Skocz do zawartości

"Myszkowanie" - konkretny opis (do znawców E34)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posta kieruje do osób, które znają odpowiedź na zadane pytanie. Ja mam swoje 99% typy ale na razie nie napisze aby nikogo nie sugerować.

 

Autko E34 TDS automat 525 TDS rok 93

Autko na felgach alu z oponami w idealnym stanie w rozmiarze 205/55/R16 (idealnie wyważone)

NIC nie stuka, NIC nie puka! zawieszenie jest CICHE czy to przy przejezdzaniu przez studzienki, wszelkiej maści dziury, nierówności asfaltu.

Amortyzatory - w bardzo dobrym stanie

 

Problemy:

1. Problem pojawia podczas jazdy na trasie (z wiekszymi prędkościami) podczas pokonywania nierówności WZDŁUŻNYCH (kolein). Jest to istna walka z kierownicą auto samo zbacza z kursu, trzeba je mocno korygować. (odczuwalnie jest to przednia oś). Auto "myszkuje" ale gdy jedziemy po równej drodze - wszystko jest ok!.

2. Podczas przyspieszania pomiędzy 80 - 100 km/h występuje drżenie kierownicy

 

Wykluczyłbym na pewno:

- felgi

- opony

 

Co niedomaga Waszym zdaniem? Co może być zużyte i wymagać wymiany?

 

Bardzo proszę o odpowiedź osoby "czujące" ten temat. Rady typu, jedź do mechanika, wymień całe zawieszenie - będą nie na miejscu. Do mechanika pojade, na szarpaki pojade ale chciałbym potwierdzić diagnozę, którą już sam postawiłem.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Mnie też ściąga na koleinach tyle że u mnie to jest raczej wina opon 245/45 R17 bo przy zimowych 15' nic takiego się nie działo ;) Sprawdź zbieżność.
Opublikowano
ten mały krzyzaczek w kolumnie kierownicy albo przekładnia kierownicza.. to by tłumaczyło wibracje na kierownicy... geometria tez do sprawdzenia..
Opublikowano

u mnie były drgania kierownicy w tym przedziale predkosci (80-100) było to spowodowane zużytym drążkiem środkowym od układu kierowniczego . To ten co ma dwa sworznie na końcach i 2 otwory również na koncach na zamocowanie drazka prawego i lewego . No i bylo też słychać takie pukniecie np. na garbach zwalniajacych czy na jakis dziurach podczas jazdy wolnej w przednim zawieszeniu ( na tych sworzniach) . Ustawiłem zbieżność i auto idzie prosto i nie ma drgań ani na kierownicy ani przy hamowaniu w tym przedziale predkosci (80-100)

pozdro

  • Członkowie klubu
Opublikowano

witam

przerabiałem ten problem :)

jak jechałem po nierównościach zawieszenie było ciche.

80-100km/h wibracje na kierownicy (przy delikatnym przyśpieszaniu i delikatnie hamując)

 

przejedź się powoli po kocich łbach i wciskaj delikatnie hamulec

jak podczas hamowania będziesz słyszał delikatne stukanie to wymiana wahaczy powinna załatwić sprawę

(tak było u mnie)

problem jest tylko taki że nie pamiętam czy były to wahacze dolne czy górne.

 

pozdro

003.jpg
Opublikowano

miałem podobnie po wymianie poduch tylnej belki i tarcze z przodu i jest ok po za asb

pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam

przerabiałem ten problem :)

jak jechałem po nierównościach zawieszenie było ciche.

80-100km/h wibracje na kierownicy (przy delikatnym przyśpieszaniu i delikatnie hamując)

 

przejedź się powoli po kocich łbach i wciskaj delikatnie hamulec

jak podczas hamowania będziesz słyszał delikatne stukanie to wymiana wahaczy powinna załatwić sprawę

(tak było u mnie)

problem jest tylko taki że nie pamiętam czy były to wahacze dolne czy górne.

 

pozdro

 

Nie mam zadnego pukania!!!. Zawias jest cichutki.

Dzisiaj bylem na szarpakach na stacji diagnostycznej - wszystko w najlepszym porzadku. Nawet gumeczki na swozniach w idealnym stanie, jak nowe.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
witam miałem podobny problem kiedy miałem opony 225/55 r15 zbieżność była, a w koleinach sie nie dało jechac jak załozyłem 195 problem zniknął
gdyby FWD było lepsze Bóg nie stworzyłby BMW.
Opublikowano
Przerabiałem temat przez długi czas, nie będę pisał co wymieniałem bo to trochę by trwało. Przyczyną myszkowania okazały się amorki, tzn. na szarpakach i badaniach amortyzatorów wszystko było niby ok, ale po zdjęciu lewego amorka okazało się że ma luz na boki, po wymianie problem znikł.
Chroń mnie Boże, przed Diabłami w mundurach o niebieskim kolorze...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Update: kilka dni temu podczas wymiany okresowej filtrów i oleju autko było na żabkach - koła w górze i co udało mi się zdiagnozować (to czego na stacji diagnostycznej sie nie udało).

Luz na prawym bocznym drążku kierowniczym. Niewyczuwalny jak auto stoi na kołach ale w górze jak szarpałem za koło słyszałem stuki i czułem wyrazny luz.

Już niedługo wymiana potem porządnie zbieżność i zobaczymy ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dla potomych.

