Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć !

 

Mam możliwość załatwienia sobie za "psie" pieniądze silnika 4.2L V8 od audi s8. Do silnika zapewne będę musiał kupić skrzynię (myślałem o skrzyni od e36 M3). Niestety na tyle tylko wpadłem sam. Nie jestem asem jeśli chodzi o motoryzację, dopiero zaczynam się tym pasjonować. Z innych tematów wyczytałem że oprócz silnika zwykle wymienia się most, chciałbym zapytać się także o co chodzi z tą całą SZPERą i procentami dodawanymi na koniec, np. SZPERA 50%. Z tego co wyczytałem na wikipedii, jest to system równania mocy przekazywanej na koła, lecz czy samochód z tą całą SZPERą ma dużo lepsze osiągi ? Na sam projekt przeznaczone mam +/- 12000zł. Póki co mam wybebeszoną e30-tke która czeka aż ktoś ją pomaluję :) Malowania i felg nie należy wliczać w cenę. Do betki chciałbym także wrzucić klatkę, tylko nie bardzo wiem jaki jest tego koszt. Póki co mam 2 koncepcje na auto :

 

1) A'la limuzyna z dużym silnikiem, gracją i skórkami ;)

2) Potwór z klatką i kubełkami

 

Was, użytkowników prosiłbym abyście podali mniej więcej koszta części, które muszę dokupić. Nie trzeba wymieniać wszystkiego, tylko to co polepszy osiągi, gdyż mam znajomego mechanika, który resztę bez problemu dobierze.

 

pozdrawiam i bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)

Opublikowano
A jak ta skrzynia pasuje do silnika bo raczej marnie watpie ze wystarczy przespawac dzwon :( pozatym fajny plan ale szpera nie sluzy poprawie osiagow a prowadzenia :mrgreen: Jakby co to mam hamulce do twojego auta brembo 4 tloczkowe z adapterami :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Mogę mieć także silnik V8 od starej siódemy 4.0, tam miałbym także cały osprzęt (była bita, skasowany cały tył, więc przodzik jest ok). Na zdrowy rozum z s8 miałbym lepsze osiągi, lecz może być faktycznie kłopot z dobraniem części. Co sądzicie na ten temat ?
Opublikowano

założyłbym silnik M60B40 z tej siódemki silnik od S8 dużo mocniejszy nie będzie a nawet w 43,0 będziesz się usiał sporo nauczyć, żeby się nie zabić i wykorzystać ten potencjał. Do tego silnik z S8 ma kijowa charakterystykę bardziej przypomina wyżyłowane R4 jak pełnokrwiste V8.

 

Zastanwiam się tylko, czy 12 000 Ci starczy na SWAP M60B40 do E-30 na porządnie ??

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Na silnik starczy wraz ze skrzynia :)

wap jest juz opanowany robocizna to 2 tys wiec trzeba kupic silnik za 10 tys :)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

wap jest juz opanowany robocizna to 2 tys wiec trzeba kupic silnik za 10 tys :)

Czy ja dobrze zrozumiałem - 2 tys. za wstawienie do e30 silnika V8 z Audi S8? :roll: No nie wiem, kto to koledze zrobi... Przy wrzucaniu V8 z BMW wołają sobie ok. 3 tys. za samą robotę, a 2 tys. to kosztuje wstawienie m54b30.

Generalnie, wstawienie m60/62 do ok. 12-13 tys. na gotowo, z wszystkimi częściami. Przy silniku z Audi S8 weź poprawkę na to, że nikt tego chyba (przynajmniej w PL) nie robił i na bank przy samej robocie wyjdzie wiele problemów, które zapewne okażą się dość kosztowne w rozwiązaniu.

Problem może być też z elektroniką - taki silnik, sterowany ECU, pracuje w oparciu o sygnały z dochodzące do ECU z różnych czujników (ABS, kontrola trakcji, sondy lambda itp), więc i to wypadałoby ogarnąć (przykładowo - silnik s54b32, czyli tego z M3 e46 nie chciał pracować bez zegarów dokładnie z tego modelu, chociaż ostatnio z tego co wiem, ktoś to ogarnął).

O skrzyni z m43 to raczej bym na Twoim miejscu zapomniał - zostanie "zmielona" :D A nawet jakbyś chciał inną wstawić, od BMW, to dochodzi do tego, tak jak ktoś wyżej napisał, przespawanie dzwona od oryginalnej skrzyni Audi, ewentualnie montaż ori skrzyni z Audi - no ale wtedy dochodzi kwestia mocowań.

Aha, no i Twojej ocenie pozostawiam kwestię, czy mając 340/360 KM pod maską chcesz śmigać na seryjnych hamulcach :lol: Jeśli nie to dochodzi konwersja na 5 śrub i zaadaptowanie hebli z M3 e36 np., ewentualnie pozostajesz przy 4 śrubach, ale dajesz większe koła (żeby zmieścić większe tarcze) i bawisz się z adapterami zacisków z innych modeli.

Opublikowano

Nie ja mowilem o silniku M60/62 za niego biore 2 tys :mrgreen:

Silnika audi bym nie probowal nawet wlozyc no napewn nie tej v8, nie warto rzezbic dla tego motoru jak juz wybral bym 2,7 z s4 :)

A jeszcze lepiej 2JZ z toyoty :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zajrzyj na http://www.rwd-klub.pl/viewtopic.php?t=397 To jest mój kumpel. Ogólnie robią cuda. Typowe auta do driftu. Ostatnio zmieścili w E30 silnik od 7-ki w dodatku z całym wiskiem. Znają się na robocie. Zrobili już dużo projektów. Sam widziałem jak wkładają taki silnik jak mój i byłem przekonany że nie wejdzie. Z nimi możesz pogadać i popytać co potrzebne i jak to widzą. Powiedz że SZOKOL cie polecił. Gadaj z Łokciem albo Sylwkiem.

Możesz sobie u nich nawet klatke wstawić albo ręczny hydrauliczny.

Opublikowano
A co to za problem wsadzic silnik z 7-ki to nawet bardzo popularne wsadzac silnik m30b35 rzadsze ale tez pare sztuk jest z m70/73 nawet znam z silnikami nissana sr20det i 25dett w wawie jezdzi e30 z 2jz toyoty naprawde wsadzic silnik to pikus w przypadku audi problemem jest przeniesienie napedu patrz dobranie skrzyni biegow

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.