Skocz do zawartości

320d - faktyczne koszty utrzymania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zastanawiam sie nad kupnem e46 320d wersja 136KM, rocznik 1999-2000 i uprzejmie prosze wszystkich posiadaczy tego modelu, podobnego rocznika o faktyczne koszty utrzymania w ciągu np jednego roku.

Chodzi mi o ubezpiecznie (oc+ac), przegląd, wymiany oleju, płynów, naprawy drobnych usterek bądź poważniejsze naprawy. Wiadomo, że wszystko zależy od konkretnego egzemplarza (jeśli chodzi o awaryjność) ale zależy mi na opiniach konkretnych właścicieli, którzy podzielą się swoim doświadczeniem : ).

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

kupując ten model musisz być przygotowany na tzw. pakiet startowy. Rzeczy które możliwe że trzeba będzie zrobić jest bardzo wiele. Najczęściej to problemy związane z poduszkami pod silnikiem, wydechem. Zdarza się także koło pasowe, zamachowe, przekaźniki centralnego zamka, napinacz. Może się też zdarzyć że będą do wymiany wahacze, tuleje. Listę rzeczy do wymiany jest zależna od egzemplarza, jednak wiem że aby wszystko w miarę dobrze chodziło trzeba wsadzić kilka tysięcy, a dokładnie ile to się dopiero dowiesz jak kupisz auto i pojeździsz trochę... BMW z tego okresu, z tym silnikiem, z tymi przebiegami potrzebuje trochę troski i serca... Trzeba się na to przygotować

 

pozdrawiam

Opublikowano

viewtopic.php?f=69&t=123388 tu masz duzo o tym modelu

Co do kosztow to nie nalezy liczyc na podobne jak w przypadku innych marek. W leciwym dieslu BMW ma sie co popsuć i nadal bedzie kosztować sporo.

 

Ceny filtrow to gdzies 300 zl http://www.allegro.pl/item968925141_filtry_zestaw_bmw_e46_320d_136_km_weglowy_mann.html

Olej to juz zalezy gdzie sie kupi ~150-200zl

Opublikowano

Ok, ja Ci napiszę bo mam auto od sierpnia roku zeszłego.

 

rejestracja: 250zł jak masz krajowy ok 1500 jak masz sprowadzany

 

wymiana oleju na półsyntetyk lub syntetyk ok 300zł

 

zbieżność, geometria, wyważanie kół, ze 300zł

 

dalej sprawdzasz klocki tarcze opony ( ludzie to czasami zaniedbują a to są koszty) jak masz coś nie tak no to kolejne najmniej ( przy chińskich oponach) 2000zł

 

żeby jeszcze się przyjemnie jeździło fajnie za 150zł wybrać się na pranie wnętrza Karcherem.

 

to oczywiście nie koniec, bo zawsze może się okazać że przy kupnie wszystko było ok a wracasz do chaty a tu coś się psuje, ja np wymieniałem bendix rozrusznika i szczotki co mnie kosztowało kolejne 300zł.

...::: Banditen Motoren Werke :::...

Dlaczego BMW?? Bo przedni napęd jest dla małych dziewczynek ;P

Opublikowano

1. Tarcze klocki przód 470 zl ate (bez robocizny)

2. Przewód przelewowy wtrysków 10 zl (bez robocizny)

3. Wymiana świec 4szt 190 zl - świece 100 zl - robocizna

4. Wymiana oleju Mobil 5w30 180 zl (bez robocizny)

5. filtry MANN (powietrza, kabinowy, paliwa, oleju) 240 zl (bez robocizny)

6. Niedługo łączniki elastyczne wydechu pewnie ok 150 zl

7. Serwis klimy ok 200 zl

8. Coś stuka w zawieszeniu z przodu tez pewnie parę stówek

9. Czyszczenie EGR i zaworów we własnym zakresie ale dalej problem z mocą więc pewnie przepływka BOSCH ok 600 zl

10. Do zrobienia jeszcze elektryczne szyby zapewne ułamany plastik (typowa usterka) jak się da to będzie bez kosztów jak nie znowu parę stówek

