Skocz do zawartości

Regulacja Vanosa po wymianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Natknalem sie na wypowiedzi forumowiczow na temat regulacji Vanosa przy zmianie oleju. Nie wiem czy to zart jakis czy rzeczywiscie te silniki wymagaja regulacji kazdorazowo. Moja 323 ma przebieg 76 tys i nie slychac zeby potrzebowala jakiejs regulacji. Szczerze powiedziawszy to sie tęgo zdziwilem czytajac te wypowiedzi.

Moze ktos z pojęciem wyjasni jak jest na prawde bo cos mi sie to nie podoba.

dzieki z gory i pozdrawiam wszystkich z zapasem nerek w garazu

Opublikowano

Jakas sruba do tego podobno sluzy-nie wiem gdzie ona jest i po jaka cholere ktos pisze ze powinno sie cos ruszac.

Zgadzam sie z kolegami ze jak jest dobrze to nie ma powodow tykac czegokolwiek.

pozdro

 

ps U mnie chyba nie ma Vanosa :) bo silnik chodzi -igla

Opublikowano
Jeśli wymieniałeś olej i nic nie słychać to po co chcesz regulować ??

Nie da się zrobić tak żeby Vanosa zupełnie wyciszyć . Zawsze słychać jego prace .

Po prostu tak jest Vanos jest słyszalny i kropka. Jak Vanos padnie występuje brak momentu obrotowego silnika i odczuwalny spadek mocy .

Jak dokładnie sprawdzić czy vanos działa, bo zauważyłem właśnie u siebie spadek mocy.

lechu
Opublikowano

ja tez wlasnei zauwazyłem ze raz fajnie od 2 tys idze a znow za pare dni przy 2 tys podszarpuje i apotem tak ledwo co zbiera sie. Pompa wykluczona, wtryski tez, sonda tez, moze lewe powietrze, no ale prawie wszystko przegladnałem, i cewki tez sprawdzone, fajki wymienione, takze został mi vanos, pewnie przy najblizszej okazji wymienie te płytki dystansowe, moze pomoże, choć jak zauważyłem nie ma jakiegos nadzwyczajnego chałasu.

Sam niewiem czego sie przyczepic. D jeden dzien dobrze a drugi juz zle

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Czy ktos wie w jaki sposób stresoweany jest vanos, czy przedkosc obrotowa, na zaszdzie siły odśrodkowej, czy może elektrycznie, bo koło fitra oleju jest taka beczułka a do niej dzie 1 kabelek, a moze cisnienie oleju. Jak to jest. Czy vonos jest sprzegniety z kompem tak aby podczas zminy fazy rozrzadu przyśppieszyć zapłon. Czy ktos wie. Próbuje dojsc do jakis wniosków związanych z podszarpywaniem i muleniem. Czasami, jest dobrz a czasami nie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 8 lat później...
Opublikowano

Dołączę się do tematu bo moja 323 (M52TuB25) od momentu jak wymieniłem olej ( Castrol EDGE 5W30 ) ma problem z mocą , vanos jakby nie reagował bo nie ma tego depnięcia jak przed wymiana oleju powyżej 3500 tys/obr . Dodatkowo mechanik , który wymieniał mi olej przelał mi ponad litr i musiałem odciągać przez bagnet nadmiar ( jeździłem na przelanym oleju 400 km ) , teraz się zastanawiam czy może coś się zapchało a jeśli tak to gdzie dmuchnąć sprężarką żeby to udrożnić lub co sprawdzić , miałem dodatkowo walnięty czujnik walka wydechowego i wymieniłem na nowy ori , który niby jest ulepszony/poprawiony od wersji montowanej fabrycznie i tu właśnie ktoś mi pisał że przy takim zabiegi potrzebna jest adaptacja vanosa. W silniku brak błędów a auto nie zbiera się tak jak powinno i jest dużo słabsze niż wcześniej. Jak ktoś coś wie na ten temat to proszę o odpowiedz.

 

Pozdro

Opublikowano
Trzeba podpiąć auta pod kopa np INPĄ i sprawdzic blędy w silniku. Jeżeli nie ma błędów to można zrobić DISem adaptację vanosa i okreslenie zakresów jego pracy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie w Disie jest funkcja adaptacji vanosa?

Co do samego działania vanosa to jest on sterowany przez sterownik silnika.Przy około 2800 obr/min następuje wyprzedzenie wałka rozrządu.Na ten elektrozawór przy vanosie podawane jest wtedy napięcie i następuje przesunięcie tłoczka sterującego vanosem.Ciśnienie oleju przesuwa tłok vanosa w kierunku wałka rozrządu.Poniżej tych obrotów tłok vanosa wraca na miejsce w kierunku chłodnicy jak po odpaleniu silnika na biegu jałowym.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Patrzyłem wczoraj czy jest jakaś funkcja adaptacji vanosa w funkcjach serwisowych DISa i niestety nic tam takiego nie ma , jest tylko adaptacja obrotow na biegu jałowym. Napisze ktoś w końcu jak to naprawde z tym jest czy może to jakaś tajemnica ? ;/

 

Szukałem troche i natknołem się na temat o usuwaniu adaptacji długo terminowych dla vanosa także to , że adaptuje się vanośa można miedzy bajki włożyć . Konkretnie chodzi o to , że po wymianie oleju należy skasować adaptacje tak aby od nowa wszystko się dostroiło a w przypadku vanosa właściwości oleju maja kluczowe znaczenie , jeśli wartości adaptacji długo terminowych zbyt daleko wychodzą należy wymienić uszczelniacze vanosa. Nie wiem jak to wygląda w innych jednostkach ale u mnie tak to wygląda mniej więcej .

 

PS Przepraszam , że pisze w złym dziale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.