Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Filter wymieniony ale nic się nie zmieniło . Po ok 12min chłodzenia sprężarka wyłącza się i zaczyna lecieć cieplejsze powietrze następnie załącza się na kilkanaście sekund i tak w kółko . Silnik ma ze 3000 obr i sprężarka zapina to słychać wycie.
Pozdrawiam
Opublikowano
Witam, mam pytanko odnośnie przeróbki klimy r12 na r134a, wszystko pięknie ładnie. ale wiadomo jak to "fachowcy od klim' nic nie wiedzą więc wszystko przygotowuje sam, ale pozostała jedna kwestia: ile ładujecie czynnika r134a do przerobionego układu z r12. Jeżeli książka przewiduje np. 1500gram r12 to czy tyle samo ładujecie r134a czy są jakieś inne proporcje....? z góry dziękuje na odp. Przeróbka dotyczy E34 :D
Opublikowano
Witam, mam pytanko odnośnie przeróbki klimy r12 na r134a, wszystko pięknie ładnie. ale wiadomo jak to "fachowcy od klim' nic nie wiedzą więc wszystko przygotowuje sam, ale pozostała jedna kwestia: ile ładujecie czynnika r134a do przerobionego układu z r12. Jeżeli książka przewiduje np. 1500gram r12 to czy tyle samo ładujecie r134a czy są jakieś inne proporcje....? z góry dziękuje na odp. Przeróbka dotyczy E34 :D

 

Mój klimatyzator dał trochę mniej ale nie chce Cie kłamać ile. Coś mi świta w głowie że 1250 gr ale pewności nie mam żadnej.

Podobno jakby dał 1500 gr to by było za wysokie ciśnienie.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

W E34 ilość czynnika (R134A) zależy to od kompresora wg różnych instrukcji maszyn do nabijania. Ja do 535i dawałem 1550g, R12 wchodzi 1900g-+25g. Jak dasz za mało to będzie słabo chłodzić jak a przesadzisz z ilością to może klima nie ruszyć.

 

Zmieniasz wszystkie oringi czy na farta uzupełniasz R134A?

Opublikowano
Dzięki za odp, trochę czytałem na forach amerykańskich jak to wygląda bo wiadomo że oni bez klimy i automatu wyginęli by jak mamuty :D więc trochę się znają i wynika z tego że przy takim retroficie ładujemy wagowo 75% r134a do instalki na r12. A co do przeróbek to moja przygoda zaczęła się od próby uruchamiania klimy jeszcze na r12 zdobytego z kombinatu chemicznego na Ukrainie. Ale niestety sprężarka była już wytarta na wałku z przodu i upuszczała tak więc chodziła ładnie przez miesiąc a później kaput. Miałem czas więc udało mi się znaleźć sprężarkę z Touringa z 96r w stanie idealnym oczywiście na r134 za 200zł. Przy demontażu miałem przygotowane nowe oringi. A tu miłe zaskoczenie bo były już założone zielone, Później rozbierałem przód w celu wymiany rezystora pierwszego biegu wentylatora, mając dostęp do chłodnicy rozkręciłem przewody a tam też zielone :D Wymieniłem na nowe według zasady że po rozebraniu zawsze dajemy nowe, przy osuszaczu też zielone. Więc dalej nie wymieniałem bo przypuszczam że też będą zielone. Teraz jestem na etapie zalania sprężarki i jej montażu oraz założeniu nowego osuszacza. A jak u was było z tematem płukania instalacji...robiliście jakieś specjalne ceremonie? :D , czy po prostu uczciwa próżnia i trykanie nowego gazu i oleju? Bo to też temat tabu wśród klimiarzy. :D
Opublikowano

Do płukania widziałem ajkieś srodki w jakims sklepie internetowym.

 

Co do zielonych oringów ja kupowałem wszystkie nowe w ASO i żaden nie był zielony. Wymieniane były tylko dlatego że miały blisko 20 lat lub przeszło (kilka aut) a nie że były innego koloru.

