Skocz do zawartości

330d E46 184KM i 204KM FL wady, zalety, różnice, opinie itd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie do posiadaczy tych dwóch modeli, a nawet do konkretnych osób, które mają odpowiednią wiedzę w tej dziedzinie i nie chodzi mi tu o modele wersji xd ani też wypowiedzi specjalistów, którzy "gdzieś tam kiedyś słyszeli od kolegi lub też nawet widzieli kiedyś coś takiego" interesują mnie tylko konkretne fakty i sprawdzone dane

 

można powiedzieć, że forum przejrzałem wzdłuż i w szerz i nie znalazłem konkretnych wypowiedzi odnośnie tych dwóch silników, są różne wypowiedzi ale niestety bardzo porozrzucane po wielu tematach np:

330d 184KM vs 320d 150KM ?,

330d czy 320d? który silnik lepszy? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=120861&hilit=320d+330d

330D Czy warto, jaki silnik, wady, zalety ?? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=113325&hilit=330 ten jest bardzo podobny ale został zablokowany za "wodolejstwo"

320d czy 330xd - co wybrać?http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=118980&hilit=330&start=15

jest jeszcze wiele innych tematów które już przejrzałem ale nie chce mi się ich wszystkich wyliczać:)

 

Więc jak w temacie proszę o opinie na temat tych dwóch silników, a w szczególności ciekawi mnie:

- ponoć 330 mają urywające się klapki ale czy występują one w obu modelach??

- czym się różnią te dwa silniki?? i skąd ta różnica 20KM skoro oba są po FL jest to winą chipa czy może konstrukcja silnika jest inna?

- czy jest odczuwalna różnica w trakcie jazdy pomiędzy tymi dwoma silnikami?

- czy któryś z silników jest bardziej awaryjny?? jeśli tak to co najczęściej się psuje?

- czy któryś z silników nie nadaje się do małych poprawek mocy z powodu jakieś wady konstrukcyjnej lub innej wady która sprawia że nie jest to wskazane?

 

jeszcze jedno pytanie co jest nie tak z autami z Włoch?? mają przebiegi rzędu 500k czy coś innego? bo że nie dbają z zewnątrz i wewnątrz o auta to już słyszałem ale jak ma się to do silników?? z Polski ponoć tez jest nie ciekawie kupować auto ale przecież każdy z Was będzie chciał kiedyś sprzedać auto i czy nie zastanawialiście się że do Was również nie będą mieć potencjalni kupujący zaufania z powodu zarejestrowanego auta w PL?

 

Proszę o konkretne odpowiedzi na pytania lub przedstawienie własnych istotnych wad lub zalet ale nie w formie wypracowań.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Co do Twoich pytań to:

- silniki N57N 204 KM ma własnie te klapki które sie lubią urywać zaś N57 184 KM ich nie ma

- silnik 184 KM jest to silnik CR pierwszej generacji a 204 KM CR drugiej generacji stąd ta różnica mocy. Silnik 184 KM nie jest po FL wychodził on od 1998-2002 czy 2003 roku w 2003 zaczęły wychodzić już 204 Km a lift zaczął się w kwietniu 2001 r wiec jak widac przez jeszcze pewien okres samochody po FL maja starsze silnki.

- jak sie jeździ , czy jest różznica tego nie wiem nie jeździłem 204 KM

- pewnie jak czytałes tutaj posty to zauważyłes ze nie ma z tymi silnikami problemów. Silnik ten w 2004 roku dostał nagrodę za najlepszy silnik.

- jak jeden tak i drugi bardzo lubią chiptuning tylko wskazana jest skrzynia manualna bo automaty pracują na granicy wytrzymałości

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Ja zaś odniosę się do pytania o auta z Włoch. Ktoś na forum, bodajże Jakub, zażartował kiedyś, że auta z Włoch są gorszę ponieważ handlarze sprowadzający z Niemiec tak mówią :D I to jest dosyć trafna uwaga. Jest to mit, którym raczej nie warto się sugerować tylko po prostu kierować stanem technicznym. To, że sporo z nich jest porysowana czy poobijana to prawda ale przecież podczas zakupu widać co się bierze i jeśli auto jest w porządku to na pewno nie należy go skreślać z powodu jego pochodzenia. Pzdr.

