Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Turbina nie działa

-jednak tylko elektrozawór trza wymienić(mówiłem aby wyczyścili - powiedzieli nie bardzo), krzykneli 350 zł - ale myślę że można taniej kupić w hurtowni

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego Zwała załóż sobie oddzielny temat...

 

Co do ładowania w 318i to też mam podobne doświadczenia, że po przejechaniu krótkiego odcinka auto słabiej odpala. Co prawda mój akumulator ma chyba zbyt mały prąd rozruchowy jak na to auto 56Ah 480A. Ostatnio nawet podłączałem prostownik bo w te mrozy wydajność akumulatora była zdecydowanie słabsza.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Chyba udało mi się rozwiązać problem z obrotami. Wymieniłem regulator napięcia, w którym starte były szczotki. Od 3 dni obroty w końcu zachowują się jak powinny. Mam nadzieje, że to nie żaden zbieg okoliczności i faktycznie problem został rozwiązany na stałe.
Opublikowano

Ja szykuje sie do wymiany regulatora, ładowanie jest mhy różne.. auto odpalone bez wł odbiorników pradu powyżej 14v z wł światłami radiem i clima + ogrzewanie szyby pierwsze wskazania 13.70 a później 13.95.

 

Tylko jedna rzecz mnie dziwi czemu po wymianie przepływki obroty zaczęły spadać na starej tego nie było idealnie równo..

Opublikowano
czy ktos moze mi powiedziec gdzie jest ten regulator napioecia
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
czy ktos moze mi powiedziec gdzie jest ten regulator napioecia

zapewne przy alternatorze

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/t/118.png

 

element nr 2 (jak się nie mylę :wink: )

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN31&mospid=47617&btnr=12_1083&hg=12&fg=22

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
klego lesny jak tam z falowaniem, nadal spokój? Swoja drogą to warto sprwdzic ten wątek, sam sie zdziwilem ze mam ładowanie 13,6V może faktycznie to to.... Ale jaki jest mechanizm spadku obrotów... Za mała wydajność prądowa powoduje że cewka zapłonowa za mało dostaje prądu i świece nie pala jak trzeba? to by raczej gasł... a może jakiś czujnik nie dostaje wystarczającego napięccia/prądu..... no cóś mi tu nie pasi
Opublikowano
klego lesny jak tam z falowaniem, nadal spokój? Swoja drogą to warto sprwdzic ten wątek, sam sie zdziwilem ze mam ładowanie 13,6V może faktycznie to to.... Ale jaki jest mechanizm spadku obrotów... Za mała wydajność prądowa powoduje że cewka zapłonowa za mało dostaje prądu i świece nie pala jak trzeba? to by raczej gasł... a może jakiś czujnik nie dostaje wystarczającego napięccia/prądu..... no cóś mi tu nie pasi

a na jakiej zasadzie działa alternator .....???????

chyba logiczne że im większy pobór prądu to tym większy opór stawia alternator .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ok, z tym oporem mechanicznym alternatora sie zgodze, szczegolnie gdy wlaczy sie wszelkie odbiorniki prądu a aku wyladowany. Do tego krecenie kierownica-> wspomaganie oraz klima. Ale jak zepsuty regulator napięcia wpływa na zwiększone obciązenia mechaniczne alternatora? Bezpośednio, pośrednio?
Opublikowano
dlatego jestem za tym aby zastosować system punktów których nie zdobędziemy bez udzielania się na forum a bez nich nie założymy nowego tematu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
eno koles nas poprostu olal na maksa napisalem mu nawet na priv,zeby sie odezwal ,ale jak widac nic,do pieca z takimi
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Chyba udało mi się rozwiązać problem z obrotami. Wymieniłem regulator napięcia, w którym starte były szczotki. Od 3 dni obroty w końcu zachowują się jak powinny. Mam nadzieje, że to nie żaden zbieg okoliczności i faktycznie problem został rozwiązany na stałe.

Czyżby efekt PLACEBO? :lol: .

Najpierw odmy czyniły cuda,teraz regulatory napięcia.Dlatego kolega się nie :oops: chce pochwalić

never again N46
Opublikowano

Witam.

Sledze ten nieszczęsny temat od dłuższego czasu, bo jak wy mam podobny problem. Dzis postanowiłem wymienic przewód gumowy który idzie do odpowietrznika skrzyni korbowej, gdyż stary był sparciały. Zacząłem od przewodu bo nie chciałem wyżucać 500 stów na przepływkę, która pwenie i tak nie rozwiąże problemu. Przed wymianą na starym węży obroty falowały minimalnie, gdzy założyłem nowy obroty zaczęly bardziej skakać i słychać nierówną prace silnika. Nie wiem czy nie założyć starego węża. Pozostaje tylko czekać może ktoś wpadnie na przyczyne problemu. Zastanawiam sie nad tym co pisał leśny, ale moze walnął głupotę i teraz sie nie odzywa. Jeśli ktoś wymieni ten regulator niech da znac.