11. Czujnik poziomu oleju (typowa usterka) chyba ok 200 zl nie wymieniam, częściej sprawdzam bagnet

12. Odma lepiej wymienić ok 180 zl

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

Ja mam od roku. Wymienilem przed/w czasie uzytkowania/po 32 000km:

- klocki przod,tyl, tarcze, szczeki, plyn -> ~500zł (robilem sam)

- przepływka 485 zł (trochu pomoglo z moca)

- zlacze elatyczne wydechu (50+70 zl) 120zl

- 2xtermostaty - 280zl

- filtry 400zl

- odma - 160zl

- 3x olej + filtr - 450zl

- poduszki silnika 320zl

- poduszki skrzyni 70zl

- napinacz paska 140zl

- podpora + zlacze elastyczne walu 320zl

- gumy na wachaczu - nie pamietam

- tuleje amortyzatora tyl - 70zl

- rozrusznik padl -> nie wiem ile w PL kosztuje

Opublikowano
Witam!

Zastanawiam sie nad kupnem e46 320d wersja 136KM, rocznik 1999-2000 i uprzejmie prosze wszystkich posiadaczy tego modelu, podobnego rocznika o faktyczne koszty utrzymania w ciągu np jednego roku.

Chodzi mi o ubezpiecznie (oc+ac), przegląd, wymiany oleju, płynów, naprawy drobnych usterek bądź poważniejsze naprawy. Wiadomo, że wszystko zależy od konkretnego egzemplarza (jeśli chodzi o awaryjność) ale zależy mi na opiniach konkretnych właścicieli, którzy podzielą się swoim doświadczeniem : ).

 

 

pozdrawiam

 

Kolego jak tu widzisz po wypowiedziach zastanów sie czy faktycznie opłaca ci się jeździć dieslem podam przykład swojej benzin chodź wiem ze tu temat ropniaków chce żebyś miał porównanie :

 

- rocznik 99 poj 1.9

- zrobiłem nim 26 tys

- dwa łaczniki stabilizatora 140 zł

- filtry 170

- olej 160

Opublikowano
Ja muszę powiedzieć że mój następny wybór to będzie benzyna R6 z sekwencją, dieslem pojeżdżę jakoś dwa lata i będę sprzedawał no chyba że zacznie się sypać wcześniej :] jakoś za dużo roboty z tym silnikiem jest. Ale z drugiej strony jak juz zrobię wszystko to nie wiem czy warto będzie mi sprzedawać ale tym będę się martwić za jakiś czas :]
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

 

Kolego jak tu widzisz po wypowiedziach zastanów sie czy faktycznie opłaca ci się jeździć dieslem podam przykład swojej benzin chodź wiem ze tu temat ropniaków chce żebyś miał porównanie :

 

- rocznik 99 poj 1.9

- zrobiłem nim 26 tys

- dwa łaczniki stabilizatora 140 zł

- filtry 170

- olej 160

zastanowie sie =] mam dobra sytuacje, że samochodu nie potrzebuje od zaraz, moge nawet pare miesięcy wybrzydzać i szukać dobrej oferty.

na początku myslalem ze wystarczy kupić samochod za np 18-20 tys, do tego z 3-4 tyś wkładu początkowego i bedzie gitara. Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi, i tematu podanego przez fornala widze, że koszta początkowe mogą być znacznie wyższe a do tego trzeba zabezpieczyc sie finansowo na wypadek wiekszej naprawy (turbina,pompa) żeby samochodzik nie stał pare miesięcy na parkingu.

oczywiscie, moge trafic na zadbany egzemplarz ( i taką mam nadzieje ;) ) ale przezorny zawsze ubezpieczony.

