zabiegu - REWELACJA !

 

Jak ja mogłem jeździć takim mułem, bo nie można było tego nazywać 530d :duh: :mad2:

 

Auto od momentu odpalenia, reaguje żwawo na każde muśnięcie pedałem gazu i wyrywa od razu do przodu, a DSC przypomina, że stoi na straży. Po pierwszych przejechanych metrach z przyciśniętym pedałem gazu, zarzuciło na chwile czarną chmurą, ale później już odpuściło. Jak pocisk rozpędza się do setki, a obroty ochoczo wkręcają się w kierunku czerwonego pola. Odniosłem wrażenie, że auto się rozpędza jakby skrzynia była w trybie sport a nie w trybie economy :twisted:

Co do pracy samej skrzyni to chodziła do tej pory dobrze, a teraz jeszcze lepiej - biegi szybko wchodzą, że prawie tego nie czuć. :D Dla takiej skrzynki będę musiał pokusić się o wymianę oliwy z filtrem :D

 

Tak się tym wszystkim podkręciłem, że cisnąłem pedał w podłogę i na jednej z wylotówek z miasta przykułem uwagę "misiaków"... dobrze, że stali po drugiej stronie... :mrgreen:

 

Ciekaw jestem jeszcze, czy coś by się poprawiło, jeżeli chodzi o osiągi, jak bym sprawdził, czy czujnik doładowania ciśnienia mam sprawny ? Jak na złość komp nie łączy mi się z autem od paru dni i nie mam jak w tej chwili sprawdzić, ale i tak jestem VERY HAPPY !

 

MOJA RADA :

 

JAK MACIE PROBLEMY W SWOICH KOCHANYCH BEEMKACH Z MOCĄ , KOPCENIEM, DZIWNĄ PRACĄ SKRZYNI A. TO POLECAM ZACZĄĆ OD SPRAWDZENIA I EWENTUALNIE WYMIANY PRZEPŁYWKI !!

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Nio, to tylko się cieszyć, że odzyskałeś swoja bunię :)

Dużo czasu zajęło Ci zmienienie wkładu przepływki?

Co do pierburga - tak ja Ci pisałem - dobra jest na pewno ;)

 

Jakieś 20 minut przez te nietypowe śruby...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego a mógłbyś jeszcze napisać czy adoptowałeś ten wkład pierburga i jaki jest numer oryginału tego wkładu oraz gdzie go kupiłeś?

 

Witaj,

 

Nie musiałem adaptować,bo auto mam po 2001 roku a kupowałem we Wrocławiu od kolegi co pracuje w sklepie z auto częściami.

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Potwierdzony w jakikolwiek sposób?

Bo z godzin przepracowanych wynika, że auto ma MINIMUM 400 tys km. MINIMUM.

Kiedy kupiłeś auto? Skąd było sprowadzone? Jaki był stan licznika? Masz pod ręką numer VIN, bądź stary numer rejestracyjny?

Opublikowano
Kupiłem kilka miesięcy temu, sprowadzona od sąsiadów, przebiegu nie sprawdzałem bo nie mam gdzie ( posiadam interfejs, ale nie co dalej..) a Vin WBAAP91010JH88400
Opublikowano

Natomiast co do przepływki - parametry soll-air mass i Inst Air mass masz przekroczone. O ile soll masz ciut ponad normę, to Inst masz przekroczone kilka razy.

Podczepię się pod temat. Mam bardzo podobne parametry przepływki jak na foto, tylko zastanawia mnie czy nie jest to normalne gdy silnik jest wyłączony (Engine Speed = 0.00). U mnie po włączeniu silnika, na wolnych obrotach parametr soll jest większy od inst (ok 50) i tak do ok 2000obr kiedy to się zrównują, powyżej 2000obr parametr inst coraz bardziej przewyższa soll. Dymienia nie zauważyłem, na dynamice jeśli cierpi to dość nieznacznie bo ciężko coś zauważyć (bardziej subiektywnie niż obiektywnie), mam natomiast uciążliwy problem z telepaniem silnika na wolnych obrotach jednak nie dzieje się to zawsze, czasami nawet dochodzi do zgaśnięcia silnika (powyżej 2000obr zawsze pracuje ładnie). W ecu błędów żadnych nie ma. Zastanawia mnie jeszcze ciśnienie wstępne paliwa na wolnych jest 3.7-3.8 i spada podczas przyśpieszania do 3.2 (pompa progowa chodzi dość głośno) wydaje mi się, że to niedobrze. Czy może ktoś się wypowiedzieć co do przepływki, pompy paliwa i czy może to powodować takie zachowanie silnika? Podejrzewam jeszcze regulator ciśnienia na pompie CR, jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskowej?? Pozdrawiam.

Opublikowano

Wklej screeny z INPY.

Co do telepania - może za to odpowiadać kilka rzeczy - od wtrysku do czujnika ciśnienia na pompie CR.

Jeśli spada Ci ciśnienie na pompie wstępnej poniżej 3,5 bar to jest niedobrze, wręcz źle - tzn że pompa najpewniej własnie kończy żywot. O tym może też świadczyć buczenie które słyszysz.

Zmień jak najszybciej pompę wstępną, bo teraz to wspomaga ją główna pompa CR, przez co jest mocno obciążona. Więc za chwile będziesz miał do wymiany i pompę CR i podprogową (wstępną).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.