Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Problem dotyczy 325i 93r . W sierpniu 2009 skończyło się sprzęgło i od czasu jego wymiany mam non stop problemy z chłodzeniem ... otóż jak tylko wyjechałem z warsztatu to zagotował mi się płyn , pękł plastik od elektrozaworu nagrzewnicy i cały płyn sobie poszedł w atmosferę . Odstawiłem auto do mechanika , wymienił ten plastik , zalany wodą odpalam grzeje się . Po oględzinach kolejnego mechanika szybka diagnoza poszła uszczelka pod głowicą , stwierdził to po tym , że układ się zapowietrza (nawiewy na max gorący , przez kilka sekund wiało gorące powietrze , zaraz lodowate) , po wymianie uszczelki pod głowicą gotował się dalej , ale nie zapowietrzał ... wymieniłem termostat i już była bajka :)

 

Po kilku tygodniach (2-3) zostawiłem samochód na chodzi i wyszedłem na zewnątrz , po chwili słyszałem że coś "syczy" od razu do samochodu i wskazówka od temp już na 3/4 zgasiłem , poczekałem chwilę aż ostygnie , jednak nie zapaliłem już bo miałem słaby akumulator , na pych zapalił i już się nie gotował ... po jakimś czasie znowu to samo ... wskazówka na 3/4 , gaszę i już nie odpalam , dopiero na pych.

 

Miałem jechać w dłuższą trasę (2k km) i bałem się tej niespodzianki znowu to zapobiegawczo wyciągnąłem termostat... Jakie było moje zdziwienie jak w zimę przy -25 stopniach , bez termostatu z zasłoniętą chłodnicą silnik łapie temperaturę 3/4 ... zawsze zaczynało się na wolnych obrotach , jak chwilę postał i wcześniej dostał "po tyłku" . Sprawdziłem pompę wody , visko zmienione przy okazji wymiany uszczelki głowicy , chłodnica wypłukana i sprawna ... Ma ktoś jakieś ciekawe pomysły dotyczące co może dolegać mojej puszce pandory ?

 

Jeden geniusz już od razu stwierdził , że silnik do wymiany :) może wy podrzucicie jakiś mniej radykalny pomysł ?:)

Kamil
Opublikowano

nie była zapewne , ale jakby to była głowica to by tak się działo za każdym razem raczej ... a jak narazie jest zależność , mocniejsze butowanie (w sensie jazda przy 180-230, przez dłuższy czas - jeżdżę sporo po trasach w nocy więc można :) )

 

druga sprawa odpaliłem niedawno , zostawiłem na luzie na chwilę i wskazówka stała w pionie , rury gorące , płyn w zbiorniczku zimny ... odkręciłem zawór spustowy z chłodnicy to po chwili zaczęła lecieć ciepła woda ... jak dla mnie wygląda na brak obiegu i obstawiałem pompę wody ... ale moja jest jak nówka sztuka , przynajmniej na taką wygląda ...

 

 

Zakładając konieczność wymiany głowicy , jest opcja żeby założyć od 2.8 ? słyszałem , że daje to dobre rezultaty :)

Kamil
Opublikowano
Powiedz mi po co jest chłodnica??Gorący płyn wpływa jedną strona,schładza się i wypływa zimny drugą.Dlatego leciała tylko ciepła woda.Co do głowicy to nie ma różnicy czy to jest od 2.5 czy od 2.8 efekty beda takie same.Parametry nie ulegną zmianie.A czy płyn w chłodnicy masz czysty??Bez oleju,zawiesiny,pawich oczek??
Opublikowano
źle może się wyraziłem :) otóż chłodnica była lodowata a węże przy niej gorące , że nie dało się dłużej ich utrzymać ... dlatego obstawiałem pompę i brak obiegu ... co do głowicy to raczej będzie jakaś różnica w parametrach ... ja mam M50B25 na jednym vanosie w M52B28 TU już chyba jest podwójny vanos...
Kamil
Opublikowano

A moze tak termostat sprawdzic i odpowietrzyc uklad :mrgreen:

co do glowic to M50TU i M52 od B25 to wlasciwie ta sama glowica roznica jest w popychaczach w m52 so lzejsze o 4 gramy :mrgreen:

glowice od M52TU to sobie odpusc podwojnego vanosa nie tak latwo przeszczepic :mrgreen: i malo to daje :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

chłodnica wyczyszczona , przelot jak w nowej

 

Termostatu brak , więc raczej układ jest odpowietrzony od startu silnika (mam odkręcony odpowietrznik , odpalam silnik i reguluję poziom płynu ) to objaw z dzisiaj : po zakręceniu odpowietrznika i trzymaniu silnika na 3000 obrotów , wskaźnik pokazuje pion , a ze zbiorniczka huczy aż strach odkręcić ...

Kamil
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Może trochę późno, ale może na coś ci sie przyda.

Jaką masz pompe wody? Z plastikowym wirnikiem czy metalowym? Pompy z plastkiowym wirnikiem były wadliwe (wirnik z czasem obracał się na ośce przez co nie było obiegu wody lub poprostu pękał), to że wygląda jak nówka nie znaczy że jest sprawna. Jak masz plastikowy wirnik wymień pompę na taką z metalowym, jak masz metalowy wirnik to mniej prawdopodobne ale też sprawdź czy wirnik nie obraca się na ośce.

 

Pozdrawiam

:)
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.