Skocz do zawartości

316 m43 silnik się grzeje, czy przez termostat ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam bmw 316 z silnikiem m43, jakiś czas temu wymieniałem chłodnice i myślę że odpowietrzony jest dobrze, bo powietrze już nie leci z płynem z korka odpowietrzającego. Jest tak termostat mam uszkodzony, w zimie silnik był niedogrzany, wskazówka się wychylała ledwo za niebieskie, czyli mam włączony cały czas duży obieg, teraz kiedy na dworze jest ciepło na trasie temteratura / wskazówka idzie na środek, a podczas dłuższego postoju zaczyna się grzać i idzie w strone czerwonego (jeszcze nie pozwoliłem żeby doszło na czerwone, dochodzi do pierwszej kreski za środkiem.) Czy to może być wina termostatu ? kiedy mam cały czas duży obieg ? to chyba nie powinien się przez to grzać... ?

Nie wiem jak z wiskozą, kręci wiatrak cały czas, aczkolwiek jak silnik jest nagrzany to nie wiem czy kręci dużo szybciej...

Dajcie jakieś porady, wskazówki. Żeby nie wchodzić w niepotrzebne koszty.

Opublikowano
Jeśli jest cały czas na dużym obiegu to nie ma prawa się przez to przegrzewać, chyba że się tak śmiesznie wiesza że np jest po miedzy małym a dużym obiegiem, jest otwarty ale do połowy i stąd mniejsza prędkość przepływu płynu (raczej rzadko się tak termostaty psują ale zdarza się, znajomy w E34 520 tak miał). A chłodnica równomiernie się nagrzewa? Nie ma tak ze np jedną strona jest już dość ciepła a druga zimna? Ja bym najpierw wymienił termostat (do Twojego silnika nie jest specjalnie drogi) bo i tak wypada to zrobić, a potem gdy problem zostanie myślał nad wiskozą, pompą wody. Możesz spróbować jeszcze raz odpowietrzyć, przy odkręconym odpowietrzniku i korku od zbiorniczka duś mocno wszystkie węże od chłodzenia, czasem stanie duża bańka powietrza i nie chce puszczać.
Opublikowano
posiadam nowy termostat do m43 firmy Vernet wraz z uszczelką w b.atrakcyjnen cenie.Zapraszam
Opublikowano

Właśnie też mi przeszła taka myśl, że może duży obieg nie jest CAŁKIEM włączony... A chłodnicy nie macałem.. a sprawdze to. Nie wiem jak to jest z wiskozą, wiatrak kręci się normalnie (da sie go zatrzymać [jakąś tekturą]) gdy silnik jest zimny, a gdy jest nagrzany to w sumie nie widzę żeby specjalnie szybciej kręcił. Co do pompy wody, nie wiem.. obieg jest, bo widzę pod korkiem wlewu chłodnicy jak leci plyn ciurkiem [przy dodaniu gazu przyśpiesza]. Już przy temperaturach 15 stopni w korku przy długim postoju wskazówka wychodzi poza środek, a co byłoby przy wyższych temperaturach. Oczywiście jak ruszam wtedy się temperatura normuje.

Ale będe coś robił, termostat będzie chyba pierwszy, jak będzie dalej kiepsko to co ? wiskoza chyba ? widziałem tu temat albo link do tematu o regeneracji wiskozy.. i zacząłem nad tym myśleć jakbym dał rade, bo z kasą cienko.

  • 3 lata później...
Opublikowano

To może ja się podłączę. Moje el wozo to E36 316i z 1998 M43.

Mam podobny problem: podczas jazdy po kilku km zaczyna się grzać do trzeciej kreski, a na postoju [ jałowe obroty ], w mieście albo w korku nawet do połowy między trzecią a czerwonym polem.

Ostatnio wymieniałem wąż do chłodnicy, odpowietrzałem 3 razy [ wygląda na odpowietrzony, ogrzewanie śmiga jak ta lala ] i nic to nie dało.

Zauważyłem, że jak chwilę pogazuję go na postoju, to temperatura spada do optimum. Przed awarią i wymianą węża nic się nie działo, temperatura zawsze utrzymywała się w okolicach środkowej kreski.

Zastanawiam się co to może być... podejrzewam pompę wody albo termostat, ewentualnie jakiś czujnik. Co o tym myślicie ?

