Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jakie polecacie amory do e39 przod??wiem ze najlepsze sa sachs i blinstein ale sa bardzo drogie.Co sadzicie o firmie delphi lub kraft??Ma ktos takie zalozone??Bo slyszalem rozne opinie nawet takie ze firma delphi robi dla bmw/mini i mercedesa ...

Link

http://www.motofocus.pl/news,1941,amortyzatory-delphi-na-pierwszy-montaz.html

z gory dzieki za odpowiedzi...

Opublikowano

Witam

 

Do tego auta polecam Bilstein - cena ok 750 komplet. Niestety, do takiego auta z takim naciskiem na jedno kolo (500kg) to jak wstawisz zabawki typu kraft to za pół roku wymienisz ponownie. Nie zapomnij tez o ważnym tyle. Wstawisz nowe na przód, to mogą Ci od razu wyjść tyły do wymiany (przód będzie sztywniejszy i tył będzie Ci pływał).

Oryginalnie w tym aucie były właśnie Bilsteiny. Ja w swoim rok temu wstawiałem Monroe i to był błąd - no i teraz właśnie będę wstawiał w tym roku ponownie ale juz Bilsteina przód i tył.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
a co z tymi monroe Ci sie stalo ze mowisz ze to byl blad??Delphi ma 24 miesiace gwarancji
Opublikowano
a co z tymi monroe Ci sie stalo ze mowisz ze to byl blad??Delphi ma 24 miesiace gwarancji

 

 

Witam

 

Strasznie sztywny na nich jest i slychac lekkie pukanie na wybojach (praca amorków). Mialem kiedyś Monroe w Clio i objaw był ten sam - głuche pukanie. Wymieniłem w Clio na Sachsa i cisza.

Ciężko zareklamować amorek, musisz montować z specjalistycznym zakładzie. Mi się udało, bo montowałem w zakładzie zajmującym sie amorkami.

 

 

 

pozdro,

Tomek

Opublikowano

Ja do listopada 2009 miałem oryginały prawie 300 tys km, auto ponad dwa lata w Polsce. Wymieniłem na Delphi, płaciłem około 220 zł za sztukę (zakupione na allegro). Prawdą jest że właśnie w Krośnie robią na pierwszy montaż dla Niemców, jednakże nie mam pewności czy na rynek wtórny jest ta sama jakość?. Zima ta pokazała, a zwłaszcza wyrwy które nie zawsze da się ominąć że nie są z tych najgorszych które po miesiącu się wylewają. Nie wiem czy wszystkie amortyzatory posiadają oznaczenia jak ułożyć sprężynę ale te miały.

Ja się nie wsłuchuję w stukanie przez wzgląd na amortyzatory, teraz z profilu opony zimowej 55 zszedłem na 50 i jest wyczuwalna różnica choćby na załatanych wyrwach.

 

Montowałem sam, a gwarancję podbiłem w warsztacie gdzie ustawiali mi zbieżność.

BMW
Opublikowano
Na pierwszy montaż w e39 idzie Sachs/Boge.

 

 

A czy ktos testowal KAYABA w E39?

W Mercedesie W124 zastapilem oryginaly wlsnie Kayabami i super sie sprawowaly.

Teraz czuje, ze przyjdzie niedlugo pora na amortyzatory w E39 i zastanawiam sie czy tez KAYABY nie zamontowac...

Opublikowano
Witam. Ja w tym roku zakupiłem amorki firmy Bilstein zapłaciłem 640zł i sam je montowałem i jak na razie zero problemów :cool2: a oryginały miałem Sachsa różnica między nimi była wiadomo w cenie i to że są stalowe ,a nie aluminiowe.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przylącze się do tematu. Jeździłem kiedyś Vectra C i wymieniłem na Sachsy. Szczerze.. jak ktoś jeździ z punktu A do B to bedzie zadowolony.... Jeżeli jeżdzicie na trasie scinajac winkle trzymajac opone na 3/4 powieżchni na skraju asfaltu przy predkosciach to polecam Bilsteina :)

 

W E39 po zakupie zalamalem sie:) auto siedzialo na czerwonych sprezynach i przy testach w miescie przed zakupem i 700km od domu nie moglem i nie mialem mozliwosci dokladnei zbadac auta..... bylo ok....

