Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Nie wiem co jest, powymieniałem już wszystko co tylko było możliwe i lipa ! wachacze z obu stron,łączniki stabilizatorów,końcówki drążków i same drążki kierownicze, tarcze hamulcowe,amortyzatory,dałem nowe opony i ustawiłem geometrię i jak go rozpędzę to przy około 120 tak wali w kierownice że szkoda gadać, ale powyżej tej prędkości ustaje, natomiast przy hamowaniu czuć drżenie w pedale, poniżej 120 wszystko jest ok. przy zgaszonym silniku jak nie pracuje wspomaganie i przy szybkich krótkich ruchach w prawo-lewo czuć bardzo delikatny , naprawdę ledwo wyczuwalny luz prawdopodobnie na maglownicy -sam nie moge ocenić gdyż nie mogę jednocześnie kręcić i słuchać pod samochodem. Ktoś może coś podpowiedzieć??? pozdrawiam

Bogdan28
Opublikowano
kurde, dzis od rana walczyłem w warsztacie i wszystko powinno być ok, założyłem nowiutkie oponki, wyważone na 100% i felgi też sprawdzone i są ok, póżniej żeby opon nie darło ustawili popularną zbieżność czyli geometrię zawieszenia i szlag mnie mało nie trafił po przejażdżce po wszystkim. naprawdę już nie wiem co się dzieje,zaryzykuję jeszcze w innym warsztacie sprawdzenie wyważenia kół, może mieli wadliwą wyważarkę a jak i to nie pomoże to zapewne skontaktuję się z tym specem z Sopotu od ustawiania geometrii od tych rajdów, ktoś go tu polecał kiedyś, może on coś poradzi.
Bogdan28
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co robic? Poszukac na forum. Temat walkowany setki razy; 100-120km/h...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy koła są okrągłe?

Może to się wydaje śmieszne ale to bardzo istotne.

Koło wyważone nie oznacza że nie będzie drgań.

Koło musi być okrągłe a wyważone wcale nie oznacza , że jest okrągłe. < wyważyć da się i kwadrat >

Wiem po swoim własnym aucie , że jeśli bicie na powierzchni bieżnika opony przekracza 1,5 mm to będzie masakra podczas jazdy i wyważanie nic nie pomoże.

Podnieś auto i rozkręć koło a jednocześnie przy pomocy powiedzmy kredy i jakieś podstawki sprawdź czy powieżchnia bieżnika nie ma bicia. Niektóre zakłady mają takie proste ustrojstwa do kręcenia podnieśionym kołem.

Ja musiałem zamieniać felgi miejscami aż na przód dobrałem proste.

Teraz zero drgań.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

U mnie trochę jest inaczej, bo lata mi kierownica jak hamuję przy 50/60km/h. Przy 100-120km/h nie odczuwam takiego bicia. Auto kupione w Niemczech, serwisowane, były wymieniane tarcze, także hamulce na pewno są dobre. Wydaje mi się że zawieszenie może mieć znaczenie, bo jeżdżąc po dużych dziurach słyszę lekkie stuki z tyłu i z przodu. I wydaje mi się, że te bicia kierownicą mogą być związane ze złym stanem zawieszenia, i należy tam najpierw sprawdzić. Ja u siebie mam alusy 16, felgi ładne, proste i zadbane, opony też, także jedyne rozwiązanie to jechać na dobre trzepaki i sprawdzać zawieszenie.

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie trochę jest inaczej, bo lata mi kierownica jak hamuję przy 50/60km/h. Przy 100-120km/h nie odczuwam takiego bicia. Auto kupione w Niemczech, serwisowane, były wymieniane tarcze, także hamulce na pewno są dobre. Wydaje mi się że zawieszenie może mieć znaczenie, bo jeżdżąc po dużych dziurach słyszę lekkie stuki z tyłu i z przodu. I wydaje mi się, że te bicia kierownicą mogą być związane ze złym stanem zawieszenia, i należy tam najpierw sprawdzić. Ja u siebie mam alusy 16, felgi ładne, proste i zadbane, opony też, także jedyne rozwiązanie to jechać na dobre trzepaki i sprawdzać zawieszenie.

Pozdro.

 

U kolegi to zapewne słynne tuleje wahaczy górnych.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam

Nie wiem co jest, powymieniałem już wszystko co tylko było możliwe i lipa ! wachacze z obu stron,łączniki stabilizatorów,końcówki drążków i same drążki kierownicze, tarcze hamulcowe,amortyzatory,dałem nowe opony i ustawiłem geometrię i jak go rozpędzę to przy około 120 tak wali w kierownice że szkoda gadać, ale powyżej tej prędkości ustaje, natomiast przy hamowaniu czuć drżenie w pedale, poniżej 120 wszystko jest ok. przy zgaszonym silniku jak nie pracuje wspomaganie i przy szybkich krótkich ruchach w prawo-lewo czuć bardzo delikatny , naprawdę ledwo wyczuwalny luz prawdopodobnie na maglownicy -sam nie moge ocenić gdyż nie mogę jednocześnie kręcić i słuchać pod samochodem. Ktoś może coś podpowiedzieć??? pozdrawiam

taak temat dlugi,ja mialem problemy takie same i byla to wina wywazenia kol,naprawde malo warsztatow umie to prawidlowo zrobic,jesli chodzi o duze kola,ale ty piszesz o 15tkach,mysle ze masz krzywe fele,podmien od kogos kto niema takich problemow smignij i zobaczysz :lol:
Opublikowano
dziś po raz kolejny wyważyłem wszystkie koła - okazało się że były nie doważone jak powiedział ten co wyważał ale efekt końcowy jest bez zmian-teraz bicie zaczyna się od 100km/h co się ku.......wa dzieje, przecież można dostać zajoba z tym wszystkim. mam jakieś zimówki na stalowych felgach, założe któregoś dnia i zobaczę.
Bogdan28
Opublikowano

a może opony są felerne, miałem tak w passacie, wyważone prawidłowo.

