Skocz do zawartości

330cd trzesie autem, Czy to łacznik wału? objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od 120km/h + czuje wibracje na kierownicy, a im szybciej jade tym wieksze, do tego stopnia, ze czuje ze autem no calkiem mocno zaczyna trzasc. Dopiero po 220 wszystko sie uspokaja.

 

Mam nowe opony, felgi wywazane 2krotnie - myslalem, ze to bedzie od kol no bo objaw identyczny jak przy krzywej feldze, ale wszystko ladnie jest wywazone.

 

Mechanik mowi, ze to lacznik elastyczny walu, ale ja nie jestem do konca przekonany. Z tego co znalazlem na forum, to nie mam problemow z szarpaniem auta, wibracjami przy jezdzie po miescie, zmianie biegow wiec to moze nie bedzie jednak ten lacznik.

Wszystko zaczyna sie od 120+ i wyraznie czuc wibracje na kierownicy.

 

Macie pomysl co by to moglo byc?

 

 

pozdrowka

Opublikowano
a ja bym chyba stawiał na krzywe tarcze hamulcowe wymieniałeś je ?

życie zaczyna sie od 200km/h

http://royy.net/~serfer123/bmw/7.JPG

Opublikowano

zapraszam do mojego tematu:

 

viewtopic.php?f=69&t=124901

 

jesli to nie to to krzywa tarcza hamulcowa w kole, ale obstawiałbym łącznik walu. zrób test z 1 do 2 potem do 3 bardzo szybko przyspieszaj prawie z gazem do dechy i zobaczysz, czy przy szybkim zwiekszaniu predkosci trzesie autem,jesli tak to na 100% łącznik walu. pozdrawiam

Opublikowano

hmm jak tarcze to chyba przy hamowaniu a nie przyśpieszaniu...

 

sprawdzałeś stabilizator?? czuć to w kole kierownicy??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no jesli to ma być ten elastyczny łącznik to nie byłoby słyczać pukniec przy zmianie biegów ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi, tarcze na pewno nie sa krzywe, niedawno wymianiane , no i bicie od tarcz jest zupelnie inne od tego co sie dzieje.

 

Pojezdzilem jeszcze wsluchujac i wczuwajac sie w auto i jestem przekonany, ze to bicie nie pochodzi od ukladu kierowniczego, tylko tylko z czegos innego i przenosi sie na kierownice, ale zupelnie inaczej to czuc niz krzywa felge albo tarcze.

Bicie jest od 120, takze od 4tego biegu sie zaczyna, jak depne na gaz to wyraznie mocniej wibruje, popuszcze gaz wibruje mniej.

Chyba faktycznie bedzie to od tego lacznika. Za tydzien jestem umowiony na wymiane, dam znac czy to bylo to.

 

Lewka - imponujaca relacja z wymiany i niezle rozwalona ta guma, kto by przypuszczal, ze moze sie tak rozwarstwic.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i d**a

 

Wymienilem ta zlaczke, ale wibracje dalej sa, tylko troche mniejsze.

Sprawa sie komplikuje, bo ciezko zdiagnozowac co dokladnie powoduje to bicie, bedzie szukanie po omacku. Zaczynam od wywazenia walu napedowego i przy okazji sprawdze stan polosi z tylu, mam nadzieje, ze to bedzie wal napedowy i klopot z glowy.

Opublikowano
Mam ten sam problem, zaczyna wibrować od 120 a najwięsze wibracje sa w okolicach 160km/h. Wymeniłem podporę wału, tarcze hamulcowe, końcowki drążków, poduszki pod silnikiem, zmieniałem opony i felgi i wyważałem kilka razy i dalej to samo. Bardzo dziwna sprawa... Daj znać jak wyważysz wał czy coś pomogło...
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Tak sie zastanawiam czy te wibracje nie moglby by pochodzic od kola dwumasowego... Jak myslicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem padnięty dwumas i wibracji nie było...

Ale może niech się ktoś jeszcze wypowie :-)

A jakie miales obiawy?

Opublikowano

Hałas przy zmianie biegów (konkretnie przy wysprzęglaniu i zasprzęglaniu) oraz lekkie wibracje na biegu jałowym.

Ale, tak jak piszę - może niech się ktoś jeszcze wypowie, bo u mnie oprócz dwumasu dość mocno był zużyty docisk sprzęgła.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

SUKCES :)

 

Po wywazaniu walu drgania zniknely, az sie wiezyc nie chce jak plynnie teraz auto jezdzi.

Opublikowano
Pisz gdzie wywazales i ile takie cos kosztuje oraz jak dlugo trwa.
Opublikowano
Auto robillem u Wisly na ul Osterwy w Bielsku, samo wywazanie walu komus zlecil. Auto stalo 5 dni, 1300 z wymiana podpory walu.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam jestem posiadaczem 5er, ale mam podobny problem, jeden z kolegów napisał, że jeśli na 3 biegu przy wdepnięciu pedału czuć wibracje to będzie ten łącznik gumowy wału. Czy ktoś to potwierdzi? U mnie jest taki objaw, mam automat i na niskich obrotach na 3 biegu jak dodam gazu auto trzęsię i dopiero ponad 1600 obrotów zaczyna jechać normalnie. Na każdym innym biegu jest ok.

 

Dzięki za odpowiedzi!

Zaczynam szukać tego łącznika wału, bo zapewne jest to to.

 

Pozdrawiam

Robert

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.