Skocz do zawartości

Poważny problem z układem chłodzenia, MECHANICY SĄ BEZSILNI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy koledzy. Przeczytałem wszystkie posty tyczące się mojego problemu z układem chłodzenia w e46 318i m43 '98. Wymieniłem wszystkie części. I nic. Tragedia.

 

Doradźcie.

 

Przeczytajcie do końca, proszę

 

Zaczęło się tak: Pół roku temu zobaczyłem, że pod dywanikiem kierowcy jest mokro. Oprócz tego zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Okazało się że pod wycieraczką jest właśnie płyn. Wiadomo - nagrzewnica. Temat został sprawdzony, nagrzewnica kupiona i wymieniona. Kupiłem również nowy korek wlewy płynu chłodniczego. Lecz płynu nie przestało ubywać. Okazało się, że pęknięty jest również zbiorniczek wyrównawczy. Kupiłem i wymieniłem na nowy. Płynu dalej ubywało (lecz nie było widać żadnych wycieków). A węże były bardzo twarde. Wszystko wskazywało na uszczelkę pod głowicą. Zleciłem wymianę uszczelki. Głowica była planowana, została sprawdzona jej szczelność, a uszczelka wymieniona. Węże nadal były twarde. Płynu ubywało w minimalnych ilościach (bez widocznych wycieków), lecz pomyślałem że to kwestia nielicznych bąbli powietrza które zostały po wymianie uszczelki i odpowietrzeniu ukłądu. Węże nadal twarde. Nie mając już pieniędzy, kupiłem termostat i zapobiegawczo go wymieniłem. Węże nadal są bardzo twarde. Znalazłem na allegro chłopaka z mojej okolicy (pozdrawiam) który sprzedaje dokładnie taką samą E46 318i m43, powiedziałem mu że chciałbym sprawdzić czy też ma na rozgrzanym silniku takie ciśnienie w układzie chłodzenia. Oczywiście nie miał. Węże nieporównywalnie bardziej miękkie. Wczoraj wywaliło mi troszkę płynu przez zawór awaryjny w korku. Widzę zacieki. Podsumowując: wymieniłem uszczelkę pod głowicą (ze wszystkim co się wymienia podczas takiej naprawy), zbiorniczek razem z korkiem, nagrzewnicę, termostat.

 

Powiedzcie mi, co mam jeszcze zrobić żeby ciśnienie w ukłądzie było normalne. Dajcie proszę jakiś namiar na kogoś w małopolsce kto to ogarnie!

Opublikowano
Zaglądałeś do pompy wody? Może ona jest niewydolna i stąd te problemy, tam chyba jest plastikowy wirnik, moze się rozsypał. Nie jestem specem, nie wiem czy to możliwe ale zajrzeć można.
Opublikowano

Weź tego mechanika, niech rozbierze cały układ tzn.:

Wszystkie kolanka, węże, pompę, termostat, zbiorniczek i chłodnice trzeba wyciągnąć obejrzeć i sprawdzić.

Możesz pominąć te rzeczy które wstawiłeś nowe.

Opublikowano

Witam.

Twarde węże świadczą o zbyt dużym ciśnieniu w układzie chłodzenia. Czyli jeśli uszczelka została prawidłowo wymieniona zgodnie z rzemiosłem i całą procedurą wymiany, to ja bym niestety obstawiał mikropęknięcie bloku silnika. Przez kanaliki w bloku też krąży płyn. Oczywiście to tylko moja sugestia. Oby nie trafiona.

Opublikowano

W tym silniku uklad jest wysokocisnieniowy .

Czesto mechanicy nie majacy doswiadczenia z marka uwazaja ze cisnienie jest za wysokie.

Oczywiscie slabym punktem sa : zbiornik wyrownawczy , kolanko z tyłu głowicy, termostat.

Delikatne nieszczelnosci moga doprowadzic do zapowietrzenia układu i wzrostu cisnienia.

Sprawdzalem kilkanascie samochodow , cisnienia nie było tylko wtedy jak były wycieki z układów.

Oczywiscie moze byc uszkodzona głowica czy uszczelka , pekniecie bloku raczej nie mozliwe.

Głowica powinna byla zostac sprawdzona na ciepło ( w takiej sytuacji).

Reasumujac nie kieruj sie cisnieniem w układzie , sprawdz szczelnosc , i temperature pracy (najlepiej na kompie, z dwóch czujników)

Opublikowano
czesc kiedys jak wymienialem pompe w swojej e36,mialem podobny problem ,znaczy sie po wymianie pompy mialem twarde weze i jak odkrecilem korek to fontanna ,wymienilem termostat to samo,co sie okazalo to ze zle odpowietrzylem uklad ,sprawdz moze czy leci gorace powietrze ,po nagrzaniu,jezeli nie to uklad zapowietrzony,a juezeli sprawdzisz pompe i okaze sie ze sie rozsypala,to mozliwe ze jakis kawalek gdzies cos zatkal,powodzenia
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Witam mam ten sam problem od ponad roku czasu temperatura normalna ogrzewanie jest wentylator sie zalacza glowica sprawdzana uszczelka wymieniona termostat pompa rozne kolanka zbiorniczek zostalo wymienione a problem tkwi przewody jak kamien. i nikt nie jest w stanie tego rozwiazac ale chyba juz tak musi byc w tym silniku.. jak rozwiazesz problem daj znac.. pozdrawiam
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.