 

generalnie wybór będzie między 320d (136KM) a 320i (150KM). Osiągi bardzo podobne (wg danych technicznych przyspieszenie do setki jest nawet takie same - 9.9 ). Diesel jest super, oszczędny, dopóki nie zacznie sie sypać. Benzyna mniej awaryjna, ale spalanie może przestraszyc. Ciężki wybór bedzie. Od jakiegos czasu jestem fanem diesli,ale jak sie policzy wszystko to warto sie zastanowić.

 

dzięki za odpowiedzi. jeśli są tutaj jeszcze inni użytkownicy 320d (320i tez), to zapraszam do wypowiadania sie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak mowisz diesel super jak sie niepsuje a benzyna mniej awaryjna zgadzam sie ztym.Sam jezdze diesle ale nastepne auto to juz bedzie benzyna wiec zastanow sie dobrze :D
Opublikowano
Posiadam swoje BMW od 10 miesięcy w czasie kupna stan licznika wynosił 195 tkm na dzień dzisiejszy 230051 tkm a jaki jest prawdziwy tylko ona jedna wie! , ale raczej nie ten podany prze zemnie ... :( . Co do eksploatacji : olej , filtr oleju , paliwa , powietrza wymieniam wszystko co 15000 km (filtr kabinowy tylko raz przy kupnie ) 1x odma 170 zł, podczas całego użytkowania auta wymieniłem następujące rzeczy : wahacz x1 mayle +tuleja na wahaczu 600zł wymiana oringa w pompie wtryskowej 150zł ,szczęki tył 100zł, końcówki stabilizatorów x2 trw 120 zł , egr 150 zł podczas eksploatacji 35000 tkm wymieniłem następujące części . CZeka mnie inwestycja w : Zaczyna stukać 2 wahacz koszt znowu 600 zł , tuleja tylna pod progiem koszt ok 50 zł , zaczyna cieknąć z zbiorniczka wyrównawczego ubywa ok 1 l na 10000 tkm ( na razie nie ruszam ) koszt ok 350 zł , do wymiany jest również stabilizator gumowy no podłużnicy koszt ok 20 zł w przyszłą wiosnę będę musiał zainwestować w opony letnie i zimowe ok 2500 zł . Wszystkie części po za dwoma ! (oring pompa wtryskowa , egr) mogą Cie czekać zarówno w dieslu jak i benzynowym silniku ...Są to prawdę mówiąc normalne części które się zużywają podczas jazdy ! Nie wiem co będzie w przyszłości być może dopadnie mnie jedna z bolesnych bolączek mojego diesla! typu ( regeneracja pompy wtr. 3000 zł wtryski 1700zł turbo itp...itp :( ) . jednak w tedy tak prawdę mówiąc naprawy pokryje z zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie...( Czyżby silniki benzynowe były bezawaryjne? i się nie psują ...? ) . Kolego jeśli będziesz robił po niżej 20000 tkm rocznie moim zdaniem diesel jest nie opłacalny ! ( nie masz kiedy zaoszczędzić na paliwie na ewentualne naprawy) . Jeśli chcesz kupić sobie diesla oglądaj aukcje wyłącznie z wyższej pułki !!!!! tania okazja Cie zniszczy finansowo ! .
Opublikowano
Na starcie czeka Cie wydatek kilkuset zloty, jak nie lepiej bo zawsze jest cos do zrobienia.A poźniej jak porobisz to tylko lac paliwo i smigac:)ZAlezy tez oczywiscie wszystko na jaki egzemplarz trafisz
Opublikowano
Posiadam swoje BMW od 10 miesięcy w czasie kupna stan licznika wynosił 195 tkm na dzień dzisiejszy 230051 tkm a jaki jest prawdziwy tylko ona jedna wie! , ale raczej nie ten podany prze zemnie ... :( . Co do eksploatacji : olej , filtr oleju , paliwa , powietrza wymieniam wszystko co 15000 km (filtr kabinowy tylko raz przy kupnie ) 1x odma 170 zł, podczas całego użytkowania auta wymieniłem następujące rzeczy : wahacz x1 mayle +tuleja na wahaczu 600zł wymiana oringa w pompie wtryskowej 150zł ,szczęki tył 100zł, końcówki stabilizatorów x2 trw 120 zł , egr 150 zł podczas eksploatacji 35000 tkm wymieniłem następujące części . CZeka mnie inwestycja w : Zaczyna stukać 2 wahacz koszt znowu 600 zł , tuleja tylna pod progiem koszt ok 50 zł , zaczyna cieknąć z zbiorniczka wyrównawczego ubywa ok 1 l na 10000 tkm ( na razie nie ruszam ) koszt ok 350 zł , do wymiany jest również stabilizator gumowy no podłużnicy koszt ok 20 zł w przyszłą wiosnę będę musiał zainwestować w opony letnie i zimowe ok 2500 zł . Wszystkie części po za dwoma ! (oring pompa wtryskowa , egr) mogą Cie czekać zarówno w dieslu jak i benzynowym silniku ...Są to prawdę mówiąc normalne części które się zużywają podczas jazdy ! Nie wiem co będzie w przyszłości być może dopadnie mnie jedna z bolesnych bolączek mojego diesla! typu ( regeneracja pompy wtr. 3000 zł wtryski 1700zł turbo itp...itp :( ) . jednak w tedy tak prawdę mówiąc naprawy pokryje z zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie...( Czyżby silniki benzynowe były bezawaryjne? i się nie psują ...? ) . Kolego jeśli będziesz robił po niżej 20000 tkm rocznie moim zdaniem diesel jest nie opłacalny ! ( nie masz kiedy zaoszczędzić na paliwie na ewentualne naprawy) . Jeśli chcesz kupić sobie diesla oglądaj aukcje wyłącznie z wyższej pułki !!!!! tania okazja Cie zniszczy finansowo ! .

