Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniaczy zaworow 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Niestety moje bmw ma niepohamowany apatyt na olej - bierze okolo 1l na 500km. Nie kopci, nie ma wyciekow, kompresja ok, nowa odma, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja na uszczelniacze zaworow. Jest to BMW E39 2.2l M54, 02 rok (po lifcie)

Zamierzam wlasnorecznie je wymienic bez zdejmowania glowicy przy uzyciu kompresowa (do podtrzymania zaworow). Moze ktos z was robil to juz wczesniej, ma jakiegos manuala napisanego ze zdjeciami, byloby to bardzo pomocne.

Przeszukalem forum ale jedyne co znalazlem to to ze ktos gdzies wymienial w ten sposob uszczelniacze i bylo spoko....

 

Bede wdzieczny za kazda pomoc:)

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Miałem kiedyś escorta z zużytymi uszczelniaczami, to po nocy jak się go odpalało kopcił ostro na niebiesko przez parę minut(aż wypalił olej który ściekał przez uszczelniacze) Jeżeli u Ciebie kopcenie nie występuje, to nie jestem do końca przekonany czy na pewno wina leży w nich.

Ale BMW to nie Ford więc może jest inaczej...

Pozdrawiam

Opublikowano

Tu sie nie zrozumielismy:)

jak auto postoi i je odpale to czasem puszcza niebieska chmure i po chwili wszystko wraca do normy i nic dalej nie kopci. To samo jest jak na przyklad hamuje silnikiem i pozniej dodaje gazu to puszcza chmure i zaraz wszystko wraca do normy.

Chodzilo mi o to ze nie kopci na niebiesko przy przy normalnej pracy...

Opublikowano
mi auto paliło 1l oleju na 300 kilometrów. Tylko że ja przegrzałem auto. Wymieniłem od razu silnik i kłopot z głowy. Zaraz będę wymieniał olej po remoncie a na bagnecie stan ten sam :)
Opublikowano

Heh tu nie chodzi o to żeby silnik zaraz wymieniać tak jak kolega mareq opisał swój problem to są uszczelniacze do wymiany ja mam tak samo tylko że w silniku 2,8 (nie wiem skąd wziąłeś silnik 2,2 w bmw jak juz to oznaczenie jest 2,3 chyba że się mylę).

Byłem z tym problemem u speców od bmw powiedzieli krótko jak chce zrobić to tańszym kosztem bez ściągania głowicy to nie dają gwarancji że po krótkim czasie znowu nie wróci do poprzedniego stanu, ja jestem zwolennikiem że jak już coś robić to porządnie i prawidłowo powinno się ściągnąć głowice zrobić szlif gniazd zaworowych powymieniać uszczelniacze i powinno być to na lata.

Opublikowano
2.2 to jest standardowy silnik w e39 520i po lifcie. Dokladnie to jest chyba 2171ccm. Tak czy inaczej zdejmowanie glowicy przy aluminowym bloku to troche lipa, a poza tym strasznie to kosztowne. Mi chodzi o to zeby zrobic to samemu niskim kosztem (nie bede musial planowac glowicy, dawac nowej uszczelki itp,itd). Nawet jezeli byloby to czasochlonne to trace tylko swoj czas bo z tego co wiem nie jest to bardzo skaplikowane wymaga tylko cierpliwosci i ostroznosci. Mam zamiar jezdzic tym samochodem jeszcze przez rok i nie chce wydawac 500euro na remont silnika - taniej mnie juz wydzie wydac 100euro na olej na dolewki bo tyle mniej wiecej wychleje mi w ciagu roku... Wolalbym jednak to zrobic bo nie lubie jak cos jest nie tak jak powinno...
Opublikowano
acha no i wymiana silnika nie wchodzi w rachube, juz predzej cale auto. Silnik pracuje ladnie rowno, pali na dotyk ma najechane dopiero 160tys km, miesiac temu na przegladzie technicznym spaliny przeszedl z ogromnym zapasem - poza tym ze bierze olej nie mozna mu nic zarzucic... zreszta jak wymienie silnik na inny uzywany to jaka mam gwarancje ze nie bedzie bral oleju?
Opublikowano
Napisałem przecież że ja przegrzałem auto więc naprawa starego silnika wyszłaby dużo drożej niż wymiana na inny. Jak na razie jestem zadowolony z wymiany
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Widać po raz kolejny, że w poważnych tematach wypowiadają się Ci którzy wiedzą najmniej. Mechanicy siedzą cicho, chyba w obawie o swój chleb. Ludzie! Przecież nie zeżremy wam wszystkiego! Podzielcie się trochę wiedzą w tym temacie!
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano
Zamierzam wlasnorecznie je wymienic bez zdejmowania glowicy przy uzyciu kompresowa (do podtrzymania zaworow).

