Skocz do zawartości

[E87] Co opłaca się dołożyć, a czego nie


micak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od miesiąca poszukuję jakiejś sensownej jedyneczki i niestety każda ma jakieś "ale", zawsze czegoś brakuje.

Dlatego też chcę zapytać o to co opłaca się dołożyć, a co lepiej kupić od razu, i tak:

 

- "zenon" - obowiązkowo

- czujniki parkowania?

- wymiana klimy manualnej na klimatronik - z tego co wiem to nieopłacalna, bo oprócz panelu trzeba też zmieniać nagrzewnicę i parę innych "pierdół"

- sportowe skóry - tu wiem że nie problemu, ale jak się ma sprawa z podgrzewaniem, jeśli wcześniej nie było?? wiązka, przyciski i prąd?? czy coś jeszcze??

- nawigacja - tu wiem że mogę skorzystać z doświadczenia szanownych kolegów i pobawić się wyrzynarką :twisted:

- M-pakiet tu chyba nie ma problemu?? inne halogeny, ale np. w E36 pamiętam że były inne tunele chłodzące tarcze

 

Zapraszam do wypowiadania się na temat, może razem dojdziemy do konstruktywnych wniosków :D

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Xenon fabryczny to jak dla mnie podstawa, podobnie jka klimatronik i czujniki cofania. Bez podgrzewanych siedzen mozesz sie obejsc , ewentualnie kupic sobie mate grzewcza i isc do tapicera on ci wszystko wszyje, elektryk podlaczy tylko guziczek bedzie nie ori ( np z boku fotela) koszt calkowity 600zł max.

NAvi fabryczna ssie !! Lepiej zainwestuj w porzadna navi np beckera, Garmina lub Czegoś innego.

 

M-paiet kupujesz sobie potem osobno i po prostu zakladasz. Nie wiem jak w 1-er ale u mnie w e91 po prostu sciagnalem stary zderzak i wsadzilem m-paka bez rzadnych przerobek.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- "zenon" - obowiązkowo

- czujniki parkowania?

- wymiana klimy manualnej na klimatronik - z tego co wiem to nieopłacalna, bo oprócz panelu trzeba też zmieniać nagrzewnicę i parę innych "pierdół"

- sportowe skóry - tu wiem że nie problemu, ale jak się ma sprawa z podgrzewaniem, jeśli wcześniej nie było?? wiązka, przyciski i prąd?? czy coś jeszcze??

- nawigacja - tu wiem że mogę skorzystać z doświadczenia szanownych kolegów i pobawić się wyrzynarką :twisted:

- M-pakiet tu chyba nie ma problemu?? inne halogeny, ale np. w E36 pamiętam że były inne tunele chłodzące tarcze

 

ad1. Xenon to podstawa , sam przerabiałem u siebie miałem zwykłe lampy i montowałem od podstaw oryginalne , moim zdaniem lepiej kupić już z xenonem .

ad2. Czujniki parkowania dobrze gdyby były , ale to też jest nie problem dołożyć zawsze można tym bardziej że pod listwą zderzaka są zrobione otwory , należy tylko przewiercić w plastiku (nakladce otwory)

ad3. Oczywiście klimatronik jest dużo lepzy od menualnej , ale najważniejsze jest to aby była klima :)

ad4. Lepiej chyba kupił w pół skórze niż całą skórę , to już zlaeży tylko od ciebie , są też bardzo fajne kubełkowe fotele ( pompowane boczki ) , z pełną regulacją fotela lecz nie w skórze .

ad5. W e60 mam biznes i muszę przyznać że chodzi bardzo fajnie ( lecz e60 jest po lifcie i inaczej to wygląda , przed liftem podobno są same strzałki bez mapy) tutaj w e87 wydaje mi się że na to nie zwracaj uwagi czy ma to dane auto czy nie .

ad6. M-pakiet nowy kompletny , zderzak przód, tył , progi do malowania kosztuje po rabatach 3900 orygianlny kompletny z halogenami i wszystkimi częściami podobno pasuję wszystko idelanie ( jedynie nadkola trzeba przyciąć ) .

 

Auta używanego nigdy nie znajdzie się w opcji którą chcemy musisz brać to pod uwagę , na zachcianki należało by zamówić w serwsie nowy samochód z wyposażeniem jakim chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm...

