Skocz do zawartości

drgania kierownicy co to moze być???


tomamp

Rekomendowane odpowiedzi

Na 100 % sa to tarcze chamulcowe. Najtaszym wyjsciem jest przetoczenie o ile sie jeszcze da. Na pedale chamulca nic nie bedziesz czul. Jezeli tarcze masz przegrzane to nawet przetoczenie nic ci nie da, bo po nagrzaniu znowu sie odksztalca.

Przerabialem juz ten temat u mnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agasia sprawdź czy są koła wyważone , później zobacz czy tarcze nie są zwichrowane ??

Mowa o tarczach hamulcowych oczywiście . Mogą być też felgi krzywe ale kierownica by drżała cały czas , na dobrej drodze też .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie to coś napewno na bank z zawieszeniem. W Twoim przypadku najlepiej podjedź na diagnostykę-tam z reguły wychodzi ok. 90% przyczyn złego i niestabilnego zachowania autka na drodze.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przczyn może byc kilka

Zależy czy Ci drga przy każdej prędkości jak hamujesz czy nie.

Mogą to być oczywiście tarcze ale równie dobrze zawieszenie ( niekoniecznie drążki jak napisałeś)

Albo sworznie albo tylne slitenblocki (chyba tak to sie pisze) tzw gumy reakcyjne przednich waczaczy. Jak są lużne najbardziej je właśnie czuć przy hamowaniu.

W E36 jest proste zawieszenie więc w każdym warsztacie z "ruchomą płyta" do testu zawieszenie Ci wyjdzie czy są do wymiany czy nie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam podobny problem.

Otóż drgania występują tylko przy hamowaniu i nie przy każdej prędkości, jest to przedział 80 km/h-50km/h później już nie czuć drgań. Podejrzewam że to będą tarcze bo niedawno wymieniłem wszystkie drązki, tuleje pod wahaczami i sworzeń wahacza. Mam nadzieję że da się przetoczyć te tarcze bo są jeszcze dość grube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobny problem. Podczas hamowania kierownica drzala, przy hamowaniu z ok 120-140 dosc powaznie.

 

Wymienilem tarcze(ATE) i klocki(Delphi) i problem zniknal.

 

 

Najtaszym wyjsciem jest przetoczenie o ile sie jeszcze da. Na pedale chamulca nic nie bedziesz czul. Jezeli tarcze masz przegrzane to nawet przetoczenie nic ci nie da, bo po nagrzaniu znowu sie odksztalca.

 

 

Sprawdzone. Dokladnie tak bylo, -50pln :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To Was teraz załatwie... :roll:

Zawieszenie w stanie idealnym. Felgi proste i opony wyważone, bez guzów.

Klocki i tarcze nowe.

Od założenia ich przez 2 tygodnie idealnie smigał. Teraz bije po kierownicy miedzy 100-80 km podczas hamowania.

I co wy na to? :?

Bo ja czuje, ze czeka mnie przetaczanie tarcz..nowych!!! :evil:

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.