 

 

O to właśnie chodzi zależy ile kto jeździ przykład z mojego środowiska : kumpel miał auto w gazie ale nasłuchał się głupot ze Passat b5 pali 4.5 w trasie i 5.5 mieszana... kupił golfa i jego jazda a nie Depta mocno z nie długimi trasami pali 7 L... wiec raz płacisz więcej przy kupnie, później w materiałach auto więcej ma przejechane wiec jest bardziej wyeksploatowane. Benzyny tez się psują ale dużo dużo rzadziej bo mają mniej osprzętu na sobie, i podkreślam moim zdaniem diesel dla mnie ma jeszcze dwa poważne minusy jeden to to jak opisują tu właściciele idzie do auta przekręca kluczyk i nic bo coś tam padło zapchało się albo jeszcze milion innych rzeczy a druga sprawa który z kierowców np zaoszczędzone pieniądze na paliwie odkłada na jakąś nie spodziewaną awarie? jeździsz jeździsz a nagle dup i trzeba z dnia na dzień wywalić dajmy 2 tys na turbo, chyba ze ma się 2 auto wtedy problem znika ale jak pisałem to jest moje indywidualne zdanie i mam nadzieje ze zaraz nie rozpęta się wojna diesel vs benzyna. Tak jak kolega pisał jesli nie robisz do 20 tys daruj sobie traktor a niewiem czy to ty pisałes ze masz na auto 18-20 tys niewiem czy za ta sume kupisz zadbana 320i a co dopiero ciągnik.

Opublikowano

Auto mam ponad pół roku, aktualny przebieg 182tys. km, ja przejechałem jakieś 25 tys. km.

