Skocz do zawartości

E39 - regeneracja dwumasy - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czeka mnie chyba naprawa związana ze sprzęgłem i dwumasą.

Zastanawiam się tylko na co się zdecydować... bo to, że sprzęgło wymienię na nowe to raczej jestem zdecydowany, jakoś odżałuję te kilka stówek... ale co zrobić z dwumasą? Nowa kosztuje potworne pieniądze ok. 2tys. Regeneracja to koszt rzędu 500-700.

Co radzicie? Jak naprawialiście swoje auta w tym względzie? bo w "używkę" to raczej pchał się nie będę... Może jakieś podpowiedzi...sugestie... Może jakieś polecane warsztaty (rejon Białystok-Łomża-Ostrołęka) ?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam zamiar wywalić dwumasę i wstawić jednomasowe koło.

Oczywiście sprzęgło też musi byc inne.

A jeśli ma zostać dwumasa to wstaw nową bo już wiele złego słyszalem o regerowanych.

 

A czy twoja dwumasa wymaga wymiany?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
wiec to chyba dwumasa.

 

chyba? jesli chcesz się pakować w grubsze koszty związane z jej wymianą czy regeneracją, to raczej bądź pewien czy w niej leży problem :)

Opublikowano
klekotanie przy gaszeniu silnika

Moja po wymianie dwumasy dalej terkocze przy gaszeniu. To nie reguła, jak widać.

Ale fakt, nie szarpie już i o dziwo stara dwumasa nie miala znacznego luzu. Nowa ma luz w obrocie ok. 1cm, wiec tym sie nie sugeruj jak już zdejmiesz skrzynie i bedziesz sprawdzał.

Opublikowano
czyli co to klekocze?

jak zdiagnozować uszkodzoną dwumasę?

Mnie też to czeka ale tak na prawdę to zdiagnozować dwumasę możesz dopiero jak masz ją na wierzchu. Póki co kupię zestaw sprzęgła. Po zdjęciu skrzyni się zobaczy czy obecna dwumasa nadaje się do dalszej eksploatacji czy trzeba będzie poszukać innej.

Opublikowano
raczej tak... szarpie podczas jazdy...klekotanie przy gaszeniu silnika...wiec to chyba dwumasa.

 

 

tak jak piszą koledzy,

nie wiem na jakim forum to czytałem ktoś się wypowiadał bardzo krytycznie na temat wymiany kół dwumasowych, zniszczona dwumasa to tak jakby gwoździe wrzucić do skrzyni, nie miłosiernie szarpie etc etc

 

Szarpanie to może być CDV(tylko to podczas ruszania) a gaszenie to po prostu poduszki silnika - sprawdzałeś to???

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Ja też obstawiam u siebie właśnie poduszki silnika. Bo przy gaszeniu jako takiego klekotania nie ma - jedynie delikatne wibracje. Zwłaszcza, że jakeiś 2 miechy temu jak musiałem podjechać do kolesi od wydechów to zrobili mały test. Zaciągnięty ręczny, jedynka wbita i próba puszczenia sprzęgła trochę szybciej niż normalnie - stukało mi coś tam i oni obstawili, ze któraś poduszka pod silnikiem jest już walnięta bo nie powinno tak stukać kiedy silnik wykonuje jakiś ruch.

Pzdr.

Opublikowano

Walnieta dwumasa to szarpie niemilosiernie przy ruszaniu. Niemal tył skacze jakby na boki.

Czuć ją też, gdy jedziesz np. na II biegu i przy puszczeniu gazu są dwa dość silne szarpniecia. Podobnie agresywnie czuć, jak dodasz gazu nawet lekko - jest szarpniecie. Wlasnie przez to, dwumasa nie ma tlumienia. Biegi gorzej wchodzą, a i sprzeglo nie łapie płynnie przy zmianie biegów.

Opublikowano (edytowane)
Walnieta dwumasa to szarpie niemilosiernie przy ruszaniu. Niemal tył skacze jakby na boki.