 

Nie jestem mechanikiem, ale robiłem to w omedze. Konstrukcja podobna. Jak się robi kolejne cylindry obracając wałem, aby tłok podpierał zawory właśnie wymieniane to da się zrobić bez kompresora. Problem był tylko ze ściskaniem sprężyn zaworów przy demontażu i montażu - tu pomocna specjalna dźwignia do ściskania. Trzeba uważać, bo zamek zaworu lubi wyskoczyć jak sie sprężyna zwolni.

Pozdrowienia od lenia
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,podlacze sie pod temat, tez sie borykam ze znikaniem oleju w moje buni ('02 520i Aut M54 2,2 l benz , pali 28 mpg wg kompa [8,5 litra]). Moze troche naswietle jak to bylo z moim autem.Sorry ze tak sie rozpisze, ale moze komus sie to w jakis sposob przyda.Mam przejechane 109k mil i w zaleznosci od jazdy dolewam litr oleju, raz na tydzien lub dwa tygodnie (robie w tygodniu okolo 250-300 mil tzn jakies 400-500 km o ile sie nie myle). Napisalem ze w zaleznosci od jazdy gdyz zauwazylem ze przy spokojnej jedzie (do 3tys obrotow) pobor oleju jest mniejszy.Samochod mam juz ponad 2 lata i pierwszy raz kontrolka (pomaranczowa) z olejem (jak tylko wylaczylem silnik) zapalila sie po ostrzejszej jezdzie w gorach (moze po 2 miesiacach posiadania). Nie wiedzac jaki olej byl (nie wymienilem po kupnie :duh: ) dolalem 10w40 Castrola i tak juz mu zostalo tzn co jakis czas spr stan oleju i dolewalem jak go ubylo ( to byl jakis litro na miesiac (okolo 1000mil). Olalem to po przeczytaniu na stronie BMW ze jest to normalne i nalezy sie tego spodzieac ze olej ubywa w jakims tam zakresie.Po ponad roku auto zaczelo sie dziwnie zachowywac na zimnym silniku. Po odpalniu trzaslo nim jakby dostalo padaczki. Znowu zlewka bo zdarzalo sie to raz na jakis czas, powiedzmy raz na tydzien moze 2 a moze i rzadziej.Niewazne.Takze bral juz olej o do tego doszla nierowna praca na znimnym silnikudodam ze jak go wylaczylem i wlaczylem ponownie w 9/10 problem znikal.Jest ok bo dalej jedzi. W koncu zapalila sie kontrolka Engine Management (pomaranczowy silnik) podjechalem do mechanika niech spr co to jest. Wg niego i jego komputera byl to Termostat. Sama czesc 80 ojro plus wymiana.Po tej wymianie pekl zbiorniczek z plynem chlodzacym. Pewnie silnik nie zostal odpowietrzony i cisnienie wywalio rurke od wezyka :mad2: .Wymienilem. Kontrolka zgasla silnik nie wariowal jak byl zimny. Przynajmniej przez 2 dni :shock: . Postanowilem sie przejechac do Polski to jest 2k mil w jedna strone. Sytacja w polsce sie pogorszyla i po drodze Engine Management znowu sie zapalil i juz nawet na cieplym silniku autem trzeslo sie jak galareta (np stojac na swiatlach). Pierwszy warsztat niz nie znalazl, zero errorw ?? i wogole jest super. No spoko, ale dalej nim trzesie. Pewien nie! zaprzyjazniony mechanik zazadal 300 PLNow (moim zdaniem tylko dzieki kierwonicy po prawej stronie) za sprawdzenie co moze byc przyczyna. Powiedzial ze odma jest walnieta. Koszt odmy 174 PLNow plus wymiana 250 PLNow (jak sie pozniej okazalo wymienil tez cewke zastepujac ja modelem bodajze z e34 i przykrecajac ja na jedna srubke-masakra). Jak reka odjal. Autem przestalo rzucac na dlugi czas. Olej dalej spierdzielal z tym ze juz nie 1litr na 1000 mil a 4 litry na 1000 mil :cry2: , ale to po jakichs 