Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnio poszedł mi zbiornik wyrównawczy poziomu płynu do chłodnicy.Poprostu pękła plastikowa obudowa zbiornika i wyciekło mi przez noc troche płynu. Nowa kosztuje 300zl używka 150zł a ja wolałem pospawać plastik na gorąco u speca od sklejania zderzaków za 30zł i jest ok :D Poprostu czasami trzeba sobie jakoś radzic z naszymi Bawarkami :norty: Pozdrawiam

też sobie pospawałem i co .... :shock: walnął przed promem we Francji w innym miejscu !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
też sobie pospawałem i co .... :shock: walnął przed promem we Francji w innym miejscu !!!

ale widzisz... w tym miejscu co spawales nic! [dobrze wnioskuje?], wiec teoria o radzeniu sobie jak najbardziej obroniona :cool2:

Opublikowano
też sobie pospawałem i co .... :shock: walnął przed promem we Francji w innym miejscu !!!

ale widzisz... w tym miejscu co spawales nic! [dobrze wnioskuje?], wiec teoria o radzeniu sobie jak najbardziej obroniona :cool2:

Zgadzam Się :D

Opublikowano
Mam takie pytanko. Nie mam kompa spalania,km itp Ale to jest już moja druga e46 tyle że pierwsza była 320d z kompem a teraz mam 316i bez kompa i nie mam termometra temperatury powietrza po za autem. To normalne w Betach że tylko termometr jest w wersjach z komputerem???
Opublikowano
też sobie pospawałem i co .... :shock: walnął przed promem we Francji w innym miejscu !!!

ale widzisz... w tym miejscu co spawales nic! [dobrze wnioskuje?], wiec teoria o radzeniu sobie jak najbardziej obroniona :cool2:

dokładnie pękło w innym miejscu , założyłem nowy zobaczymy co będzie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Co do tematu wątku (bo chyba dyskusja przeszła na inne tory) to dorzucę tyle, że mam wymienioną odmę, co naprawiło dość sporo falowania ale ten rodzaj falowania (typu 500 - 1100 -500 -1000 - normalne ) może być związany z niesprawnym czujnikiem położenia wałka. Mam zamiar go podmienić w ten weekend więc dam znać jak u mnie te sprawy wyglądają. Dodam, że mam nowy akumulator i to nie załatwia sprawy.
Opublikowano

Witam

 

Panowie, trzymajcie się tematu! Koniec nawijania makaronu o BC i innych głupotach.

 

Wszystkim wymieniającym separator w M43 radzę wymienić również wąż separatora do pokrywy zaworów, bo zazwyczaj nadaje się tylko do śmieci. A każdy narzekający na 160zł kosztów za separator wymieniany raz na 10 lat powinien się jeszcze raz zastanowić nad swoim jęczeniem - co mają powiedzieć użytkownicy silników N42 (BMW zaleca wymianę separatora nadzwyczaj często - ciekawe dlaczego? :D ), czy M52/M54 - tam koszt jest kilkukrotnie większy, a wymiana nieporównanie trudniejsza...

Cieszcie się swoim M43TU, to pancerniak i ostatni bastion niezawodności w E46.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
co mają powiedzieć użytkownicy silników N42 (BMW zaleca wymianę separatora nadzwyczaj często - ciekawe dlaczego? :D )

 

No właśnie serwis BMW zaleca to przy każdej wymianie oleju. Najgorsze jest tylko to, że węże są o wiele droższe niż sam separator, mam tylko nadzieję że są w miarę trwałe bo też szykuję się do wymiany. Chociaż słyszałem, że separator można wyczyścić.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
U mnie w samochodzie nic złego się nie działo ale profilaktycznie chciałem wymienić odme bo pomyślałem ,że jest stara jak świat.Kupiłem nową ,założyłem a okazało się ,że stara jest idealna z 2008r.Było przejechane na niej jakieś 20000km .Widocznie niedługo przed sprzedażą niemiec ja wymieniał.Także lepiej sprawdzić przed wymianą jaki jest jej stan
Opublikowano
Od dłuższego czasu zmagałem się z problemem nierównych, spadających obrotów. Mija tydzień od wymiany odmy i wszystko wskazuje na to, że problem został rozwiązany. Dzięki za pomoc.
Opublikowano

No właśnie serwis BMW zaleca to przy każdej wymianie oleju. Najgorsze jest tylko to, że węże są o wiele droższe niż sam separator, mam tylko nadzieję że są w miarę trwałe bo też szykuję się do wymiany. Chociaż słyszałem, że separator można wyczyścić.

