Skocz do zawartości

320d wymiana lacznika elastycznego wydechu - Jak nalatwiej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

dzis znalazlem swoja przyczyne szarpania silnika podczas gaszenia

jest to czesc tzw amortyzator drgan (lacznik elastyczny wydechu) z rys ponizej:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=18_0663&hg=18&fg=10

 

i chcialbym to wymienic bo strasznie irytuje mnie to takie metaliczne drzenie na wolnych obrotach;/ no i mam kilka pytan odnosnie wymiany tego lacznika moze juz ktos go sam wymienial i pomoze:

- jak najlatwiej go wyciagnac ? czy musze odkrecac ten wstepny katalizator czy jakos dostane sie od spodu aby odciac ta drucianke?

- jaki dlugi i gruby mam kupic ten nowy lacznik?

 

 

pozdrawiam i licze na pomoc

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

Witam

Robiłem to w E46 320D CR .

Nie da się inaczej...... niezbędny kanał i zestaw kluczy.

Trzeba wyciągnąć katalizator,odkręcenie go od turbiny bywa kłopotliwe ,zapieczone szpilki i mało miejsca na manewry kluczem. Najlepiej po wyciągnięciu tego fragmentu układu wydechowego zmierzyć długość łącznika i dopasować coś na wymiar. Nie da się wymienić łącznika bez wyciągnięcia kata na zewnątrz.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Najłatwiej sciagnac obudowe pod silnikiem(i skrzynia) wyciąć stary łacznik i wstawic nowa elastyczna złaczke (koszt ok 50zl wymiary 12cm fi 120- o ile dobrze pamiętam) polecam wstawic równiez druga krótsza kawałek dalej poniewaz te zamieniki sa troche twardsze.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega mateusz89 ma racje, wspawaj sobie dwa łączniki bo ja wspawałem jeden i miałem spore drgania w srodku auta i 3 x tłumik mi pękł od tych drgan z jednym łącznikiem.
Opublikowano

ok juz wiem ze trzeba 2 laczniki tylko teraz zostaje kwestia jak to zrobic;)

czy musze zdemontowac ten katalizator czy zrobie to bez sciagania?

kolega ROGER-NYSA napisal ze trzeba niestety sciagac ;/ ale z ktorej strony jest tam najlepszy dostep ? od komory silnika czy od podwozia?

napiszcie co trzba zdemontowac aby to naprawic ;/

plastiki to wiem;) ale czy np. kolektor lub podobne trudno demontowalne rzeczy ;)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
ok juz wiem ze trzeba 2 laczniki tylko teraz zostaje kwestia jak to zrobic;)

czy musze zdemontowac ten katalizator czy zrobie to bez sciagania?

kolega ROGER-NYSA napisal ze trzeba niestety sciagac ;/ ale z ktorej strony jest tam najlepszy dostep ? od komory silnika czy od podwozia?

napiszcie co trzba zdemontowac aby to naprawic ;/

plastiki to wiem;) ale czy np. kolektor lub podobne trudno demontowalne rzeczy ;)

 

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/2000/may/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

 

kolego ważne aby przy pasowaniu łącznika (czyt. wstępne wspawanie ) należy robic to na aucie i z poprzykręcanymi wspornikami nr 13, pozwoli to odpowiednio ustawić łącznik wzgledem wydechu i zapobiegnie wibracją i pękaniom tłumika

Opublikowano
Mi jak fachowcy pospawali na oko, to potem końcówka wydechu była krzywo, a gratis miałem też efekty dźwiękowe w postaci tarcia o podwozie. Dobre spasowanie to podstawa.
Opublikowano

hym

zrobil mi ''mechanik'' z tymi 2 lacznikami ale widocznie cos mechanikowi nie poszlo bo na tym 2-gim laczniku rura opadla i jest o jakies 3 cm nizej od podwozia a dodatkowo auto jest obizone (przeswit 6cm;/) no i na "spiacych policjantach" juz sie pozbylem tej satki oslaniajacej lacznik;/

i teraz mam pytanie jak to podwiesic bo ponowne spawanie raczej nie wchodzi;/

moze jakis dodatkowy gumowe podwieszenie tlumika?

macie jakas koncepcje wykonania?

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.