Skocz do zawartości

[e39] Wentylator klimatyzacji


Hoofi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że temat był wałkowany ale chciałbym się podpytać o mój przypadek. Nie działa mi wentylator klimatyzacji (znaczy działał ale przestał). Sporo już szukałem i grzebałem i doszedłem do takich wniosków:

 

1. wentylator jest na 4 piny,

2. wentylator jest sprawny działa po podłączeniu prosto z akumulatora,

3. oporniki są sprawne wentylator podłączony z akumulatora działa na wszystkich 3 biegach,

4. po wypięciu kostki wentylatora i włączeniu klimatyzacji na brązowo-czarnym przewodzie nie pojawia się prąd (czasami się pojawi ale po przejażdżce autem wentylator znowu stoi),

5. gdy na brązowo-czarnym przewodzie nie ma prądu to po wypięciu kostki z czujnika temperatury klimatyzacji z chłodnicy i zmostkowaniu masy i czarno-czerwonego przewodu odpowiedzialnego za 1 bieg wentylatora na brązowo-czarnym przewodzie odpowiedzialnym za 1 bieg wentylatora pojawia się prąd.

 

Moje wnioski są takie że walnięty mam ten właśnie czujnik w chłodnicy.

Czy ktoś poprze moją teorie i czy wiecie gdzie można taki czujnik kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem znowu i już sam nic nie wiem.

Jeszcze raz sprawdzałem napięcie na kostce wentylatora i po odłączeniu kostki z chłodnicy napięcie na 1 biegu było i nie musiałem mostkować.

 

Jeśli chodzi o panel klimatronika to ostatnio go wyjmowałem i czyściłem wentylatorek może coś skopałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wyjmij go jeszcze raz i może potraktuj jakimś preparatem do stytków.

jak był wyjmowany to możliwe , że coś uszkodziłeś.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie jutro wszystko sprawdzę.

 

A czy nie może być tak, że na w miare zimnym silniku i na słabszym ciśnieniu w obiegu klimy chodzi 1 bieg a jak ciśnienie wzrośnie powinien się włączyć 2 bieg który jest uruchamiany przez czujnik ciśnienia klimy i przez to że jest uszkodzony to nie załącza wiatraka?

 

Przejechałem się teraz i jak wyjeżdżałem to wiatrak chodził a jak wróciłem to nie chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie może być tak, że na w miare zimnym silniku i na słabszym ciśnieniu w obiegu klimy chodzi 1 bieg a jak ciśnienie wzrośnie powinien się włączyć 2 bieg który jest uruchamiany przez czujnik ciśnienia klimy i przez to że jest uszkodzony to nie załącza wiatraka?

 

Oznacza to że czujnik jest sprawny bo chce przełączyć wiatrak na 2 bieg.A jakiś przekażnik lub bezpiecznik ...nie podaje prądu na drugi bieg wiatraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiatrak na pierwszym biegu działa wtedy gdy załączony jest kompresor klimatyzacji.

To nie jest jednoznaczne z włączeniem klimatyzacji bo klimatronik steruje pracą kompresora w zależności od temperatury wewnątrz auta.

Jak już odpowiednio schłodził wnętrze to wyłącza kompresor < i wiatrak wraz z nim >

Po kilku sekundach kompresor się znowu włacza i tak w kółko.

Dlatego mogło byc tak , że jak odpalałes to wiatrak chodził a za jakiś czas nie chodził.

Drugi bieg włącza czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji < za prawym reflektorem > On się załącza gdy ciśnienie w układzie wzrasta i wymaga to dodatkowego chłodzenia. Jak w układzie klimatyzacji jest sporo czynnika to drugi bieg może się załączać dość często.

Jak czynnika jest mało to może wogóle się nie załączać.

Dodatkowo pierwszy bieg załączy się na podstawie czujnika w chłodnicy gdy silnik lekko sie zaczyna przegrzewać.

Trzeci bieg załącza się tylko na podstawie czujnika na chłodnicy. To działa jak się w chłodnicy robi naprawdę gorąco. To taka ostatnia deska ratunku dla przegrzanego silnika.

Te ostatnie dwie funkcje działają niezależnie od tegoi czy włączysz klimę czy nie.

 

I z tego co wiem to żeby się włączył drugi bieg to żaden układ nie odłącza zasilania z pierwszego biegu. Pierwszy bieg powinien chodzić wraz z kompresorem klimatyzacji < gdy sprzęgło elektromagnetyczne się załączy >

Kompresor moze się wogóle nie chcieć załączyć gdy w układzie nie masz czynnika < lub jest go bardzo mało >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dyzio 255

 

Więc z tego co Piszesz rozumiem, że po prostu jestem przewrażliwiony.

Faktycznie było tak, że rano na zimnym silniku wiatrak kręcił a jak się przejechałem to przestawał.

Było dość zimno na zewnątrz no a co za tym idzie dość zimno wewnątrz więc po kilku chwilach kompresor przestawał pracować a za tym wiatrak.