 

Odma - 160zł

Przepływomierz - 430zł

Olej i filtry x 2 - jakies 600-700zł, trudno mi powiedzieć na chwilę obecną

 

Poduszki silnika - 2x170zł

Poduszki skrzyni - 2x30zł

Łączniki wydechu - 100zł

Robocizna za trzy powyższe pozycje 200zł

 

Póki co tyle i nie zapowiada się żeby trzeba było coś więcej zrobić :) Jakimś cudem, nie wiem jakim, jestem chyba jednym z niewielu zadowolonych użytkowników silnika M47, złego słowa o tym motorze nie powiem :)

Opublikowano
Witam. Ja też na razie jestem w miarę zadowolonym posiadaczem 320 d 136 km. Jeżdżę od 11 miesięcy, przejechałem trochę powyżej 20 tys. km. Wymieniłem na razie olej, filtry (ok. 400 zł), tylne klocki hamulcowe (ok. 150 zł), przód tarcze, klocki (440 zł.). Średnie spalanie 6,5 litra. Pozdr.
Opublikowano
Jedno jest pewne nikt!! za 18 - 20 tyś nie sprzeda dobrego diesla 320 d 136 km chyba że trafisz na jedną z mega okazji od handlarza...w tedy trafisz na skarbonkę bez dna...i będziesz żałował że kupiłeś BMW ! . A to są naprawdę super auta!!! jeśli trafisz na auto o które poprzedni właściciel dbał przyniesie Ci wiele radości z jazdy a takie BMW na pewno! nie będzie za te 18 tyś . 320 d może i krążownikiem szos nie jest ale jeśli jest w dobrej kondycji !nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem co do prędkości max jeśli licznik u mnie nie kłamie to 217 km osiągam . Myśle że za ok 24 tyś kupiłbyś fajne 320 d w którym czekały by Cie wymiany zwykłych części eksploatacyjnych .
Opublikowano

Tak jak kolega pisał jesli nie robisz do 20 tys daruj sobie traktor a niewiem czy to ty pisałes ze masz na auto 18-20 tys niewiem czy za ta sume kupisz zadbana 320i a co dopiero ciągnik.

 

Jedno jest pewne nikt!! za 18 - 20 tyś nie sprzeda dobrego diesla 320 d 136 km chyba że trafisz na jedną z mega okazji od handlarza...w tedy trafisz na skarbonkę bez dna...i będziesz żałował że kupiłeś BMW ! . A to są naprawdę super auta!!! jeśli trafisz na auto o które poprzedni właściciel dbał przyniesie Ci wiele radości z jazdy a takie BMW na pewno! nie będzie za te 18 tyś . 320 d może i krążownikiem szos nie jest ale jeśli jest w dobrej kondycji !nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem co do prędkości max jeśli licznik u mnie nie kłamie to 217 km osiągam . Myśle że za ok 24 tyś kupiłbyś fajne 320 d w którym czekały by Cie wymiany zwykłych części eksploatacyjnych .

 

Plan początkowy zakładal 18-20 tyś, ale otworzyliscie mi oczy i teraz skłaniam sie do 22-24. To co bym "zaoszczędził" na taniej okazji(a takie przeglądalem :/ ), i tak później musiałbym władować.

320d dysponuje wystarczającą dynamiką do sprawnego i w miare szybkiego przemieszczania sie. Vmax w sumie nieistotny, bo nie ma dużo okazji żeby tak śmigać. Podróżowanie z prędkością 140-160km/h całkowicie wystarczy. (kuzyn ma e46 330Cd, który dosłownie sie katapultuje po naciśnięciu gazu, ale to już inna bajka =])

 

jak sie trafi samochód zadbany, to koszta nie są najgorsze, tak jak w przypadku kolegi dontgs

 

 

btw w tym przedziale (22-24 tyś zł) najlepiej rozgladać się za rocznikiem 1999-2000, zakładając że będą to droższe (od takich "okazji") ale zadbane auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam 320d z 98r. od ponad 3 lat o ktore dbałem jak tylko mogłem i nie miałem powaznych problemow z nią i teraz chce ja sprzedac za 17 tys zl choc uwazam ze jest w bdb stanie technicznym, cena dlatego taka bo autko nie posiada klimy (ma pokretla) i przed sprowadzeniem do polski była stuknięta w tył a poza tym naprawde super autko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.