Czuć ją też, gdy jedziesz np. na II biegu i przy puszczeniu gazu są dwa dość silne szarpniecia. Podobnie agresywnie czuć, jak dodasz gazu nawet lekko - jest szarpniecie. Wlasnie przez to, dwumasa nie ma tlumienia. Biegi gorzej wchodzą, a i sprzeglo nie łapie płynnie przy zmianie biegów.

właśnie jest dokładnie tak jak napisałeś... szarpie...aż mnie coś boli :cry: ... Z tym, że akurat u mnie biegi wchodzą leciutko a tarcza sie nie ślizga

może coś takiego:

1. http://allegro.pl/item1003136635_kolo_zamachowe_dwumasowe_bmw_e39.html

lub

2. http://allegro.pl/item1004949274_kolo_zamachowe_dwumasowe_bmw_520i_e39_320i_e36.html

?

Edytowane przez Wojciech35
Opublikowano

Ty chyba chcesz żeby to była dwumasa

 

Sprawdź lub wytnij zawór CDV, bo to są identyczne objawy!

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano (edytowane)

chyba proste że nie chce by to była winna dwumasa.

Jeszcze mi tylko zdradź co to jest ten zawór CDV i gdzie go szukac? Akurat w sobotę wjeżdzam na kanał bo zmieniam olej...to sprawdzę przy okazji i ten zawór

 

a tak a'propo... oprócz szarpania przy ruszaniu, to strasznie szarpie podczas jazdy gdy nagle dodam lub ujmę gazu...

Edytowane przez Wojciech35
Opublikowano
Z tym, że akurat u mnie biegi wchodzą leciutko a tarcza sie nie ślizga

 

Nie, że ślizga, tylko agresywnie łapie. Coś całkiem odwrotnego. Chwytasz róznicę?

Wciskasz sprzeglo, zmieniasz bieg, puszczasz sprzegło - i nijak nie idzie wyczuć, zeby to zrobić płynnie, bez szarpnięcia.

Ktoś z boku powie, ze nie umiesz jezdzisz, bo szarpiesz przy zmianie biegów, uściślając.

Opublikowano (edytowane)

chwytam chwytam... mam za kółkiem miliony kilometrów... :D

ale nie zauważyłem u siebie takich objawów..agresywnego łapania.

No ale dzieki...w sobotę nurkuję pod auto u sprawdzę ten zawór CDV... Obyś miał rację. Jesli tak to dobra wódka dla Ciebie...

Edytowane przez Wojciech35
Opublikowano

CDV to opoznienie zasprzęglania.

Uszkodzenie wiazaloby sie wlasnie z uslizgiem po zmianie biegu i na pewno nie ma nic wspolnego z szarpnieciem przy dodaniu/ujęciu gazu.

Jesli wtedy tez szarpie i nie ma przy tym stuków, to na 95% dwumasa. Zuzyte sprzeglo przy nierownej tarczy takze daje szarpanie przy ruszaniu, ale dwumasa, z tego co doswiadczylem, daje specyficzne drgawki. Dobry magik powinien od razu wyczuć dwumasę.

 

Wymien najlepiej komplet dwumasa + sprzeglo

Opublikowano

kolego ar_w masz rację ale przy ruszaniu CDV w pewnym momencie sprzęgła będzie też szarpało autem.

 

Niech autor napisze czy szarpie tylko przy ruszaniu czy przy każdej zmianie biegów bo to jest ogromna różnica.

 

Nauczony jestem żeby eliminować problem od najtańszych rozwiązań

 

A problem ślizgania sprzęgła, wrzuć jedynkę, nie ważne czy szarpnie czy nie, i pedał w podłogę, jak obroty będą rosły a prędkość nie to sprzęgło do wymiany.

 

Gdzieś jeszcze słyszałem coś o odpowietrzaniu sprzęgła ale to już wróżenie z fusów

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Faktycznie warto posprawdzac inne podzespoły, podobne efekty mogą dawac zerwane tuleje tylnej belki - sprawdz je, ale to bys slyszal pukniecia z tyłu.