Zmyliło mnie to, że do tej pory myślałem że kompresor i wiatrak działają ciągle bez przerwy a jak piszesz i ma to logiczny sens nie jest tak i działają tylko wtedy kiedy muszą.

Dodatkowo za tym co Piszesz przemawia fakt, że ostatnio nie byłem na przeglądzie klimy więc czynnika może nie być za dużo.

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Dyzio255

 

Jeszcze mam jedno pytanie dzisiaj jak załączałem klime to wentylator wcale nie zaskoczył.

Czy jest to przyczyna niskiej temp. na zewnątrz na dworze było ok 7 stopni a w aucie miałem ustawione 20 stopni.

Wedle Twojej teorii kompresor nie załączył bo nie było potrzeby bo zamiast oziębiać powietrze musiał ogrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ojej. Nie pamietam dokładnie ale chyba jest jakaś dolna granica temperatury. Ale na chwilę to chyba powinien ruszyć. Nie jestem tego do końca pewny.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też się wydaje że powinien ruszyć a niestety nie rusza kompresor się załącza bo widać spadek obrotów silnika i słychać i dioda na panelu się świeci no i jak zjadę na 16 stopni to leci zimne powietrze z klimy. Nie wiem co to może być. Może mam pustą klimę i czujnik ciśnienia nie daje sygnału na wiatrak chociaż wczoraj jak załączałem to wiatrak też chodził a jak wyłączałem to gasł. a może to jakiś przekaźnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

U mnie tez pojawił się problem z nie działającym wentylatorem klimy 530d 2001r, w sumie nie wiem czy działał :( ,

może macie jeszczej jakieś pomysły przeczytałem już chyba wszystkie możliwe posty.

Bezpieczniki w schowku jak i pod schowkiem OK, klima napełniona podczas jazdy normalnie pracuje chłodzi aż miło, wentylator na trzy piny napewno sprawny po wpięciu do innej BMW śmiga i teraz jedno co mnie zastanawia to kostka, do któraj wpinamy wentylator ma cztery kable doprowadzające czarno czerwony, czarny, brązowy i niebieski. Może tak ma być. Auto raczej nie miało przeszłości wypadkowej :)Na kablach brak napięcia. W KTSie komp nie pokazał błędów na klimatyzacji.

Edytowane przez bmw_krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wentylator ma 3 piny i wg producenta taki właśnie powinien być i szczerze stanem wygląda tak jak by tam był od 2001r :D tylko dziwi mnie tak kostka doprowadzająca czy powinna mieć cztery piny. Nigdy nie wiadomo jaki magik tam dłubał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli z kostki auta wychodzą 4 kable to masz 4 pinowy i taki sam powinien być wentylator i on jest uruchamiany 12v a 3pinowyma 3 kable brązowy, niebieski i żółty z czerwonym paskiem,i uruchamiany jest modułem czyli impulsowo .koniec tematu i tak musi być 3 piny 3 kable 4 piny 4 kable .koniec kropka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli teraz mam jeszcze jedno pytanie, czy ten moduł sterujący wentylatorem znajduje się na nadkolu od strony pasażera???

Moduł sterujący to taka puszka przy wentylatorze, np. jak na tej aukcji http://www.allegro.pl/item1059596035_bmw_e39_wentylator_klimatyzacji_3_piny_nowy_modul.html

Ewentualnie może jeszcze być w bebechach silnika, tak jak mam ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czteropinowy wiatrak w aucie z 2001?

Chyba nie było tam czteropinowych?

Powinien być chyba już ten nowszy na trzy piny.

 

Ale jak masz cztery kable to może i czteropinowy.

 

Sprawdź czy dochodzi napięcie do kostki? Jeśli nie to sprawdź bezpieczniki dużej mocy < ZA schowkiem>

Jeśli czałe to pod prawym filtrem pyłkowym masz puchę a w niej elektronikę auta < komp między innymi >

W tej puszce masz przekaźniki które załączają ten wiatrak.< u mnie są to dwa różowe i czyba czarny. Możesz sprawdzić czy dochodzi do nich napięcie i czy ruszy po zmostkowaniu przekaźnika?

Jeśli nie ruszy to wina kabli.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten czujnik odpowiada tylko za drugi bieg wiatraka.

Ale jaki kłopot zmostkować czujnik i sprawdzić czy ruszy?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u mnie ma chyba cztery kable

Nie pamiętam teraz.

Ten czujnik ma za zadanie sprawdzać ciśnienie w układzie klimatyzacji i jak jest zbyt niskie to nie włączy klimy a jak za wysokie to włączy wiatrak.

Trzy kable to zapewne brązawy na zmiane z pozostałymi i z którymś powinien wiatrak ruszyć. < klima ma być załączona w tym czasie>

A czy masz czujnik w chłodnicy?

Czy u ciebie jest w głowicy? < nie wiem dokładnie jak jest u ciebie>

U mnie czujnik w chłodnicy też można zmostkować żeby sprawdzić wiatrak. On załączy bieg pierwszy i trzeci.

U ciebie jak nie ma w chłodnicy to jest w głowicy i robi to samo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.