Opublikowano
Też kupowałem w ASO i były takie szaro-srebrne, jak byś je namoczył w oleju i potarł palcami zejdzie powłoka zabezpieczająca i będą zielone. sam się zdziwiłem jak gość mi je podał ale jednak były ok. A co do kolorów tych oringów zdarzały się w układach r12 że były brązowe i one nie były odporne na olej syntetyczny który pracuje z r134a. A że już w 1987 roku producenci aut mieli info że r12 mogą stosować do 1993 roku, powoli zaczynali dostosowywać układy pod nowy czynnik, w takie pierdoły jak oringi itd. Mam nawet gdzieś rozpiskę jakie kompresory w bmw są już przystosowane i mogą chodzić na r134a mimo że fabrycznie goniły na r12. W przyszłym tygodniu ładuje ją bo Ciepło idzie ale płukanie układu chyba sobie daruje.
Opublikowano
R12 pracowało na mineralnym oleju a R134A pracuje na syntetyku. Rozpiska kompresorów jest na angielskojęzycznej stronie o E32. W dwóch E34 nabiliśmy R134A i chłodziło aż miło, jedna była z '88 która dostała nowe oringi i osuszacz w dodatku ten na 3 czujniki ciśnienia który wg angielskojęzycznych stron jest nie dostępny. W jednej miałem "przejściówki" na portach serwisowych, które wykręcałem jak trzeba było nabić czynnik w innej.
Opublikowano
Miesiąc temu też pojechałem z kumplem nabić układ czynnikiem R134a (r12 praktycznie niedostępny) do e32 z 87 roku,klima przystosowana na stary czynnik r12,sam byłem ciekaw czy to wogóle będzie chłodzić.Chłodzi już miesiąc,osuszacz nie wymieniony,oringi stare,olej mineralny w układzie :shock: .
Nur bmw e32
Opublikowano
Praktycznie nic już nie chłodziło,może w układzie było z 50 gram.Byłem ciekaw jak gościu da sobie radę z napełnieniem skoro w starej klimie r12 są mniejsze zawory,okazało się,że wystarczyło wypiąć złączki z przewodów automatu(Magneti Marelli Tech Top) a gwinty wkręcić na zawory w klimie e32,ten sam wymiar i rodzaj gwintu :)
Nur bmw e32
Opublikowano
Też byłem w szoku,polak potrafi.Narazie wszystko działa,w teorii nie powinno(oringi,olej),sprawdziliśmy w praktyce,oczywiście na kumpla odpowiedzialność jak do tej pory działa i chłodzi niemiłosiernie.
Nur bmw e32
Opublikowano
Szczelność nie była sprawdzana,podpięcie i napełnienie,miało być jak najtaniej,chociaż lampą ultrafioletową sprawdził chłodnicę i przewody,wszystko było ok.Sprawdzenie szczelności automatem nie wykaże,że w 100% układ jest szczelny,przerabiałem to w swojej e32.
Nur bmw e32
Opublikowano

witam.. ostatnio walcze ze swoja klima bo uklad tylko grzeje wiec pewnie elektrozawory....chodz z 2 strony jak przekrecam regulacje temp to nic sie nie dzieje dopiero klikniecia max otwarta i max ciepla powoduje ruszenie klapek ;/

 

ale nie istotne...w zeszlym roku slyszalem jak zalacza sie sprezarka w tym roku nie slysze tego gowienka na krotko spiac klime tez jakos mi nie wychodzilo.... tylko wlaczylem 2 bieg wentylatora...

 

stad moje pytanie skoro klima nie ruszy bez 1 biegu ...a prubowalem go na krotko nawet przez przekaznik spiac i nie smiagal...to moje pytanie brzmi

 

O CO CHODZU Z TYM TRANZYSTORKIEM I GDZIE GO WPIAC HELP

 

- polecam też zakupić taki tranzystorek co uruchamia pierwszy bieg wiatraka(jest to jako zeztaw naprawczy) jak nikt tego nigdy nie wymieniał to napewno jest spalony,, a jak on jest spalony to nowa spręzarka też z niewiadomych przyczyn nie ruszy

Opublikowano

to czemu nagle niemam 1 biegu klimy ? i nie zalacza sie klimka? tzn sprezarka nie daje ;/ wczesniej sie zalaczala teraz nawet tego niema....

 

jest to spowodowane brakiem czynnika? ale na krotko chcialem spiac sprzegielko i ni chu chu....chodz za ktoryms razem przekaznik zaczol cykac jak po ktoryms razie chcialem drutem spiac piny by sprzegielko zaciagnelo... ;/ niewiem rece mi opadaja jest 32 st za oknem a mi wieje gorac az parzy z nawiewow i bez klimy a w aucie klima;/

Opublikowano
Pierwsze co to jedź do obojętnie jakiego serwisu klimy,możliwe,że w układzie nie ma czynnika i sprężarka nie ma prawa się załączyć,sam nic nie zrobisz.
Nur bmw e32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.