Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie muszę wymienić u siebie lewarek zmiany biegów bo ma spore luzy i pomyślałem sobie że zamiast oryginalnego wsadził bym short shifera http://moto.allegro.pl/item981185946_short_shifter_bmw_e30_e_30_e36_e_36_e46_e_46.html

Mam pytanie do posiadaczy tego lub osób które to widziały,jak to się sprawuje i czy warto,nie chodzi mi o szybkie zmienianie biegów tylko czy to poprostu nadaje się do użytku,czy np.nie zacina się itp.cena jest niska,więc pokusa duża,oryginalny lewarek i to używka jest droższa.Proszę o odpowiedzi znających temat a nie "myślicieli".Dzięki

Opublikowano

Sprawa wygląda tak że wkładając shiftera to jest to poprostu nic innnego jak ten sam drązek jak normalny tylko z innym punktem podparcia co sprawia że dolna cześć jest dłuższa i jak wiadomo będziesz szybciej zmieniac biegi ale będą one wchodzic troche cieżej w lato prawie ze tego nie odczujesz ale w zime tak jak to było w tą która nas opusicła :P jak było -20 a zostawisz samochód na polu to przy normalnym drążku za nim sie nagrzała skrzynia to było strasznie ciezko wrzucic bieg a jak będziesz miał shiftera to będzie masakra, fajna jest z tym sprawa bo też bym sobie to wsadził ale to nie dla mnie nie mam zamiaru w zime walczyc z drążkiem bo z tego co ja zaobserwowałem w zime jak masz zostawiony na noc samochód na 1 to wbijac biegi od 1-5 nie ma problemu ale wrzucic wsteczy z samochodu zostawionego na 1 to jest problem tak że to już kwestia gustu... a tak po za tym na kiego Ci to wała ile przez to zyskasz może z 0.5 sekundy a z reszta Twój samochód Twoja sprawa...

Pozdrawiam Przemek

Opublikowano

miałem w swojej poprzedniej buni ten short od tego sprzedawcy :) biegi wchodzą ciężej a najgorzej z wstecznym, troszkę go przerabiałem z kumplem, a i wydaje mi się że kolega tudm ma opisaną tą modyfikację w swoim wątku i też z tym samym shifterem i tez nie pasował jak trzeba :( no a jeśli do tego skrzynia nie jest za zdrowa to zaraz to usłyszysz :)

Podobno dobry short jest B&M Racing & performance ale cena sporo wyższa :)

Jak założysz szorta to luzy znikną :) a biegi będą sztywno wchodzić mi się podobało ale jakościowo nie jest to super towar :) mam teraz automat więc nie ma co skracać :(

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
Nie zależy mi na szybszym zmienianiu biegów bo niby po co,po prostu muszę wymienić lewarek biegów a ten short wydaje się tańszy i tyle,a nie wiecie ile kosztuje normalny lewarek?dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam.
Opublikowano

Jak nie zależy ci na szybszej zmianie biegów to odpuść sobie bo to rzeźba - nie pasuje zbyt dobrze i trzeba troszkę porzeźbić - to taki chiński wyrób :) co do wymiany lewarka to jak to rozbierzesz to zobaczysz że wymienić trzeba taki plastik w który zaklinowana jest ta kluka od drążka:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330d-M57/LHD/N/2002/browse/gearshift/gear_shifting_mech_transm_diesel/#07

 

konkretnie część nr 7 jakieś 30- 35 zł

 

wydaje mi się że można wymienić jeszcze część nr 5 lecz nie koniecznie koszt tez koło 40 zł ale ktoś może to potwierdzić :

 

w manualu dochodzi jeszcze problem nie powracajacego na luz lewarka z 5 biegu :

viewtopic.php?f=15&t=114951

 

kolega Premier zrobił ładny DIY i wszystko opisał

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.