 

Ps. Weź też do siebie to co pisze kolega wyżej o chipie w przypadku połączenia tego silnika z automatyczną skrzynią biegów. Na forum krąży wiele opinii iż skrzynie te nie wytrzymują wysokiego momentu, który auto posiada 'po programie'.

Opublikowano

małe zapytanie do kolegi ziomekthx, bo o silniku 184 czytałem, że jest CR pierwszej generacji i tak jak zaznaczyłeś jest on produkowany do 2003r, czyli są modele które łapią się na FL lecz jeszcze ze starszym silnikiem, ale czy mam przez to rozumieć, że mimo FL, to są to te same silniki które były montowane w modelach od 1998r? nie nastąpiła żadna modernizacja w tym 2001r? i te w 1998r też już były CR??

jeśli nie jeździłeś tym 204KM to rozumiem, że tym 184 tak, więc jak możesz go ocenić? wiadomo że jest to już R6 więc kultura pracy jest wyższa niż w R4, ale czy sprawia jakieś problemy? czy jesteś/byłeś zadowolony z tego silnika, czy raczej odradzasz z jakiś powodów?

 

tak o tym, że skrzynia w automacie lubi siadać również czytałem, dlatego nie pytam o automaty i xd które również mogą być kłopotliwe, interesują mnie opinie na temat zwykłego manuala

 

na razie dziękuję za konkretne posty ale nadal czekam na kolejne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiec tak silniki w 330d to R6 czy to 184 czy 204 KM i wszystkie były CR. Silniki 184 KM wychodziły od 1998 do 2003 i nawet podczas FL nie było w nich żadnych zmian, jedynie tylko nadwozie. Co do silnika 184 KM nie mam żadnych zastrzeżeń podczas 2 lat wymieniłem tylko termostat który juz był uszkodzony gdy kupiłem auto. Jesli masz na tyle kasy to kupuje 204 KM nowszy mocniejszy i silnik tez dobry

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ja zaś odniosę się do pytania o auta z Włoch. Ktoś na forum, bodajże Jakub, zażartował kiedyś, że auta z Włoch są gorszę ponieważ handlarze sprowadzający z Niemiec tak mówią :D I to jest dosyć trafna uwaga. Jest to mit, którym raczej nie warto się sugerować tylko po prostu kierować stanem technicznym. To, że sporo z nich jest porysowana czy poobijana to prawda ale przecież podczas zakupu widać co się bierze i jeśli auto jest w porządku to na pewno nie należy go skreślać z powodu jego pochodzenia. Pzdr.

 

Ps. Weź też do siebie to co pisze kolega wyżej o chipie w przypadku połączenia tego silnika z automatyczną skrzynią biegów. Na forum krąży wiele opinii iż skrzynie te nie wytrzymują wysokiego momentu, który auto posiada 'po programie'.

 

 

Moje jest właśnie z Włoch, Włosi to syfiarze to fakt, jak kupowałem auto i miałem ograniczone środki ( jak każdy kto kupuje auto) liczyło się dla mnie tylko to żeby pod machą wszystko grało i żeby środek nie miał większych uszkodzeń mechanicznych.

 

Silnik był i jest w porządku, środek doprowadziłem prawie do 'fabryki' karcherem (140zł), z nadwoziem jest trochę lipa bo we Włoszech i Francji jest taka kultura że się stawia auto przy ulicy nie zaciąga ręcznego żeby ktoś następny mógł się w nawet za mała dziurę wepchnąć więc rysy są. Ma to też Swoją zaletę, bo praktycznie jeżeli na jakimś elemencie nie masz rys to znaczy że był on wymieniany/lakierowany na nowo więc rozpoznać 'dzwona' jest dużo łatwiej niż w autach z Niemiec.

 

A tak po za tym to auta są ok, są dobrze wyposażone tylko potrzebują picu i glancu;)

...::: Banditen Motoren Werke :::...

Dlaczego BMW?? Bo przedni napęd jest dla małych dziewczynek ;P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auta z Włoch niestety nie można sprawdzić pod względem historii serwisowej a Włosi wcale nie robią mniej kilometrówod niemców.

 

Codo pytania: kup z silnikiem 204 konie i z 6 biegowym manualem lub automatem. 184 konie do xd jest za słabe - maiłem i wiem comówię. Zresztą popatrz na filmiki na youtube.

Pozdrawiam
Opublikowano

 

- pewnie jak czytałes tutaj posty to zauważyłes ze nie ma z tymi silnikami problemów. Silnik ten w 2004 roku dostał nagrodę za najlepszy silnik.

