Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Może moje pytanie wydaje się trochę śmieszne...

ale po przesiadce z A4 1.9 131KM jestem trochę zaskoczony przyspieszeniem mojego nowego 530d

może jestem jeszcze nie przyzwyczajony/oswojony z autem bo mam go dopiero drugi tydzień...

 

otóż:

 

W A4 (manual) miałem takie "je.bnięcie" na poziomie 1800-2000tys/obr

 

w 530d (manual) jak zauwazylem do tych 2-2,5tys/obr auto jedzie, bo jedzie...bez rewelacji.. natomiast dopiero od 2,5 ostro się rwie do przodu.. żeby utrzymywać dynamikę na przyzwoitym poziomie najelpiej jak zauważylem trzymać auto w zakresie 2-3tys/obr przez cały czas.. bo wtedy nawet muśnięcie gazu powoduje wciskanie w fotel :P

 

nie wiem czy to jest powód do zmartwienia czy po prostu te silniki tak mają...

w jakim zakresie obrotów wasze bunie tak naprawdę zapier...lają ?

pytanie oczywiście do użytkowników E60 530d 218KM.

Opublikowano
U mnie od ok 1800 idzie jak trzeba.Musi być coś nie tak skoro porównujesz do audi 1,9 i nie czujesz różnicy.Albo wręcz sugerujesz że audi szło lepiej.Pozdrawiam
Opublikowano
U mnie od ok 1800 idzie jak trzeba.Musi być coś nie tak skoro porównujesz do audi 1,9 i nie czujesz różnicy.Albo wręcz sugerujesz że audi szło lepiej.Pozdrawiam

 

Moze nie do konca A4 szlo lepiej... tylko miało lepszy dół od 530tki..

moja bejca jak juz zlapie te 2,5tys/obr to naprawde zapieprza jak głupia.. tylko własnie ten dół jest taki "zamulony" i czesto przy wyprzedzaniu musze redukować.. :(

 

może turbawke czeka regeneracja??

albo cos jest przypchane?

jak myslicie?

Opublikowano
sprawdz zmienna geometrie turbiny, podlacz pod kompa- moze jakis czujnik wysiadl, w ostatecznosci przeplywomierz, ale moze tak na poczatek, zeby wyeliminowac Twoje przezwyczajenia do audi polec gdzies na hamownie i niech Ci zmierza ile tam tego wszyskiego masz i w jakim zakrecie obrotów, i wydrukuja wykres, wtedy bedziesz wiedzial co i jak jest tak albo nie tak z autem, jezeli chodzi o moc...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz kolektor już bez klapek.

hej

 

to ma być żart? ludzi piszą , że nie ma różnicy - kolektor bez klapek vs oryginał z klapkami, masz jakieś doświadczenia Tora w tym temacie?

Opublikowano
Może masz kolektor już bez klapek.

hej

 

to ma być żart? ludzi piszą , że nie ma różnicy - kolektor bez klapek vs oryginał z klapkami, masz jakieś doświadczenia Tora w tym temacie?

 

a co ma piernik do wiatraka??

Opublikowano
Nie pomyślałem o tym że przyczyną mogą być klapki!!! Tak jak nie pomyślałem że można być lepszym od inżynierów i wpaść na debilny pomysł usunięcia ich.Sprawdz czy masz klapki w kolektorze.jeśli nie to masz odpowiedz na swoje pytanie.Jeżeli kupiłeś auto w polsce to masz odpowiedz na pytanie bez sprawdzania.pozdrawiam
Opublikowano

myśle, ze to kwestia przyzwyczajenia, w VAGach rzeczywiście jest bardzo mocno odczuwalny moment uderzenia, kiedy turbo daje optymalnie, natomiast BMW przyspiesza bardzo równomiernie, mam wrażenie, ze liniowo i przyspieszanie jest dość jednostajne, charakterystyka niemalże jak w benzynie :D

Osobiscie jestem z tego bardzo zadowolony.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
myśle, ze to kwestia przyzwyczajenia, w VAGach rzeczywiście jest bardzo mocno odczuwalny moment uderzenia, kiedy turbo daje optymalnie, natomiast BMW przyspiesza bardzo równomiernie, mam wrażenie, ze liniowo i przyspieszanie jest dość jednostajne, charakterystyka niemalże jak w benzynie :D

Osobiscie jestem z tego bardzo zadowolony.

bardzo mozliwe ze VAGI maja bardziej odczuwalny moment... Ktory ja u siebie w e60 czuje... Ale bardzo pozno... Dopiero przy 2300-2500obr

zaczynam podejzewac ze turbawka glupieje :?

