Skocz do zawartości

E39 - regeneracja dwumasy - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ przerobiłem ostatnio temat koła dwu masowego, dodam swoje.

 

Przy rozwalonym kole dwu masowym miałem objawy jak:

 

przy gaszeniu silnika klekot,

 

w kabinie mamy wibracje jak w ursusie, ale to wszystko zależy od stopnia uszkodzenia koła, w moim przypadku czym bardziej ugrzany był silnik, tym większe wibracje,

 

szarpania w moim przypadku nie było, ale nie wykluczam tego objawu.

 

Ponadto. Koła dwu masowe to dwie masy złączone (sprężynami) i wspólną osią zalane specjalnym smarem. Zabronione jest mycie wodą, chemią przedmuchiwanie kół powietrzem. Jak widzę na Allegro wymyte karcherem koła to gwarantuje wam, że takie cudo będzie w najlepszym wypadku takie jak wyjeliście z auta. Jeśli chodzi o zamienniki Valeo z koła dwu na jedno masowe to pdobno nie ma, są tylko do VW.

Tak więc jeśli macie zamiar jeździć dłużej swoim autkiem to proponuję inwestycje w oryginał. Jeśli na krótko, jest patent spawania dwóch mas do siebie ale jest to oczywiście wielka lipa.

Trzecia opcja to firma z Poznania która takie koła regeneruje i daje 2 lata gwarancji. Z tego co słyszałem to też lipa lecz zastanawiają mnie te dwa lata gwarancji, w końcu to nie mało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie nigdy nie wiedzialem do konca co to jest to kolo zamachowe dwumasowe. Aktualnie po przeczytaniu kilku artykulow, zobaczeniu na zywo, przeczytaniu tego topic'u oraz filmikow (np:

czy
), uznaje, ze to raczej proste mechaniczne urzadzenie, ktore tak na prawde bardzo latwo daloby sie zregenerowac.

 

Czy taka dwumasa wstepuje tylko w dieslach czy wszystkich silnikach?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)

W M62 tez masz dwumasę.

 

Jak pedał sprzegla drzy, to albo

- sprzegło konczy zywot - łożysko oporowe czy coś, nawet jak sama tarcza jest w miarę jeszcze

- luzny walek wejsciowy skrzyni - czyli lozysko w skrzyni.

Podobno zuzyta dwumasa daje tez drgawki sprzegla, jak sie go wcisnie na 1-2cm.

U mnie po wymianie dwumasy sprzeglo dalej drga, wiec nie jest bezposrednią przyczyną.

 

Dwumasa nie znosi strzałów ze sprzegla i jazdy na wolnych obr (diesel), jak sie tego przestrzega to pozyje dlugo. Powinien.

Edytowane przez ar_w
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
OK. A czy w automacie tez jest? Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Automat nie ma dwumasy :-)

 

Choc ma jakieś tam koło zamachowe. Doskonale to czuć jak w 3.0d robi sie przegazówkę. Automat o wiele szybciej wchodzi w obroty od manuala (mniejszy moment bezwładności koła)

Opublikowano
Ok ale po co to ustrojstwo jest w aucie ?? co ono daje ? a jak jade z mala predkoscia to tak jakos huczy jak jade szybciej to ustaje czy to jest objaw konca dwumasy ?? Co myslice o uzywce ?? moze warto zaryzykowac troche szkoda 1500zl na czesc eksploatacyjna wydac no ale coz terzeba to trzeba BMW to nie BMX
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano

Jak huczy, ja bym obstawiał łozysko oporowe, ew. łozysko skrzyni. Objawy padnietej dwumasy masz opisane w postach wyzej.

Z tego co piszą, dwumasa z założenia służy lepszemu wytłumieniu drgań silnika i w efekcie wydłużanie zycia podzespołom w napędzie, bo pracy silnika nie da sie idealnie wyrownoważyc, masz w obrocie 6 cykli, co kazdy zapłon w cylindrze to silne uderzenie w napęd. Dwumasa ma to tłumić. Im wiecej garów, tym rowniej, logiczne.

W praktyce wychodzi na to, ze jest to pomysł wytrzepania kieszeni wlascicielom tych aut, bo efekt jest podobny z systemem jednomasy i tłumikami w samym sprzęgle.

Opublikowano
Rozumiem tylko ze w aucie nie czuc wcale niczego szczególnego gdyby było jednomasowe koło było by to samo apropo jednomasowego koła to słyszałem ze ktoś kiedyś gdzieś zmienił na jadnomase i autko chodziło czy to prawda ??
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano
valeo robi takie zestawy, tj. jednomas + tarcza z tłumikiem drgań skrętnych + docisk zamiast dwumas, polecam wątek o e34 nawet z filmikami przed i po http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=12&t=4296, rozpytywałem i niestety valeo nie robi takich zestawów pod sprzęgło 240mm czyli dla e39 530d, miejmy nadzieje że kiedyś wprowadzi
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam! sorki że odnawiam wątek ale chyba trafiłem w dobry temat. Otóż tak jak kolega piszę u mnie bardzo ciężko zmienić płynnie bieg, gdy dodaje lub ujmuje gaz na 1 lub 2 to mam takie szarpnięcię i stuk. Niby jak gasze i odpalam to nic nie drga ani nie słychać jakiś niepokojących odgłosów. Wymieniłem lewą poduszkę pod silnikiem i tlumik drgań skrętnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.