Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kryterium powinieneś był zacząć od dobrego stanu auta, nie od wyposażenia.

No o tej oczywistości nie trzeba chyba wspominać.

Co do marki premium - ok, zgoda, ale sam system elektronicznego otwierania dachu jest zaprojektowany w Z4 fatalnie. I z tym nic nie zrobisz. To tak jak miałbym kupić Audi z silnikiem TFSI - prędzej czy później coś tam padnie bo jest po prostu wadliwie zaprojektowany. To samo jest z dachem w Z4. A naprawa tego to nie są pieniądze o jakich Ty wspominasz.

To jest moje subiektywne zdanie, każdy zrobi jak uważa :)

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A tak z innej beczki ale cały czas o dachu - mam zaimpregnowany Sonaxem - jest szansa że przemoknie stojąc jesienią i zimą pod chmurką? Zdarzyło się tak komuś?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak masz polift to mniejsza szansa, ale to będzie śmierć dla niego. Przykryj go czymś. Woda będzie stała przy ulewach. Pognije większość.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Dopadło teraz mnie, po zimie demontaż twardego dachu, miękki ani drgnie.

Szyby w dół do połowy, a dach do góry niet.

Samochód 2007 po lifcie, czy to awaria pompy?

Ktoś coś doradzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Styk od półki dokładnie, może auto myśli, że półka jest w pozycji górnej i nie pozwala ściągnąć dachu.
Opublikowano

Witajcie.

Dopadł mnie problem z dachem.


Miga czerwony przycisk, po podłączeniu komputera pojawił się taki błąd:


Bład 22 - przełącznik osłony odblokowany , zwarcie z masą




Czy ktoś może pomóc czego szukać i co wymienić.


Pozdrawiam z czarnej Z4.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cofnij się stronę. Styk półki wyszedł ze swojego miejsca. Idź do bagażnika i na ściance działowej styku od półki dachowej poszukaj popraw styk i działa.
Opublikowano

Witajcie , dzięki Ponta za informację, ale niestety styk jest ok a dach nie działa.


Co to może być?


Dach się normalnie zamykał, doszedł do szyby przedniej i już nie dociągnął przód. No i zaczęła migać czerwona kontrolka.


Brak jakiegokolwiek ruchu, ani szyb ani silników. Tak jakby odcięcie elektyczne.


PS. Pompa tylnia jest już na wierzchu w bagażniku ( wygląda na nową) - poprzedni właściciel to już naprawiał i ją "wyciągnął" do bagażnika.


Czy coś jeszcze mogę sprawdzić? Gdzie szukać?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Otwierasz dach z pilota?

Jak akumulator się prezentuje?

Półka w pozycji na dole?

Opublikowano

Dach tylko otwieramy z kokpitu.


otwarłem dach delikatnie ręcznie, i z przycisku dach zaczął się zamykać " podskokami", doszedł do połowy i stop - dalej nie. Ani drgnie z przycisku.

Znowu go otwarłem ręcznie i historia się powtórzyła.


Jak go zamknę ręcznie kontrolka miga i nic nie można zrobić.


A akumulator taki sobie. Jeszcze daję radę ale bez szału.


Półka na dole. Styk zmierzony miernikiem - zamyka obwód.

Opublikowano

Spróbuję jeszcze jeden trop. Może brak olej w pompie.


Proszę jeszcze o informację jaki dolać olej do pompy dachu oraz czy olej dolewa się na zamkniętym dachu czy na otwartym.


Pozdro.

Opublikowano
Uszkodzeniu ulega silniczek dachu. Przerabiałem ten temat zapycha się otwór od odpływu i silniczek koroduje. Wyczyszczenie silniczka rzadko spełnia swoją role i trzeba go wymienić. Silniczek pasuje od e46 sama pompa jest inna ale silniczek od e46 jest taki sam w e46 jest zabudowany wiec jak go wyjmie się z pompy wyglada jak nowy. Cała pompę do e46 idzie kupić za około 100 zł. Sama robota wymiany dość prosta jeżeli ktoś kuma podstawy mechaniki mi zajęło to 4 godzinki niestety dach trzeba wyciągnąć. Mam nadzieje ze przydała się informacja pozdrawiam.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie po przerwie.


Na szczęście problem rozwiązany i dach śmiga bez problemów.


W moim przypadku to nie pompa, uszkodzeniu uległ przewód prądowy biegnący wzdłuż dachu - tuż pod poszyciem. Jest od strony kierowcy. Przewód się "łamie" ze starości.


Łatwo go można namierzyć trochę trudniej naprawić.


Pozdrawiam - piękna pogoda zaraz jadę na przejażdżkę oczywiście z otwartym dachem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witajcie,

w moim egzemplarzu przy zamykaniu dachu w momencie, kiedy dach się rygluje dzwiek zamykania dachu stał się wyraźnie głośniejszy. Dzwięk dochodzi z tyłu z lewej strony czyli zakładam, że to silniczek. czy to jest już moment, w którym mogę zacząć odliczenie ? :) czy mogę to na tym etapie zignorować ?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
witajcie,

w moim egzemplarzu przy zamykaniu dachu w momencie, kiedy dach się rygluje dzwiek zamykania dachu stał się wyraźnie głośniejszy. Dzwięk dochodzi z tyłu z lewej strony czyli zakładam, że to silniczek. czy to jest już moment, w którym mogę zacząć odliczenie ? :) czy mogę to na tym etapie zignorować ?

Jeśli tylko w momencie ryglowania, to to coś innego niż agregat. Jeśli w trakcie ruszania dachem, to raczej szybko się psuje.

Pisałeś w lipcu. Jak się sprawy potoczyły?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Po postoju zimowym dach się nie otwiera.

Szyby na dół blokada się otwiera, słychać pracę silniczka za fotelem kierowcy.

Dach ani drgnie. Przy domykaniu blokada nad szybą zamyka szyby do góry.

Jakieś rady.

Opublikowano

Gdy mikrostyk nie łączy rygle nad szybą się nie otwierają.

Silniczka za plecami nie słychać.

Kontrolka świeci na żółto.

W garażu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.