Odpowietrzenie, ale przed tym wymiana plynu hamulcowego tez może coś dać. Jak jest stary, dawno nie wymieniany, to wręcz wskazane. Tylko, ze zapowietrzone sprzegło nie ma nic wspolnego z szarpnieciem przy dodaniu/ujęciu gazu, jesli tak sie dzieje i nie ma przy tym metalicznych bądź głuchych stuków, to ja stawiam na dwumasę.

Opublikowano
Niech autor napisze czy szarpie tylko przy ruszaniu czy przy każdej zmianie biegów bo to jest ogromna różnica.

szarpie tylko przy ruszaniu..potem już nie.

 

A problem ślizgania sprzęgła, wrzuć jedynkę, nie ważne czy szarpnie czy nie, i pedał w podłogę, jak obroty będą rosły a prędkość nie to sprzęgło do wymiany

nie, tak sie nie dzieje! jedynka i pedał w podłogę i obroty spadają i prędkość rośnie!

 

Jesli wtedy tez szarpie i nie ma przy tym stuków, to na 95% dwumasa.

stuki są... jak jadę wolno...powiedzmy II bieg..i kiedy wysprzęglam...to słychac takie metaliczne stuki. Jak puszczę sprzęgło...to również słychać taki sam stuk.

Opublikowano

stukać może wałek wejsciowy do skrzyni. Nie wiem jak w TDS'ach, ale w 3.0d to chyba kazda ma tam luz.

Zacznij od tyłu, sprawdz tuleje belki (masz touring?) lącznik elastyczny, podporę, poduszki pod skrzynią, pod silnikiem. Jesli nie ma tam nic niepokojącego, to sciagaj skrzynie.

 

Aha, teraz widze, ze masz 2.0i. Jesli terkocze przy gaszeniu w benzyniaku, to już z 95 rosnie do 99%, ze to dwumas :|

Chociaz terkotac moze wlasnie ten walek wejsciowy i zapewne terkot cichnie, jak gasisz silnik z wcisnietym sprzeglem?

Cholera, ciezka sprawa, zeby sie nie wpakowac w niepotrzebne koszty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To terkotanie przy gaszeniu to faktycznie może byc wina skrzyni biegów.

U mnie też to słychać od kiedy ma to auto. Dwumasa by pewnie juz padła przez ten czas.

U mnie mocno szarpie autem jak jadę na wstecznym. ruszam na wstecznym i zupełnie puszczam sprzęgło i pozwalam się tak toczyc bez gazu. I jak lekko wtedy dodam gazu to kangurek murowany pomimo , że już sprzęgło puszczone. I mocno wtedy słychać stukania z pod auta.

zastanawia mnie to.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ar_w...dzieki za wszystkie podpowiedzi... w sobotę nurkuję pod auto i bede sprawdzał...choć skrzyni to nie wyciągnę..bo auto potrzebne do jazdy.

co zaś się tyczy tulei tylnej belki to to odpada by wymieniłem w ubiegłym roku wszystkie cztery.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CDV to w zasadzie żaden zawór tylko mały kalibrowany otworek. Nie znam jego średnicy ale mały < ponizej 1mm.

Ja osobiście nie wierzę w jego awarię chyba , że masz płyn hamulcowy nigdy nie zmieniany i bardziej przypomina smar niż płyn.

Sprawdź jakośc płynu a najlepiej go zmień jeśli nie jest zbyt młody.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam mam chyba podobny problem ale mam troche inne objawy

 

-pedał sprzęgła drga

-jak gaszę autko do coś skrzypi,piszczy

-jak wcisnę leciutko sprzęgło to coś "rzęźi" grzechocze :/ bez względu na to czy jadę czy stoję.

ale i nie mam żadnych więcej objawów nic nie szarpie autkiem nic nie trzęsie Proszę o pomoc bardziej rozeznanych w temacie Pozdrawiam

(oOO \ (||||)(||||) / OOo)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.