Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

320d 01'

Od pewnego czasu zauważylem spadek mocy. Turbina załącza się po 1500 obrotów tak mi się wydaje i auto ładnie się wkręca do okolo 2200 obrotów nastepnie traci moc na ułamek sekundy tak jakby się przydławiło po czym przyśpiesza ponownie. Mam nadzieje że nie zbliza sie koniec turbiny.

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz przepływomierz bo mozliwe ze to jego wina.
Opublikowano
Sprawdz zawor sterowania turbina,moze byc tak ze sie zacina.Ja mam podobnie tylko po tych 2200 jest obciecie mocy i dalej juz idzie tak sobie.Jutro podmienie zawor to napisze czy pomoglo.Sprawdz na inpie najlepiej jakie masz parapetry przy pelnym gazie na 4 biegu
Opublikowano

Dla M47 nie da sie zrobic takiego porownania niestety. Wie ktos moze czy po wymianie przeplwyki z 468 na 527 trzeba cos robic z softem.

Ekonomizer nadal nie dochodzi do 20l na 4 biegu ale jest lepiej z moca :)

Opublikowano
Moge powiedziec na swoim przykladzie ze porownanie parametrow w dde 3.0 jest mozliwe w carsofcie ale jest to program dosyc wolny,aczkolwiek przy malej wprawie mozna wylapac czy to przeplywka,czy tez zawor turbiny.U mnie jest wymagane 1000 a mam 560 przy pelnym gazie i 3500 obr takze najprawdopodobnije ona jest padnieta.Jezeli jest uciecie mocy a pozniej wzrost i auto normlanie ciagnie to tak jak wczesniej wspomnialem zacinajacy sie zaworek turbiny doprowadzil do duzego overboosta i pozniej musial go zbic,a ze jest nie sprawny to doprowadzil do turbodziury,ktora poznije przy wiekszej predkosci obrotowej zanika.To tylko jedna opcja M47 kryje w sobie duzo zagadek :mrgreen:
Opublikowano
W jaki sposób sprawdzić czy ten zawór turbiny jest sprawny po jego wymontowaniu ?? Jest taka możliwość, czy trzeba wpinać inny sprawny w jego miejsce ?
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

Co ja bym zrobil na twoim miejscu to wyczyscil siateczki przy elektrozaworze turbo i erg.

Ewentualnie zamienil zawory miejscami.

Opublikowano
Co ja bym zrobil na twoim miejscu to wyczyscil siateczki przy elektrozaworze turbo i erg.

Ewentualnie zamienil zawory miejscami.

 

Filtr przy zaworze EGR już wyczyszczony (żadnej poprawy) został jeszcze od turbiny, który niedługo mam zamiar wyczyścić i zobaczymy. Zawory przy EGR i turbinie są takie same ?

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
Tak są takie same, czsem jednak samo czyszczenie nie pomaga. Przekonałem się o tym u mnie zaworek przy turbo dziwnie pracował, za każdym razem inaczej jechała. Kupiłem nowe po 150zł
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega maciek06 ma racje, czyszczenie tych zaworkow nie wiele pomaga.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

mam podobny problem, tzn. przy ok. 2500 obr. na chwile silnik traci impet i po chwili zaczyna ponownie ładnie ciągnąć. Mam pytanie, czy uda mi się sprawdzić przepływomierz pod carsoftem? Silnik m47 136 KM. Jakie powinny być wskazania dla buta na 3 biegu?

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.