 

to wejdz sobie na podforum "piątki" e39, tam mozna odnieść wrażenie że co 3 post jest o problemach z 3.0d

u nas w e46 głównie 2.0d bo takich jest najwięcej.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Auta z Włoch niestety nie można sprawdzić pod względem historii serwisowej a Włosi wcale nie robią mniej kilometrówod niemców.

 

 

teoretycznie z Włoch nie da się sprawdzić historii serwisowej, ale ja jak bardzo przycisnąłem Pana w ASO, jakimś sposobem ściągnął dane na temat mojego auta, i mi je przedstawił

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

aha

Jesli masz na tyle kasy to kupuje 204 KM nowszy mocniejszy i silnik tez dobry

ale jak już wcześniej pisaliśmy posiada te nieszczęsne klapki które potrafią zniszczyć silnik koszt takiej naprawy 6-7tys? a wymiana kolektora ok 2tys więc ma sporą wadę którą trzeba kontrolować a dostać sie tam też za pewne nie jest łatwo.

 

i czy więcej niespodzianek już te modele nie posiadają? typu wtryski turbo itd? czy przy dobrej eksploatacji i zalewania normalnego paliwa coś grozi tym podzespołom? bo same turbo nawet nie jest takie drogie na allegro za ok1000zł ale pewnie jakieś regenerowane które nie wiadomo jak długo będzie działać pewnie nie tyle co oryginał no a wtryski?? chyba też nie siadają wszystkie na raz tylko jeden może dwa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aha
Jesli masz na tyle kasy to kupuje 204 KM nowszy mocniejszy i silnik tez dobry

ale jak już wcześniej pisaliśmy posiada te nieszczęsne klapki które potrafią zniszczyć silnik koszt takiej naprawy 6-7tys? a wymiana kolektora ok 2tys więc ma sporą wadę którą trzeba kontrolować a dostać sie tam też za pewne nie jest łatwo.

 

i czy więcej niespodzianek już te modele nie posiadają? typu wtryski turbo itd? czy przy dobrej eksploatacji i zalewania normalnego paliwa coś grozi tym podzespołom? bo same turbo nawet nie jest takie drogie na allegro za ok1000zł ale pewnie jakieś regenerowane które nie wiadomo jak długo będzie działać pewnie nie tyle co oryginał no a wtryski?? chyba też nie siadają wszystkie na raz tylko jeden może dwa?

 

Mysle ze z tymi klapkami to nie taki problem, kiedys tu na forum napisał ktoś ze użytkownicy tych 204 KM wyciagaja te klapki wiec mysle ze sprawa jest do rozwiazania

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
no i nie zapominaj że w 3 3.0d ma lżejsze życie niż 2.0d - duży silnik w małej budzie się mniej męczy, może dla tego żywotność w 3 jest większa niż np. tego samego silnika w 5 ???ale to takie gdybanie :) miałem 184KM z virusem i nie narzekałem teraz mam 184KM po FL bez virusa i w automacie i też nie jest źle, choć już chodzi mi po głowie troszkę mocy :)a i 184KM jest wyraźnie mocniejsze niż 2.0d 150KM - mam porównanie na co dzień :) zdarza mi się polatać 2.0d :)myślę że do wad dorzucić trzeba tuleje wahaczy przednich - które mam wrażenie że dostają mocniej niż w 2.0d a sa takie same( nawet wahacze są takie same ) a motor cięższy z przodu leży .
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto z Włoch to nie zawsze syf, sam miałem poprzednie e46 z Włoch i każdy kto widział, chwalił.

Moje BMW miało malowana maskę i przedni zderzak, kilka drobnych rysek. Ogólnie bardzo sobie je chwalę.

Auto może być brudne, ale nie zniszczone. I takie brzydkie kaczątko z włoch można trafić.

200-300 zł na myjni i masz silnik i wnętrze jak nowe.

A co do aut z Niemiec to coraz częściej spotyka się tam włoszczyznę :mrgreen:

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Czy to mozliwe iz 330D z konca 2001 roku ma silnik 204 konny ?

 

Mam na oku takie właśnie auto w niemczech. Jest ono nadal w rekach pierwszego wlasciciela ktory twierdzi iz jest to wersja 204 konna.

