Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Czy ktoś spotkał się z takim problemem w silniku n42b20. Kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany potrafi trochę zamulić na 1 , 2 i 3 biegu w niskich obrotach (ok 1500) - zdarzyło mi się to parę razy podczas jazdy po mieście. Zauważyłem że podczas jazdy: puszczam gaz, wciska nie za dużo – muli, po czym zaskakuje, zrobię tak ze 3, 4 razy to potrafi zapalić się żółta kontrolka która nie pali się cały czas tylko błyśnie parę razy 3 czy 4 i gasnie. Podczas mulenia wcisnę więcej gazu też potrafi sie zapalić, błyskać i gaśnie

Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem że jest dziura na połączeniu gumowym pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą co od razu zakleiłem tymczasowo taśmą – nic się nie zmieniło.

Trochę poczytałem o rożnym muleniu ale raczej to było już po nagrzaniu silnik podobnie z tą kontrolką. I tak proszę o rade bo zamierzam przejrzeć najpierw czy nie łapie gdzieś lewego powietrza i stan świec, czy tylko odma i jej węże czy jeszcze coś jest do sprawdzenia, może układ paliwowy - nie wiem kiedy był wymieniany filtr a autko ma przejechane 112 tyś. Km.

I jeszcze jedno, co to jest za układ i jak pracuje:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3198&hg=11&fg=50

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozliwe ze łapie lewe powietrze, ale pierwsze co to podjedz na kompa i zobacz czego dotyczy błąd zapisany w ecu.
Opublikowano
Po weekendzie podjadę na diagnostykę i napisze co i jak. A czy ten egr, głownie chodzi o ten zawór też sie czyści tak jak w dieslach? Bo wszystkie przewody sa w srodku czyściutkie.
Opublikowano
dzisiaj wziąłem się troszkę za robotę, scięgnąłem osłony i wymontowałem filtr powietrza. Chcąc sprawdzić swiece zakupiłem jak sie okazało później niewłasciwy klucz. Ale podczas kontroli cewek jedna była poluzowana na świecy. następnie powyciągałem i powkładałem wszystkie wtyczki w czujnikach przy silniku. Na koniec instalując filtr zobaczyłem, że jak wymieniałem filtr powietrza źle założyłem wąż od przepływki do przepustnicy - mozliwe, że na dole gdzie wzrok nie siega był zle założony - poprawiłem i zacząłem jazdę próbną po której wszystko wygląda dobrze. Zbobacze jeszcze co komp pokaże i dalej bede testował.
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj byłem na kompie i wyszły takie błędy:

10004 - ogrzewanie sondy rząd 2 za katalizatorem,

10020 - regulacja lambda (za katalizatorem) rząd 1,

10062 - wypadnięcie zapłonu,

10052 - spalanie cylinder 4,

10069 - cewka zapłonowa 4,

10051 - spalanie cylinder 3,

to tyle, błędy skasowałem teraz troche pojezdże i znowu na kompa a w międzyczasie sprawdzę i wymienie świece.

Co do 4 cylindra to ewidentnie cewka była źle wsadzona więc raczej stąd te błędy. Wypadanie zapłonu widoczne bylo na 3 i 4 cylindrze - możliwe że wina świec.

Może mi ktoś wyjsnić o co chodzi z tymi rzędami w sondach? Za katalizatorem mam jedną sądę. Czy ktoś potrafi określić dokładnie o którą sonde chodzi, bo jak patrze w katalog bosch to są dwie sondy za katalizatorem: jedna z tyłu, druga z przodu - ta druga to na polski chyba ta przed katem ale mogę sie mylić.

Może ktoś się wypowie.

 

Nr błędów z KTS Boscha.

Edytowane przez mack10koro
Opublikowano
Jednak cewka której dotyczył błąd padła do końca i auto zaczęło sie całe trzęść, zapaliła sie żółta kontrolka silnika i autko straciło trochę mocy. Po sprawdzeniu i wypięciu po kolei cewek usterka sie potwierdziła. Nowe swiece i 2 cewki bo jeszcze jedna też podejrzana - widać na nie przegrzania w postaci brązowych plam podobnie jak na tej uszkodzonej, zamówione i na dniach wymienie, pojadę na kompa i zobaczę co się pojawilo nowego a co sie uspokoiło. A co do dych sond lam. nikt naprawde nie wie o co chodzi z tymi rzędami?
Opublikowano

Witam ponownie.

Kontynuując mój monolog już wszystko gra. Cewki i świece wymienione – autko świetnie śmiga. Po diagnozie komputerowej wszystkie błędy silnika zostały skasowane i po jeździe próbnej już się nie pojawiły. Ale zainteresowaliśmy się z mechanikiem błędami sond lambda. Po podłączeniu do kompa Boscha okazało się że to nie dwie sondy tylko jedna na samym końcu czyli za katem. Po sprawdzeniu wzrokowo okazała się wypięta. Po skasowaniu błędów sondy i jeździe próbnej wszystko grało błędów brak. A z tymi rzędami sond też się wyjaśniło co i jak. Otóż dwie pierwsze sondy – czyli na wyjściu cylindrów 1,4 i 2,3 to rząd 1 i odpow.. sonda 1 i 2 – sondy regulacyjne, a rząd 2 to odpow. sonda 1 i 2 to sondy monitorujące.

Na stronce http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=18_0643&hg=18&fg=10 zostałem wprowadzony w błąd gdyż nie są zaznaczone sondy do odpowiednich norm emisji i tak u mnie nie ma jednej sondy (emisja euro3) na rys. nr 12 - co mnie zdziwiło jak leciałem po wydechu. Podobnie komp nie pokazywał żadnego błędu dotyczącego tej nieistniejącej sondy. Dało to do myślenia i po chwili poszukiwań na stronce Boscha okazało się, że ta piąta sonda jest do dotrzymania emisji euro 4.

To by było na tyle z moich doświadczeń. Na koniec trochę o kosztach: 4 świece i 2 cewki – 340zl + kurier, 2 wizyty na kompie 120zl. Może teraz spalanie trochę spadnie :lol: . Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.