 

Witam

 

Krzyśku, zainwestuj i zakup separator i węże z wersji na zimny klimat, a efekt będzie trwalszy! Niestety sama odma z wersji na zimny klimat kosztuje 2x tyle, co normalna, choć uważam, że warto ponieść ten większy wydatek. Jeśli się na to nie zdecydujesz, to chociaż węże kup te w otulinie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

No właśnie serwis BMW zaleca to przy każdej wymianie oleju. Najgorsze jest tylko to, że węże są o wiele droższe niż sam separator, mam tylko nadzieję że są w miarę trwałe bo też szykuję się do wymiany. Chociaż słyszałem, że separator można wyczyścić.

 

Witam

 

Krzyśku, zainwestuj i zakup separator i węże z wersji na zimny klimat, a efekt będzie trwalszy! Niestety sama odma z wersji na zimny klimat kosztuje 2x tyle, co normalna, choć uważam, że warto ponieść ten większy wydatek. Jeśli się na to nie zdecydujesz, to chociaż węże kup te w otulinie.

 

Pozdrawiam

 

Z tego co widzę, to tylko jeden wąż występuje w wersji na zimy klimat:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3180&hg=11&fg=15

mattiss wiesz może czym różni się budowa samego separatora na zimny klimat od tego zwykłego? bo rozumiem że wąż jest w dodatkowej izolacji.

Jeśli pozostałe węże będą wizualnie w dobrym stanie to mogą zostać czy też trzeba je wyczyścić/wymienić?

Zastanawiam się nad tym, bo jakiś czas temu miałem problemy z ciśnieniem oleju, które powodowały błędy na czujniku wałków rozrządu oraz spadki obrotów na biegu jałowym. Mechanicznie wszystko było w porządku a błędy te powodował osad (syf) w oleju. Poza tym, wydaje mi się że czasem auto traci moc jakby nie chciało iść, kiedy normalnie idzie bardzo jedzie bardzo ładnie. W ciągu roku musiałem też dolać litr oleju a przejechałem jakieś 8000km (pojawiała się żółta kontrolka olejowa po zgaszeniu silnika a na bagnecie było poniżej minimum), żadnych wycieków nie widać, płynu w chłodnicy też nie ubywa ani nie przybywa i właśnie głównie dla tego myślę o wymianie tego nieszczęsnego separatora.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Witam

 

Separator w wersji na zimny klimat jest z zewnątrz cały zalany dodatkową izolacją. Co najlepsze dla M54 kosztuje dokładnie tyle samo, co normalny, a w N42 już dwa razy tyle kosztuje separator na zimny klimat:/ Generalnie zaopatrz się we wszystkie węże, bo stare będą mocno siedziały i mogą się łamać, albo już mają przedmuchy gdzieś.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

jestem po wymianie separatora oleju wraz z kompletem przewodów.

Poniżej zdjęcia starego separatora:

http://img824.imageshack.us/img824/8430/p1060625b.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/8685/p1060624s.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/5750/p1060623ow.jpg

Widać, że miałem zamontowaną wersję na zimne kraje, na separatorze jest data 08.03.2005r. a na jednym z przewodów 22.04.03. czyli kiedyś już było wymieniane to ustrojstwo (auto mam z listopada 2002r.).

 

Oraz nowy zestaw:

http://img85.imageshack.us/img85/1158/p1060601h.jpg

 

Dodatkowo wymieniony został olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtra paliwa oraz świece zapłonowe.