 

Jedyne co posiadam to VIN

WBAEL91090PA25387

 

pozdrawiam

seb

Opublikowano
Witam serdecznie,

 

Czy to mozliwe iz 330D z konca 2001 roku ma silnik 204 konny ?

 

Mam na oku takie właśnie auto w niemczech. Jest ono nadal w rekach pierwszego wlasciciela ktory twierdzi iz jest to wersja 204 konna.

 

Jedyne co posiadam to VIN

WBAEL91090PA25387

 

pozdrawiam

seb

 

Jeśli nie zmieniał silnika to nie jest to możliwe. Auto z fabryki na pewno wyjechało z silnikiem M57 184KM. Ten 'koniec roku' to 9/2001. Może właścicielowi chodzi o to, że zrobił chipa na 204KM ?

Opublikowano
z innej beczki trochę jak się sprawdza czy lusterka są elektrycznie zamykane? jest do tego jakiś przełącznik?? czy np wszystkie elektryczne lusterka są zamykane, podgrzewane, fotochromowe? i czy po nr vin można sprawdzić jakie są lusterka?

 

Jeśli są elektrycznie składane to mają przycisk w kształcie takiego małego kwadracika oznaczonego nr 3 na rysunku poniżej.

 

http://img202.imageshack.us/img202/6619/24951044.th.jpg

 

Co do drugiego pytania to wydaję mi się, że w e46 nie występowały zewnętrzne lusterka fotochromowe. Chyba tylko wewnętrzne było dostępne

Opublikowano

Nie, lusterka fotochromowego nie było w standardzie.

Prawie każde e46 ma przycisk "BC" na manetce od kierunkowskazów, którym sprawdza się średnie spalanie, temp. zewnętrzną, średnią prędkość, zasięg i godzinę. Informacje te wyświetlane są na zegarach na wyświetlaczu od przebiegu. Jeśli będziesz miał nawigacje to możesz te informacje sprawdzać również na jej monitorze ;)

Opublikowano

no to ja dodam 3grosze

 

184 konie w manualu 5 biegów

204 konie w manualu 6 biegów

 

ja mam 204 w automacie i jest rewelacja nie zamierzam chipować bo skrzynia by tego nie zniosła podobno ale przy tych wartościach jest dobrze

skrzynia chodzi rewelacyjnie nie czuć w ogóle zmiany biegów i zmienia wtedy kiedy bym to zrobił w manualu czy to przy sportowej jeździe czy normalnej .

 

co do klapek w kolektorze to podobno są też w 184 konie w automacie

ale nie ma się tym za bardzo przejmować trzeba je po prostu usunąć dla świętego spokoju :

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225

życie zaczyna sie od 200km/h

http://royy.net/~serfer123/bmw/7.JPG

Opublikowano

witam kolegę , może moje info coś pomogą :wink:

Ja swoja 3.0d 184km , automat , 2001.08 mam trochę ponad pół roku i jedyna usterka na jaką się napotkałem (częsta awaria także u innych użytkowników) to TERMOSTAT główny .

Co do spalania to moja przy jeżdzie po mieście pali 7,5-8l a czasem jeżdze kolegi 2,0d 150km też automat i też turing i nie zchodzi z 8,5-9 co świadczy o tym że 3.0 ma lżej i pali mniej ... a te 34KM wbrew pozorom to wielka różnica :wink:

Opublikowano

z tego co się orientowałem to tak

wszystkie 204 konie miały 6 biegów nawet po realoem widać że od liftu 6 biegów styczen 2003

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX91&mospid=47672&btnr=23_0926&hg=23&fg=05

 

i lipiec 2005 końcówka serii też 6 biegów

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX91&mospid=47672&btnr=23_0926&hg=23&fg=05

 

więc 204 konie raczej nie wychodziły z 5 stopniową skrzynią biegów

 

co do klapek jeszcze tego nie robiłem ale myślę o tym intesywnie :) będę to robił za jakieś 2000km bo się wymiana olejów i filtrów szykuję to przy okazji i to pewnie zrobię

nie sądzę żebym zaślepki sprowadzał z UK zbędna rzecz raczej zrobię to na te zwykłe śrubki

chyba że ten koleś zacznie produkować te zaślepki w polsce i sprzedawać ale na razie nie ma chetnych żeby tym chandlować bo producent

już jest :)

 

chandlowac :arrow: handlowac

życie zaczyna sie od 200km/h

http://royy.net/~serfer123/bmw/7.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.