 

Po 400km pokonanych do domu wiedzialem ze jest jakas kupa w tym samochodzie.... okazalo sie, ze koles zalozyl czerwone sprezyny (nie mam pojecia co to bylo) E39 530D automat bez Mpakietu. Po przyjezdzie pojechalem na test i tam bylo 61-68 przod i tyl.... Niby ok... ale ja i tak zamówiłem Bilstainy B4. Auto dopiero zaczelo tlumic.... tyle ze oprucz przechylow bocznych, na kilku drogach w okolicy mojego miasta sa 2-3m odcinki z delikatnie zapadnietymi odcinkami asfaltu.... Auto wpadajac w cos takiego zamiast radzic sopie z tym odpowiednim ugieciem sprezyny i wytlumieniem tego ruchu amorkiemok dwa razy bujało dlugim przodem gora dol..

 

Przez pewien okres tak jezdzilem, zastanawiajac sie co i jak i wchlaniajac rożne opinie i fachowa informacje ;)

Przy okazji kupilem stabilizatory poprzeczne przod i tyl od Mpakietu oraz nowe gumy. Jak by ktos sie interesowal 2mm grubosci in plus na kazdym.... Moze wydawac sie to malo.... ale niech ktos sprupuje wygiac pret m8 a m10;) dokladne wymiary dostepne sa np realoem i nie bede ich szukac obecnie...

 

Podczas jednego weekandu u siebie zmienilem w 10 min tyl.... Po 2 miesiacach udało mi sie namówić mojego mechanika, by mi wymienil przedni... Dlaczego:)? Bo tego tak prosto nie da się zrobić.... Nie da sie fizycznie przlelozyc tego stabilizatora.... Założona miałem ramę na gore i podczepiony silnik, oraz 2gie zabezpieczenie ...

podparta skrzynie automatyczna. Stopniowo luzujac prawie do konca przednie śruby od wózka, i calkowicie odkrecajac ostatnie na styk i 1-2 mm luzu, przeszedł stabilizator :norty: zakłada się nowe gumy (nalezy mieć rowniez blachy mocujące do mpakietowskich gum! ) I potem 30 min skrecania....

 

I teraz Was zadziwie.... wydaje mi sie, ze najbardziej, nawet dla malo wrazliwej na niuanse osoby, tyl bedzie od razu zauważalny!!! Zmiana zajebista.... Zalety przedniego dlugo szukałem.... a powiem wiecej.... na początku byla masakra... :( Wypalilem z 10 paczek zanim przyszlo olśnienie;) tych co włożą mtechnik stabilizatory, wysylam od razu na geometrie tylu i przodu!!! I po wyjeździe pojawia sie banan...

 

Zapytacie a co z bujaniem od ktorego zaczalem?? :) trochę było lepiej.... ale...

Tyl:

Ponownie rozebrałem auto i na tył włożyłem nowe, standardowe sprężyny (amorki dla przypomnienia B4) . Czasami jezdzac 300-600km w Polske po naszych polskich drogach nie chciałem zamęczyć pasażerów, którzy źle odczuwali podróż bimmerem;) Druga sprawa,.... Nie chciałem usztywniać tyłu z uwagi na gorsze prowadzenie auta w zimie na sztywnym tyle;)

 

Przód:

Znajomy pracuje w Mitsubishi Rally Art przejechał się tym samochodem i odrazu kucając i pytając mnie o amorki i sprężyny potwierdzil swoje odczucia..... Powiedział... koleszko, masz za krótkie sprezyny i w przypadkach tych dlugich dołkach i rożnych kątach zakrętów, na które szybko najeżdża auto, sprężyna najpierw ugina się i po odbiciu na długość amora i (rozciągnięciu w zależności od intensywności), za krótka do amora sprężyna, ma za dużą siłę ściągającą. Powoduje to ponowne dobicie - nurkowanie przodu... Im cięższy silnik tym bardziej zachodzi kwadratura reakcji....