Opublikowano
Jeśli śmigło da się palcem zatrzymać a silnik się przegrzewa to visco trup. U mnie też się nie załącza ale poza pion tylko wtedy wchodzi jak jest ponad 30 stopni i jade w dobrze górski teren. Tak to spokoj.
Opublikowano
Nie zawsze wisko. Jak jest termostat w pozycji zamkniętej to wisko nie będzie miało jak się nagrzać i się zasprzęglić. Najpierw trzeba sprawdzić czy chłodnica jest gorąca bo bez tego wisko nigdy się nie załączy nawet jak silnik będzie czerwony z gorąca :)
Opublikowano
Witam, nie zakładam nowego tematu jesteś świeżym posiadaczem bmw 316 compact, i masz szereg pytań od doświadczonych właścicieli. Sprawa wygląda tak iż ostatnio poruszałem się po autostradzie trzymając prędkość 110km/h i temperatura w normie na wskaźniku na połowie ale gdy przekroczyłem tą prędkość skazówka temperatury rosła aż na czerwone. Wszystko zależało od prędkości jak miałem 130 to po woli rosła a jak 150 to szybko temperatura wzrastała. Czy to jest zjawisko normalne iż to starszy samochód i go katowałem wyciskając z niego ostatnie poty, czy coś jest nie tak z chłodzeniem samochodu. proszę o opinię. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam, nie zakładam nowego tematu jesteś świeżym posiadaczem bmw 316 compact, i masz szereg pytań od doświadczonych właścicieli. Sprawa wygląda tak iż ostatnio poruszałem się po autostradzie trzymając prędkość 110km/h i temperatura w normie na wskaźniku na połowie ale gdy przekroczyłem tą prędkość skazówka temperatury rosła aż na czerwone. Wszystko zależało od prędkości jak miałem 130 to po woli rosła a jak 150 to szybko temperatura wzrastała. Czy to jest zjawisko normalne iż to starszy samochód i go katowałem wyciskając z niego ostatnie poty, czy coś jest nie tak z chłodzeniem samochodu. proszę o opinię. Pozdrawiam

Coś nie tak z chłodzeniem samochodu. Raczej pompę masz padniętą.

Opublikowano

Gdyby pompa była padnięta to grzał by się też w przedziale niższych prędkości.

Sprawdź czy chłodnica jest gorąca czy wisko się kręci na sztywno i najważniejsze przy takich objawach. Czy chłodnica jest czysta, a zapewniam Cię że jest kupę syfu i jak silnik ma co robić to pęd powietrza jest niewystarczający by odebrać ciepło z zamurowanej chłodnicy syfami piachami owadami itd.

Opublikowano
Witam właśnie poniżej 100km/h jest wszystko ok z temp. ale powyżej to tak jak pisałem. ostatnio właśnie wydmuchałem chłodnicę, sprężonym powietrzem, było oj było dużo no ale jadąc do pracy dalej to samo było. Auto nie ma problemu żeby rozpędzić się do 150km i trochę więcej, tyle że się grzeje. Przy następnej okazji sprawdzę tak jak napisałeś. Dziękuję za odp. Pozdrawiam. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to napiszcie, wtedy będę mógł zwrócić uwagę na inne szczegóły.
Opublikowano
Ciężko ten syf umyć wodą a co dopiero sprężonym powietrzem. Czasami bez wyjęcia chłodnicy i wymoczeniu jej porządnie się nie obejdzie. Jest też możliwość że ma syf w środku od kamienia bądź osadów. Wtedy trzeba też płukać cały układ chłodzenia. Są do tego specjalne preparaty.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po sprawdzeniu okazuje się że chłodnica jest zakamieniona, no i płyn do wymiany na teraz. oczywiście cały układ chłodzenia będzie wyczyszczony jak znajdę czas. Jeszcze mam pytanie co do wentylatora i całego visco czy jakoś tak, kiedy załącza się, jak silnik ma temperaturę czy przy obrotach silnika. ??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Dalej nie zakładam tematu, tylko tutaj napiszę, już temperatury nie łapie przyszedł nowy płyn układ chłodzenia został wyczyszczony, chłodnica trochę za bardzo bo ciutkię kapie z niej. no i okazało się że mam do wymiany pompę wodną bo cieknie. Stąd mam pytanie bo stara ma luz czy może to wykańczać pompę wentylator po poprzedni właściciel wyłamał jedno śmigło czy to może mieć swoją przyczynę. ze wentylator nie ma wszystkich smiegieł i powoduje lekkie bicie ??

Ps.

Z tą visco raczej nie ma bo czytałem w takiej jednej ciekawej książce(sam naprawiam) i visco powinno mieć czujnik w chłodnicy a w moim compakt nie mam.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.