 

Przy około 90 trzepało autem masakrycznie, zamieniliśmy tył z przodem i pomogło

 

Może masz wszystkie opony felerne

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Jakiej firmy masz opony ?

Mam podobny problem. Po wymianie na letnie opony continental premium contact 2 225/16 cali waliła mi kierownica przy ok 120/130. Wyważałem już 3 razy. Niby dobrze wyważone, ale widać ze opony mają jajo. Pracują nierówno albo na boki albo w pionie. Mocno się zawiodłem na continentalach od nowości słabo się wyważały, 2 kupiłem w Polsce i 2 w Niemczech i to samo. Byłem na jednej stacji to mówili, że właśnie jakieś nowe duże opony continental nie mogli wyważyć bo były źle odlane, producent nie uznał reklamacji. Teraz chyba zostaje mi zakup pary na przód innej firmy. Chyba wybiorę micheliny.

Można sprawdzić czy felgi są proste. Musisz przesunąć oponę na feldze i zobacz czy będą te same wskazania niedoważeń, u mnie one się nie zmieniały tylko były w innym miejscu czyli ewidentnie opona.

Opublikowano
Witam wszystkich, rozwiązałem mój problem i już piszę jak. Opony miałem nowiutkie Barumy dwie z przodu a z tyłu jakies inne - nie pamiętam jakiej firmy, ale były z poprzedniego sezonu,wymieniłem je na dwie kolejne nowe na tył i wszystko jak ręką odjął-przynajmniej na razie, jedna z tych starych z tyłu miała leciutkie bicie -takie że nawet przy wyważaniu było niezauważalne a przy prędkościach powyżej stówy już się to mocno odczuwało, facet w wulkanizacji - młody chłopaczek pod ręką wyczuł jak to on powiedział - malutkiego guzka i to ten guzek robił całą robotę. Dużą uwagę należy też zwrócić na speców od wyważania, omijajcie wulkanizacje gdzie mają stare wyważarki albo warsztaty co robią wszystko -bo potrafią spaprać, dziś akurat byłem w warsztacie gdzie po raz pierwszy wyważali mi koła i jak facet zapytał co było a powiedziałem że niestety nie doważone przez nich koła to stwierdził że ciężarki musiały się przesunąć bo on w cuda nie wierzy, także co fachowiec to fachowiec - bo ci co nie znają krytyki dotyczącej własnej spapranej roboty to zwykli papracy albo tzw paparacci jak mówi ładnie mój koleżka o takich. Mam nauczkę żeby omijać warsztaty blisko domu a jechać do renomowanych bo ceny za wyważanie czy zmiany opon są bardzo zbliżone. Niestety kilka warsztatów przy okazji poznałem i za tą samą rzecz zapłaciłem kilka razy a gdyby pierwszy zrobił dobrze? ile nerwów by człowiek zaoszczędził bo o kasie już nie wspomnę. Także Panowie sprawdzajcie opony, koła, jak jakieś podejrzenie to zakładajcie zapas albo przekładki z tyłu na przód i odwrotnie a czasami nawet pożyczone kola on kumpla na jedną przejazdżkę mogą pomóc. pozdrawiam i życzę powodzenia.
Bogdan28
Opublikowano
A co do opon , to oczywiście te które wywaliłem były na gwarancji, ale jak zadzwoniłem do hurtowni gdzie je kupiłem to cała kompletna ściema że nie da się uznać reklamacji bo napewno uszkodzenie mechaniczne , także większość reklamacji i tak jest odrzucana , chyba że ktoś ma dużo cierpliwości, ja olałem temat i po prostu zamówiłem dwie nowe inne w innym sklepie. Gwarancja to taki chwyt marketingowy.
Bogdan28
Opublikowano

To ja jeszcze tylko polecę jeszcze jedną operację - doważenie kół na aucie. Nie wszyscy to robią (we Wrocławiu "aż" 2 speców jest od tego) ale zabieg jest bardzo skuteczny. Czasem felgi są idealne, wyważone a kiera bije. W poprzednim aucie wymieniłem pół zawieszenia przedniego, wyprostowałem felgi, wymieniłem opony i bicie na kierownicy dalej było. Po doważeniu kół na aucie jak ręką odjął. Przy okazji gość, który mi doważał mówił, że nie jeden raz któryś z salonów przywoził mu kilka aut na doważarkę bo już fabrycznie koła miały odchyły w doważeniu.

Minus jest taki, że po zdjęciu koła i jego założeniu (nawet jeśli koło założy się na te same otwory w piaście) trzeba ponownie podjechać i doważyć koło.

Pzdr.

Opublikowano

miałem to samo drżenie kiery okazało się że przegub elastyczny był powybijany więc go wymieniłem i drżenie ustąpiło.

Sprawdz przegub na wale gdzie się łączy ze skrzynią

Opublikowano
miałem to samo drżenie kiery okazało się że przegub elastyczny był powybijany więc go wymieniłem i drżenie ustąpiło.

Sprawdz przegub na wale gdzie się łączy ze skrzynią

Mówimy o łączniku elastycznym wału - ten krążek gumowy z 6 tulejami metalowymi na śruby?

To dziwne objawy miałeś bo ja już wymianę łącznika gumowego mam za sobą ( a miałem już nieźle wyjechany) i żadnego drżenia kierownicy nie powodował :?:

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.