Skocz do zawartości

[E46] Naprawa osłony drzwi przy przepuszczaniu wody do auta


zielo

Rekomendowane odpowiedzi

Na prośbę jednego z forumowiczów zamieszczam prosty opis naprawy wygłuszenia/osłony drzwi, która jeśli się odklei, zaczyna przepuszczać wodę. Ta następnie dostaje się do wnętrza auta, potem paruje, osiada na szybach, zaczyna śmierdzieć itd. Jeśli mamy problem z wilgocią w aucie, a wykluczyliśmy odpływy (szyber, podszybie, odpływ parownika) i ewentualną nieszczelność nagrzewnicy, to warto zajrzeć właśnie w drzwi.

 

Drzwi również mają odpływy ale wilgoć przedostająca się przez nieszczelną osłone piankową i tak znajdzie drogę. Wypróbowałem i wiem :D. Po prostu spływa ona z szyby i kapie właśnie na osłonę, a dopiero po niej spływa do odpływów. Można zrobić prosty test dla cierpliwych: wąż ogrodowy (lub 10 wiader wody :D), otwieramy drzwi i powoli równomiernie polewamy szybę. Po jakimś czasie - u mnie po ponad 5 minutach olewania :cool2: - powinniśmy zaobserwować kropelki wody wydostające się spod tapicerki drzwiowej, między tapicerką a blachą drzwi u samego dołu.

Dodam jeszcze, że pianka sama z siebie po latach lubi się odkleić. Poza tym mechanicy nie zwracają na nią należytej uwagi przy montażu audio, alarmu, naprawy zamka... Możliwości powstania usterki jest więc sporo.

 

 

Instrukcja moja ma pokazać, co i jak z samą pianką, dlatego nie skupiam się w detalach na sposobie zdjęcia tapicerki drzwi. Raz, że zależy to od modelu, dwa, że instrukcje demontażu są dostępne i tu na forum i w innych miejscach w sieci.

 

Najpierw ściągamy listwę ozdobną, jest ona wciskana, wystarczy podważyć nieostrym narzędziem i wyjdzie. Zaznaczyłem od razu śruby, które trzeba odkręcić w następnym kroku (dwie pod listwą i dwie ukryte pod uchwytem drzwi):

http://img99.imageshack.us/img99/5016/p1000929au.jpg

 

Następnie wyjmujemy włącznik szyb (pod nim jeszcze jedna śrubka do odkręcenia):

http://img202.imageshack.us/img202/9098/p1000930a.jpg

 

Następnie podważamy panel tapicerki i zdecydowanym ruchem po kolei odpinamy od drzwi każdy kołek mocujący. Ich umiejscowienie widać poniżej (zaznaczyłem też gniazdo cięgna klamki - przed całkowitym zdjęciem panelu należy odpiąć znajdującą się tam wtyczkę):

http://img688.imageshack.us/img688/6940/p1000931a.jpg

 

Pianka w całej okazałości:

http://img638.imageshack.us/img638/5273/p1000932a.jpg

 

I feler w moim przypadku. Pianka ewidentnie odklejona, oryginalny klej (masa bitumiczna) suchy i nietrzymający, więc przepuszcza wodę aż miło:

http://img641.imageshack.us/img641/5859/p1000933a.jpg

 

Przed operacją zaopatrzyłem się w taśmę pitumiczną na wypadek, gdyby się okazało, że pianka jest poniszczona i trzeba będzie ją wymienić. U mnie pianka była akurat bez uszkodzeń, więc postanowiłem użyć taśmy do zaklejenia otworów w drzwiach, coś jak przy wygłuszeniu drzwi przy car-audio (tutaj jeszcze w trakcie oklejania):

http://img202.imageshack.us/img202/9634/p1000934a.jpg

 

Na koniec pojechałem po obwodzie klejem od Soudala, poczekałem ok. 15 min., przykleiłem i wstępnie podsuszyłem przy użyciu suszarki.

http://img706.imageshack.us/img706/6239/p1000935a.jpg

 

Niektórzy radzą, żeby po prostu podgrzać suszarką oryginaly klej, który powinien odzyskać swoje własności klejące. Ja osobiście używam nowego kleju, przynajmniej wiem, że jest nowy i będzie trzymać. W końcu podklejanie pianki to operacja, którą wykonuje się z konieczności i fajnie by było nie musieć jej powtarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam jeszcze od siebie, że oprócz dostawania sie wody przez nieszczelną piankę woda również może dostawać sie przez otwory w drzwiach w które wchodzą kołki/zatrzaski mocujące boczek do drzwi. Każdy zatrzask, kolek ma taką piankową uszczelkę, która lubi się wygniatać i przy ponownym zamontowaniu kołka w innym niż oryginalnie miejscu może nie układać sie dokładnie tak jak od nowości i tam delikatnie może sączyć sie woda. Przy zdejmowaniu boczków do różnych prac typu centralny zamek, alarm czy car audio warto sprawdzić czy te uszczelki nie są wygniecione. Jeśli są, dobrze wymienić kołki z uszczelkami na nowe, koszt w ASO ok 1,70 PLN sztuka.