 

Pierwsze spostrzeżenia: na rozgrzanym silniku obroty coś jakby ciągnie w dół do 500obr. ale nie zawsze, czasem trzymają się równo. Po włączeniu klimy obroty wchodzą jeszcze wyżej i też są na równym prawidłowym poziomie. Dwa razy zdarzyło mi się, że auto zgasło (nie wiem czy ma to jakiś związek, ale zdarzyło to się podczas przejeżdżania przez próg zwalniający na luzie przy hamowaniu), przy próbie dodania gazu zero reakcji. Wcześniej to się nie zdarzało.

 

Kiedyś miałem podobny problem kiedy obroty mi spadały ale ani razu auto nie zgasło. Powodem było prawdopodobnie zbyt niskie ciśnienie oleju spowodowane przez zapchany filtr oleju. Prawdopodobnie konsekwencją tego były błędy na czujniku wałka rozrządu (10113 CDKPH - Camshaft sensor inlet; 10033 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS). Później zdarzało się takie falowanie (ale mniejsze) gdy poziom oleju był zbyt niski ale jeszcze kontrolki od oleju nie zapalały się.

 

Aktualnie auto było podłączone tylko pod uniwersalny tester diagnostyczny i podobno nie było żadnych błędów. Zastanawiam się, czy ta sytuacja może mieć związek z tym, że podczas wymiany tego separatora odłączony był akumulator, różne sterowniki, czujniki i wiązki.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Z tymi obrotami może źle poskładany układ dolotowy - lewe powietrze. Z mojej praktyki po odłączeniu nie raz akumulatora nie zaobserwowałem niepokojących objawów w pracy silnika.
Opublikowano
Najgorsze jest to, że takie sytuacje nie zdarzają się codziennie. Przykładowo wczoraj z rana obroty poszły lekko w górę i falowały ale po dodaniu gazu uspokoiły się, natomiast później podczas jazdy auto mi zgasło. Później było już w porządku. Dzisiaj z rana też bez problemów.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
U mnie z lewym powietrzem tez nie zawsze się objawiało. Raz auto chodziło ok a innym razem obroty latały góra-dół - podniosłem maskę a tam źle zakręcony korek oleju... Zdaje się że też mi gasło przy dojeździe do świateł.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, ja również miałem problem ze spadającymi nierównymi obrotami silnika, szczególnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania czy postoju na światłach. W moim przypadku auto w miarę poprawnie pracowało na gazie ale na benzynie obroty biegu jałowego szalały. Po wielu rozważaniach i wykluczeniach ustało na wysokim ciśnieniu gazu w parowniku co w moim przypadku okazało się zbawienne. Nie wiem jaki to miało wpływ na benzynę (widocznie były jakieś zakłócenia w pociśnieniu powietrza) ale efekt jest imponujący - obrotomierz stoi w miejscu i na gazie i benzynie. Tak więc dla wszystkich którzy mają instalacje LPG i problemy z nierównymi obrotami na benzynie, niech spawdzą dobrze czy nie mają zbyt wysokiego ciśnienia w parowniku, który może wprowadzać zakłócenia w podciśnieniu powietrza :D
Opublikowano

Kiedyś miałem podobny problem kiedy obroty mi spadały ale ani razu auto nie zgasło. Powodem było prawdopodobnie zbyt niskie ciśnienie oleju spowodowane przez zapchany filtr oleju. Prawdopodobnie konsekwencją tego były błędy na czujniku wałka rozrządu (10113 CDKPH - Camshaft sensor inlet; 10033 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS). Później zdarzało się takie falowanie (ale mniejsze) gdy poziom oleju był zbyt niski ale jeszcze kontrolki od oleju nie zapalały się.

No to czujnik walka do wymiany,i to na bank jezeli ci blad wyskoczy ponownie na jakims lepszym sprzecie diagnostycznym,mialem to samo,jak gasnie to czujnik walka z prawej strony bo sa dwa,ten od prawej najczesciej pada

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.