Ten czerwony wynalazek byl -5cm i o wiele grubszy od orginalu...Z allegro ściągnąłem komplet sprężyn z zawieszenia Mtechnik -2cm. Wizualnei bajka... Stala sie jakaś magia:) auto jeszcze siadło i z 3 palców do nadkola przy 17' wchodzą 2...:) Myślałem, ze po 2-3 km bedzie inaczej... wróciłem na warsztat i tak samo.... no to sobie usiadlem... :D Dorwalem pewien katalog, gdzie ukazane sa w zależności od konfiguraracji E39 opisane i zwymiarowane do 0,1mm sprezyny... Okazalo sie, ze jest to zestaw do benzyniaka, oprucz wersji V8.... :( załamka...

 

Benzyna ma o 0,2 cieńsze zwoje a ja mam automatyczna skrzynkę i dochodzi kolejne 0,1 co daje zagubione 0,3mm. :) Obecnie lezą juz idealne do silnika 3,0D z automatyczna skrzynia. Jest ok.... nawet więcej niż ok :D ale w lipcu zakladam do zestawu B6 ... :)

. Tak na urodziny :lol:

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
Na pierwszy montaż w e39 idzie Sachs/Boge.

 

 

A czy ktos testowal KAYABA w E39?

W Mercedesie W124 zastapilem oryginaly wlsnie Kayabami i super sie sprawowaly.

Teraz czuje, ze przyjdzie niedlugo pora na amortyzatory w E39 i zastanawiam sie czy tez KAYABY nie zamontowac...

niewiem jak w e39,ale kiedys kupilem do e34,wagowo podobnie,bylem b.niezadowolony,w porownaniu z oryginalami byly miekkie,mialem odczucie ze hustaja autem,slabo trzymaly,podejrzewalem ze moze sprzedali mi od jakiego mniejszego auta,sa to oczywiscie moje odczucia,choc kupilem je w polsce w renomowanym sklepie ,to zaufanie raczej niemam,kiedys sprzedano mi tam klocki od peugoeta,i cos jeszcze niepamietam,tak ze moze cos z wiarygodnoscia tych amorow tez moglo byc cos nietak?w kazdym razie jesli pytasz o kayaba,to niekupilbym ich wiecej

Opublikowano
Rzeczywiscie amortyzatory sachsa zdrozaly patrzylem teraz na allegro za sztuke tzreba dac kolo 400zl.Ja jak kupowalem to bylo 2 lata temu placilem 340zl za sztuke moze kurs euro byl inny.Bo sprzedajacy tak mi mowil ze cena czesci jest uzalezniona od kursu euro.
  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam

Potrzebuje zmienić amortyzatory do bmw e39 3.90d Touring automat i chciałem wybrać Sachsy... czytałem gdzieś że są 3 rodzaje tych amortyzatorów a ich wybór powinien być uzależniony od rodzaju zawieszenia. W moim aucie jest standardowe zawieszenie i chce wybrać amortyzatory które dadzą mi możliwie największy komfort jazdy. Przeglądałem allegro i znalazłem Sachsy na 2 rożnych aukcjach. Posiadają takie same nr katalogowe. Nie wiem czy jest między nimi jakaś różnica? Wyczytałem gdzieś na forum żeby wybrać te czarne z niebieskim paskiem. Czy to jest tak na dobrą sprawę te same amortyzatory?


http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-przod-oslony-odboje-bmw-5-e39-i7413014253.html


https://allegro.pl/sachs-amortyzatory-kpl-bmw-5-e39-przod-odb-oslon-i5772310591.html#thumb/3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak numer jest ten sam to są takie same, widocznie teraz robią białe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.