Opublikowano
coś musi być nie teges, one w serii mają ponad 500Nm i dół mają bardzo mocny, 130pd odpada w przedbiegach :D
no a przykładowy AWX 1.9 130km ma 280 :shock: i wydawało mi sie że dużo wczesniej i mocniej wstawał.. aczkolwiek jak ten (3.0d) zapieprza od tych 2500obr to tamten wtedy kończył swój "sprint"..

tak czy siak auto na dniach idzie do doktora.. wiec zobaczymy jaka bedzie diagnoza i pewnie napisze tutaj co nie co o tym..

Opublikowano

Kolego, szukasz szczęsia...

 

VAGi w serii często mają taki przebieg momentu obrotowego, że łamią kręgosłup przy 2k rpm a już od 3tys nie ma bardzo czym jechać. Moim zdaniem uciążliwa charakterystyka, bo dół do bani i góra nie nadaje sie do niczego.

 

BMW ma bardzo dobry silnik i cały zakres oborotów jest używalny. Nie ma takiego pie*dolnięcia bo nie musi być i tak ejst lepiej.

 

TO, że Tobie się tak wydaje...........tak ma być. W pupie nie masz stopera a odczuwasz tylko nagłe skoki przeciążeń. Weź stoper i sprawdź jak szybko zbiera się i zdziwisz się jak ten zmulony samochód killuje audi.

 

wiecej zadowolenia :-)

Opublikowano
Kolego, szukasz szczęsia...

 

VAGi w serii często mają taki przebieg momentu obrotowego, że łamią kręgosłup przy 2k rpm a już od 3tys nie ma bardzo czym jechać. Moim zdaniem uciążliwa charakterystyka, bo dół do bani i góra nie nadaje sie do niczego.

 

BMW ma bardzo dobry silnik i cały zakres oborotów jest używalny. Nie ma takiego pie*dolnięcia bo nie musi być i tak ejst lepiej.

 

TO, że Tobie się tak wydaje...........tak ma być. W pupie nie masz stopera a odczuwasz tylko nagłe skoki przeciążeń. Weź stoper i sprawdź jak szybko zbiera się i zdziwisz się jak ten zmulony samochód killuje audi.

 

wiecej zadowolenia :-)

uwierz mi chcialbym żeby tak było :) chyba faktycznie musze zmierzyc czas do paczki... :P ewentualnie podjade gdzies na hamownie..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zobacz jakie masz czasy 60-100 km/h i 80-120 km/h i podaj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najszybsze jakie mozesz, ja mam automat i tak z marszu kiedys zmierzyłem i miałem 3,8s (60-100) i 4,2 s (80-120). Moze na podstawie Twojego wyniku da sie cos okreslic, a od 0 do 100 tez mozezsz zmierzyc, a jak dasz rade to od 0 do 200 powinno byc ok 30 s :)
Opublikowano

Wiec jest tak...

 

0-100km/h ~7,16s

60-100km/h 3bieg ~4,60s

80-120km/h 4bieg ~5,60s

 

czasy mierzone stoperem w telefonie wiec te kilka setnych może być w tą lub w drugą..

 

 

od zera do paczki niby tak jak katalogowo :lol:

 

a reszta ??

jakie opinie?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Taka dyskusja to wróżenie z fusów, hamownia 200 pln i będziesz wiedział wszystko.

Wykres fabryczny jest tylko schematem, w praktyce moment jest w sprawnym silniku wyższy np. u mnie

525 nm/1900 obr, a moc 225/ 3750 obr.

Jeżeli jest wyraźnie gorzej, to musi być powód.

:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.