Skocz do zawartości

330d - Wymiana kolektora | howto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam prośbę związaną z wymianą kolektora ssącego w e46 330d (184ps) w manualu..

1. Kupiłem używany kolektor (mój się rozszczelnił), jak oczyścić go z wszędobylskiego nagaru? Czy można go przeczyścić np. Karcherem?

2. Na co zwrócić uwagę przy wymianie? Wystarczy tylko odkręcić 12 śrub?

3 Czy jest tam uszczelka, którą trzeba wymienić na nową?

 

Proszę o pomoc, pierwszy raz się za to zabieram, chciałbym zrobić małą fotorelację, żeby przydało się również innym.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

Opublikowano

Cześć,

Też jestem z Trójmiasta i zabieram sie w tym tygodniu za czyszczenie kolektora.

Troszkę się o tym naczytałem, wiec napisze co wiem (może pomoże) :-)

 

  1. Ponoć można czyścić Karcherem (ja zamierzam tak zrobić), nie wiem jak z ew. chemią
  2. Zawór EGR, 12 śrub oraz czujnik z tyłu kolektora (pod podszybiem, które tez będziesz pewnie musiał rozebrać)
  3. Jest 12 uszczelek gumowych (6 okrągłych i 6 kwadratowych), możesz kupić nowe na wszelki wypadek - nie są drogie.
    Jest jeszcze uszczelka gumowa pod EGR'em

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Hej i jak poradziłeś sobie z tematem czyszczenia kolektora?

Jakiego środka użyłeś do wyczyszczenia go z nagaru?

Pozdrawiam i dzięki za info

 

 

Cześć,

Też jestem z Trójmiasta i zabieram sie w tym tygodniu za czyszczenie kolektora.

Troszkę się o tym naczytałem, wiec napisze co wiem (może pomoże) :-)

 

  1. Ponoć można czyścić Karcherem (ja zamierzam tak zrobić), nie wiem jak z ew. chemią
  2. Zawór EGR, 12 śrub oraz czujnik z tyłu kolektora (pod podszybiem, które tez będziesz pewnie musiał rozebrać)
  3. Jest 12 uszczelek gumowych (6 okrągłych i 6 kwadratowych), możesz kupić nowe na wszelki wypadek - nie są drogie.
    Jest jeszcze uszczelka gumowa pod EGR'em

 

/Hubert

Opublikowano

Hello,

no więc ruszyłem moje zabiegane cztery litery i wyczyściłem kolektor dolotowy, przy okazji wymieniłem świece żarowe :-)

Co prawda zdejmowałem kolektor w M57N (204KM), ale w 184KM powinno być podobnie.

Żeby wyjąć kolektor trzeba uporać sie z kablami od wtrysków, ja odłączyłem wtryski z cylindrów 3,4,5,6 - bo przeszkadzały.

Kolektor jest na 12 śrubach z jednej (#5) oraz 7 szpilkach (#9 = nakretka) z drugiej strony + mocowanie w okolicach bagnetu.

Odłączasz czujnik doładowania z tyłu, sterowanie klapkami (u mnie było elektryczne, ale w M57 *chyba* jest podciśnieniowe), EGR (sterowanie i spaliny) a następnie odkręcasz.

U mnie zęby odkręcić ostatnią szpilkę trzeba było odpiąć wtyczkę z listwy CR.

Przy wyciąganiu należny zwrócić uwagę to że tam gdzie miałeś szpilki (okolice #9) od dołu są takie okrągłe uszczelki do dystansów - uważaj żeby Ci nie wpadły gdzie nie trzeba :!:

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMxNDI0X3A=.png

Intake manifold-AGR-Electric. controlled - BMW parts catalog

 

Co do samego czyszczenia to czyściłem preparatem do mycia silników a potem karcherem właśnie (zimna woda, nie mam podgrzewającego).

:!: Uważaj, niektóre preparaty do czyszczenia silników potrafią uszkodzić uszczelki oraz gryzą sie z plastikiem.

Po tym czyściłem jeszcze benzyną a następnie benzyną ekstrakcyjną (pistolet podłączony do kompresora).

Na sam koniec spłukałem Karcherem.

Po tym suszyłem sprężonym powietrzem z kompresora.

 

Do czyszczenia zdjąłem klapki, by ich nie uszkodzić :!:

U mnie są te nowsze klapki, nie widziałem żadnych objawów zużycia, więc je też wyczyściłem, przesmarowałem białym smarem i zamontowałem.

 

Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało :-)

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Kolego powiedz mi jakie zanotowałeś korzyści z takiego zabiegu, ewetualnie czy miałeś jakieś problemy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.