Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W sumie to będzie jeździc podobnie, tylko będzie sie lepiej zbierać na niższych obrotach. Ale z tego co wyczytałem to do m20b20m można przełozyc sam blok z ETY 2.7, zostaje głowica z m20b20 pompe sie bierze z m20b25 i ponoć bardzo fajnie to lata. Sam myśle własnie nad takim pół swapem.
Opublikowano

No tez tak słyszałem, ze tak sie robi, ale u mnie to nie wchodzi w grę,mój silnik jest juz za bardzo zmeczony...

a jak ze spalaniem??słyszałem ze dosć mało pali?? przy spokojnej jezdzie nawet 9l/100km potrafi spalic.

Opublikowano
a co z elektryka? komp i przeplywka i reszta zostaje taka sama, plug&play, cos mi sie wierzyc nie chce
Opublikowano
Z tego co mi kolega powiedział, to większego problemu nie bedzie z tym swapem...wszystko jest prawie takie samo:) Mowi, ze w jeden dzien damy rade to zrobić:)
Opublikowano
wszystko jest prawie takie samo:) Mowi, ze w jeden dzien damy rade to zrobić:)

Akurat w tym przypadku "prawie" robi o wiele większą różnicę, niż w reklamie piwa. Przerzucić silnik w jeden dzień to żaden problem. Przerzucić go tak, żeby działał jak należy, to coś zupełnie innego.

 

A w ogóle dlaczego chcesz swapować na taki akurat silnik?

Opublikowano
Chcę go ponieważ jest on w prawie że w idealnym stanie, nie bierze grama oleju, jest czysty i suchy i biore go dobrego kolegi który robił ten silnik dla siebie...A po drugie , ten silnik ma troszke wiecej mocy niż oryginalnie,około 200 KM:)
Opublikowano
kolego puchacz, zdaj jakas fotorelacjie z tej operacji, jak to wszystko poszlo, bo jestem ciekaw, jak mi padnie (nie daj Boze ) dol silnika to moze warto wtedy sie pokusic o takie cus :) pozdro
Opublikowano
2.7 ETA 200KM? Przeciez to fabrycznie ma 129KM, z tego co wyczytałem to właśnie złozenie bloku z ety z głowicą z m20b20m i pompą z m20b25 daje koło 170-180KM. Co ta ETA ma w sobie że ma 200kucy?
Opublikowano

no wlasnie cos sie nie zgadza :P 200 kucy hmm... chyba z jakas turbina,

 

pozatym glowice wedlug numerow katalogowych sa inne, tak wiec nie wiem jak to zadziala,

 

co do pompy paliwowej to w M20 i M30 nawet 3.5 litra sa te same wiec nie ma w tym zadnej roznicy

Opublikowano

Szwagier swego czasu miał E30 m20b20m i swapowany blok z ETY 2.7. Głowice pasują bez żadnego kombinowania. ZETY do m20b20m a z SETY do M20b25.

Tak więc cały osprzet został z starego silnika, tylko blok był z ETY i zmieniał pompe paliwa na tą z 2,5. Ale to może daltego, że jego już zdechała :)

Koniec konców taka kombinacja w E30 zdawała egzamin na 5. Bardzo fajnie to latało. (W sumie nawet zafajnie bo rozwalił auto na żelbetowym słupie)

Opublikowano
No tez tak słyszałem, ze tak sie robi, ale u mnie to nie wchodzi w grę,mój silnik jest juz za bardzo zmeczony...

a jak ze spalaniem??słyszałem ze dosć mało pali?? przy spokojnej jezdzie nawet 9l/100km potrafi spalic.

9 litrów to pali przy dość szybkiej jeździe w trasie. :) Eta 2.7 (122km) w budzie e30 była moim pierwszym bmw,które zakupiłem 9 lat temu prosto z Niemiec.Auto w stanie idealnym i nie zagazowane.W drodze powrotnej mogłem bardzo dobrze wytestować spalanie(trasa Monachium -Częstochowa),nie powiem jechałem bardzo oszczędnie,prędkość od 90 do 110 km/h,spalanie ponad 6 litrów benzyny.Oczywiście po przeróbkach nie uzyskasz takiego spalania,albo moc albo oszczędność.

Nur bmw e32
Opublikowano
Co do mocy to sie dowiem na dniach co w tym silniku zostało zmienione:) No a swój swap planuje zrobić jakos w maju,chłopaki teraz wsadzają 3,5 12zaworów do e30 mają troche roboty...narazie cos z wtryskami jest nie tak, za duzo pali, wtryski leją paliwo, i duzo paliwa jest w oleju...Jesli zacznie sie swap, to porobie foty i opisze co było robione i przerabiane by to wszystko ze sobą grało:)
Opublikowano

hmm z tego co sie czyta i słyszy to blok z M20B27 czyli ety ale głowica z M20B25 :)

 

Pompa nic nie da po takiej przekładce trzeba by zrobić profesjonalna mapę na hamowni przerobić wydech i dolot, żeby to miało ze 180KM:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Tak jak pisałem, sam planowałem przeszczeb bloku z ETY do m20b20. Na wszystkich forach piszą, że ETA do m20b20 a SETA do m20b25.

Pewnie do tych 180 trzeba by pomajstrować, ale i tak mysle że to dosyć tania i interesująca przeróbka dla posiadaczy m20b20 :)

Zwłaszcza, że ETA ciagnie fajnie od samego dołu a m20b20 od 4tyś rpm.

Czekamy na fotorelacje i kosztorys :)

Opublikowano
Co do kosztów, to moge juz cos powiedziec: silnik 1000pln, robocizne robią za free:) a powiedzcie mi, co z wałem?? wytrzyma czy moze byc za słaby od m20b20...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, dziś nad ranem skończylismy przekdładke silnika...Mielismy mały problem z iskrą i pompą paliwa, ale okazało się ze mielismy 3 wadliwe czujniki połozenia wału...I tak oto dziś nad ranem wyjechałem swoim autkiem z garazu. Zeby zamocowac silnik musielismy nieco przerobic łape od silnika, wiązka z kablami została ze starego silnika. Powiem wam, ze teraz to autko to lata...wrazenia z jazdy są niesamowite,czuc moc i przyspieszenie, az wbija dosc mocno w fotel...Małe dodanie gazu i auto rusza z piskiem opon. Polecam wszystkim ten silnik,warto go zamontowac w e34:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.