 

no więc tak:

 

1. zenon musi być! to jest podstawa! wizualnie auto wygląda lepiej, jak i w ciemnościach będziesz się lepiej czuł.

2. z czujek możesz zrezygnować - bardzo łatwy montaż i nawet tani :)

3. jak będzie zenon to zapewne będzie i kliematronic - wymiana nie opłacalna.

4. miałem półskóry/dermy? coś takiego - wymieniłem na pełne skóry (pompowane boczki, full regulacja, ale manualna) - podgrzewanie dla mnie jest zbędne... koszt ok 2tys

5. navi heeee nie miałem, ale mam :) służę pomocą - to też możesz pominąć przy zakupie - koszt ok 1.700PLN

6. wizualne sprawy zawsze możesz stopniowo organizować :)

 

Rzecz jasna, że auto z wszystkimi dudami, które Cię interesują będzie droższe od tzw. golasa! ale coś za coś - wybór należy do Ciebie :cool2:

Ja bym się skupił na blacharce, a przede wszystkim silniku.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigację Business znam, bo przez pół roku jeździłem e60 po lifcie i tragedii nie ma, ale z drugiej strony nie będzie problemu jak samochód jej nie będzie miał bo zawsze można wsadzić jakieś MIO :) Ogólnie szukam 118/120d po lifcie jak najlepiej wyposażonej, niestety przegapiłem okazję bo poniżej 70tys. można było kupić e87 na skórach z navi, podgrzewanymi fotelami,, pełnym m-pakietem razem z lakierem, dwuletnią i przebiegiem 29000km :( A z tych które mam na oku, zawsze czegoś brakuje, stąd ten temat, ale nie mam też specjalnego ciśnienia :) coś w końcu znajdę. Chciałbym tylko wiedzieć jak podłączyć podgrzewane fotele, tzn. kupuję fotele z podgrzewaniem, przyciski, wiązkę, podłączam się pod prąd i wszystko ok??

 

niestety, zenon wcale nie = klimatronik :( mam ofertę na 118d za 73000, 3d biała, z 2008r., 22000km, ksenon, sportowy welur, czujniki i manualna klima :(

nast przykład:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12589726

Edytowane przez micak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- M-pakiet tu chyba nie ma problemu?? inne halogeny, ale np. w E36 pamiętam że były inne tunele chłodzące tarcze

W M-Pakiet w przypadku E87 wymaga wymiany nie tylko zderzaka przedniego.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/x/238.png

Wspomniane kanały powietrzne są inne, mocowana halogenów i spryskiwacze Xenonów działają inaczej i mają inne "czapki".

A nerki idą te same czy też inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już o tym... "Czy lepiej kupić przed czy po lifcie". Odpowiedz jest prosta: kupić najlepiej wyposażone! Bo potem nie opłaca się dokładać wyposażenia. Najmniej inwazyjny to jest M-Pakiet, bo tylko zdejmujesz stare zderzaki, zakładasz nowe i heja. Pod warunkiem, że masz już cały osprzęt do nich czyli halogeny, wloty i nerki zdaje się. Xenon najmniej opłacalny żeby dołożyć, tak samo navi. Odpuść zamianę na klimatronik, bo tak jak piszesz. Siedzenia.. hmm.. pod warunkiem że kupisz niepodgrzewane (lub ich nie podłączysz) bo takto nie będziesz musiał zmieniać deski.

 

Generalnie z tego co wymieniłeś, to tylko M-Pakiet będzie ci stosunkowo łatwo założyć.. z resztą będzie problem. Oczywiście to zależy czy będziesz chciał mieć "tak jak z fabryki" czy po prostu "mieć", bo to różnica znaczna.

 

Dodam poza nawiasem, że tempomat będzie ci też łatwo dołożyć, bo to tylko dołożenie dodatkowej dźwigni, zmiana obudowy kierownicy i chyba programowanie, ale nie wiem czy nie powinno zadziałać bez programowania, było coś na ten temat na forum.

 

Dodatkowo jak coś zmienisz w aucie np. stare na lepsze albo coś dorzucisz nowego (np. nowe zderzaki) to zostają ci stare części, z którymi potem niewiele możesz zrobić, bo na Allegro tego jest cała masa w tak śmiesznych cenach, że szkoda nawet sprzedawać, także trzeba rozważyć czy inwestycja jest tego warta. No chyba że ci to nie przeszkadza, że zrobisz graciarnie :)

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.