Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

1. mam szybkie pytanie na temat przetwornika ciśnienia turbosprężarki ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 part no. 1). Czy w silniku m47 ma on oznaczenie n75? Czy dostępne na allegro przetworniki dedykowane dla grupy VAG będą pasowały do BMW. Gdzie można tanio i pewnie kupić tą część.

 

2. Druga sprawa dot przepływomierza. Czym różni się 468 od 527? Próbowałem ostatnio dostać się do niego w celu wykonania zabiegu opisywanego przez ROGER-NYSA tj. dziura w przepływce. Niestety wkład jest przykręcony śrubą torx z bolcem w środku. Niestety nie mam i nigdy nie widziałem takiego klucza. Czy ktoś ma pomysł jak to wykręcić?

 

3. Jak uważacie, czy chwilowy spadek mocy przy ok. 2500 obrotów jest spowodowany w/w przetwornikiem ciśnienia czy zaniżonym pomiarem przepływomierza?

 

Jak już się pewnie domyślacie próbuje znaleźć przyczynę spadku mocy. Na hamowni wyszło 125 KM. Do tej pory wyczyściłem egr, czujnik doładowania, kolektor ssący, elektrozawory(przetworniki ciśnienia). Jest już nieźle, jednak auto nie ciągnie płynie. Tak więc szukam dalej, myślę że to właśnie ten przetwornik ciśnienia, powoduje overboosta a póżniej musi korygować.

 

Proszę o pomoc,

pozdrawiam

Opublikowano

Najlepiej sprawdzic pod kompem

Inaczej to wrozenie z fusow.I do wszystkich ktorzy maja w inpie wykrzyknik przy przeplywce ja po jej wyminaie juz go nie mam,wiec raczej ma to jakies znaczenie

Opublikowano

Ja moja przygode z moca rozpoczolem gdy samochod przy 2200-2400 mial strasznego mula. I na to pomogło wymiana elktrozaworka i popsikanie ciegna WD.

 

Ale to nadal nie bylo to...Pozniej to juz kolejno, komp, katay sprawdzane, erg, intercooler czyszczony, sprawdzone wężyki (cześć wymieniona).

Nadla wedlug mnie nie to bo na wyższym biegu rozpędza sie ale bez rewelacji. Kupilem nowa przeplywke 527 a mialem 468 i soft D5 (widac poprzednik cos zmienial juz). Jest jakby lepiej ale minimalnie. Ekonomizer nie dochodzi do 20l na 4 biegu (widzilem 2x320d i w obu dochodził).

Moze źle mierzący przepływomierz zostawia jakis slad w komputerze albo za głęboko szukamy. Moze warto przeprogramowac kompa jeszcze raz . Zgodnie z TISem DIS i interfejs powinien dac rade.

Opublikowano
Wrzuc wykres z hamowni.JA u siebie rozwiazalem problem wymina przeplywki na uzywana 314 i wszystko gra
Opublikowano
u mnie przepływomierz był już wymieniany przez któregoś z wcześniejszych właścicieli. Mam przepływomierz z końcówką 468. Przy tym chwilowym spadku mocy/ciągu nie spada wskazówka na ekonomizerze. Twardo stoi na 20L. Dodam jeszcze, że nie zawsze opisywane przeze mnie problemy występują, tzn. raz ciągnie ładnie i płynie od ok. 2000 do końca a czasami złapie chwilową zadyszkę.
Opublikowano
Co do przetworników ciśnienia to ja kupowałem na allegro nie pamiętam od kogo ale po 125zł i wszystko było ok. Co do śrubek od przepływki to jest specjalny torx 5-cio ramienny z otworem centrującym, ja sobie ostatnio zakupiłem właśnie takie i w warszawie znalazłem je w sklepie na ulicy mińskiej tam przy mercedesie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie przepływomierz był już wymieniany przez któregoś z wcześniejszych właścicieli. Mam przepływomierz z końcówką 468. Przy tym chwilowym spadku mocy/ciągu nie spada wskazówka na ekonomizerze. Twardo stoi na 20L. Dodam jeszcze, że nie zawsze opisywane przeze mnie problemy występują, tzn. raz ciągnie ładnie i płynie od ok. 2000 do końca a czasami złapie chwilową zadyszkę.

 

Jesli przeplywke miales wymienioną to moze masz ten sam problem co u mnie był, tzn. po zakupie autka mialem turbo dziure w pewnym zakresie obrotow, najbardziej bylo to uciazliwe podczas wyprzedzania bo nagle tracila moc a gdy popuscilem pedal gazu i ponownie nacisnąłem to juz szla do konca. Pojechalem do ASO BMW i okazało sie ze poprzedni własciciel wymienił przepływomierz ale nie zrobił adaptacji i panowie wgrali odpowiedni soft i problem znikną.

Opublikowano
Co do przetworników ciśnienia to ja kupowałem na allegro nie pamiętam od kogo ale po 125zł i wszystko było ok. Co do śrubek od przepływki to jest specjalny torx 5-cio ramienny z otworem centrującym, ja sobie ostatnio zakupiłem właśnie takie i w warszawie znalazłem je w sklepie na ulicy mińskiej tam przy mercedesie

 

mógłbyś dać dokładny namiar na ten sklep.

 

u mnie przepływomierz był już wymieniany przez któregoś z wcześniejszych właścicieli. Mam przepływomierz z końcówką 468. Przy tym chwilowym spadku mocy/ciągu nie spada wskazówka na ekonomizerze. Twardo stoi na 20L. Dodam jeszcze, że nie zawsze opisywane przeze mnie problemy występują, tzn. raz ciągnie ładnie i płynie od ok. 2000 do końca a czasami złapie chwilową zadyszkę.