 

Autora instrukcji proszę jeszcze o wyjaśnienie:

1. czy usuwałeś oryginalny klej spod pianki, żeby nałożyć ten z Soudala czy nakładany był na stary klej?

2. jaki dokładnie to był klej z Soudala?

3. wie ktoś może czy jesli chciałbym wymienić sobie piankę na kompletną nową to czy ona przychodzi razem z klejem/taśmą klejąca? Czy operacje klejenia przeprowadza już sie osobno?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1. - Oryginalny klej usuwałem. U mnie był zachnięty i oblepiony wszelkim brudem. Po usunięciu oczywiście dokładne czyszczenie powierzchni benzyną ekstrakcyjną i dopiero potem klejenie.

Ad.2. - Ja używam kleju Soudal Soudaseal HT. Klei naprawdę dobrze, a po wyschnięciu zachowuje elastyczność. Dokładnie jak ori klej.

Ad.3. - Ostatnio interesowałem się taką pianką do E90, koszt w serwisie zależnie od opcji - 93,- za sztukę. Serwisant nie umiał powiedzieć, czy klej jest w zestawie, ja dziś już wiem, że kleju w zestawie nie ma, mam taką jedną nową ori piankę do touringa e46 na stanie, jest goła jak święty turecki.

 

Co do kołków, to bardzo cenna uwaga. Jak pisałem w instrukcji, ja oklejałem otwory w panelu drzwi taśmą bitumiczną. W przypadku otworów na kołki oklejałem od strony wewnętrznej, oczywiście robiąc ala stożek, żeby kołek nie przebił później taśmy. Jest ona plastyczna i można ją w sporym zakresie formować. Wymiana uszczelek kołków jest na pewno łatwiejsza. Jakiej metody by nie wybrać, nie należy tego etapu pomijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
zielo kupiłem dokładnie taki klej o jakim piszesz i niestety 2 dni po sklejeniu tej pianki na drzwiach zrobił się bardzo twardy i nawet twardszy niż silikon po wyschnięciu a więc nie jest prawdą że jest taki jak ori bo ten ori po wielu latach nawet jest taki jak guma do żucia...teraz tylko pozostaje kwestia czy naprawdę będzie trzymał jak przyjdzie ulewny deszcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt guma/klej boll jest ok, ale cholernie brudzi i niekoniecznie szybko schnie.

Wpadłem w temat, bo akurat zbieram się w sobie do takiego zabiegu od dłuższego czasu ( tu podziękowania panom którzy mi szyby przyciemniali, za wilgoć w samochodzie)

Zamówiłem 2 metry tej masy uszczelniającej w aso, 8zł/metr, dziś odbiorę, kołki też wezmę przy okazji ( słuszna uwaga że może ciec przez zgniecioną piankę/podkładkę).

Mam nadzieje, i nawet jestem pewien że przestanie ciec po tym zabiegu, bardziej martwi mnie to czy powinienem dobrać się do wykładziny podłogi/progu sprawdzić jak jej walory zapachowe t.j czy śmierdzi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Sam przerabiam ten problem. Zaobserwowałem, że w jednych drzwiach jest wszystko ok. Woda nie leje się nawet przez dziurki na spinki. Natomiast w innych wlewa się nie tyle przez nieszczelną mate co przez dziurkę na spinki. Woda zamiast "przelatywać" przez drzwi z góry na dół robi okrężną drogę. Dokładnie to spływa po szybie na jej dole po prostu ciurka do wewnętrznej strony drzwi i potem to już po kablach i reszcie. Wlewa się przez dziurki na spinki a nawet przez zamek. Na dole szyby powinien być jakiś plastik lub coś innego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

Koledzy mam taki sam problem wiadro wody po deszczu na dywaniku pasażera.

 

Podczas deszczu sprawdzałem i lekko leci woda jakby z drzwi kierowcy i to widać ale po stronie pasażera nic nie widać :( a wykładzina robi się szybko mokra...

 

Czy to będzie podszybie ?

 

PS. Proszę o informację co zrobić aby obejrzeć zdjęcia w tym poście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.