2-3 miesiacach. No i tak juz zostalo. Zaprzyjazniony mechanik i duzo ludzi borykajacych sie z tym problemem obstawia :uszczelniacze na zaworach,uszleke pod glowica uszczelke pod zaworami. Plus pojawil sie u mnie wyciek (jeszcze nie wiem dokladnie z czego ale zakladam ze oleju spod kolektora tzn ze odma moze byc znowu wlanieta lub ktorys wezyk pekl, mechanik zaklada podobnie). Zbliza sie przeglad i troche sie przestraszylem ze obleja mnie za spaliny i za ten wyciek ( sa slady pod autem i silnik jest uwalony). Postanowilem ze w koncu za to wziac :D (tak wiem sam jestem sobie winny). Kupilem odme i wezyki (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=11_2194&hg=11&fg=15 czesc 1,2,3,4,6,7 odma 56 ojro ,wezyki 110 w BMW) filtr oleju ,powietrza plus filtr paliwa (numer 1 , koszt to niecale 100 ojro w BMW http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=13_0918&hg=13&fg=10 raczej przez dlugi czas nie byl wymieniany). Mechanik zalatwi uszczelke pod glowice ,numer 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=11_2169&hg=11&fg=15 ,uczelniacze zaworow i uszczelke pod zawory (nie moglem tego znalezc na REALOEM.com wiec jak ktos wie ktora to czesc to prosze pokazac). Przy okazji wymieniam pasek od alternatora ( koszt to 54 ojro w BMW ,numer 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=11_2190&hg=11&fg=18 ) do tego dochodzi wymiana cewki ( 99 ojro w BMW ,numer 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=12_1051&hg=12&fg=05 ) Swiece wymienialem niedawno wiec dam im spokoj. Oczywiscie wymieni sie tez olej (10w 40 castrol magnatec) plus plyn w chlodnicy. Jesli uwazacie ze cos jeszcze powinno zostac wymienione przy tej robocie to prosze dajcie znac, dzieks. Glowica pojedzie do planowania, koszt okolo 60 ojro wg mechanika. To wszystko bedzie robione za tydzien i tydzien pozniej mam przeglad. Jesli macie cos dodania lub jakis komentarz to porsze piszcie bo szlag mnie trafi jak dalej bedzie zarl olej i co zadarza sie bardzo rzadko dalej trzeslo. Dodam jeszcze ze zamowilem 2 czesci ale one zostana wymienione w pozniejszym terminie , chodzi o MAF - Mass Air Flow Meter (numer 1,koszt to 400 ojro http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=13_0919&hg=13&fg=15 oraz Adjuster Unit (numer 7,koszt 200 ojro http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=11_2879&hg=11&fg=40 ) gdyz wg wielu forumowiczow (plus mechanika) to jest przyczyna dziwnego zachowania silnik jak jest zimny (kumpel z takim samym autem tez mial ten problem i po wymianie jest OK) plus auto wydaje dziwne brzecznie z okoli kolektora wlasnie gdzie ta czesc nr 7 wchodzi( jakby wszystko w srodku latalo). Na czesc numer 7 musze czekac pare tygodni gdyz wg BMW sie nie psuje, taa .A MAF pare dni ale jest 2 razy drozszy. Dlaczego wymiana, tak jak wspomnialem dziwny dziwek to Adjuster Unit wg mnie (spr
).MAF natomiast ma byc lekarstewm na mala moc i troche mulowate zachowanie na niskich obrotach, brak mocy i opozniona reakcja na pedal gazu. To by bylo tyle na dzien dzisiejszy. Mam nadzieje ze za tydzien bedzie ok.Dam znac jak tylko do mnie wroci i sie co nieco przelece :twisted: . Pozdrawiam i dziekuje za jakiekolwiek informacje odnosnie tego tematu.
Opublikowano