Winna okazala sie 1 galeczka drazka kierowniczego - wymienilem caly boczny drążek, ustawiłem zbieżność, która praktycznie była w idealnych normach. I po problemie ;D

Luz na drazku wyczuwalny byl tylko gdy kolo bylo u gory. Gdy autko stało na kołach nawet szarpanie na stacji diagnostycznej - nic nie wykazalo.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Panowie doczepiam się pod temat. moje e34 myszkuje jak szalone w koleinach. jest to naprawde konkretna walka z kierownicą..... krótko.... wymieniłem ostatnio całe zawieszenie z przodu. nie ma żadnego luzu. byłem na szarpakach kilka razy.wymieniłem również tuleje belki tył . z przodu założyłem poliuretanowwe simerbloki zeby usztywnic zawieche bo kapeć 235/45/17 przód i tył tak samo jednak nic to nie dąło. luz na maglu zlikwidowałem i tez byłem na szarpakach przed i po regulacji.zbierzność jak najbardziej zrobiłem. amorki maja dwa miesiace... i przednie i tylne. krzyzak w kolumnie nie ma luzu.... juz trace pomysły... gniazda amorkow całe... dla mnie to nie ma tam nic co mogłoby być uszkodzone albo wybite. .....a ciąga po koleinach jak szalona..jazda jest męcząca.... dużo czytałem na ten temat i juz naprawde brakuje mi pomysłów... pomocy!!!!!! kolega tu pisze widze o drążku kierowniczym bocznym.... licze na to ze jak podniose bunie do góry to tez mi bedzie walił mimo ze załozyłem je ze 3 miesiące temu...obydwa nowe ale nie najlepsze .... dachstein... niemieckie podjebki... podrudźcie jakies sugestie proźba!!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie !!!!! zamieszczam tu odpowiedź na wasze skomplikowane pytanie o "myszkowanie" w koleinach wzdłużnych i wogóle w koleinach. jeśli wasze auto na 17 nastkach przy 235 lub więcej robi na trasie co che to proszę o kontakt. podpowiem. od 2 lat walczyłem ze ściąganiem auta. mam już całe nowe zawieszenie . każda gumkę swożen i końcowke. simerbloki poliuretanowe nawet kupiłem bo nie mogłem tego zwalczyć... do wczoraj. i odpowiadam na wszystkie głupie odpowiedzi typu zmień kola na weższe albo 15 nastki.... gówno prawda. auto musi !!!! i jeszcze raz powiem musiiii!!!! jechać prosto nie ważne jakie ma kola. wiec nie piszcie głupot. moje bmw e34 2.0 24v kola r 17 235 45 opony wcale nie nowe bo już bieżnik się kończy. dunlopy sporty z przodu w choinkę z tyłu micheliny. ten sam rozmiar. mam ja 3 lata i znam na wylot każdą chyba śrubkę . wszystko robiłem w niej całkiem sam w niewielkim kanale u ojca takze powiem co wiem a nie co mi powiedzieli mechanicy czy znajomi znawcy :) zapraszam. jeżeli masz wybite końcowki albo zużyte simery czy amory to nawet nie pisz. zapraszam najpierw na szarpaki. ale jeżeli twój problem po wszystkich możliwych naprawach istnieje dalej i już ręce załamane to dobrze trafiłeś. JA TO ZWALCZYŁEM. moje ściąganie w koleinach testowałem na trasie gdańskiej w stronę nowego dworu mazowieckiego i spowrotem. jest tam odcinek wyjątkowo zakolejony ze tak się wyrażę. walka z kierownicą wyglądała strasznie. po pół obrotu w każdą stronę zależnie od kolein.wyprzedzanie tira na trasie graniczyło z cudem. wylatywałem z za niego jak na torze wyścigowym mocno pilnując kierownicy... masz takie objawy ... pisz śmiało. pzdr
Opublikowano
Opisz rozwiązanie na forum, dużo wygodniej dla późniejszych zainteresowanych, nie będziesz musiał kilka razy odpisywać różnym osobom.
pozdrawiam Bartek
  • 3 lata później...
Opublikowano

witam wszystkich widzę że ten temat myszkowania ciągnie się już od jakiegoś czasu a nikt tak naprawdę nie napisał przyczyny dlaczego tak może być .piszę ponieważ rozwiązałem ten problem u mnie wymiana wachaczy przednich nie pomogła tylko ZBIEŻNOŚĆ KOMPLETNA GEOMETRIA która wyszła po ustawieniu jak należy dopiero w drugim warsztacie auto jest pewne i sztywne szok!!!! ale oczywiście wcześniej byłem na szarpakach ,zero luzów wszystko było perfekt pan który był sprawdził również zbieżność wszystko było w normie dziwne ,ale mimo to wszystko było ustawiane od nowa i tu był pies pogrzebany!!!!!!!!!!!!!

moje felgi to 16 cali opony 205/55 goodyear najlepsze że na zimowych 15 felga 195/65 myszkowania nie było

jeśli ktoś sobie z kolegów życzy mam wydruk mogę wstawić(przesłać)

 

pozdrawiam wszystkich

  • 3 lata później...
Opublikowano

dzień dobry.

Kupiłem 3 y miesiące temu e-60 xdrive ,i mam kłopot z myszkowaniem samochodu.muszsę kontrować kierownica raz w prawo raz w lewo,na koleinach to jest tragedia ,nie mogę wyprzedzać ,opony są nowe zimowe winter sport 5,co może być przyczyną takiego dziwnego prowadzenia auta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.