 

Jesli przeplywke miales wymienioną to moze masz ten sam problem co u mnie był, tzn. po zakupie autka mialem turbo dziure w pewnym zakresie obrotow, najbardziej bylo to uciazliwe podczas wyprzedzania bo nagle tracila moc a gdy popuscilem pedal gazu i ponownie nacisnąłem to juz szla do konca. Pojechalem do ASO BMW i okazało sie ze poprzedni własciciel wymienił przepływomierz ale nie zrobił adaptacji i panowie wgrali odpowiedni soft i problem znikną.

 

w jaki sposób sprawdzić czy po wymianie przepływomierza została dokonana adaptacja? Czy jest możliwe aby nowa przepływka działała na starym sofcie i auto miało 125 KM. Czy strata km i mocy nie powinna być większa?

 

Mam jeszcze pytanie o układ wydechowy. Mam wycięty katalizator, jednak została pusta puszka. Czy może to mieć wpływ na moc? Dodatkowo muszę wspawać łączniki elastyczne bo co miesiąc odwiedzam tłumikarzy aby przekręcać wydech bo wali przy odpalaniu. Zastanawiam się także nad wymianą, wycięciem pierwszego tłumika. czy jest możliwe aby był zapchany? Co mam zrobić, wspawać strumienice, co z tym tłumikiem, jakie wymiary łączników elastycznych, słyszałem że jeden nie wystarczy, trzeba dać dwa...

 

PS: Czy mam zrobić coś takiego... fornal to chyba twoja fota i twój pomysł

http://img254.imageshack.us/img254/2096/img3298dx4.jpg

dzięki za opinie

niech moc będzie z nami

Opublikowano
Nie pamiętam dokładnie adresu ale była to ul. Mińska 30 jakoś tak w każdym razie obok tego sklepu z narzędziami po lewej stronie jest serwis BMW, myślę że znajdziesz bez problemu koszt ok. 45zł. Też bym chętnie pojechała na hamownie i się pomierzył ciekawe co by tam pokazało. Po za tym u nas w 2.0d są 2 katalizatory.
Opublikowano
Zdjecie nie jest moje. ALe pomysl znany i jest ok. Sam tak mam, jedyna wada ze rura trochu wisi nizej ale mi to nie przeszkadza.
Opublikowano

czyli pustą puszkę po pierwszym katalizatorze zostawić, a przed drugim łącznik i zamiast drugiego katalizatora/tłumika też łącznik?

 

PS: wymienię przetwornik ciśnienia i zrobię dziurkę w przepływce i zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja z mocą.

 

kilka kucy może siedzieć w sprawach wydechowych, więc proszę o podpowiedz jak to dobrze zrobić...

 

 

pzdr

  • 1 rok później...
Opublikowano
Podłączę się do tematu, jutro planuję wymienić przetwornik ciśnienia od turbo. Jak się zabrać za przewody 9 i 10 ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45 ), wystarczy je wyciągnąć używając większej siły i potem normalnie włożyć czy są one przyczepione jakoś dokładniej (klejem?). Wiem, że pytanie trochę głupie, ale wolę głupio zapytać niż potem żałować :mad2:
Opublikowano
sa tylko nasuniete na krocce... wystarczy mocniej pociagnac ale DO TYLU wzgledem linii prostej rownoleglej do krocca!!! byl przypadek ze ciagneli do gory i pekl krociec... usterka malo widoczna i praktycznie nie zauwazona... w efekcie zostala wymieniona przeplywka, turbina, N75 i MAP Sensor :lol:
Opublikowano
Kolego a kiedy wymieniałeś filtr paliwa ? Turbo to jedno, przepływka to drugie, EGR to trzecie a czwarte to filtr paliwa. Ponad to filtr odmy (separator).
Opublikowano
wystarczy mocniej pociagnac ale DO TYLU wzgledem linii prostej rownoleglej do krocca!!!:

A mógłbyś to jakoś bardziej obrazowo opisać, bo trochę nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić :wink: Może w sytuacji jak zawór jest jeszcze zamontowany w aucie, a ja stoję z przodu samochodu i próbuję wyciągnąć przewody...

Opublikowano
A mógłbyś to jakoś bardziej obrazowo opisać, bo trochę nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić :wink:

hmmm... popatrz na nos pinokia :liar: wyobraz sobie ze nasada nosa [glowa] to np zawor turbiny z kroccem... natomiast ruszajacy sie nos to wezyk podcisnienia ktory rownolegle do krocca jest z niego zsuwany :wink: juz rozumiesz?? :lol:

Opublikowano
A mógłbyś to jakoś bardziej obrazowo opisać, bo trochę nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić :wink:

hmmm... popatrz na nos pinokia :liar: wyobraz sobie ze nasada nosa [glowa] to np zawor turbiny z kroccem... natomiast ruszajacy sie nos to wezyk podcisnienia ktory rownolegle do krocca jest z niego zsuwany :wink: juz rozumiesz?? :lol:

Czyli mam go po prostu delikatnie ruszać na boki i ściągać?

Opublikowano
nie na boki tylko zsunac z krocca...

 

Ostatnie pytanie - czyli najpierw odchylam do tyłu (czerwona strzałka), a potem do tyłu i w delikatnie w górę (zielona strzałka) i ma się zsuwać? :wink:

http://img88.imageshack.us/img88/4188/zaworp.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego nie kombinuj w taki sposob jak przedstawiles bo zlamiesz te krocce! Najprosciej wytlumacze Ci tak... sciagnij wezyk z krocca tak jak sie sciaga condoma z paly... przepraszam moderatorow, ale prosciej juz sie nie da!!! :roll:

http://images39.fotosik.pl/1026/50e547d208aced19m.jpg

 

uważam to za najlepszy tekst jaki spotkałem na tym forum... Wielkie pozdro dla Yoshimura01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.