Wiatm,

W woli scislosci 28mpg w europie to niestety jest 10l/100km a nie 8.5 bo europejski galon ma okolo 4.55 litra, nie tak jak ten zza oceanu ktory ma 3,78, a swoja droga moja pali identycznie:) olej niestety tez bardzo podobnie :mad2: . Jednak silnik mi pracuje idealnie i nie ma zadnych wyciekow - zupelnie suchy. Pare dni temu kupilem preparat pod tytulem "engine leak stop" czyli "silnik wyciek stop":) i mam zamiar go zastosowac w nadchodzacym tygodniu. wedlug tego co na puszce napisane rozmiekcza i uelastycznia on stara gume i neoprene a z tego co gdzies tam czytalem to uszczelniacze zaworow zrobine sa miedzy innymi z neoprene i podobno przepuszczaja jak stwardnieja na starosc:). specyfik ten nalezy dolac do oleju i ponoc po 300 milach ma byc jak reka odjal:) oczywiscie nie wierze w to ale zaryzykuje przyslowiowe 10 euro, choc by mial mi troszke mniej tego oleju zjadac. Znajomy mechanik co ma warsztat w Cork mowil ze ten preparat naprawde jest niezy na lekko cieknace uszczelki oslony klawiatury a nawet miski olejowej i mysli ze jest jakas szansa poprawic dzialanie uszczelniaczy... pozyjemy zobaczymy.

 

tak czy inaczej dam znac jak juz cos bede wiedzial...

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz z tymi galonami, rzeczywiscie rowna 10ycha wychodzi . Narazie odpuszczam wymiane uszczelniaczy i uszczelki pod glowica. Zagladajac pod kolektor widze upieprzone rurki odmy wiec wpierw to zrobie i zobacze czy bedzie poprawa i jesli tak to jaka. Pozatym doczytalem na forum ze przydaloby sie wymienic uszczelki w vanosie i chcialbym to zrobic jednym rzutem(troche mulowaty jest czasami i z AC jest odczuwalny spadek mocy). Plus nr 5

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=11_2202&hg=11&fg=25

I doleje Teflonu przy okazji wymiany oleju wiec dam sprawozdanie jak to dziala u mnie. W Sobote bedzie robione wiec do nastepnego tygodnia efekty powinny byc widoczne :norty: . Dzieki i pozdrawiam.

Opublikowano

Ja u siebie wymienialem odme jakies pol roku temu zainwestowalem w nowa 50 euro i zadnej poprawy - absolutnie nic sie nie zmienilo mimo ze stara wygladala bardzo zle. Robilem to osobiscie i pamietaj ze da sie to zrobic bez sciagania kolektora dolotowego. Trzeba miec wiotkie rece i duuuuzo cierpliwosci ale sie da. Mechanikowi pewnie nie bedzie sie chcialo bo latwiej kolektor sciagac i dac nowa uszczelke podnoszac przy okazji koszty...

 

pzdr

Opublikowano
Dzieki za info ale chce sciagnac kolektor zeby spr te strone silnika dokladniej i ja troche wyczyscic(za tydzien NCT). Mam wyciek i silnik jest lekko upieprzony, jest to prawdopodobnie odma, a na 100% bede wiedzial dopiero za pare godziny.I nie tylko odme wymieniam ale i wszystki rurki.I jeszcze chce sie dostac do tej czesci gdzie bagnet wchodzi i olej splywa do miski olejowej i zobaczyc czy nie jest zawalona. W kazdym razie mam nadzieje ze bedzie chociaz troche lepiej :cool2: .Pozyjemy zobaczymy.
Opublikowano
Odma i wszystkie rurki wymienione.Sciagniety kolektor.Jedna sie rozsypala podczas wyciagania.Inna byla juz przez kogos "robiona" ,byla przecieta w pol i zalozna prowizorycznie takze to byl moj wyciek. Wymieniony olej plus wszystkie filtry wliczajac filtr paliwa (btw. 1kg ziemi pokrywa , nie wiem jak to sie stalo).Jak narazie przejechalem moze ze 100 km i jest widoczna poprawa w pracy silnika (wymieniona zostala jeszcze DISA ale stara wyglada na zdrowa i nic nie lata w srodku-jak ktos jest zainteresowany to prosze na priv.). Teraz wyzerowalem licznik i zobaczymy ile bedzie jadla oleju. Olej zalany 10w40 Castrol, weszlo 6 litrow mimo ze w instrukcji mialo byc 6.5 (bagnet na maxa).Teraz czas zrobic pare kilometrow i spr czy jest poprawa. Teflonu nie dolewalem...poki co.
Opublikowano

sprzedaj ten gruz lepiej bo bedziesz tak dokladal non stop.