Pozdrawiam

Opublikowano

może podzielę się swoimi doświadczeniami, otóż moja bunia miała powiedział bym średnie wycieki oleju z pod pokrywy zaworów, podstawy filtra oleju, itp. postanowiłem zrobić remont silnika, początkowo miałem zamiar wyjąć silnik i wyremontować całkowicie, ostatecznie przesiedziałem kilka nocy na necie, poczytałem i doszedłem do wniosku że zdejmę tylko głowicę (ubywało sporo płynu chłodniczego) i zobaczę co jest grane. Po zdjęciu głowicy i obejrzeniu uszczelki trudno było stwierdzić czy puszczała płyn, jednak problem był, o ile tłoki 1 i 2 były ok, to na 3 było trochę nagaru, natomiast na 4 było go bardzo dużo, zawory na 3 i 4 też w kiepskim stanie (mam LPG co może dodatkowo wpływać na wrzery). Do czego zmierzam, otóż podobnie jak wy miałem problem z falującymi obrotami, na światłach czasami auto potrafiło zgasnąć a zawsze rano na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła gasło, częściowo pomogło podkręcenie linki gazu (otwarcie przepływki), jednak to powodowało że auto miało wolne obroty w okolicy 1000 - 1200 obr/min = głośna praca i większe spalanie. W trakckie "remontu" wyjąłem przepływkę i dokładnie ją wyczyściłem (prawie wypolerowałem:) oczywiście środek, kolejnym krokiem było wymienienie węża odmy (ten gruby, kupiłem zbrojony wąż do oleju 5zł), wyczyściłem silniczek krokowy, oraz wymieniłem odmę. Oczywiście głowicę splanowałem, nowe uszczelki, uszczelniacze na zaworach, zawory wypolerowałem i oczyściłem tłoki z nagaru. Po złożeniu bunia już po przejechaniu ok 700 km nie ma wycieków, o falowaniu zapomniałem a spalanie spadło ok 1,5l / 100km benzyny, LPG nie wiem bo załączyłem dopiero po przejechaniu 500 km na benzynie, ale zarówno na benzynie jak i na gazie nie ma falowania, auto jest sporo zrywniejsze, lepiej reaguje na gaz i powiedział bym jakieś 10KM mocniejsze.

 

Oczywiście jest to mój przypadek, nie wiem czy komuś to pomoże ale może naprowadzi na znalezienie przyczyny.

 

Aha moim zdaniem bardzo cenna uwaga, koszt nowej odmy = 165zł w ASO i za cholerę nie mam pojęcia skąd ta cena, skoro kupiłem nową to postanowiłem rozebrać starą, w środku dosłownie nic nie ma, poza pustą przestrzenią i malutkimi wypustaki z plastiku oraz gumową membraną. Moja odma była naprawdę w dobrym stanie, ale jeśli ktoś ma wątpliwości to sugerowałbym wyjęcie odmy bo to żaden problem i przepłukanie jej kilka razy jakimś płynem (może WD40 albo coś co rozpuści nagar), moim zdaniem wyczyszczenie odmy nie różni się niczym od czyszczenia np. silniczka krokowego, a cena odmy jest zawyżona 100 razy.

 

dla zainteresowanych, remont robił mi kolega a ja mu pomagałem, koszt całości to 1400zł z czego 400zł dla kolegi.

Opublikowano
Mhy ja jak odkręcę korek wlewu oleju to też widzę że silnik jest w środku oblepiony nagarem.. tylko mnie zastanawia fakt dlaczego falowania zaczęły się po wymianie przepływomierza wcześniej były idealne.. mi poci się z pokrywy rozrządu.. da się samą pokrywę sciągnąć czy trzeba silnik rozkopywać ?
Opublikowano
Mhy ja jak odkręcę korek wlewu oleju to też widzę że silnik jest w środku oblepiony nagarem.. tylko mnie zastanawia fakt dlaczego falowania zaczęły się po wymianie przepływomierza wcześniej były idealne.. mi poci się z pokrywy rozrządu.. da się samą pokrywę sciągnąć czy trzeba silnik rozkopywać ?

 

da się zdjąć samą pokrywę rozrządu, ale musisz się liczyć z wymianą oleju, koszt kompletu uszczelek (2szt) rozrządu to jakieś 115zł, są to metalowe uszczelki. Trochę przeszkadza kompresor klimy ale da się to zrobić.

 

Co do falowania to było już wiele postów o tym ale u mnie faktycznie wąż odmy był rozerwany po obu stronach czyli silnik łapał tam lewe powietrze, nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że problem falowania spowodowany jest "lewym" powietrzem, albo przez odmę albo któryś wężyk podciśnienia, w tym silniku nie ma ich aż tak wiele więc sugerował bym dokładne obejrzenie wszystkich a szczególnie tego od odmy. Oczywiście jeśli przepływomierz jest zasyfiony to nie będzie się domykał a więc może również występować falowanie.

W zasadzie innych cudów nie ma, przecież to tylko silnik i jak wyjeżdzał z fabryki to nie falował ;)

Opublikowano (edytowane)

Wspomniany regulator napięcia kosztował mnie z tego co pamiętam 70 zł. Po wymianie kilka dni nie było absolutnie żadnych problemów i byłem pewny, że problem został rozwiązany. Niestety nie do końca. Zdarzają się sytuacje, w których obroty falują/spadają. Na pewno jest lepiej niż było przed wymianą regulatora napięcia ale jednak problem całkowicie nie ustąpił. Rzadko ale jednak się pojawia.

 

Przepraszam wszystkich, że nie udzieliłem szybciej odpowiedzi na wasze pytanie.

Edytowane przez lesny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.