a cieknie ci pewnie nie z odmy tylko uszczelka filtra pokrywy filtra oleju puscila

a co do czesci nr 7 to bedzie tak jak piszesz

mi tez bierze olej i niewiem gdzie

ale te silniki tak maja

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
Pare dni temu kupilem preparat pod tytulem "engine leak stop" czyli "silnik wyciek stop":) i mam zamiar go zastosowac w nadchodzacym tygodniu. wedlug tego co na puszce napisane rozmiekcza i uelastycznia on stara gume i neoprene a z tego co gdzies tam czytalem to uszczelniacze zaworow zrobine sa miedzy innymi z neoprene i podobno przepuszczaja jak stwardnieja na starosc:). specyfik ten nalezy dolac do oleju i ponoc po 300 milach ma byc jak reka odjal:) oczywiscie nie wierze w to ale zaryzykuje przyslowiowe 10 euro,

 

Jeśli chodzi o VALVOLINE STOP LEAK to coś drogo jak 10euro on kosztuje w granicach 15zł, co do brania oleju jest inny preparat z VALVOLINE OIL TREATMENT w tych samych pieniądzach.

Opublikowano

czyli TREATMENT jest od pobierania oleju

a STOP LEAK od wyciekow

?

jezeli tak to przetestuje w najblizszym czasie TREATMENT

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

Witam,

 

Z tego co sie orientuje to treatment to jest preparat ktory niejako zageszcza olej, zwieksza jego gestosc i lepkosc i moze jeszcze inne parametry ale generalnie nic nie naprawia. Gestszy olej poprostu nie przechodzi przez pierscienie tak bardzo i stad konsumpcja jest mniejsza. U mnie problemem sa uszczelniacze zaworow na 100% (diagnoza od kilku dobrych mechanikow plus potwierdzone objawy na forum) i mi bardziej chodzi o rozmiekczenie ich materialu poprzez stosowanie stop leak preparat (ten preparat tak dziala ze witalizuje gume i neoprene rozmiekczajac te) bo czytalem ze glownym problemem w tych silnikach sa twardniejace uszczelniacze zaworow co powoduje ze auto potrafi przerobic niezliczona ilosc oleju:). Nie mowie ze ten stop leak bedzie dzialal ale jest to ostatnia rzecz jakiej chce sprobowac zanim sie poddam i kupie kolejna 5 litrowa banke oleju na dolewki

 

masa52 - treatment powoduje mniejsze spalania oleju poprzez zmiane jego parametrow, stop leak powoduje witalizacje uszczelek silnika przez co zatrzymuje wycieki (jezeli jakas uszczelka jest mocno zniszczona to tylko wymiana moze pomoc)

 

Co do ceny - ktos napisal ze 10 euro to duzo bo w polsce 15zl, troche inne tu ceny w irlandii...

Opublikowano

No i po sprawie, 290 km przejechane, wylaczam silnik i pomaranczowna lampka znowu sie pojawa. Wymiana odmy nic nie dala! Poki co zero wyciekow.

 

mareg - probowales juz ten Engine Stop Leak ?

Opublikowano

Jestem w fazie testow. U mnie zuzycie oleju jest mniej wiecej 1litr na 500 - 600mil. w tej chwili mam przejechane na stop leaku okolo 200 mil a zeby niby zaczal dzialac to musi byc powyzej 200... i do tego za malo go wlalem. dzis bede mial serwis olejowy bo juz najwyzsza pora i zamierzam wlac 5w30 i stop leak ale tym razem podwujna dawke (podobno bezpiecznie jest dac nawet potrojna:) ). Jedno co mnie zastanawia ze od kilku dni nie widzialem niebieskiego baka po odpaleniu silnika - przypadek?:)

Tak jak juz wczesniej pisalem preparat ktory uzywam kosztuje 10euro za 350ml, a w jednym sklepie motoryzacyjnym znalazlem preparat o podobnym dzialaniu za 70euro za 200ml nazywa sie cos jak green nova engine stop leak i gosciu mowil ze zaj....sty jest - drogi napewno:) moze sprobuje w przyszlosci - nie chcialbym zeby ograniczenie zuzycia oleju stalo sie moja obsesja z drugiej strony:) mam ten samochod prawie dwa lata i zawsze tak zjadal olej i jestem w miare przyzwyczajony:)

 

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.